Przesunięty przez: szynszyl 18 Maj 2006,  12:48		 | 
	
			Układ chłodzenia : jaki płyn chłodniczy | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 fido2001 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Gru 2004,  12:02   Układ chłodzenia : jaki płyn chłodniczy
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wlasnie przeczytalem calkiem niezly poradnik kolegi "Zolwia" dotyczacy LPG i oswiecilo mnie zeby wymienic plyn chlodniczy. Polazlem do garazu i faktycznie, dopiero teraz zaowazylem ( LPG zalozylem prawie 2miesiace temu ) ze poziom plynu jest na min. !!! Co radzicie tam wlac, rozumiem ze nie uzupelniac tylko caly wymienic, to teraz poradzcie mi jaki tam plyn kupic, fordowski czy cos innego, no i oczywiscie gdzie/ktoredy sie stary spuszcza...
 
 
Pozdrawiam. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 2 Sty 2011,  12:10, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wodz		  
		 
          
  
                  Dołączył: 17 Cze 2004 Posty: 40 Skąd: Okolice Rzeszowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Gru 2004,  19:24   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie ma sensu wydawac kasiorke na płyn fordowski o ile taki istnieje(jesli taki jest to zapewne duzo drozszy od zwyklych bo pisze na nim ford)zwykły płyn do chlodnic firmy Petrygo(mozna go mieszac np.Denadzer(chyba tak to sie pisze) i zwiele innymi koncentratami jak i plynami.Nie wiem jaka mk jezdzisz ale u mnie w mk1 plyn spuszczm odkrecajac waz od dolu chlodnicy,a nastepnie za kolektorem wydechowym znajduje sie sruba do spuszczania plynu z bloku silnika.
 
 
P.S. W moim przypadku gazownicy uzupełnili mi ubytek płynu po zamatowaniu instalacji. | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta Xr2(mk1)
 
Fiesta stara ale jara!!! | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Wodz 25 Gru 2004,  01:07, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 fido2001 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Gru 2004,  21:09   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | w Krakowie w Fordzie ( EutoCar) Koncentrat kosztuje 16zl za litr, a z tego sie robi 2 litry - mieszanka 1:1, nie wiem czy to drogo bo nie mam porowniania, a po za tym nie wiem ile wchodzi tego do ukladu chlodzacego w mojej fiestuni. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 spider [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Gru 2004,  10:25   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | do 1.1 wchodzi 7.7litra ja aktualnie wymienilem sobie na Dynogel - 37 | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 muzz [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Gru 2004,  11:44   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | to przy okazji pytanie czym powinny byc zalewane nasze chlodnice...czyli poprostu pytanie czy w mk3 byly chlodnice aluminiowe czy jakie?... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Gru 2004,  22:09   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | mam aluminium. ostatno\io zalałem koncentratem tedex. mieszanka na -30st. mi wyszła :wink: | 
             
						
				_________________ 1% dla mojego syna | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Gru 2004,  20:23   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Fido2001 jakim autkiem jeździsz i z jakąchłodnicą .
 
 
Panowie płyny należy dzielić na grupy nie poprzez ich producentów czy tez na koncentraty lub płyny gotowe ale na takie do chłodnic aluminiowych i miedzianych .
 
 
Chłodnice aluminiowe są nowszego typu stosowane w silnikach z aluminiową głowicą i aluminiową nagżewnicą ( prawidłowy układ ) w przypadku zastosowania miedzianej chłodnicy do aluminiowej głowicy tworzymy prymitywne ogniwo elektryczne które przyśpiesza degeneracje płynu i rdzewienie metalowych części silnika ( oczywiście nie demonizujmy nie jest to efek natychmiastowy tylko powolne chrupanie ) 
 
 
Chłodnice miedziane - stosowane głównie w silnikach z żeliwnymi głowicami ( lub raczej z silnikami starszego typu , w starszych autach ) wymagają nieco innego płynu .
 
 
Oczywiście wlanie płynu przeznaczonego do innego typu chłodnic nie spowoduje natychmiastowej awarii ( całą zimęna wodzie też sie da jeździc  pod warunkiem że będziemy co wieczór opróżniali cały układ a rano napełniali go ) lecz po paru latach może sieokazać że części naszego układu chłodzenia wykazują znaczne objawy zużycia . | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 muzz [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Gru 2004,  23:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no dobra czyli np. fiesta mk3 1.0  jaka ma chlodnice i co tam powinno sie lac...to smo chyba bedzei sie w takim razie tyczylo 1.1 | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Gru 2004,  00:35   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no właśnie co ma fiestka 1.0 lub 1.1 pod maską .
 
A która ? a co ma pod maską fiesta 1.4 albo 1.6 ?
 
A może chłodnicę od dużego fiata ? ( sam takie patenty robiłem w 1.1 ale to było dawnooooo ) 
 
Niestety na to pytanie każdy musi sam sobie odpowiedzieć ( czyt. ruszyc dupę do auta ) ponieważ na wymysły forda nakłada się radosna twórczość panów Heniów którzy sprowadzali powypadkowe egzemplarze i wsadzali do nich chłodnicę   nie koniecznie od danego modelu i nie koniecznie pasującą , kolenym etapem była pomysłowość pana Wiesia który musiał sobie poradzić z krążącym po tym forum tematem chłodnicy dziurawej najczęściej poprzez wymianęjej na nową używana  . 
 
I tutaj właśnie dochodzimy do sedna sprawy czyli jaka chłodnica jest u nas pod maską . Muzz jaką chłodnice ma fiestka mk3 1.0 pod maską  ( pod warunkiem że nie jest to farbowane 1.1 lub 1.3 przerobione w papierwch przez sciągającego jąz hitlerowa w celu obniżenia stawki OC )    | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 muzz [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Gru 2004,  17:44   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zolwik: czyli wg tego co napisales to nasze fiestki powinny miec chlodnice miedziana??...jezeli oczywisice nikt nic nie przerabial... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Gru 2004,  19:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Raczej powinny mieć aluminiową..... | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 muzz [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Gru 2004,  20:49   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | tak mie sie tez wydawalo...ale z tego co napisal Zolwik wynika insza inszosc...mi sie poprostu rozchodzi o to co leje do ukladu chlodzenia a co powinienem lac... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Gru 2004,  18:25   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | muzz najprawdopodobniej masz chłodnicę aluminiową choć widziałem mk3 1.1 z oryginalną ( jak się zażekał właściciel ) chłodnicąmiedziana  . Ale czy to naprawde tak duży problem zejść do auta i sprawdzić jaka masz chłodnicę i wg tego dobraćpłyn ? | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 muzz [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Gru 2004,  18:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no to jak mam to zobaczyc w samochodzie?...napisane gdzies bedzie...osobiscie nie wiem jak po wygladzie chlodncy powiedziec ze to taka a taka!(po kolorze metalu to wiem...ale ja mam chlodnice koloru czarnego...:) )...czyli podejrzeawm ze mam aluminiowa...bo tak jak powiedzialem u mnie nie bylo nic mieszane! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Gru 2004,  18:49   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | pudło - na czarno na ogół były malowane chłodnice miedziane - aluminiowe pozostawały na ogół w naturalnym kolorze łyżek stołowych | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rycho  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.8i16V/105KM 
                  Wiek: 50  Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 203 Skąd: Trzebnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Gru 2004,  00:26   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A ja leję Quala, orlenowski płyn do chłodnic aluminiowych i nawet jestem zadowolony. Jakiś czas temu ściągałem pompę wody i miałem okazję obejrzeć kawałek kawałek tulei, wyglądała OK, bez nadmiernej ilości osadów czy innych histori blokujących wymianę ciepła.
 
Rycho | 
             
						
				_________________ JetCar XR2
 
 
I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
 
Robią syf i w tym syfie się tarzają
 
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
 
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bash [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Gru 2004,  17:03   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dopnę się do dyskusji...
 
po kupnie fiesty mechanik (nie mialem czasu sam przy tym posiedziec    ) zrobil mi szybki przeglad i wymiane tego co konieczne, w tym zalał świeżym plynem - petrygo (ten taki niebieskiego koloru) - mam 1.4i z (raczej) oryginalną chłodnicą (własnie - alu czy miedź?); mam też bardzo niewielkie kapanie pomiedzy ujsciem z termostatu na chlodnice (z miejsca gdzie wchodzi przewod gumowy z chlodnicy na króciec termostatu-opaski sa zacisniete mocno, na wiosne spuszcze uklad, wyczyszcze krociec i zaleje czyms znowu) - w miejscu drobnej nieszczelności jest jasnozielony osad (czy to normalny objaw?)- żeberka chlodnicy wydają mi sie z alu ale tu chodzi przeciez o rurki przepływu cieczy - nie jestem pewien wiec zapytam (sorki tuptus) - czy wiecie jaka byla oryginalnie chlodnica w mk3 (91) 1.4i ? i jaki polecacie plyn.... (heh...ponad 0,7k postow i takie pytanie....   ) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Gru 2004,  17:24   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | popatrz na wawel  (chyba wawel - dawno tam nie byłem :wink: ), ma miedziany dach i zielony nalot, wszystko wiadomo.... | 
             
						
				_________________ 1% dla mojego syna | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bash [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Sty 2005,  19:19   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               hmmm...jednak chyba tak nie do konca....
 
 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Sty 2005,  19:43   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | fido w końcu nie napisał jakim autem jeździ. stąd sugerowanie się instrukcją od mk3 nie ma chyba sensu? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |