Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Popychacze hydrauliczne czy nie?
Autor Wiadomość
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 42
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Sty 2008, 12:51   

rzadko ! :P
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3110
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 15 Sty 2008, 17:33   



nie wiem jak ja to ostatnio czytałem, ale chyba sprawa wyjaśniona.

co do przebiegu to tak jak Puma napisał, prawdopodobnie przy 150tys.km trzeba do nich zajrzeć, nic na ten temat w książce nie znalazłem.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
daro 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 43
Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15 Sty 2008, 20:29   

Regulacja zaworów zalecana po przekroczeniu ok 130 000 kilometrów
polega ona na ustawieniu odpowiedniego luzu własnie dzieki płytkom zaworowym które znajduja sie miedzy popychaczami hydraulicznymi a krzywkami wałka

[ Dodano: Wto Sty 15, 2008 20:06 ]
Kolejna ciekawostka silnika 1.25 to... płytkowy system regulacji luzu zaworowego. Jest rzeczą interesującą, że w tak nowoczesnej jednostce zastosowano regulację taką – jak nie przymierzając – w starej Zastavie. To oczywiście żart. Płytkowa regulacja luzu zaworowego absolutnie nie jest czymś przestarzałym. Do dziś stosuje ją wielu producentów. Jest popularna także w sporcie. Chodzi o to, że płytki – w przeciwieństwie do bezobsługowych popychaczy hydraulicznych – bez problemu utrzymują stałe wartości luzu zaworowego, także przy granicznie wysokich prędkościach obrotowych silnika. Kolejne plusy płytek to bezawaryjność konstrukcji i właściwy luz także w chwili rozruchu silnika, kiedy jeszcze ciśnienie oleju nie osiągnęło roboczej wartości.
W Fieście 1.25 zawory reguluje się raz na 120tys. km. Taki zabieg wymaga od mechanika umiejętności, które są już powoli zapomniane. Na zimnym silniku po zdjęciu dekla zaworowego w odpowiednich położeniach wału korbowego trzeba mierzyć luz za pomocą szczelinomierza. W razie stwierdzenia nieprawidłowości należy wyjąć płytkę (fabryczne z pierwszego montażu nie mają oznaczeń grubości), zmierzyć grubość płytki, obliczyć jaka płytka jest potrzebna, zakupić taką płytkę (koszt jednej ok. 20zł.,średnice płytek są niestety nietypowe), zamontować nową płytkę. I jeszcze raz sprawdzić luz. Jeżeli okaże się, że dalej coś nie gra i trzeba jeszcze inną płytkę, poprzedniej zakupionej przed chwilą nie można oddać – zostaje sobie na zapas. Nawet jeżeli mechanik się nie myli, koszt regulacji w serwisie nieautoryzowanym może wynieść 200 – 250zł. W tym konkretnym przypadku warto zatem porównać ceny tej usługi w ASO i ewentualnie wykonać ją tam, bo unikniemy przepłacania za źle dobrane płytki. Pomylenie płytki podczas przymiarki może zdarzyć się nawet najlepszemu fachowcowi, ale w ASO płaci się tylko za płytki wykorzystane (z tym „tylko” to Pan redaktor się pomylił bo w ASO płaci się nawet za wdychane powietrze )
_________________
daro
 
 
 
kaczoro 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 40
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 391
Skąd: Jastrzębie/Krk
Wysłany: 15 Sty 2008, 23:56   

daro napisał/a:
Regulacja zaworów zalecana po przekroczeniu ok 130 000 kilometrów
polega ona na ustawieniu odpowiedniego luzu własnie dzieki płytkom zaworowym które znajduja sie miedzy popychaczami hydraulicznymi a krzywkami wałka

[ Dodano: Wto Sty 15, 2008 20:06 ]
Kolejna ciekawostka silnika 1.25 to... płytkowy system regulacji luzu zaworowego. Jest rzeczą interesującą, że w tak nowoczesnej jednostce zastosowano regulację taką – jak nie przymierzając – w starej Zastavie. To oczywiście żart. Płytkowa regulacja luzu zaworowego absolutnie nie jest czymś przestarzałym. Do dziś stosuje ją wielu producentów. Jest popularna także w sporcie. Chodzi o to, że płytki – w przeciwieństwie do bezobsługowych popychaczy hydraulicznych – bez problemu utrzymują stałe wartości luzu zaworowego, także przy granicznie wysokich prędkościach obrotowych silnika. Kolejne plusy płytek to bezawaryjność konstrukcji i właściwy luz także w chwili rozruchu silnika, kiedy jeszcze ciśnienie oleju nie osiągnęło roboczej wartości.
W Fieście 1.25 zawory reguluje się raz na 120tys. km. Taki zabieg wymaga od mechanika umiejętności, które są już powoli zapomniane. Na zimnym silniku po zdjęciu dekla zaworowego w odpowiednich położeniach wału korbowego trzeba mierzyć luz za pomocą szczelinomierza. W razie stwierdzenia nieprawidłowości należy wyjąć płytkę (fabryczne z pierwszego montażu nie mają oznaczeń grubości), zmierzyć grubość płytki, obliczyć jaka płytka jest potrzebna, zakupić taką płytkę (koszt jednej ok. 20zł.,średnice płytek są niestety nietypowe), zamontować nową płytkę. I jeszcze raz sprawdzić luz. Jeżeli okaże się, że dalej coś nie gra i trzeba jeszcze inną płytkę, poprzedniej zakupionej przed chwilą nie można oddać – zostaje sobie na zapas. Nawet jeżeli mechanik się nie myli, koszt regulacji w serwisie nieautoryzowanym może wynieść 200 – 250zł. W tym konkretnym przypadku warto zatem porównać ceny tej usługi w ASO i ewentualnie wykonać ją tam, bo unikniemy przepłacania za źle dobrane płytki. Pomylenie płytki podczas przymiarki może zdarzyć się nawet najlepszemu fachowcowi, ale w ASO płaci się tylko za płytki wykorzystane (z tym „tylko” to Pan redaktor się pomylił bo w ASO płaci się nawet za wdychane powietrze )


Z jakiego źródła pochodzą te informacje?
BTW kto z forumowiczów jest po kasowaniu luzów zaworowych w swojej 1.25 Zetec-s? Jakie wrażenia? Może to rozjaśni trochę sytuację ;-|
Pozdrawiam.
 
 
 
daro 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 43
Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16 Sty 2008, 20:35   

sam osobiscie kasowałem luzy w swoim zetecu robota troszeczke upierdliwa i trudna z duzą dokładnoscia i mikrometrem w reku
mierzysz najpierw luz na starej płytce ssace 0,17-0,23 , wydech 0,27-0,33 jezeli luz jest za duzy wyciagasz płytke mierzysz mikromertem i tak: Grubość płytki wyjetej+luz mierzony-luz ustawczy=grubosc nowej płytki. i tak 16 razy Nastepnie zamawiasz podkładki z odpowiednim wymiarem (np2,65 mm) koszt jednej to ok 25zł .
_________________
daro
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3110
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 16 Sty 2008, 20:42   

daro przy jakim przebiegu to robiłeś i jakie luzy Ci wyszły
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
daro 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 43
Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16 Sty 2008, 21:00   

mam nakrecone na zegarze 140 000 a luzy to roznie nie miałem tak dokładnego szczelinomierza np 0,33 tylko brałem 0,30 i 0,35(max luz na wydechu) jak 0,30 wchodzil ciasno to git a jak 0,35 lekko to zle
_________________
daro
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3110
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 16 Sty 2008, 21:04   

a ile musiałeś wymienić
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
daro 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 43
Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16 Sty 2008, 21:12   

w sumie to 5 płytek nowych
Płytki mozesz wymontowac np z 4 cylindra bo jest duzy luz a na 1 cylindrze beda pasowały idealnie oczywiscie wydech na wydech a ssanie na ssanie
_________________
daro
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3110
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 16 Sty 2008, 21:29   

na wiosne jak będę miał więcej czasu to się chyba zabiore i sprawdze jak to u mnie wygląda
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
woytek13 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 36
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 84
Skąd: Fajsławice
Wysłany: 16 Sty 2008, 21:41   

Ja dziś zainspirowany lekkim ssaniem oleju przez silnik zmierzyłem sobie luz zaworowy. Silnik oczywiście 1.4 zetec-s. No i moje wyniku są dość dziwne. Wyszło mi żę wszystkie zawory ssące są w normie (dokładnego wyniku nie mogę podać, bo miałem niedokładny szczelinomierz tak jak daro. ) z kolei zawory wydechowe maja zbyt mały luz. Na jednym z zaworów żaden ze szczelinomierzy nie wchodził pomiędzy krzywkę a popychacz. Nie wiem czy może coś źle robiłem przy mierzeniu ale takie wyniki są nieciekawe dla mnie. Ile może kosztować mnie regulacja luzu w jakimś serwisie??? Wolę nei ryzykować z samodzielnym kupowaniem płytek żeby nie narazić się na niepotrzebne koszty. Dla wyjaśnienia wątpliwości co do pomiaru jutro zrobię dla was szczegółowe fotki z pomiarów :)
_________________


Motolublin.pl
Zmotoryzowana strona miasta
 
 
 
kaczoro 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 40
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 391
Skąd: Jastrzębie/Krk
Wysłany: 16 Sty 2008, 23:43   

daro a co Cię skłoniło do kasowania luzów? Rzeczywiście było słychać klepanie zaworów? (gdzieś, kiedyś na forum ktoś pisał, że te nasze zetecki tak głośno pracują ponieważ mają plastikowe kolektory...nie wiem ile w tym prawdy ;-| ) Czy są jakieś inne objawy kwalifikujące do kasowania luzu zaworowego oprócz "klepania zaworów"?
Pozdrawiam.
 
 
 
woytek13 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 36
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 84
Skąd: Fajsławice
Wysłany: 17 Sty 2008, 08:44   

Ssanie oleju ponad normę??? ;/

[ Dodano: Czw Sty 17, 2008 11:23 ]
W moim przypadku przyczyną złego pomiaru była temperatura silnika, który nie do końca był wystudzony. Dziś rano powtórzyłem pomiar i wszystko jest w normie:D

readmore

Ale po kolei:

Samochód MUSI mieć całkowicie zimny silnik. :pop: Ja jestem przykładem tego, że czekanie 2godziny przy ujemnych temperaturach nie wystudzi całkowicie silnika

Potrzebne narzędzia to skromny zestawik:
-szczelinomierz
-klucz "rurkowy" 8-10mm
- kartka papieru i długopis
-przyda się też lewarek do przekręcania wału silnika przez koło samochodu
- jakieś szmaty żeby nie zabrudzić wszystkiego dookoła (ja umazałem sobie nowiutką książkę :głowąwmur: )


Silnik w całej okazałości:



Podnosimy jeden bok samochodu tak aby móc obracać kołem. Obracać oczywiście na 4 lub 5 biegu, tak aby silnik też się kręcił. Na zdjęciu podniesione jest lewe koło ale lepiej jest unieść prawe, gdyż wtedy kręcąc nim będziemy widzieli dokładnie wałki rozrządu i położenie krzywek co ułatwi ich odpowiednie ustawienia i zwiększy wiarygodność pomiaru.


Potem zdejmujemy plastikową osłonę pokrywy zaworów (6 śrubek- klucz 8mm), odkręcamy korek wlewu oleju i zdejmujemy osłonę. Po jej zdjęciu korek ponownie zakręcamy.


Potem ukazuje się nam pokrywa głowicy silnika. Teraz odłączamy przewody WN od świec, odciągamy je na bok gdyż będą utrudniały zdjęcie pokrywy. Odkręcamy 4 śrubki od pokrywy głowicy ( klucz 10mm). Warto również odkręcić osłonę paska rozrządu. ja odkręciłem tylko te 2 dobrze dostępne śrubki, i lekko nagiąłem osłonę. Wystarczyło do wyjęcia kapy.


Odłączamy wężyk od odpowietrzenia głowicy



Odpinamy również czujnik położenia kątowego wału rozrządu (jego przewód uniemożliwia zdjęcie pokrywy.


Teraz wszystko mamy jak na dłoni i możemy zabrać się za pomiar.


Teraz obracamy wał korbowy ( w tym samym kierunku w którym obraca się podczas prawy) do położenia, w którym zawór dolotowy na cylindrze nr 1 będzie całkowicie otwarty. Za pomocą szczelinomierza możemy wtedy zmierzyć luz zaworu dolotowego w cylindrze nr3 i zaworu wylotowego w cylindrze nr4. Pomiaru dokonywać zgodnie z kolejnością pokazaną w tabeli:




Składać wszystko w odwrotnej kolejności. old readmore readmore readmore
_________________


Motolublin.pl
Zmotoryzowana strona miasta
 
 
 
daro 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 43
Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 17 Sty 2008, 17:20   

gdybys jeszcze wykrecił swieczki nie musiałbyś podnosić samochodu.Tłoki chodzą luzno bez oporu kompresji
_________________
daro
 
 
 
woytek13 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 36
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 84
Skąd: Fajsławice
Wysłany: 17 Sty 2008, 17:28   

To musiałbym przepychać auto po garażu :-P A i bez wykręcania świec ciężko nie było.
_________________


Motolublin.pl
Zmotoryzowana strona miasta
 
 
 
Dietih 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 54
Skąd: lublin
Wysłany: 17 Sty 2008, 18:53   

woytek13 napisał/a:
Ja dziś zainspirowany lekkim ssaniem oleju przez silnik zmierzyłem sobie luz zaworowy.

sugerujesz więc,że przyczyną mogą być nadmierne luzy?
a dużo Ci wciąga tego oleju?
bo i u mnie trochę go wpierdziela ale o tym nie pomyślałem...
a silniczek mamy zdaje sie taki sam...
pozdro
_________________
był Ford Puma 1.4 16v
jest Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio :V:

www.psycholog-lublin.com.pl
 
 
woytek13 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 36
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 84
Skąd: Fajsławice
Wysłany: 17 Sty 2008, 19:29   

Teraz dowiodłem, że olej nie ucieka w tą stronę :-P Luz zmierzony ponownie i wszystko tak jak powinno być. A z tym olejem to zżarło mi tak cały wskaźnik (od max do min) w jakieś 2tys km jeśli dobrze pamiętam. Od tamtego czasu dolewam co jakieś tys km trochę oleju. nie wiem czy to norma ale dymić nie dymi mi wcale więc silnik chyba nie umiera. Mocy też mu nie brakuje więc nie wiem. Ale to nie temat o zużyciu oleju chyba :)
_________________


Motolublin.pl
Zmotoryzowana strona miasta
 
 
 
newman 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: Lubin
Wysłany: 6 Lut 2008, 21:24   

A moje pytanie odnosnie popychaczy jest nestepujące:

Czy po wymienieniu wszytskich poychacz w moim silniku 1.4cvh (gaznik) zlosliwe (choc nie wielkie) klekotanie przypominajace prace diesla zniknie? a jesli nie to co musialbym wymienic i z jakim kosztem sie to wiaze? Pozdro
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 7 Lut 2008, 14:46   

Cytat:
A moje pytanie odnosnie popychaczy jest nestepujące:

Czy po wymienieniu wszytskich poychacz w moim silniku 1.4cvh (gaznik) zlosliwe (choc nie wielkie) klekotanie przypominajace prace diesla zniknie? a jesli nie to co musialbym wymienic i z jakim kosztem sie to wiaze? Pozdro



Nie zawsze wymiana popychaczy uciszy klekot...Warto zobaczyć jak wygląda wałek rozrządu może być wytarty,swoją drogą nie raz prowadnice zaworów są już do niczego i po wymianie wałka i popychacze dalej klepie...
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
newman 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: Lubin
Wysłany: 8 Lut 2008, 07:48   

czyli wymiana zaworow to priorytet... a jaki wiaze sie z tym koszt?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 22 25 Mar 2017, 23:55
slawomirro
Brak nowych postów Popychacze hydrauliczne -> popychacze mechaniczne
Qzyn Tuning mechaniczny 42 29 Gru 2007, 08:36
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.