Przesunięty przez: bidżej 20 Wrz 2010,  10:41		 | 
	
			[MK3] Wymiana termostatu i czujnika temperatury wody | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 picio_18  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Piotr 
                  Wiek: 41  Dołączył: 28 Sie 2004 Posty: 172 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Kwi 2006,  12:19   [MK3] Wymiana termostatu i czujnika temperatury wody
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Troche w tym temacie mechaniki    troche elektryki ( i dużo wody     ) ale zdecydowałem że wrzuce do elektryki ponieważ jest tutaj bardzo miły moderator szynszyl który już przekleił pare moich tematów do "Ważnych" i dlatego wiem że tutaj napewno nie zginą!!
 
 
WYMIANA TERMOSTATU ORAZ CZUJNIKA TEMPERATURY WODY
 
 
Jeszcze trochę info o wymianie termostatu | 
             
						
				_________________ MONDEO 2.0 TDCI  115KM GHIA CZARNY 
 
 
MOJE HOBBY | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Sty 2011,  19:09, w całości zmieniany 10 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Kwi 2006,  14:06   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jak widac na zdjęciu nie mam teraz czasu na merytoryczna ocene tego materiału.. zebym nie zapomniał to przykleję.. ale kurcze nie lubie linków z innych serwerów, bo czasem nie ma do nich dostepu. | 
             
						
				_________________ 1% dla mojego syna | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tobik [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Lut 2008,  13:42   czy to napewno termostat
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               u mnie od niedawna jest właśnie zupełnie coś innego.
 
gdy stoję troszkę dłużej niż długość jednych świateł na skrzyżowaniu to dosyć szybko rośnie mi temperatura i to tak ze kiedyś czekałem na kogoś z jakieś 20 min i temperatura urosła mi aż do no 0 w napisie NORM, a jak tylko ruszyłem to zaraz spadła. co to może być? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sebadelta  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 29 Skąd: radom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Mar 2008,  22:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | to czyli jak sprawdzisz czy termostat jest dobry ? co się będzie działo jak jest zły?u mnie wskazówka nigdy wysoko nie podnosi się no za kwadracik | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 lpodkanski [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Mar 2008,  10:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | sebadelta napisał/a: | 	 		  | to czyli jak sprawdzisz czy termostat jest dobry ? co się będzie działo jak jest zły?u mnie wskazówka nigdy wysoko nie podnosi się no za kwadracik | 	  
 
 
podłącz fieste pod kompa to ci powie czy termostat jest dobry. albo wykrec go wez do domu i zacznij go gotowac w wodzie to wtedy bedziesz wiedzial czy jest dobry przy niecałych 90 stopniach powiniensie otwierac | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 clain [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Mar 2008,  02:10   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | sebadelta napisał/a: | 	 		  | to czyli jak sprawdzisz czy termostat jest dobry ? co się będzie działo jak jest zły?u mnie wskazówka nigdy wysoko nie podnosi się no za kwadracik | 	  
 
 
U mnie jest własnie podobnie :/ Ostatnio znajomy mi powiedział ze przez zepsuty termostat spalanie jest większe, bo cos tam "duzy obieg" czy cos takiego     , a u mnie temperatura tez raczej nie wychodzi poza biały kwadracik, ostatnio jak się zrobilo cieplej to podeszło do M w napisie NORM a w innych autach temperatura zazwyczaj jest w polowie wskaźnika :/ I jestem teraz zagubiony :/ | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Greg  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Grzesiek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 27 Maj 2007 Posty: 56 Skąd: Rydułtowy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Mar 2008,  07:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | clain napisał/a: | 	 		  
 
U mnie jest własnie podobnie :/ Ostatnio znajomy mi powiedział ze przez zepsuty termostat spalanie jest większe, bo cos tam "duzy obieg" czy cos takiego  :9: , a u mnie temperatura tez raczej nie wychodzi poza biały kwadracik, ostatnio jak się zrobilo cieplej to podeszło do M w napisie NORM a w innych autach temperatura zazwyczaj jest w polowie wskaźnika :/ I jestem teraz zagubiony :/ | 	  
 
No zgadza się. Jest tak, ale też nie ma co liczyć na cuda. Mnie spalanie po wymianie termostatu poprawiło się o tyle, że przy pełnym tankowaniu gazu robię 420 - 450 kilometrów (gaz.. ~32litry). Wcześniej robiłem 380 - 410. Cudów nie ma, ale samopoczucie zawsze lepsze. Wskazówka ciągle w okolicach O-R.
 
 
A wentylator się nie kręci. Próbowałem na ktrótko, ale tylko przy wtyczce. Muszę sprawdzić jeszcze czy w ogóle się kręci bezpośrednio od aku, czy może gdzieś na kablach coś mam. | 
             
						
				_________________ MK4 1.25 75KM, MK3 1.1i 50KM + LPG | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 clain [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Mar 2008,  13:26   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czyli jednak termostat trafiony ? myslalem ze powinno byc a okolicach tego białego pola :/ No to trza się do sklepu udac    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 asia1209 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Kwi 2008,  20:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam mam taki problem ze swoja fiestka od pewnego czasu gdy jezdze dosyc dlugo fiestka zaczynaja mi starsznie spadac obroty silnika i samochod gasnie, zdaza sie to najczescie na swiatlach i zmianie biegu na mniejszy. bylam na diagnostyce i znalaz mi blad ze czujnik temperatury cieczy chlodzacej jest zepsuty a drugi blad jaki wyswietlilo to czujnik polozenia pedalu przyspieszenia A ponizej zakresu                     POMOCY | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 madek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Kuba 
                  Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Kwi 2008,  20:10   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | asia1209, zainteresuj sie glownie tym drugim. poszukaj na forum jako czujnik polozenia przepustnicy lub w skrocie cpp | 
             
						
				_________________ była sobie RS`ka... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 andrzej.p [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2009,  21:00   Re: czy to napewno termostat
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | tobik napisał/a: | 	 		  u mnie od niedawna jest właśnie zupełnie coś innego.
 
gdy stoję troszkę dłużej niż długość jednych świateł na skrzyżowaniu to dosyć szybko rośnie mi temperatura i to tak ze kiedyś czekałem na kogoś z jakieś 20 min i temperatura urosła mi aż do no 0 w napisie NORM, a jak tylko ruszyłem to zaraz spadła. co to może być? | 	  
 
Mam podobne objawy, u mnie temp. wchodzi czerwone!!! Tylko gdzie jest tem cholerny termostat??
 
Też tak myślałem, aż za radą mądrego mechanika wymieniłem chłodnicę. Wszystko cudownie ustąpiło i teraz na zimę będę chyba musiał nieco ją przysłonić ponieważ silnik się nie dogrzewa. Nową chłodnicę kupiłem za 150 pln. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez andrzej.p 13 Lis 2009,  21:09, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2009,  21:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W Twoim silniku tak jak na tym zdjęciu. Dostęp do niego najłatwiejszy poprzez wyjęcie lampy.
 
  | 
             
						
				_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mateusz999  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Dołączył: 28 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2009,  18:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja tak tylko w nawiasie dodam co do poradnika że silnik się sam nie odpowietrza tylko ściąga się rurkę z głowicy taka malutka i się samo w 10sec odpowietrza    "czekamy aż silnik sam sie odpowietrzy" ?? co to ma być    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mateusz999  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Dołączył: 28 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Lis 2009,  16:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Niech i tak będzie   
 
 
Napisze tu jeszcze wymianę termostatu w 1,4  na przykładzie 73konnej wersji.
 
 
Co potrzeba:
 
 
Klucz 10 płaski jak i nasadkę, niestety jakaś małą bo nie dojdziemy do 1 śruby.
 
Płaski śrubokręt taki nie za duży nie za mały.    
 
Kawałek papieru ściernego coś w okolicach 100.
 
Nowy termostat i 2 uszczelki gumowa i papierowa.
 
 
Termostat jest po otwarciu maski po prawej stronie. Do obudowy termostatu wchodzi duża gumowa rura oraz 1 mała. Termostat w 1.4 jest wkręcony bokiem do silnika. Obudowę trzymają 3 śruby dziesiątki wystarczy je odkręcić i pociągnąć lekko za obudowę. Naszym oczom ukaże się termostat który trzyma się na metalowej spince, wystarczy ją podważyć i sama wyjdzie. Wyciągamy termostat stara uszczelkę, wkładamy wszystko nowe czyścimy łączenie silnika z obudową termostatu zakładamy nową uszczelkę na to łączenie i skręcamy wszystko do kupy. PS. nie zapomnijcie wcześniej spuścić płynu z chłodnicy    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 daro_zory  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Darek 
                  Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Lis 2009,  18:42   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam! Ja w swojej MK3 1.1 z '93 roku zauważyłem następujący problem: przekaźnik od wentylatora chłodnicy jest cały czas załączony. Cały czas, tzn. od razu po włączeniu zapłonu, niezależnie od temperatury silnika. Sam wentylator jest chyba ok, bo normalnie jest wyłączony, a jedynie parę razy zdarzyło się, że się załączył. Wtedy jednak zauważyłem coś co mnie zdziwiło. Przy pracującym wentylatorze, wyłączyłem silnik i co ? Wentylator również przestał pracować. Moim zdaniem to niepoprawne, bo przecież wentylator powinien chłodzić przegrzany silnik nawet, gdy jest on wyłączony. Dodając do tego fakt, że temperatura silnika zazwyczaj sięga literki M na zegarze, a wentylator załącza się na literce R, obawiam się, że to będzie termostat, czujnik temperatury, albo i to i to. Wolałbym jednak przeczytać porady bardziej doświadczonych użytkowników ode mnie    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Lis 2009,  21:10   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               1. Wentylator nie przekaźnika jak pamiętam
 
2. Wentylator se pracował po wyłączeniu silnika,,, w polonezie, a nie w Fordzie
 
3. Dlaczego w polonezie jest głupio - silnik zgaszony, nie pracuje pompa wody, wentylator żre prądu sporo a dmucha w chłodnice która chłodzi w około minuty,,, pracuje 10 kolejnych zupełnie jałowo. Po chwili od zgaszenia (silnik gorący, chłodnica chłodna) zapalasz auto i silnik ma szok termiczny. A tak to sobie wszystko stygnie równo w swoim tempie.
 
4. Co masz nie tak z tą temperatura? Wchodzi Ci na czerwone czy nie dochodzi do pola NORM czy szukasz dziury w całym? | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 daro_zory  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Darek 
                  Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Lis 2009,  21:56   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               1. Fakt, nie wiem dlaczego coś mi się pokręciło z tym przekaźnikiem :/
 
3. Słusznie. A jak wytłumaczysz to, że w najnowszych Mercedesach, BMW czy Audi wentylator działa po wyłączeniu silnika ? Producenci sami pogarszają swoje produkty ? Chyba, że dodatkowo jest uruchomiona pompa wody, to rozumiem.
 
4. Poprostu wydaje mi się, że temperatura jest za niska, bo w innych samochodach osiąga conajmniej połowę skali. Odpowiedź zapewne będzie brzmiała: "To jest Ford", więc dalej nie ingeruję. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez daro_zory 16 Lis 2009,  22:15, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Lis 2009,  22:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | daro_zory napisał/a: | 	 		  | Odpowiedź zapewne będzie brzmiała: "To jest Ford" | 	   o NIEEEE      do wymiany zestaw termostat (możliwie najwyższa temp. otwarcia - 92-95stC) + czujnik na zegary (w obudowie termostatu - zielona oprawka) i zobaczysz że wszystko wróci do normy    | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Lis 2009,  22:22   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               daro_zory, 3. A i owszem, sam się zdziwiłem że coś takiego istnieje - dodatkowa elektryczna pompa układu chłodzenia,,, w dodatku drogie to :( szczęście że u mnie nie ma    | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |