Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Duże spalanie one again ;/
Autor Wiadomość
fiesta209 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Patryk
Wiek: 34
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 69
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 12 Sty 2009, 17:05   [MK3] Duże spalanie one again ;/

poruszam ten temat booo... bylem u mechankia i niby jest wszytko ok...
a mianowice : palil mi 13l/100km bylem u mechanika byl popsuty termostat bylo to odczuwalne po szybkosci nagrzewania sie auta.... iniby prze to tyle palilo auto...
tego samego dnia wymienilem olej i filt oleju z mineralnego na syntetyk( wiem ze niezbyt madrze)
mechanik zapewnial mnie ze tyklko termosta byl popsuty i dlatego mogl palic 13 l / 100
no dobra termostat wymieniony kabina wolniej sie nagrzewa ...a auto pali nadal tyle samo...
a co najlepsze osiagi jakby spadly a powinno byc raczej odwrotnie... niewiem jak przyspieszenie ale przed wymiana auto jechalo 140 spokojnie a po wymianie 120 ledwo co...
czy mechanik mogl cos spieprzyc...??np zle zalozyc termostat??
mial ktos problem tego typu...??? mechanik mowi ze ok a on bierze dwa razy za duzo;/
1,3 cat -czytalem z opini ze wzie powinnien palic ok 8/100l - przy normalnej jezdzie
Prosze pomozcie nie ten koszmaar juz sie zakonczy;/
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 12 Sty 2009, 18:46   

Jakby ci tego termostatu nie zalozyl nie ma szans zeby zmiana osiagow byla zauwazalna. No chyba ze na zablokowanym by byl i sie przegrzewal solidnie silnik ale bys zauwazyl po wskazowce temp. Jezeli chodzi o osiagi to mogles silnik rozszczelnic zalewajac syntetykiem i stad problemy. Po wymianie termostatu na sprawny powinno sie raczej szybciej w kabinie cieplej robic.
 
 
 
fiesta209 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Patryk
Wiek: 34
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 69
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 12 Sty 2009, 19:05   

aha.. nom teraz to wolniej sie nagrzewa...mechanik tlumaczyl mi ze termostat byl popsuty i najpierw nagrzewala sie chlodnica a pozniej silnik i prez to tak dobrze grzalo...... prawda to??
a wlansie czy przy zmianie termostatu trzeba wylewac plyn od wspomagania??czy cos z nim trzeba robic??
aa i czy jest cos w tych fiestach cos siada zazwyczaj i moze byc przyczyna takiego spalania??
_________________

 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Sty 2009, 19:16   

awilk napisał/a:
No chyba ze na zablokowanym by byl i sie przegrzewal solidnie silnik ale bys zauwazyl po wskazowce temp.
Teraz w te mrozy - nie sądze

[ Dodano: Pon Sty 12, 2009 19:22 ]
fiesta209 napisał/a:
mechanik tlumaczyl mi ze termostat byl popsuty i najpierw nagrzewala sie chlodnica a pozniej silnik i prez to tak dobrze grzalo...... prawda to??
Nie nie prawda, to tak jakbyć trzymał w ręce gwoźdź i z jednej strony go podgrzewał zapalniczką i stwierdził że ten koniec za który trzymasz się robi szybciej ciepły niż ten w ogniu. Jeśli stary termostat był popsuty w pozycj zamkniętej lub przymkniętej to szybciej się nagrzewało wnętrze, choć sprawny termostat też powinien się otwierać koło 90 stopni więc w środku już powinno dobrze grzać. Sprawdź jak się nagrzewają węże przy chłodnicy w stosunku do ciepłego powietrza w kabinie,,,
Termostat ma się nijak do układu wspomagania chyba że układ ten koliduje z dobraniem się do termostau (np zasłania go)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
fiesta209 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Patryk
Wiek: 34
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 69
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 12 Sty 2009, 19:26   

JoeMix napisał/a:
Termostat ma się nijak do układu wspomagania chyba że układ ten koliduje z dobraniem się do termostau (np zasłania go)

chodzi mi konkretnie oto ze przychodze po odior auta a on wylal moj plyn do wspomagania do miski.... i przymnie go wlal spowrotem,,,,, i jak mnie zobaczyl to lekko sie zmieszal... i przez to chailem sie dowiedziec czy trzeba plyn wylewac bo ja nie widze tam rorki zeby przechodzial nad termostatem...
_________________

 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Sty 2009, 19:30   

to jak układ wspomagania nie blokuje dojścia do termostatu to w/g mnie nie trzeba.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 12 Sty 2009, 19:53   

fiesta209, ten Twój mechanik to jakiś dobry magik musi być. Albo nie ma pojęcia co robi, albo wali Ci ściemę w żywe oczy.

A co do spalania - czytałeś błędy ze sterownika?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Sty 2009, 20:03   

Moja rada zmień tego "mechanika"bo coś niezbyt chyba rozgarnięty :fox:
fiesta209 napisał/a:
aha.. nom teraz to wolniej sie nagrzewa...mechanik tlumaczyl mi ze termostat byl popsuty i najpierw nagrzewala sie chlodnica a pozniej silnik i prez to tak dobrze grzalo.
Tu jakieś głupoty Ci nawciskał :hahaha:
A układ wspomagania nic nie ma do termostatu-nie utrudnia dostępu.
Nie daj się robić w konia :twisted:
A co do spalania sprawdź sonde lambda-mogła siąść i teraz pub2 za dużo
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
fiesta209 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Patryk
Wiek: 34
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 69
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 12 Sty 2009, 21:01   

no i zkim ja wspolpracuje.......;/;/
to co on mog tam szukac i poco to wylewal???
skurczybyk....
nie niedawal go na komputer.... a wlasnie ile cos takiego moze kosztowac??? i czy bez kompa mozna jakos stwierdzic popsuta sonde lambde???
_________________

 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 12 Sty 2009, 21:02   

fiesta209, czytanie błędów kosztuje od 5-100pln, zależy jak to rozwiążesz :)

TUTAJ masz sposób za 5pln. Ten za 100 znajdziesz w ASO, a efekt ten sam :-P
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 12 Sty 2009, 21:25   

JoeMix napisał/a:
awilk napisał/a:
No chyba ze na zablokowanym by byl i sie przegrzewal solidnie silnik ale bys zauwazyl po wskazowce temp.

Teraz w te mrozy - nie sądze

Zapytaj kolezanki "kuleczka" czy jakos tak się nazywa podobnie, ostatnio miała tak w swoim, i chyba to nawet mk3 było. Na zablokowanym termostacie wskazowka temp silnika na max, z tym ze efektów braku mocy faktycznie nie było, ale jakby ktos konkretnie chciał silnik kręcić... A 140 km/h to chyba nie jest prędkość optymalna dla tego silnika :-P
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.