[MK3] Moduł zpłonowy |
Autor |
Wiadomość |
Blazey [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Lut 2009, 12:16 [MK3] Moduł zpłonowy
|
|
|
Witam. Jestem tu nowy. Nie posiadam wprawdzie fiesty, tylko jej większego brata escorta, ale grzebie w wielu autach (aktualnie zawodowo związany z klasycznymi mercedesami).
W tej chwili mam problem z opisem do takiego modułu zapłonowego:
http://moto.allegro.pl/it...motorcraff.html
Wiem, że te moduły wychodziły w dwóch wersjach: do zapłonu rozdzielaczowego i bezrozdzielaczowego (różnily sie ilością pino w kostce). Chodzi mi o wersję bezrozdzielaczową i jak najpełniejszy opis tego modułu: okablowanie, potrzebne czujniki, elementy współpracujące, charakterystyka wyprzedzenia. Jeśli to możliwe, to prosiłbym o fragment schematu z tym modułem.
Z góry dziękuję. |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 11 Lut 2009, 16:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5673 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Lut 2009, 16:04
|
|
|
to napewno nie jest z fiesty ani escorta. I fiesta i escort miały moduły o nazwie ESC .
http://www.allegro.pl/ite..._12a297_bb.html
To jest moduł bezrozdzielaczony na 2x2cewka z czytaniem z koła zamachowego .
Do monowtrysku wsadzili odrazu moduł EDIS 4 i kompa sterującego pod deskę .
To co pokazałeś to jest moduł od większych braci z tego co pamiętam ale głowy nie dam |
|
|
|
 |
Blazey [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Lut 2009, 16:11
|
|
|
Na 100 % moduł ten pochodzi z fiesty. Był stosowany przez dość krótki okres. Z tego, co wiem, to w silniku 1300. W fiestach był jeszcze jeden moduł, jeszcze krócej stosowany, a wyglądał jak aluminiowa prostokątna puszka z kostką elektryczną i wejściem na rurkę podciśnienia. Próbowałem uruchomić taką fiestę i miałem ogromne trudności ze zdobyciem takiego modułu. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5673 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Lut 2009, 18:23
|
|
|
samo ESC które dałem było do gaźnika i było robione przez rok gdzieś . Książki o innych modułach milczą . ja osobiście też nie widziałem |
|
|
|
 |
Blazey [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Lut 2009, 23:40
|
|
|
A to ESC było na rozdzielacz, czy na podwójną cewkę? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5673 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Lut 2009, 02:08
|
|
|
2xcewka . podciśnienie z kolektora i gaźnik . potrzebuje zasilanie i czujnik temp i sygnał z wału . I koniec . Przystosowane do obsługi 4 cylindrów . |
|
|
|
 |
Blazey [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Lut 2009, 23:24
|
|
|
A jak w nim z wyprzedzeniem? Liniowo, czy jak w monoplexie z fiata dwupunktowe? Jeśli liniowe, to masz może mapę lub dane wyprzedzenia? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5673 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Lut 2009, 23:09
|
|
|
coś poszukam . Sa dwie mapy z tego co pamiętam . ale musze to sprawdzić . jak znajde to wkleje . |
|
|
|
 |
Blazey [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Lut 2009, 19:30
|
|
|
Ja kiedyś walczyłem z takim modułem:
http://www.allcarelectron...up_image&pID=18'
Zresztą radzę zajrzeć tu:
http://www.allcarelectron...index&cPath=5_7
I wszystkie te moduły są wymienione. Tak więc ten, o który pytam też raczej jest z fiesty.
Generalnie poszukuję w tej chwili modułu, który obsłuży mi 4 cylindrowy silnik, który będzie pozbawiony rozdzielacza i przerywacza. Pod elektronikę ma przejść całe zarządzanie zapłonem. Silnik jest chłodzony powietrzem (ale to nie jest problem jeśli potrzebne były by czujniki temperatury. Dlatego pod uwage biorę między innymi te moduły oraz digiplexy z fiata. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5673 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Lut 2009, 21:55
|
|
|
garbus czy alfa ??
hm też nad tym pracuje tylko do FSO . Ostatnio zaczynam myśleć nad rozdzielaczem hallotronowym z forda sierra OHC 2,0 . on ma też cyfrową mapę jest dużo mniejszy . Digiplex potrzebuje czujnika na wale i wypustów 5 zdaje się
boschowskie cuda są mi nieznane
mono tronic z opla potebuje 7 nacięć co 60 stopni i 7 ząb przesunięty o 10 stopni względem tego co jest GMP.
Myślałem jeszcze nad fordem ale tam jest 36 zębów co 10 stopni i jednego brak więc też ciężko . A generalnie musi być tarcza kodowa tego samego rozmiaru co oryginał bo potrzebne to jest do policzenia obrotów i mapy .
Wiec tak wczoraj dumałem i chyba polece jedna albo w OHC stare albo w elektronikę od audi z końca 80 i pocz 90 lat też z systemem halotronowym i zwykłym rozdzielaczem i 1 cewką . |
|
|
|
 |
Blazey [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Lut 2009, 11:22
|
|
|
Silnik to... V4 chłodzone "wzduchem", czyli powietrzem. Ma niezmiernie długi aparat zapłonowy, a tam, gdzie planuję go zastosować, jest to utrudnienie. Wykonanie tarcz, czy tez przerobienie kół nie stanowi większego problemu. Mam już trochę gratów z forda i tak właśnie myślałem nad ich zastosowaniem, choć jeśli masz jakieś inne, prostsze rozwiązanie, to chętnie się zapoznam.
A czemu chcesz tak przerabiać silniki FSO? Przecież bez problemu są do nich dostępne graty do elektronicznego zapłonu. Wszystko zależy, czy masz na tym silniku gaźnik, czy wtrysk. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5673 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Lut 2009, 15:31
|
|
|
hm mam gaźnik i aparat zapłonowy w wyprzdzaczem odśrodkowym który niestety rzadko działa poprawnie . dlatego szukam czegoś mapą zapłonu |
|
|
|
 |
Blazey [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Lut 2009, 17:15
|
|
|
W dużych fiatach były stosowane aparaty z regulatorem odśrodkowym i podciśnieniowym. W najstarszych wersjach na membranie regulatora podciśnieniowego był jeszcze regulator oktanowy do ręcznej regulacji. W polonezach zrezygnowano z regulatora podciśnieniowego. Tylko ze w tych silnikach jest o tyle łatwo, ze bez żadnych problemów można dostać aparat z przerywaczem, pod moduł, a nawet osprzęt do zapłonu bezrozdzielaczowego, który był stosowany w silnikach z pełnym wtryskiem. A jaką elektronikę się do tego podczepi, to już tylko kwestia fantazji konstruktora.
A jeśli już to zrobić coś na procku do którego można wpisać mapy wyprzedzeń. Bardzo ciekawe projety robią rosjanie do swoich motocykli. Polecam stronę:
http://oppozit.ru/modules...ws&new_topic=45
tylko, ze pisana cyrylicą
i poszukanie sobie w sieci informacji o urządzeniu MEGASQUIRT:
http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic393065.html
i inne |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5673 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Lut 2009, 19:38
|
|
|
znam megasquirta . niestety jest po za "realnym" przedzialem cenowym (prościej przełożyć MPI i zmienić mape) . niestety po rosyjsku znam tylko kilka słów :( |
|
|
|
 |
|