Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 23:32 |
1,6 CVH z XR2 vs 1,6CVH z Escorta |
Autor |
Wiadomość |
AdamB [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Lip 2008, 01:47 1,6 CVH z XR2 vs 1,6CVH z Escorta
|
|
|
Spotkała mnie dziś dość kosztowna przygoda, a mianowicie trochę przegiąłem z nadwyrężaniem wytrzymałości silnika w moim autku. Zastanawiam sie nad remontem generalnym lub też zakupem nowego silnika. Tutaj pojawia sie jednak pytanie. Wiem, że silnik w XR2 posiada teoretycznie 97KM, natomiast Ford Escort z tym samym silnikiem miał po wyjeździe z fabryki jeśli się nie mylę 90KM. Jaka jest różnica pomiędzi 1,6 CVH z Fiesty i 1,6 CVH z Escorta??? Czy jest to sprawa gaźnika czy też innych elementów??? Czy ktoś zna przybliżóny całkowity koszt regeneracji?? Co polecacie?? |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 11 Lip 2008, 01:51 Re: 1,6 CVH z XR2 vs 1,6CVH z Escorta
|
|
|
AdamB napisał/a: | nadwyrężaniem wytrzymałości silnika w moim autku ...ktoś zna przybliżóny całkowity koszt regeneracji?? Co polecacie?? |
brzmi jak poezja ...ale po chłopsku co spieprzyłes ...jak spieprzyłes ..pytajac o koszt regeneracji ..pytasz o remont silnika ...jesli tak to jaki zakres masz na mysli ...jakie czesci ..jaki zakłąd ..jaki obszar kraju i ile sam potrafisz złozyc -zeby zbic nieco koszty |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
AdamB [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Lip 2008, 01:58
|
|
|
Hmmmm... Ostatnio Fiesta byłą dośc mocno eksploatowana w przeciągu 3 miesięcy zrobiła ponad 10 tysięcy w tym dużą część pod wpływem ciężkiej nogi. Dzisiejsza przygoda przytrafiła się na autostardzie. Otóż ruszając za bramkami, kiedy rozpędzałem auto, ciut mocniej pociągnałem go na trójce, czyli do 140km/h. Tuż przed wrzuceniem czwórki poczułem spadek mocy, jednak jeszcze nic się nie działo. Po około 10km zaczęły dochodzić stuki z silnika, które z czasem stały się dość mocne. Podejrzewam panewkę, ale jutro zrobię lepszą diagnozę.
Odnośnie remontu... Nie mam pojęcia na jaką opcję się zdecydować. Skoro miałaby by wymieniana panewka, to warto chyba coś jeszcze powymieniać. Zastanawiam się aby zamontowac drugi silnik od Escorta, a ten sobie spokojnie odbudowywać. Jest parę opcji. Chciałbym usłyszeć od osób, które kiedyś się tym zajęly, co warto zrobić, a co lepiej porzucić. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Lip 2008, 02:10
|
|
|
ja bym odkręcił pekiel i sprawdził czy któryś kasowacz nie puścił bo to one często takie hocki klocki robią . A o remoncie to hm szeroki temat na dobry remont 4kzł |
|
|
|
|
AdamB [Usunięty]
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 11 Lip 2008, 06:47
|
|
|
silniki róznią sie:
kompresją xr2 9,5:1/escort 8,5:1 i układem paliwowym napewno. całkiem możliwe że kolektor wydechowy też jest inny.
moze pomyśł o swapie na 1,6EFI i z tego co pamiętam skrzynia w mk2 xr2 też jest dłuższa wiec mozna wsadzić krótszą przez co auto bedzie szybciej przyspieszac. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
AdamB [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Lip 2008, 09:26
|
|
|
W obecnej chwili najszybszą opcją wydaje mi się przerzucenie silnika 1,6 EFi, których jest mnogo na rynku i są nowsze od wyeksploatowanych wersji gaźnikowych. Czy kolektor ssący i wydechowy podejdą do silnika z XR2??? Nie chcę na razie kombinować z komputerem i wtryskami. Zostawiłbym to sobie na późniejszy okres, bo jest to warte uwagi, ale zależy mi na czasie i ewentualnym sprawnym przeprowadzeniu operacji ;-). Jak już kombinować szerzej to może jednak ZETEC 1,8 16V albo 1,6 16V??? Jak to pasuje do obecnej skrzyni oraz czy ma też te same punkty montażowe, czy tez będzie trzeba uprawiać rzeźbę??? |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 11 Lip 2008, 09:54
|
|
|
AdamB napisał/a: | Jak już kombinować szerzej to może jednak ZETEC 1,8 16V albo 1,6 16V??? Jak to pasuje do obecnej skrzyni oraz czy ma też te same punkty montażowe, czy tez będzie trzeba uprawiać rzeźbę??? |
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=15415 |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 11 Lip 2008, 12:48
|
|
|
ale w mk2 jest łatwiej więcej miejsca pod maską tak offtopikiem to to 1.4 CVH u mnie w żabie jeszcze śmiga |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 11 Lip 2008, 17:12
|
|
|
do 1.6efi nie założysz kolektora ssącego z gaźnika no i wałek rozrządu jest inny co do zeteca u ciebie to pasuje jak ulał jedyny problem to poduszka silnika i elektryka + pompa paliwa a reszta to pikuś u ciebie w sumie wszystko to pikus masz więcej miejsca pod maską |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
AdamB [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Lip 2008, 17:35
|
|
|
No nic... Z zaworkami jednak wszystko w porządku, tak więc jedyna sensowna opcja to chyba jednak montaż innego silnika. Fiesta będzie musiała postać teraz przez dwa tygodnie na parkingu. Wybrałem, że najrozsądniejsze i najprostsze jest chyba zainwestowanie w 1,6 EFi, ale przez dwa tygodnie może się jeszcze coś zmienić. Dzięki za podpowiedzi . |
|
|
|
|
|