[MK3] Duzy pobór prądu |
Autor |
Wiadomość |
Barak [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Sty 2009, 23:08 [MK3] Duzy pobór prądu
|
|
|
Witam
Mam pewien problem, akumulator cały czas mi sie rozładowywuje wiec postanowiłem sprawdzić pobór prądu i wyszedł mi trochę za duży. Znalazłem przyczynę która tkwi w zasilaniu przekaźnika C1176. Przekaźnik ma cały czas zasilanie nawet bez włączonego zapłonu. Z tego co zauważyłem to ten przekaźnik zasila wentylator nagrzewnicy i światło wstecznego. Gdy zrobiłem zworek omijając zasilanie przekaźnika to pobór w normie.
Moje wnioski takie:
+Sam przekaźnik dobry pobór prądu przez niego w normie.
+pobór prądu przez urządzenia sterowane przez ten przekaźnik w normie
-Na zasilaniu przekaźnika za dozy pobór
Maje pytanie do Formowiczów
1 Nie znam wszystkich urządzeń którymi przekaźnik steruje jak ktoś ma dokładny schemat instalacji czy mógł by mi to sprawdzić?
2 Czy ten przekaźnik musi być cały czas zasilany, aby urządzenia nim sterowane miały cały czas napięcie?
3 Czy mogę zrobić po prostu zworkę nie zakładając przekaźnika?
Bo dla mnie to jest trochę dziwne po co był by przekaźnik skoro cały czas jest włączony.
Dodam ze przekaźnik jest w skrzynce bezpiecznikowej.
Z góry dzięki za pomoc. |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 7 Sty 2009, 20:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 7 Sty 2009, 10:10
|
|
|
Barak napisał/a: | Przekaźnik ma cały czas zasilanie nawet bez włączonego zapłonu. |
Czyli bez kluczyka w stacyjce, po wrzuceniu wstecznego biegu, zapala Ci się światło z tyłu? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Sty 2009, 11:05
|
|
|
odłącz kostkę stacyjki i zobacz czy przekaźnik wtedy się nie wyłączy . |
|
|
|
|
Barak [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Sty 2009, 13:19
|
|
|
Cytat: | Czyli bez kluczyka w stacyjce, po wrzuceniu wstecznego biegu, zapala Ci się światło z tyłu? |
Nie nie zapala sie swiatlo wstecznego.
A jesli chodzi o kostke stacyjki to sprawdze jeszcze dzisiaj i napisze co i jak. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 7 Sty 2009, 13:44
|
|
|
A ile styków ma ten przekaźnik? 4? 5? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Barak [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Sty 2009, 13:48
|
|
|
Cytat: | A ile styków ma ten przekaźnik? 4? 5? |
4 styki jest to zwykły przekaźnik który tylko zwiera obwód |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 7 Sty 2009, 13:56
|
|
|
No to tak - stwierdziłeś, że to wina przekaźnika, lub tego co jest za nim.
Napięcie może być na nóżkach sterowanych - pytanie jaki płynie na nich prąd (jeżeli płynie). |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Barak [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Sty 2009, 13:59
|
|
|
Napięcie cały czas jest po stronie cewki przekaźnika. W sumie usuniecie tej usterki nie jest trudne tylko nie wiem czy powinien być tan cały czas prąd czy nie. Zrobił bym nowy obwód zasilania przekaźnikiem. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 7 Sty 2009, 15:24
|
|
|
Jeżeli jest cały czas po stronie cewki, to wychodzi, że przekaźnik jest cały czas włączony - i może podawać prąd do czegoś, co nie ma osobnego włącznika.
Swoją drogą - bardzo zagmatwane posty piszesz (albo to ja jestem jakiś nie-teges i muszę je czytać kilka razy, żeby je zrozumieć :P)
Najprościej by było, gdybyś w pierwszym poście walnął rysunek przekaźnika od dołu, napisał gdzie jest napięcie, gdzie go nie ma, gdzie płynie (i jaki) prąd, a gdzie go nie ma. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Sty 2009, 17:10
|
|
|
Kolega jasno napisał - rozładowuje mu się akumulator, znalazł przekaźnik który cały czas jest ON (napięcie na cewce) - nie ważne co on włącza, ważne że jak wyłączysz zapłon to w aucie się powinno wszystko wyłączyć.
Jak to przekaźnik C1176 to nie mam na wykazie, w jakim numerze gniazda siedzi, jai ma kolor |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Barak [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Sty 2009, 17:40
|
|
|
Nie powiem ci teraz które to gniazdo bo nie mam gdzie tego sprawdzić. Ale jest tylko jeden przekaźnik który wyłącza nadmuch i wsteczne jest koloru czarnego od góry jest na nim napisane(++03294 1 A)
Jak wyłączam zapłon to wszystko sie wyłącza dmuchawa, światło wsteczne ale przekaźnik dalej jest zwarty czyli dalej dostaje napięcie. Czy mogę zrobić zęby dostawał napięcie po zapłonie. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Sty 2009, 18:24
|
|
|
Wydaje mi się że spokojnie możesz go rozłączyć od strony gdzie dostaje +12V, a napięcie +12V poprowadzić ze stacyjki. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Sty 2009, 18:50
|
|
|
poco robić lipe . trzeba znaleźć usterkę . pisałem ci być odłączył kostkę stacyjki i zobaczył czy przekaźnik się nie wyłączy . |
|
|
|
|
Barak [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Sty 2009, 00:01
|
|
|
Kostkę stacyjki odłączyłem bez zmian napięcie dalej na przekaźniku. Zrobiłem nowa instalacje do zasilania przekaźnika, włącza sie dopiero jak przekręcę kluczyk w stacyjce. Wygląda na to ze wszystko działa jak wcześniej z ta różnica ze pobór prądu jest kilka razy mniejszy.
Jestem wdzięczny wszystkim za pomoc. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Sty 2009, 02:00
|
|
|
w ramach walki z problemem możesz kupić sobie 2 skrzynkę bezpieczników za ok 30 zł i wsadzić do auta i zobaczyć czy orginał nie wróci do normy . Te skrzynki się czasami psują niestety . |
|
|
|
|
|