| 
		[MK3] Alternator, akumulator a może coś jeszcze innego? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sie 2008,  09:16   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bidżej86 napisał/a: | 	 		   	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | Z tym że jeśli to bosch to 13,8V to dobry wynik | 	  
 
piszesz tak bo masz na myśli, że te alternatory są do dupy i powinienem się cieszyć że w ogóle działa, czy że takie ma parametry? | 	  Może być taki regulator napięcia na tę wartość,,, 
 
 
[ Dodano: Pią Sie 08, 2008 10:18 ]
 
Jak masz faktycznie boscha to w sklepie motoryzacyjnym kupisz nowy regulator od poloneza na 14,4 za jakes 15-25 zeta,,, zamontuj i zobacz co będzie. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sie 2008,  09:24   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jeszcze 2 tygodnie temu jak mierzyłem to trzymał równo 13,9V bez obciążenia.
 
 
boscha mam na 100%, a w razie czego ten regulator z poldka podpasuje do fiestowego alternatora? | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sie 2008,  09:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | nie musi być z poldka 80 % aut z lat 90 miało podobny regulator . 0,1V to jest nic | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sie 2008,  11:06   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Poldkowy chyba najtańszy    a 80% aut nie miało podobnego tylko właśnie boschowski lub na podzespołach boscha lub zwyczajnie zerżnięty z boscha. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sie 2008,  14:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               może i to 0,1V to nic, ale wyczytałem w instrukcji akumulatora że napięcie ładowania nie powinno być niższe niż 13,9V. a jak zeszło poniżej, to oczko w aku z zielonego zrobiło się czarne i teraz się boję jeździć żeby mi gdzieś w polu nie podziękował za współpracę    | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sie 2008,  15:03   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | zoom1500 napisał/a: | 	 		  Chodzi mi o akumulator bezobsługowy w którym nie da sie mierzyć gęstości elektrolitu jedynie to napięcie i oczko powie jak naładowany:D
 
Jak napięcie spadnie do 12,40V oczko już jest czarne:|ciekawe dlaczego jak jest to stan jeszcze normalnego naładowania.  | 	  
 
 
  | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sie 2008,  17:16   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no więc tak:
 
 
ściągnąłem cały alternator (co się będę rozdrabniał, skilla trzeba zdobywać    ). regulator jest na 14,1V, napisane jest na nim jeszcze BR090H 32mm Germany - wygląda na wymieniany, szczotek ma jeszcze dużo. za to styki w złączu 3-pinowym są w opłakanym stanie, całe w jakiejś zupie. Czyścić i zakładać spowrotem żeby sprawdzić czy te brakujące 0,3V wzięło się tylko z zasyfionych styków, czy to płonne nadzieje i szukać regulatora?
 
 
aha, jako mądra głowa przy ściąganiu altka nie odłączyłem aku i po odkręceniu przewodu + z rozrusznika na ułamek sekundy zetknął się z - i strzeliło trochę. zepsułem coś?     | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sie 2008,  21:33   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bidżej86 napisał/a: | 	 		  | strzeliło trochę. zepsułem coś | 	  nie tak predko
 
 	  | bidżej86 napisał/a: | 	 		  | Czyścić i zakładać spowrotem żeby sprawdzić czy te brakujące 0,3V wzięło się tylko z zasyfionych styków | 	  styki to podstawa. droga dla prądu. czyść | 
             
						
				_________________ 1% dla mojego syna | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sie 2008,  00:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | w najgorszym przypadku przy zwarciu może polecieć mostek ale to bardzo rzadkie . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Sie 2008,  20:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               założyłem alternator i nowy pasek i po odpaleniu banan od ucha do ucha: bez obciążenia na luzie 14,00V. przejechałem się (samoadaptacja sterownika) i sprawdziłem po powrocie: zeszło do ok, 13,8V bez obciążenia - czyli znowu trochę mało   
 
 
pasek się ułożył na kołach i teraz naciąg do poprawki czy wina rozgrzanego silnika? | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Sie 2008,  20:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jestes psycholem . 13.8 to dobre ładowanie nie wiem czego ty chcesz . idealnie to jest jak włożysz 200 zł w altka i wymienisz koła pasowe i połowe instlacji . Jak za mocno naciagniesz pasek to zaraz ci usiądze łożysko w pompie wody i zacznie ciec . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Sie 2008,  21:02   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | jestes psycholem | 	  wolę "perfekcjonistą"   
 
 
generalnie chodzi o to że przeczytałem w instrukcji od akumulatora że napięcie ładowania nie powinno być niższe niż 13,9V i dlatego tak s*am ogniem...
 
 
a ładowanie pod obciążeniem 12,8V to ok? | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Sie 2008,  21:26   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bidżej86 napisał/a: | 	 		  | generalnie chodzi o to że przeczytałem w instrukcji od akumulatora że napięcie ładowania nie powinno być niższe niż 13,9V i dlatego tak s*am ogniem... | 	  Czytałeś tabelkę co Ci dałem,,, napięcie 100% naładowanego akumulatora to 12,6... czyli niższym napięciem nie naładujesz akumulatora do pełna i niżej jest niedobrze, 12,8 pod pełnym obciążeniem jest bardzo dobrze,,, to co pisze na regulatorze to raczej nie osiągniesz nigdy, bo tam chyba jest podawane napięcie idealne, a w samochodzie tak się nie da, zawsze coś żre prąd i zaniża lekko. Jak pod obciążeniem zacznie ci schodzić poniżej 12,5 to będziesz mógł odnowić temat    | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Sie 2008,  21:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dobra, skoro mówicie że jest ok to póki co nie będę was dalej nękał - dzięki za rady    | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Sie 2008,  23:30   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jak weźmiesz miernik i podłączysz się pod D+ i mase altka to bedziesz miał to co pisze na regulatorze napiecia .  Osiągnięcie ideału kosztuje naprawde dużo czasu i kasy a wpływu nie ma praktycznie żadnego . Ważne żeby akku był wapniowy i posłuży lata , jeśli nie bedzie car audio mocnego ani długich miesięcznych przestojów . Jak bardzo chcesz to podmień regulator na 14,4 V i bedziesz miał wiecej . To jedyna droga ale kosztuje szybsze zużycie szczotek . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |