[MK6] Instalacja do 1.3 60KM |
Autor |
Wiadomość |
adamus04
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 8 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 4 Maj 2008, 22:02 [MK6] Instalacja do 1.3 60KM
|
|
|
witam,
mam fieste mk6 z 2007 r. 1,3 60KM i zastanawiam się nad założeniem instlacji gazowej. Czy ten model silnika nadaje się w ogóle do założenia gazu? Czy instalacje są zakładane przez ASO Forda? Auto jest na gwarancji. Z góry dzięki. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 25 Paź 2011, 21:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Maj 2008, 23:42
|
|
|
co do prawnych histori z fordem to nie wiem ale gaz załozyć się da i bedzie to ładnie jeździć o ile bedzie to sekwencja . Tylko musisz zrobić kalkulację czy ci się to zwróci bo ma iść akcyza od stycznia i bedzie po ok 2,6 -2,8 zł za litr. |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 5 Maj 2008, 01:09
|
|
|
A czy przypadkiem MK6 przy silniku 1,3 nie mają 70KM Bo od 2002r tak już było i do 2006r nic się nie zmieniło... Czyżby w 2007r zmniejszyli moc |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
adamus04
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 8 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 5 Maj 2008, 08:09
|
|
|
modele sprzedawane w Niemczech miały także 60KM |
|
|
|
|
yarbin
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marek
Dołączył: 22 Cze 2007 Posty: 154 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 5 Maj 2008, 08:46
|
|
|
Ja pracuję w salonie Forda, więc powiem Ci tyle, że montaż gazu kończy się utratą gwarancji, bo Ford nie zaleca LPG do swoich silników. |
|
|
|
|
adamus04
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 8 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 5 Maj 2008, 13:46
|
|
|
dzięki za informacje. a co w ogóle myślisz o instalacji gazowej w tym aucie? |
|
|
|
|
yarbin
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marek
Dołączył: 22 Cze 2007 Posty: 154 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 5 Maj 2008, 14:43
|
|
|
Z tego co mówi szef serwisu to nie za bardzo w nowych autach, bo nowe silniki Forda mają jakąś tam regulację luzu zaworowego nie taką i podobno gaz to szybko rozregulowuje w Duratecach. A ty masz Durateca czy Zeteca jeszcze, bo ten silnik jakiś taki niestandardowy? |
|
|
|
|
adamus04
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 8 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 5 Maj 2008, 15:04
|
|
|
to jest DURATEC. Wygląda identycznie jak DURATEC 1,3 70KM |
|
|
|
|
yarbin
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marek
Dołączył: 22 Cze 2007 Posty: 154 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 5 Maj 2008, 15:32
|
|
|
No to mimo, że jestem zwolennikiem i użytkownikiem LPG to do tego motoru Ci go nie polecam, nawet z sekwencją mogą być problemy. |
|
|
|
|
portos
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 45 Skąd: Kiekrz
|
Wysłany: 5 Maj 2008, 17:09
|
|
|
yarbin, yarbin napisał/a: | nawet z sekwencją mogą być problemy. | Ale co chcesz przez to powiedzieć? Wcześniej piszesz o "jakiejś tam" nie takiej regulacji luzu zaworów...Jak na Pracownika Serwisu (chyba, że tylko miotła) piszesz ogólniki, takie od "pana Zenka". Podpowiem o tych luzach - zapewne chodzi regulację płytkami? Tylko co to miałoby mieć do sekwencji? :yyy: |
|
|
|
|
yarbin
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marek
Dołączył: 22 Cze 2007 Posty: 154 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 5 Maj 2008, 19:30
|
|
|
Ja pracuję w salonie Forda ale na sprzedaży samochodów a nie w serwisie, a o gazie rozmawiałem z kierownikiem serwisu i on mi powiedział, że np w hondzie są jakieś śruby regulacyjne do regulacji luzów zaworowych i tam gaz śmiga bez problemów a w nowych fordowskich silnikach przez regulację chyba płytkową właśnie przy gazie by trzeba co 10 tyś km regulować te luzy |
|
|
|
|
portos
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 45 Skąd: Kiekrz
|
Wysłany: 5 Maj 2008, 19:49
|
|
|
yarbin, yarbin napisał/a: | właśnie przy gazie by trzeba co 10 tyś km regulować te luzy | No i w czym problem? Taką regulację luzów zaworowych ma także Fiat i parę innych marek. Kwestią jest, że ustawiasz temat zainstalowania gazu negatywnie z pozycji płytkowej regulacji luzu zaworów. Starsze regulacje luzu to zmniejszanie go poprzez pokręcanie specjalną śrubą pomiędzy dźwigienką naciskającą a górną powierzchnią trzonka zaworów przy użyciu pasków szczelinomierza o określonej grubości, np 0,3mm.
[ Dodano: Pon Maj 05, 2008 19:54 ]
adamus04, Nie zastanawiaj się, tylko montuj sekwencję; jednak dopiero po upływie gwarancji - gdybyś miał mieć z powodu gazu jakieś problemy. |
|
|
|
|
yarbin
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marek
Dołączył: 22 Cze 2007 Posty: 154 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 5 Maj 2008, 20:46
|
|
|
Róbta co chceta, ja tylko piszę co mi powiedzieli. |
|
|
|
|
zoharek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Maj 2008, 21:31
|
|
|
Ja w Pumiastym mam płytki, 20kkm na gazie i jest ok, nie trzeba regulacji dodatkowej, ale w zetecach, i pewnie duratecach wypalają się gniazda zaworowe, ale to po jakichś 150-200kkm, więc olać |
|
|
|
|
portos
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 45 Skąd: Kiekrz
|
Wysłany: 5 Maj 2008, 21:35
|
|
|
yarbin, yarbin napisał/a: | Róbta co chceta, ja tylko piszę co mi powiedzieli. | A ja piszę, co wykonywałem i wykonuję w praktyce |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Maj 2008, 00:32
|
|
|
dokładnie . ASO nie wiem dlaczego tak straszą przed gazem , siedze troszkę w temacie i jak mi to powiedział mechanik w aso suzuki że do vitary nowej nie poleca gazu to zadałem mu pytanie dlaczego i wyszło że sam nie wie dla czego . Paliwo gazowe jest równie dobre jak benzyna . Fakt że nieco przyspiesza zużycie prowadnic zaworowych ale to tylko jego jedyna wada. Samo wypalanie gniazd w nowych silnikach gdzie są stosowane dobre materiały to bajka. W FSO to sie zdarzało że gaz wypalił gniazda i zawory po 20 tyś km ale końcowe poldki latały na gazie po 300 tyś km . FOrdowskie silniki zeteca wala spokojnie 200 tyś na gazie a sam remont głowicy nie jest już taki drogi jak kiedyś bo większość procesów robią maszyny a nie ludzie . |
|
|
|
|
yarbin
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marek
Dołączył: 22 Cze 2007 Posty: 154 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 6 Maj 2008, 08:39
|
|
|
Tak jak pisałem, to mi powiedział nasz kierownik serwisu, ja sam jestem zwolennikiem i użytkownikiem instalacji LPG tylko w "nieco" starszym konstrukcyjnie silniku, najlepiej popytać po dobrych warsztatach montujących LPG, tam oni znają praktykę. Na 100% jestem pewien tylko tego, że stracisz gwarancję, pozdro |
|
|
|
|
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 6 Maj 2008, 14:47
|
|
|
Nawiązując do poprzednich postów pt "ja pracuje w salonie Forda" - ja pracuje w salonie Forda i powiem wam ze przez pewien czas byla oferowana Fiesta z silnikiem 1.3 70 km Duratec z instalacją gazową i gwarancją Forda, trik polegał na tym że instalacja owa nei byla zakładana w fabryce tylko przez jednego z delaerów w Polsce, natomiast gwarancja przy wykonywaniu przegladów (także instalacji gazowej) w ASO była zachowana. Z tego co pamiętam występowało toto w wersji VAN. |
|
|
|
|
krzysieks_mc
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11 Maj 2008, 22:38
|
|
|
Cześć. Na codzień zakładam instalacje gazowe do samochodów. Sekwencje można śmiało zakładać pod warunkiem że samochód NIEMA porcelanowych zaworów(tzn zawory są stalowe ale w miejscu spotkania z głowicą są pokryte warstwą porcelany w celu lepszego uszczelnienia) A wiadomo że gaz ma wyższą temp. pracy niż benzyna dlatego wypala porcelanową powłokę i po ok. 20 000 tyś km na gazie mamy remont głowicy. Niewiem czy to jest opłacalne. Koszt naprawy wynosi ponad 1000zł. Ford ogólnie wprowadził takie rozwiązanie po 2000r więc na 99% masz takie zawory u siebie w fieście. Ale zeby mieć 100% pewność musisz udać się do salonu forda i podać numer WIN z dowodu rejestracyjnego i oni Tobie powiedzą z jakiego materiału są wykonane zawory. |
|
|
|
|
Skolmi
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 41 Dołączył: 10 Gru 2004 Posty: 32 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Cze 2008, 21:52
|
|
|
Skfarek napisał/a: | Nawiązując do poprzednich postów pt "ja pracuje w salonie Forda" - ja pracuje w salonie Forda i powiem wam ze przez pewien czas byla oferowana Fiesta z silnikiem 1.3 70 km Duratec z instalacją gazową i gwarancją Forda, trik polegał na tym że instalacja owa nei byla zakładana w fabryce tylko przez jednego z delaerów w Polsce, natomiast gwarancja przy wykonywaniu przegladów (także instalacji gazowej) w ASO była zachowana. Z tego co pamiętam występowało toto w wersji VAN. |
Dokładnie. Jest to jedyny w chwili obecnej silnik, który Ford oficjalnie dopuszczał do przeróbki na gaz. |
_________________ FordClubPolska
jest:
Ford Fusion Gold X 1.4 16V '06
były:
Fiesta 100 1.3 8V '03 (2003-2009)
Escort CLX 1.6 16V '97 (1997-2008) |
|
|
|
|
|