| 
		[MK3] Duzy pobór prądu | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Barak [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Sty 2009,  23:08   [MK3] Duzy pobór prądu
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam 
 
Mam pewien problem, akumulator cały czas mi sie rozładowywuje wiec postanowiłem sprawdzić pobór prądu i wyszedł mi trochę za duży. Znalazłem przyczynę która tkwi w zasilaniu przekaźnika C1176. Przekaźnik ma cały czas zasilanie nawet bez włączonego zapłonu. Z tego co zauważyłem to ten przekaźnik zasila wentylator nagrzewnicy i światło wstecznego. Gdy zrobiłem zworek omijając zasilanie przekaźnika to pobór w normie. 
 
Moje wnioski takie:
 
+Sam przekaźnik dobry pobór prądu przez niego w normie.
 
+pobór prądu przez urządzenia sterowane przez ten przekaźnik w normie  
 
-Na zasilaniu przekaźnika za dozy pobór
 
Maje pytanie do Formowiczów
 
1  Nie znam wszystkich urządzeń którymi przekaźnik steruje jak ktoś ma dokładny schemat                     instalacji czy mógł by mi to sprawdzić?  
 
2 Czy ten przekaźnik musi być cały czas zasilany, aby urządzenia nim sterowane miały cały czas napięcie?  
 
3 Czy mogę zrobić po prostu zworkę nie zakładając przekaźnika?
 
Bo dla mnie to jest trochę dziwne po co był by przekaźnik skoro cały czas jest włączony.
 
Dodam ze przekaźnik jest w skrzynce bezpiecznikowej.
 
Z góry dzięki za pomoc. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez szynszyl 7 Sty 2009,  20:28, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Sty 2009,  10:10   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Barak napisał/a: | 	 		  | Przekaźnik ma cały czas zasilanie nawet bez włączonego zapłonu. | 	  
 
Czyli bez kluczyka w stacyjce, po wrzuceniu wstecznego biegu, zapala Ci się światło z tyłu? | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Sty 2009,  11:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | odłącz kostkę stacyjki i zobacz czy przekaźnik wtedy się nie wyłączy . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Barak [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Sty 2009,  13:19   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  |  Czyli bez kluczyka w stacyjce, po wrzuceniu wstecznego biegu, zapala Ci się światło z tyłu? | 	  
 
Nie nie zapala  sie swiatlo wstecznego.
 
 
A jesli chodzi o kostke stacyjki to sprawdze jeszcze dzisiaj i napisze co i jak. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Sty 2009,  13:44   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A ile styków ma ten przekaźnik? 4? 5? | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Barak [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Sty 2009,  13:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | A ile styków ma ten przekaźnik? 4? 5? | 	  
 
 
4 styki jest to zwykły przekaźnik który tylko zwiera obwód | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Sty 2009,  13:56   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No to tak - stwierdziłeś, że to wina przekaźnika, lub tego co jest za nim.
 
Napięcie może być na nóżkach sterowanych - pytanie jaki płynie na nich prąd (jeżeli płynie). | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Barak [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Sty 2009,  13:59   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Napięcie cały czas jest po stronie cewki przekaźnika. W sumie usuniecie tej usterki nie jest trudne tylko nie wiem czy powinien być tan cały czas prąd czy nie. Zrobił bym nowy obwód zasilania przekaźnikiem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Sty 2009,  15:24   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeżeli jest cały czas po stronie cewki, to wychodzi, że przekaźnik jest cały czas włączony - i może podawać prąd do czegoś, co nie ma osobnego włącznika.
 
 
Swoją drogą - bardzo zagmatwane posty piszesz (albo to ja jestem jakiś nie-teges i muszę je czytać kilka razy, żeby je zrozumieć :P)
 
 
Najprościej by było, gdybyś w pierwszym poście walnął rysunek przekaźnika od dołu, napisał gdzie jest napięcie, gdzie go nie ma, gdzie płynie (i jaki) prąd, a gdzie go nie ma. | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Sty 2009,  17:10   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kolega jasno napisał - rozładowuje mu się akumulator, znalazł przekaźnik który cały czas jest ON (napięcie na cewce) - nie ważne co on włącza, ważne że jak wyłączysz zapłon to w aucie się powinno wszystko wyłączyć.
 
 
Jak to przekaźnik C1176 to nie mam na wykazie, w jakim numerze gniazda siedzi, jai ma kolor | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Barak [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Sty 2009,  17:40   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie powiem ci teraz które to gniazdo bo nie mam gdzie tego sprawdzić. Ale jest tylko jeden przekaźnik który wyłącza nadmuch i wsteczne jest koloru czarnego od góry jest na nim napisane(++03294  1 A) 
 
Jak wyłączam zapłon to wszystko sie wyłącza dmuchawa, światło wsteczne ale przekaźnik dalej jest zwarty czyli dalej dostaje napięcie. Czy mogę zrobić zęby dostawał napięcie po zapłonie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Sty 2009,  18:24   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wydaje mi się że spokojnie możesz go rozłączyć od strony gdzie dostaje +12V, a napięcie +12V poprowadzić ze stacyjki. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Sty 2009,  18:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | poco robić lipe  . trzeba znaleźć usterkę . pisałem ci być odłączył kostkę stacyjki i zobaczył czy przekaźnik się nie wyłączy . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Barak [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sty 2009,  00:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kostkę stacyjki odłączyłem bez zmian napięcie dalej na przekaźniku. Zrobiłem nowa instalacje do zasilania przekaźnika, włącza sie dopiero jak przekręcę kluczyk w stacyjce. Wygląda na to ze wszystko działa jak wcześniej z ta różnica ze pobór prądu jest kilka razy mniejszy. 
 
Jestem wdzięczny wszystkim za pomoc. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sty 2009,  02:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | w ramach walki z problemem możesz kupić sobie 2 skrzynkę bezpieczników za ok 30 zł i wsadzić do auta i zobaczyć czy orginał nie wróci do normy . Te skrzynki się czasami psują niestety . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |