oznaczenia na tabliczkach obrotomierzy |
Autor |
Wiadomość |
krzysio_20 [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Lut 2007, 08:33
|
|
|
madek napisał/a: | A nie bylo czasem tak, ze przy 1.1/1.3 na gazniku jest V, a na wtrysku 1E ? Gdzies to czytałem jak sie nie myle... |
Panowie 1.1i to jaka wkoncu literka na tym obrotku będzie? Krótko i zwięźle bo się troszkę zamieszało... :-(
bo 1.1 a 1.1i to różnica - który jest na gaźniku a który na wtrysku? Wybaczcie głupie pytania ale ja sie nie znam |
|
|
|
 |
Radziu
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: Inny
Imię: Radek
Wiek: 38 Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 105 Skąd: Nakło n/ Not.
|
Wysłany: 15 Lut 2007, 09:53
|
|
|
1.1 to jest gaznik, a 1.1i to jest wtrysk chyba po 92 roku, bo przed to chyba tez byl gaznik, a literka "i" oznaczala katalizator. Jak sie myle to niech ktos mnie poprawi bo nie jestem pewien. |
_________________ Była Fiesta MK3 89r. czerwona 1.1 LPG full wypas;)
Jest Focus 00r. kombi 1.8 TDDI
I Kaczka 99' 1.3 |
|
|
|
 |
krzysio_20 [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Lut 2007, 11:22
|
|
|
no właśnie o taka odpowiedź mi chodziło ! Czyli musze szukać obrotka do gaźnikowca. Pozdrawiam
[ Dodano: Czw Lut 15, 2007 11:46 ]
słuchajcie ten przewodzik z tyłu w tej kostce od zegarów to jest zielony? wszystkie miejsca w tej kostce powinny być zajęte? bo zielony przewód (tzw 10 od lewej - wliczając puste miejsca na kable ) szczęśliwie posiadam:) |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 15 Lut 2007, 12:31
|
|
|
Radziu napisał/a: | 1.1 to jest gaznik, a 1.1i to jest wtrysk chyba po 92 roku, bo przed to chyba tez byl gaznik, a literka "i" oznaczala katalizator. Jak sie myle to niech ktos mnie poprawi bo nie jestem pewien. | No to poprawiam co do daty 92 rok, to zgoda, po tym zew zgl. na normy emisji spalin zalożyli wtryski. Co do oznaczeń, to 1,1i, to "i" to jest skrót z ang. "injection" czyli "wtrysk", a nie katalizator - to że fiesty z jednopunktem mają kata, to poiprostu wymóg norm CO, ale to "i" kata wcale nie oznacza - jak jest katalizator to w dowodzie jest wpisane KAT , bo większość fiest u nas pochodzi z niemiec, a tam na briefe właśnie tak piszą.
krzysio_20 napisał/a: | Czyli musze szukać obrotka do gaźnikowca. |
Jeśli masz gaźnik, to oczywiste! Szukaj obrotka z ozn. "V" - ten powinien chodzić na gaźniku. Jeśli ten przewód jest zielony w tym miejscu co piszesz, to instalacje pod obrotka masz gotową |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
krzysio_20 [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Lut 2007, 08:44
|
|
|
no dobra, mówisz że po 92 dopiero zakładali wtryski ze względu na normy, a ja mam fieste z grudnia 90 roku i co to "i" oznacza? P.S. Nie wiem czy mam gaźnik Nie znam się |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 16 Lut 2007, 09:16
|
|
|
krzysio_20 napisał/a: | mówisz że po 92 dopiero zakładali wtryski ze względu na normy, | Mowię że po 92 roku zakładali tylko wtryski - nie twierdzę że wcześniej ich nie było. Jeśli masz "i" to powinien być wtrysk Tu masz fotkę silnika na wtrysku - kolega Wojtass sprzedaje, to możesz to zobaczyć http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=22004 |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
krzysio_20 [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Lut 2007, 09:20
|
|
|
aha, no to zmienmy temat i jeśli mam na wtrysku to jaki obrotek |
Ostatnio zmieniony przez krzysio_20 16 Lut 2007, 09:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 16 Lut 2007, 09:20
|
|
|
krzysio_20 napisał/a: | aha, no to zmienmy temat i jeśli mam na wtrysku to jaki obrotek:?: |
1E |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
krzysio_20 [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Lut 2007, 09:22
|
|
|
Aha, no dobra, to ide szukać... dobrze że sie wyjaśniło bo miałem już kupić z literka "V" pozdrawiam |
|
|
|
 |
Rudi

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 47 Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 59 Skąd: B-rd
|
Wysłany: 16 Lut 2007, 19:06
|
|
|
Mam Fiestke 1.3I z początku 92r. zakupiłem licznik z datą produkcji 05.92r. o oznaczeniu 1E wyciągnięty z Fiestki 1.3I z końca 92r. i niestety pokazywał o połowe mniej obrotów :-/ pomogła ingerencja w rezystor i obrotek działa poprawnie . Dlatego polecam lekturę tego http://forum.fordclubpols...pic.php?t=14856 i tego http://www.fiestaklubpols...ght=obrotomierz |
_________________ FurkaFuturka... była ale się upłynniła :-/ |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 17 Lut 2007, 01:21
|
|
|
Dlatego, że w 92 roku nastąpiły zmiany w elektryce tego auta, i dlatego obrotek o tym samym oznaczeniu raz działa, a raz nie liczy się nie tylko oznaczenie, ale również wersja - dlatego z tyłu są inne numery kodowe (a zprzodu np ciągle 1E) |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
elvis25 [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Lis 2007, 21:34
|
|
|
Nie chcę zaczynać setnego już tematu o obrotkach (mam litość do moderatorów;) ).
Mam taki sam problem jak Rudi tylko moja fiestka to 1,1i z 1990 a brotek to 1E z 1.3i z 92r.
Pociągnąłem zwykły przewód i działa bardzo dobrze i nic nie zakłóca pracy obrotka. Tylko te obroty o połowę niższe niż w rzeczywistości wkurzają.
Jak możesz Rudi to napisz mi na priv jak to rozwiązałeś dokładnie
Z góry dzięki. |
|
|
|
 |
sebadelta
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 45 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 29 Skąd: radom
|
Wysłany: 26 Mar 2008, 23:03
|
|
|
witam zalozylem obrotek od mk4 tzn cale zegary, mialem 10 pin ale obrotek nie dziala czy moge mieć instalacje na innym pinie? |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 26 Mar 2008, 23:09
|
|
|
sebadelta, a masz pewnosc ze w mk4 piny sa takie same?
przeszukaj dobrze forum, na pewno cos o tym bylo |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
|