[Ogólny] Czy LPG szkodzi silnikom ? |
Autor |
Wiadomość |
Nahero [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Wrz 2008, 10:20 [Ogólny] Czy LPG szkodzi silnikom ?
|
|
|
Witam ! Nie wiem czy gdzieś tutaj już był taki temat- w każdym razie nie znalazłem go. 2 lata temu ojciec kupił fieste 2005rok tdci. Oczywiście spotkałem się z przygadywankami typu "Ford gówno wort" itp jednak naprawde chwalę sobie to auto i widze że tutaj ludzie nie mieli racji. Jednak że kończę 18 rok życia a jestem zakochany w fiescie chciałbym sobie kupic 1.6 105koni xr2i mk3. I tutaj również spotkałem się z róznymi opiniami, mianowicie chodzi mi o gaz- co Wy jako prawdziwi spece sądzicie o instalacji gazowej w tym silniku 1.6 bo ja spotkałem się z opinia że te silniki bardzo ŹLE znoszą gaz ? Czy to prawda, czy tylko zależy to od rodzaju gazu i sposobu eksploatacji ? Z góry thx za pomoc |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 3 Paź 2012, 20:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pawel2062
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Paweł
Wiek: 34 Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 65 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 23 Wrz 2008, 12:47
|
|
|
Na swój sposób na pewno jakoś szkodzi...
Ja swoją kupiłem już z gazem, nie mam porównania jak jeździła wcześniej...
Ale to jest moje pierwsze i ostatnie autko z gazem....
Pozdro |
_________________ Moje allegro
Grupa Wrocław! |
|
|
|
|
Nahero [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Wrz 2008, 12:48
|
|
|
pawel2062 napisał/a: | Na swój sposób na pewno jakoś szkodzi...
Ja swoją kupiłem już z gazem, nie mam porównania jak jeździła wcześniej...
Ale to jest moje pierwsze i ostatnie autko z gazem....
Pozdro |
a można wiedzieć czemu ? |
|
|
|
|
pawel2062
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Paweł
Wiek: 34 Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 65 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 23 Wrz 2008, 13:43
|
|
|
przykładowy tekst z sieci:
Ciągły wzrost cen paliw sprawił, że gaz LPG ma coraz więcej zwolenników. Instalacje gazowe zmieniają się tak samo jak samochody i są coraz lepsze, ale niestety i coraz droższe.
Można wyróżnić kilka generacji i każda z nich jest przeznaczona do innej grupy silników. Zastosowanie niewłaściwej instalacji, czyli nadmierne oszczędności nie wróżą nic dobrego.
W instalacje LPG wyposażonych jest już ponad 1,5 mln polskich samochodów. Rynek jest więc bardzo duży, a zakładów montujących takie instalacje jest sporo. To powoduje ogromną konkurencję między nimi. Niestety nie jest to konkurencja jakościowa, tylko cenowa. Aby przyciągnąć klienta zaniża się cenę i oferuje prostsze instalacje, a to niestety odbija się później na jakości pracy. Aby nie było problemów podczas eksploatacji, instalacja musi być odpowiednio dopasowana do silnika. Niestety jest prosta zależność: im nowszy i bardziej zaawansowany technologicznie silnik, tym instalacja musi być nowocześniejsza. To niestety powoduje wzrost Fot. Grzegorz Burda: Aby nie było problemów podczas eksploatacji, instalacja LPG musi być odpowiednio dopasowana do silnika kosztów i kłóci się z ideą oszczędzania, dla której montujemy LPG. Ale warto więcej zainwestować, gdyż w późniejsza bezawaryjna eksploatacja będzie po prostu najtańsza. Zamontowanie instalacji mieszalnikowej do najnowszego auta nie wróży niczego dobrego.
Do gaźnika
Najniższe koszty montażu instalacji poniosą właściciele starych samochodów wyposażonych w gaźnik. Do takich silników stosuje się najprostsze instalacje rozprężnikowe, bez sterowania elektronicznego. Działają podobnie jak gaźnik i mają sporo wad, ale dzięki znacznie niższym kosztom eksploatacji można je zaakceptować.
Z układem wtryskowym
W silnikach z układem wtryskowym i katalizatorem musi być instalacja sterowana elektronicznie, co niestety podnosi koszt montażu. W starszych autach z prostym układem wtryskowym i aluminiowym kolektorem ssącym można założyć instalację drugiej generacji, za którą trzeba zapłacić od 1500 do 1900 zł. Są to ceny orientacyjne i zależą również od tego czy wtrysk jest jednopunktowy, czy wielopunktowy. Jeśli kolektor ssący wykonany jest z tworzywa sztucznego takiej instalacji nie można zastosować, ze względu na niebezpieczeństwo uszkodzenia kolektora w wyniku wybuchów powrotnych. Również taka instalacja nie jest wskazana jeśli w układzie dolotowym jest przepływomierz powietrza. Do takich silników oraz do najnowszych konstrukcji z rozbudowanym układem sterującym nadzorującym skład spalin (również poza katalizatorem) należy zastosować sekwencyjny wtrysku gazu (od 2900 do 3200 zł do silnika 4-cylindrowego). Instalacja taka bardzo podobna jest do wielopunktowego wtrysku benzyny, ma elektromagnetyczne wtryskiwacze, ale LPG do cylindrów nadal trafia w formie gazowej. Zaletą takiej instalacji jest praktycznie brak spadku mocy i momentu obrotowego silnika. Warto zainwestować w lepszą instalację, gdyż naprawa silnika będzie na pewno droższa niż wyższy koszt zakupu lepszej instalacji.
Na rynku są także instalacje najnowszej generacji, w których gaz podawany jest w formie płynnej. Niestety nie cieszą się dużym zainteresowaniem ze względu na wysoką cenę (około 6 - 7 tys. zł).
Używaj czasem tego |
_________________ Moje allegro
Grupa Wrocław! |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Wrz 2008, 16:23
|
|
|
Benzyna w silniku ma swoje zalety i wady,,, tak samo i LPG,,, konstruktorzy silnika tak zaprojektowali silnik i instalacje zasilającą, że korzyści i szkody się kalkuluję co najmniej na zero... jak założysz odpowiednią instalacje gazową do silnika i będziesz jej prawidłowo używał, też Ci bilans wyjdzie przynajmniej na zero. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Nahero [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Wrz 2008, 17:56
|
|
|
pawel2062 używam google, ale jakbyś niezauważył to każde auto jest mniej więcej jak człowiek i nie zawsze ogólne podejście jest adekwatne do konkretnego auta. |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 23 Wrz 2008, 18:05
|
|
|
diesla sobie kup... i swapa z 2.0 TD by Mondeo ;] |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
Bad_Boy__Zabrze
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adrian
Wiek: 38 Dołączył: 25 Gru 2005 Posty: 81 Skąd: Zabrze
|
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 23 Wrz 2008, 21:11
|
|
|
Nahero napisał/a: | 2 lata temu ojciec kupił fieste 2005rok tdci. |
Nahero napisał/a: | chciałbym sobie kupic 1.6 105koni xr2i mk3 |
co ma jego ojciec a co on chce to duża różnica... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
Greg
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 38 Dołączył: 27 Maj 2007 Posty: 56 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 23 Wrz 2008, 22:00
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Benzyna w silniku ma swoje zalety i wady,,, tak samo i LPG,,, konstruktorzy silnika tak zaprojektowali silnik i instalacje zasilającą, że korzyści i szkody się kalkuluję co najmniej na zero... jak założysz odpowiednią instalacje gazową do silnika i będziesz jej prawidłowo używał, też Ci bilans wyjdzie przynajmniej na zero. |
Dokładnie. Posiadam samochód i dużo jeżdże. Przeliczając wszystkie koszta instalacji, dodatkowe przeglądy gazu i droższy zwykły przegląd już dawno zacząłem płacić mniej za przejeżdżane kilometry niż miałoby to miejsce jeśli jeździłbym dalej na benzynie. |
_________________ MK4 1.25 75KM, MK3 1.1i 50KM + LPG |
|
|
|
|
Nahero [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Wrz 2008, 07:37
|
|
|
no cóż dziekuję Wam Panowie jako takto rozjaśliniście moje wątpliwości, że jeżeli założy się dobrą instalację to nie będzie to aż takie złe dla silnika |
|
|
|
|
mareno
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 24 Wrz 2008, 10:59
|
|
|
dobra instalacja + odpowednie uzytkowanie i bedzie dobrze.
musisz jednak sie zastanowic, czy bedziesz jezdzil na tyle czesto, ze kwota wydana na instalke szybko ci sie zwroci. policz na spokoj, bo moze okaze sie, ze jezdzac na paliwie wydasz mniej, niz w przypadku kupna instalki i jazdy na lpg. |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
|
Greg
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 38 Dołączył: 27 Maj 2007 Posty: 56 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 24 Wrz 2008, 12:33
|
|
|
mareno napisał/a: | dobra instalacja + odpowednie uzytkowanie i bedzie dobrze.
musisz jednak sie zastanowic, czy bedziesz jezdzil na tyle czesto, ze kwota wydana na instalke szybko ci sie zwroci. policz na spokoj, bo moze okaze sie, ze jezdzac na paliwie wydasz mniej, niz w przypadku kupna instalki i jazdy na lpg. |
Zgadza się. Jeśli nie robisz wiele kilometrów, to lepiej to przemyśl, a jeśli ma to być Twój pierwszy samochód i nie wiesz, czy będziesz robił dużo kilometrów, czy nie, to pojeździj z miesiąc na PB, a myśl później. Ja chwilowo robię około 400-500km/tydzień. |
_________________ MK4 1.25 75KM, MK3 1.1i 50KM + LPG |
|
|
|
|
jaczylibodzio [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Wrz 2008, 16:03
|
|
|
A ja powiem jedno... GAZ JEST DO ZAPALNICZKI A NIE DO AUTA |
|
|
|
|
zoharek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Wrz 2008, 16:10
|
|
|
Pokaż mi zapalniczkę która ma 8.5s do setki :> |
|
|
|
|
mamuten
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Bartłomiej
Dołączył: 11 Sty 2008 Posty: 314 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 24 Wrz 2008, 17:01
|
|
|
wiadomo zawsze coś gas szkodzi ale jak jest dobry i na dobrej instalacji to te uszkodzenia są powolne |
_________________ rekord pobity pełna butla 33.5 litra zrobiłem 380 kilosów z popitalaniem
Szatan i Kupidyn są kolegami, którzy idą razem w poszukiwaniu ludzi nie mających nic do roboty |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Wrz 2008, 23:35, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Wrz 2008, 18:59
|
|
|
|
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Nahero [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Wrz 2008, 22:52
|
|
|
tak tylko pytam bo mam wujka mechanika, właściwie diagnoste który mi opowiadał że ostatnio przyprowadzili do niego jakieś auto ( nie pamiętam jakie) w którym zawory sie wypaliły od gazu |
|
|
|
|
zoharek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Wrz 2008, 23:17
|
|
|
No tak się dzieje przy alu głowicy bodajże, mnie też to czeka, ale liczę się z tym :> |
|
|
|
|
kandyk [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Wrz 2008, 10:23
|
|
|
Nahero, Nahero napisał/a: | w którym zawory sie wypaliły od gazu | Chyba od jazdy na powietrzu...od jazdy na poprawnie ustawionej ilości gazu i powietrza mało prawdopodobne. Musiałbym bez przerwy wymieniać u siebie głowice, albo silniki. |
|
|
|
|
|