Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Zetec 1,25... olej bierze czy nie????.....
Autor Wiadomość
darom182
[Usunięty]

Wysłany: 28 Wrz 2008, 19:20   [MK4] Zetec 1,25... olej bierze czy nie????.....

Witam mam fiestke 97rok na silniku zeteca 1,25 16V, jestem jej właścicielem od kilku miesięcy, ostatnio zauważyłem ubytek oleju (tzn. tak mi się wydaje) wymiana oleju na taki jak był czyli 10W40 fordowski.
Po przejechaniu ok 1000km. sprawdzam bagnecikiem i widze ze ok 3-4 setki poniżej polowy,
nie jestem pewnien czy odczyt jest prawidłowy bo parking na którym stoi moja fieśćinak do najrówniejszych nie należy, dolałęm ok 3-4 sety sprawdzam na 2 dzień w innym miejscu i na bagnecie pokazuje że jest full,nie zauważyłem specjalnie jakiegoś kopcenia czy wycieków,
co do kopcenia to sprawdzałęm dzisiaj to na biegu jałowym przycisnołem na ok 4500-500RPM to zobaczyłem jasny dymek troszke
 
 
guteknator
[Usunięty]

Wysłany: 28 Wrz 2008, 22:35   

Witam
Posiadam auto na tym silniku (96rok), mi takze olej ubywa ( nawet zalalem valvoline max life ). Bylem na pomiarze cisnienia sprezania i niby ok. Na forum wyczytalem ze to wina uszczelniaczy zaworowych - zastanawiam sie nad wymiana. :fox:
 
 
darom182
[Usunięty]

Wysłany: 28 Wrz 2008, 23:30   

ale czy wymiana jest możliwa wyczytałem gdzieś na forum że tego silnika się nie regeneruje tylko kupuje się cały dolny blok, czy jest to prawda?
czy można zlikwidować luz na zaworach, i jaki jest koszt takiej naprawy u mechanika?
a może zmiana na olej mineralny rozwiąże problem?
Proszę o odpowiedź.
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 29 Wrz 2008, 00:53   

darom182 napisał/a:
ale czy wymiana jest możliwa wyczytałem gdzieś na forum że tego silnika się nie regeneruje tylko kupuje się cały dolny blok, czy jest to prawda?
czy można zlikwidować luz na zaworach, i jaki jest koszt takiej naprawy u mechanika?
a może zmiana na olej mineralny rozwiąże problem?
Proszę o odpowiedź.

oczywiscie mozesz sobie kupic nowy blok ..nawet silnik nowy sobie mozesz kupic ..ale silnik sie regeneruje ...hym czyli szlifuje cylindry ...jesli pali olej to przejscie na olej o nizszej klasie lepkosciu uszczelni silnik i na czas jakis zredukuje problem ...ale decyje powinienes podjac po jakims czasie dokładnie monitujac zuzycie oleju i sprawdzajac czy nie ubywa go w inny sposób -wycieki . Luzy w takim silniku kasuja sie hydraulicznie ..wiec automatycznie i vbez udziału mechanika
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
darom182
[Usunięty]

Wysłany: 29 Wrz 2008, 10:23   

wycieków na 99% nie mam, co do luzów to napewno są na zaworach bo jak jest zimny to chodzi jak dizel,
Czyli sugerujesz zeby narazie poczekać i zobaczyć co będzie się działo?
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 36
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 29 Wrz 2008, 10:42   

LOY napisał/a:
Luzy w takim silniku kasuja sie hydraulicznie ..wiec automatycznie i vbez udziału mechanika



Tutaj jest regulacja płytkowa :)
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
darom182
[Usunięty]

Wysłany: 29 Wrz 2008, 11:13   

Kolin napisał/a:
LOY napisał/a:
Luzy w takim silniku kasuja sie hydraulicznie ..wiec automatycznie i vbez udziału mechanika



Tutaj jest regulacja płytkowa :)



Sorry Panowie ale jestem totalnym laikiem jeżeli chodzi o mechanike pojazdową.
możesz napisać jaśniej:)
 
 
kaczoro 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 39
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 391
Skąd: Jastrzębie/Krk
Wysłany: 29 Wrz 2008, 21:51   

darom182 napisał/a:
Kolin napisał/a:
LOY napisał/a:
Luzy w takim silniku kasuja sie hydraulicznie ..wiec automatycznie i vbez udziału mechanika



Tutaj jest regulacja płytkowa :)



Sorry Panowie ale jestem totalnym laikiem jeżeli chodzi o mechanike pojazdową.
możesz napisać jaśniej:)


Czyli luzy nie kasują się same (jak to ma miejsce w hydraulice) tylko reguluje się je wymieniając wspomniane wczesniej plytki :yes: Ale co ile nalezy to robic i jaka jest cena takiej usługi to sam jestem ciekaw :-P

Pozdrawiam.
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 29 Wrz 2008, 22:28   

kaczoro napisał/a:
Ale co ile nalezy to robic i jaka jest cena takiej usługi to sam jestem ciekaw

po 150k ponoć powinno się sprawdzić, a o płytkach chyba z Diodkiem rozmawiałem i jeśli dobrze pamiętam to sztuka ok 30pln kosztuje
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.