Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] Przełączniki do włączania pompy paliwa .
Autor Wiadomość
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 17 Sty 2009, 12:26   [MK6] Przełączniki do włączania pompy paliwa .

Witajcie .

Pytam bo nie wiem - czy przez zwykły dwupołorzeniowy przełącznik mogę bezpośrednio podłączyć zasilanie pompy paliwa ?

Czy powinienem dać w tym celu jakiś przekaźnik ?

Wyłącznik wygląda tak :

_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 17 Sty 2009, 14:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 17 Sty 2009, 13:45   

ja mam pompkę bezpośrednio na włączniku 8 Amerowym i nic mi się nie dzieje,
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Sty 2009, 16:42   Re: Przełączniki do włączania pompy paliwa .

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Pytam bo nie wiem - czy przez zwykły dwupołorzeniowy przełącznik mogę bezpośrednio podłączyć zasilanie pompy paliwa ?
Możesz,,, chyba że w przyszłości będziesz chciał coś więcej niż tylko sterowanie pstryczkiem, to od razu wsadź przekaźnik.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Sty 2009, 17:33   

jeśli masz 5 barową pompe to spłynie . testowałem te chińskie syfy i w audicy rajdowej na jednym oesie popłynoł . także lepiej 30A przekaźnik z podstawką i do tego jakiś przełącznik .
chyba że masz przekaźnik w instalacji auta od pompy to lepiej odciąć zasilanie przekaźnika .
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 17 Sty 2009, 21:29   

Krzychu - teraz włąśnei kojarzę że przekaźnik tam jest , razem z tym ustrojstwem co daje ruch pompy na chwilę po przekręceniu kluczyka - czyli przełącznik dam na obwodzie zasilania przekaźnika , a dobuduję drugi przekaźnik do pompki wstępnej i na nim też dam wyłącznik .

Własnie tego się obawiałem - dzięki za info :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 17 Sty 2009, 21:47   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
a dobuduję drugi przekaźnik do pompki wstępnej i na nim też dam wyłącznik.

a jesteś pewien, że potrzebujesz dodatkowe sterowanie do drugiej pompki, chodzi mi o drugi włącznik... możesz podpiąć pod sterownie przekaźnika od pompki głównej, ten drugi przekaźnik od tej zasilającej ST, chyba że koniecznie chcesz mieć dwa pstryczki.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Sty 2009, 01:19   

Marcin, nie chodzi o dwa pstryczki tylko o możliwość wypełnienia Surge zanim zacznie pracować główna pompa . Nie wiem jak układ będzie się zachowywał po dłuższym postoju , który będzie niestety wpisany w życiorys Wanny , gdy przestałą być autem na co dzień . Poza tym przy pompie wstępnej , jaką zastosowałęm myślę że będzie możliwe wyłączanie jej podczas jazdy , gdy surge będzie pełen ( lub prawie pełen ) po prostu końcówki rurek są w nim na takiej wysokości żeby główna pompa mogła sama zasysać paliwo z baku głównego poprzez surge , jeżeli auto jedzie i surge jest zalany .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Sty 2009, 03:57   

no jeśli są przekaźniki sterujące to rozetnij przewód od przekaźnika o oznaczeniu 85 albo 86 . Jest to dowolne . Bo dodawanie dodatkowego przekaźnika zawsze daje ci kolejny niby mało ale awaryjny sprzęt w aucie . chyba że masz jakieś przekaźniki specjalizowane to twedy jest problem bo trzeba poszujać który pin jest od zasilania cewki przekaźnika . Hm ale zwykłe przekaźniki 4 i 5 bolcowe są do opanowania . niestety te przełączniki z boinga 737 są dość awaryjne jak pracują pod obciążeniem , napewno nie wytrzymują prądu deklarowanego na obudowie . A przy instalacji 12 V prądy są zawsze duże bo głupie przednie światła biorą 10 A co w elektryce 220 V która jest powszechna daje wam moc 2,2kW a nie tak jak w światłach mijania 110 W :( więc przepaść duża dlatego 24 V lepsze tylko trzeba mieć zawsze suche buty na śniegu :)
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 18 Sty 2009, 11:30   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Nie wiem jak układ będzie się zachowywał po dłuższym postoju , który będzie niestety wpisany w życiorys Wanny ,

teoretycznie jeśli masz wszystkie wyprowadzenia od góry to nawet po długim postoju z surge'a nie powinno odpłynąć paliwo, a będzie go tyle ile zostanie po ostatnim wyłączeniu.

Żółwik Tuptuś napisał/a:
gdy surge będzie pełen ( lub prawie pełen ) po prostu końcówki rurek są w nim na takiej wysokości żeby główna pompa mogła sama zasysać paliwo z baku głównego poprzez surge , jeżeli auto jedzie i surge jest zalany .

kurde jakoś nie moge sobie tego wyobrazić... wyjaśnij jak to dokładnie działa, bo mam pewne wątpliwości.

Diodek sam przekaźnik jest w zasadzie mało awaryjny jeśli dobrze dobierze się obciążenie styków, a prądy do wysterowania są małe więc raczej każdy włącznik je przeżyje.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Sty 2009, 12:56   

Dioda - fakt , dlatego się pytałem czy dokładanie przekaźników to konieczność . JAk mówisz to jednak dodatkowe miejsce gdzie może powsta ć awaria .
Przekaźnik , który jest teraz założony to ori od mk3 RST ( czyli to samo co w ikserce i reszcie )
Co do przycisków - sprawa jest dziwna bo zobaczyłem takowe na allegro i napaliłęm się jak szczerbaty na suchary . Na szczęscie poszedłem do zwykłęgo starego sklepu gdzi emają elektrykę i dłubka za ladą i powiedziałem mu o co chodzi . dał mi polskie przełączniki a do nich osobno osłonki . Wyszło o połowę taniej niż na allegro , a wykonanie tego jest naprawdę fajne .

Skończy sie pewnie na tym że dam obie pompy na zasilaniu ori z RST i odetnę je jednym przełacznikiem na obwodzie zasilającym przekaźnik , a jak będą występować jakieś problemy , o których piszę wyżej to będe kombinował jak to rozdzielić .

Marcin - wejdź w Projekty FKP i w mój projekt , na ostatniej stronie opisuję jak to wygląda i jak działa . Twoje przypuszczenia są zbliżone do moich , ale jak to mawaiają - cholera wie co wyjdzie w praniu .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 18 Sty 2009, 16:34   

Żółw czytałem Twoje wypociny w projektach i chyba źle Twoją wypowiedź zrozumiałem :-P i stąd były moje wątpliwości, miejmy nadzieje, że wszystko zadziała tak jak należy :yes:
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 20 Sty 2009, 00:21   

Spox :) mam nadzieje że dowiemy się o tym w mało widowiskowy sposób ;)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ORLEN Biznestank - rabaty na paliwa
trzeci Firmy współpracujące z FKP 461 23 Wrz 2018, 14:05
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.