Przesunięty przez: Freeman 25 Wrz 2013,  15:55		 | 
	
			moja Xrka :) | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 adi08 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Lut 2008,  18:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               bardzo ciekawa lektura    w najbliższym czsaie pogadamy sobie na GG    troche Cię pomęcze
 
pozdro | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Lut 2008,  18:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Daras84 napisał/a: | 	 		  a tak na marginesie to podziwaim osoby rozkladajace i skladajace skrzynie w całosc jak dla mnie masakra    | 	  
 
 
ja też                 | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Lut 2008,  19:27   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jestem pod wrażeniem    .
 
 
Przypomniałeś mi że następną większą robotą u mnie będzie wymiana skrzyni :(  ;-)   
 
 
Heh szkoda że do MK1 nie ma tak łatwo dostępnych części i wszystko siebardziej zdobywa niż kupuje . | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 KUI3A  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Kuba 
                  Wiek: 42  Dołączył: 31 Maj 2004 Posty: 290 Skąd: WaWa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Lut 2008,  19:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               super opsik, demontażu, jak to czytam i patrzę na foty to się nie dziwię, że fachowcy tyle hajsu za rozbieranie skrzyni begów sobie życzą.... RESPECT
 
 
no i czekamy na relację z efektów pracy szepry, czy oprócz łożysk coś więcej wymieniałeś?? | 
             
						
				_________________
  
 
RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 odyniec  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: B. 
                  Wiek: 39  Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Lut 2008,  00:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a maska jaka została wkońcu?! | 
             
						
				_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 squadak  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 44  Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lut 2008,  11:21   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dziekuje wszystkim za mile slowa   
 
 
 	  | Daras84 napisał/a: | 	 		  | testy na nowej skrzyni juz byly :>  | 	  
 
wlasnie jeszcze nie :/
 
 
chce zrobic wszystko na raz i co krok okazuje sie ze jakis element nie pasuje   
 
teraz czekam na waz wodny pomiedzy chlodnica a pompa wody z fiesty 1.4 ze wspomaganiem bo oczywiscie moj idzie dokladnie tamtedy gdzie jest pompa wspomgania   
 
no i jeszcze chcialbym przed montazem wydechu zamienic puszke po kacie na prosta rure
 
 
pozatym brakuje mi caly czas stabilizatora przedniego, ale to dokupie najwyzej pozniej
 
 
 	  | KUI3A napisał/a: | 	 		  
 
no i czekamy na relację z efektów pracy szepry, czy oprócz łożysk coś więcej wymieniałeś?? | 	  
 
 
niewiele ponad rok temu juz raz rozkladalem ta skrzynie i wtedy wymienilem wszystkie uszczelnienia - wiec teraz nie bylo takiej potrzeby, nic nie cieklo    lozyska na walkach z 1.1 tez byly w pozadku wiec je zostawilem w spokoju
 
 
 	  | odyniec napisał/a: | 	 		  | a maska jaka została wkońcu?! | 	  
 
maska zostala moja stara bez wylotow - na zime w sam raz, a na wiosne bede pewnie myslal nad wycieciem w niej otworow i montaz wylotow, jeszcze sprobuje prostowac ta z RST ale nie widze raczej duzych szans zeby dobrze to zrobic
 
 
A z nowosci - udalo mi sie wpasowac zbiorniczek wspomagania zostawiajac orginalne korektory sily tylnych hamulcow - wspornik zbiornika przykreca sie dokladnie w to samo miejsce co korektory   
 
 
 
 
 
 
- zamontowalem w koncu wymiennik ciepla olej - woda, kupiony kiedys od Pumy   
 
Ledwo sie zmiescil obok czujnikow do dodatkowych zegarow   
 
 
 
 
- doszlo kolo pasowe walu korbowego na pasek wielorowkowy wiec zmontowalem je oraz wspornik z pompa i altkiem
 
 
 
 
potem w weekend zabralem sie za mody wiazki el. - wywalenie kabli do tylnych glosnikow, porzadne podlaczenie kabli do zasilania kamerki i rejestratora, wymiane linki recznego na nowy orginal forda, wymiane linki sprzegla (trafilem tanio nowy orginal na allegro, a moja opierala sie na jakichs podkladkach o skrzynie biegow bo miala urwany taki plastikowy pierscien) i do tego zrobilem wstepne przymiarki kubelka pilota - niestety bez spawania dodatkowych mocowan nie umocuje go tak jak chce
 
fotek zadnych z tych operacji niestety nie posiadam bo wysiadly mi beterie w aparacie :/ | 
             
						
				_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
 
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
 
 
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Piter  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: RS2000/150KM 
                  Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lut 2008,  18:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               squadak, świetny opis. Profi robota.     | 
             
						
				_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA     
 
MK4 1.25 ZETEC Ghia
 
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wujek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i8V/110KM 
                  Imię: Grzegorz 
                  Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 53 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lut 2008,  23:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kawal dobrej roboty, czekamy na relacje z testow.   
 
 
pzdr | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kostek88wjcz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`78 
                  Wersja: L 
                  Silnik: RS2000/150KM 
                  Imię: Mariusz 
                  Wiek: 37  Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Lut 2008,  01:28   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja sie nie bede wychylal    jak kazdy pelen podziwu    ja tez sie teraz bawie ze skrzynia tylko nie w az takim stopniu    pozdrawiam i zycze powodzneia    | 
             
						
				_________________ Fiesta Ruless   
 
 
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 squadak  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 44  Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Lut 2008,  16:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               zespol napedowy juz wsadzony... ale jazd probnych jeszcze nie bylo bo pojawil sie kolejny problem zwiazany z montazem wspomagania   
 
Problem ilustruje ponizsze zdjecie
 
 
 
 
Wyjscie z chlodnicy jest jakis niecaly 1cm od przewodu idacego z pompy wspomagania do przekladni - chocbym sie bardzo staral to nie wymanewruje tam zadnym dorabianym przewodem i musze wymienic chlodnice na wersje z wylotem z boku - 1.4 z klima taka miala - ktos ma na sprzedaz?   
 
 
Pozatym raczej wszystko pozostale juz pasuje   
 
Chlodnica oleju wspomagania:
 
 
 
 
 
 
Przekladnia z przewodami cisnieniowymi:
 
 
 
 
Mocowanie przewodu zasilajacego przekladnie:
 
 
 
 
Alternator jest teraz na rowni z miska olejowa - troche nisko, ale mam plyte pod spod wiec chyba go nie obije   
 
Tarcze hamulcowe zardzywiale bo auto stoi juz jakis czas - na koniec prac po odpaleniu zamontuje w koncu PowerDiski   
 
 
 
 
Na koniec zdjecie prawie odpalonego serducha   
 
  | 
             
						
				_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
 
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
 
 
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kosiniak [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Lut 2008,  17:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | squadak napisał/a: | 	 		  | na koniec zdjecie prawie odpalonego serducha   | 	  jakie dopieszczone    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Lut 2008,  18:15   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               squadak, gratuluje  opisz odczucia jak juz wyjedziesz nią.
 
 
BTW: tak jak czytam twój opis swapu wspomagania to jak bym miał budowac coś do rajdowania to chyba bym kupił 1,4 z wspomą, bo łatwiej by mi przyszło wymienić silnik niż urzerać sie z tym chorym układem kierowniczym     | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Laskosz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Piotr 
                  Wiek: 39  Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Lut 2008,  18:21   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | chłodnice z wyjściem na bok ma też escort mk4 chyba | 
             
						
				_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Lut 2008,  18:23   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Puma - znając twój polot i dbaośćo szczegóły to otwory na wspomaganie wyciąłbyś siekierą a po chłodnicy skakał tak długo aż by pasowała     | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Parch  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Lut 2008,  18:42   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No to witamy w klubie tych, co nie wiedzą gdzie podłączyć kabelek od czujnika.    
 
 
No chyba, że komp od 1.6 jest taki sam jak w 1.4, to masz problem z głowy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Lut 2008,  19:43   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Parch napisał/a: | 	 		  No to witamy w klubie tych, co nie wiedzą gdzie podłączyć kabelek od czujnika.    
 
 
No chyba, że komp od 1.6 jest taki sam jak w 1.4, to masz problem z głowy. | 	  
 
 
sorry ale nie bardzo rozumiem ocb?? | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Parch  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Lut 2008,  19:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | PumaRST napisał/a: | 	 		  | sorry ale nie bardzo rozumiem ocb?? | 	  
 
 
Chodzi mi o ten zielony czujnik ciśnienia oleju w układzie wspomagania kierownicy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Lut 2008,  19:56   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Parch napisał/a: | 	 		  | Chodzi mi o ten zielony czujnik ciśnienia oleju w układzie wspomagania kierownicy. | 	  
 
 
no niestety ale ECU od 1,6 nie ma wyprowadzenia na ten czujnik, jak rónież cała wiazka od xr2i też tego nie ma wiec nie dokońca rozumiem twój komentarz. 
 
 
no ale     | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Parch  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Lut 2008,  20:16   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | PumaRST napisał/a: | 	 		  | no niestety ale ECU od 1,6 nie ma wyprowadzenia na ten czujnik, jak rónież cała wiazka od xr2i też tego nie ma wiec nie dokońca rozumiem twój komentarz. | 	  
 
 
To że nie ma wiązki o niczym nie świadczy, bo każdy komputer typu EEC IV może sczytywać sygnał od czujnika PS, tylko właśnie cały wic polega na tym, żeby znaleźć odpowiedni pin i się wpiąć z kablem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 squadak  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 44  Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Lut 2008,  23:34   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | PumaRST napisał/a: | 	 		  
 
BTW: tak jak czytam twój opis swapu wspomagania to jak bym miał budowac coś do rajdowania to chyba bym kupił 1,4 z wspomą, bo łatwiej by mi przyszło wymienić silnik niż urzerać sie z tym chorym układem kierowniczym     | 	  
 
tez mysle ze byloby prosciej, juz mi chodzily po glowie takie mysli swojego czasu, a potem myslalem ze juz chyba wszystko mam i sie nie oplaca   
 
 
 	  | Parch napisał/a: | 	 		  No to witamy w klubie tych, co nie wiedzą gdzie podłączyć kabelek od czujnika.    
 
 
No chyba, że komp od 1.6 jest taki sam jak w 1.4, to masz problem z głowy. | 	  
 
 
 	  | PumaRST napisał/a: | 	 		   	  | Parch napisał/a: | 	 		  | Chodzi mi o ten zielony czujnik ciśnienia oleju w układzie wspomagania kierownicy. | 	  
 
 
no niestety ale ECU od 1,6 nie ma wyprowadzenia na ten czujnik, jak rónież cała wiazka od xr2i też tego nie ma wiec nie dokońca rozumiem twój komentarz. 
 
 
no ale     | 	  
 
no i faktycznie jest problem bo nie podaja nigdzie pod ktory pin w 1.6 CVH to jest podpiete, ale escort mial wspomaganie z tym silnikiem i napewno mial podlaczony czujnik - ja akurat kiedys dla testu kupilem i podmienilem kompa na tego z escorta (1ADB) wiec ryzykuje i podpinam pod pin 28 tak jak podaja przy silniku 1.4 - o dziwo dla escorta 1.4 podaja w schematach ten pin 28 juz w latach 90 - 92, kiedy tez byl robiony z silnikiem 1.6 CVH
 
 
PumaRST - wiazka juz uzupelniona o wtyczke, kabelki i dodatkowy pin we wtyczce ECU, przy okazji cala poizolowalem nowa tasma bo ta 17letnia sie juz troche sypala    
 
 
[ Dodano: Pon Lut 18, 2008 14:55 ]
 
coz... nowa chlodnica miala byc juz w czwartek u mnie, ale do tej pory jej nie ma wiec auto wciaz nie jezdzi :/
 
Mam za to nowy waz wodny z ASO (jedyne 69zl) pasujacy do chlodnicy z wyjsciem na bok.
 
 
 
 
Dotarly tez do mnie w koncu poluretanowe poduszki i tuleje stabilizatorow.
 
 
 
 
Poduszek nie zakladam narazie po zlych doswiadczeniach Kuby w swojej fiescie, a chce cos pojezdzic zanim sie urwa   
 
Tulejki na tylnego staba zalozylem, przedniego staba chilowo nie mam wiec zaloze tulejki jak bedzie stab    - z wrazen po obmacaniu - material tulejek jest twardszy znacznie od seryjnych przy sciskaniu ale jednoczesnie bardzo elastyczny i nie sprawa zadnych problemow przy zakladaniu. | 
             
						
				_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
 
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
 
 
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |