Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK5] Klima przy wyższych obrotach
Autor Wiadomość
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Wrz 2008, 16:23   [MK5] Klima przy wyższych obrotach

Kolejny problem z klimą mam moi drodzy :) Liczę, że ktoś mnie oświeci lub powie jak to skorygować.

W czym problem?
Po przekroczeniu ~3krpm na jakimkolwiek biegu klima zaczyna chodzić jakby chciała a nie umiała. Tzn. powietrze chłodne dalej leci, ale wrażenie jest takie, jakby się klima "kończyła".
Wkurza to zwłaszcza na autostradzie - przy włączonej klimie nie ma co lecieć powyżej 120kph, bo zwyczajnie w aucie zaczyna się robić ciepło...

Help :]
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3110
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 7 Wrz 2008, 17:17   

byłeś w serwisie klimy, tzn. ją nabijałeś?
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Wrz 2008, 17:19   

Nie, bo na obrotach niższych niż 3krpm daje taki ziąb, że nozdrza bolą...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3110
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 7 Wrz 2008, 17:30   

im wyższa prędkość obrotowa silnika tym czynnik szybciej się chłodzi i przy ustawionym progu około 5st C sprężarka jest rozłączana... dobrze by było wiedzieć ile masz czynnika i czy nie jest go przypadkiem za dużo, bo to też nie dobrze.

czujesz szarpania w czasie jazdy jak się sprężarka włącza/wyłącza?
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Wrz 2008, 18:04   

Marcin napisał/a:
im wyższa prędkość obrotowa silnika tym czynnik szybciej się chłodzi i przy ustawionym progu około 5st C sprężarka jest rozłączana...

Tyle, że wtedy jak włączysz klimę i jedziesz te 130, to tej klimy zbytnio nie czujesz - a te 5°C się też w 5 sekund nie zrobi...

Marcin napisał/a:
dobrze by było wiedzieć ile masz czynnika i czy nie jest go przypadkiem za dużo, bo to też nie dobrze.

Cóż, sprawdzić można, ale jak mówiłem - ziąb jest.

Marcin napisał/a:
czujesz szarpania w czasie jazdy jak się sprężarka włącza/wyłącza?

Problem w tym, że auto chodzi jak chodzi (muli nieco) i tak jest cały czas jak mam włączoną klimę. Wyłączysz, to "dostaje skrzydeł".
Kiedy zaś przekraczam te 3krpm, to wrażenie jest takie (zwłaszcza na niższych biegach - 2 i 3) jakby sprężarka wrzucała "drugi bieg" - auto lepiej przyspiesza, ale ciągle nie tak, jakby się zbierało, gdyby klimę wyłączyć.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3110
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 7 Wrz 2008, 18:27   

Pufcio napisał/a:
Problem w tym, że auto chodzi jak chodzi (muli nieco) i tak jest cały czas jak mam włączoną klimę. Wyłączysz, to "dostaje skrzydeł".
Kiedy zaś przekraczam te 3krpm, to wrażenie jest takie (zwłaszcza na niższych biegach - 2 i 3) jakby sprężarka wrzucała "drugi bieg" - auto lepiej przyspiesza, ale ciągle nie tak, jakby się zbierało, gdyby klimę wyłączyć.


u mnie jest tak, że jak zostanie przekroczona temp. graniczna na bodajże skraplaczu to sprężarka jest rozłączana (uczucie jakby była odłączana/dołączana przyczepka z tyłu :-P ) i tak jest cały czas, czy to przy niskim prędkościach obrotowych czy wyższych.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Wrz 2008, 18:31   

Marcin napisał/a:
u mnie jest tak, że jak zostanie przekroczona temp. graniczna na bodajże skraplaczu to sprężarka jest rozłączana (uczucie jakby była odłączana/dołączana przyczepka z tyłu :-P ) i tak jest cały czas, czy to przy niskim prędkościach obrotowych czy wyższych.

To całkiem inna sytuacja niż u mnie :/ Ech... cholera, zaś będzie kolejny nierozwiązany problem :/
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3110
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 7 Wrz 2008, 18:45   

sprawdziłbym na Twoim miejscu sprężarke, może to być jej wina. Podjedź do jakiegoś serwisu od klim, ewentualnie jeszcze spytaj się kolegi Anjko.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 7 Wrz 2008, 21:27   

sprawdź ile masz czynnika, jest też taka opcja że sprężarka się zaciera.... niestety :) ale przeważnie za rozłączenie chłodzenia odpowiada czujnik ciśnienia w ukł. (za duże bądź za niskie ciśnienie w układzie) niestety wiekszość ludzi co nabija klimę to na zasadzie nabić i niech spada :) nie sprawdzają niczego....
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Wrz 2008, 21:33   

Laskosz napisał/a:
ale przeważnie za rozłączenie chłodzenia odpowiada czujnik ciśnienia w ukł. (za duże bądź za niskie ciśnienie w układzie)

Czyli mam rozumieć, że jak będzie za dużo freonu, to przy wyższych obrotach się tak będzie działo?

Laskosz napisał/a:
niestety wiekszość ludzi co nabija klimę to na zasadzie nabić i niech spada

Kupiłem autko jak miało 145k (i do tego czasu, przez 8 lat było serwisowane przez 1. właścicielkę!) i do tej pory (152k) w aucie nie grzebałem, bo było wszystko wymieniane (nie liczę jedynie filtrów) a klima mroziła jak się włączyło, więc wszystko pasiło. Problem z 3krpm wyczaiłem dopiero jakiś czas później...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 7 Wrz 2008, 21:40   

klimę należy serwisować raz na 2 lata lub częściej... poprostu olej w sprężarce tak jak i silniku zużywa sie...
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Wrz 2008, 21:53   

Laskosz napisał/a:
klimę należy serwisować raz na 2 lata lub częściej... poprostu olej w sprężarce tak jak i silniku zużywa sie...

Jak facetka oddawała auto do serwisu rok w rok, to podejrzewam, że przegląd klimy jej robili ;) Poza tym pisałem - póki się nie przekracza 3krpm, klima działa jak ta lala. Na mój gust, gdyby coś miało padać, to by nie działało w ogóle (albo działałoby słabo... a tu jest tylko te 3krpm - zawsze, równo jak w zegarku)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów [MK5] Dziwny dźwięk przy wyższych obrotach- 1.25
kubaotcz Mechanika 5 25 Sty 2010, 20:11
kubaotcz
Brak nowych postów [MK3] Syczenie przy wyższych obrotach silnika
przemek_bundy Mechanika 5 2 Sie 2010, 21:25
MARIUSZ.B
Brak nowych postów [MK3] Szarpanie na jedynce, na wyższych obrotach.
lopke Mechanika silnika 7 21 Sty 2013, 23:52
lopke


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.