| [MK3] Swap z 1.0 na 1.6 16v z Escorta MK6 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Pele   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 757
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Mar 2009,  01:37   [MK3] Swap z 1.0 na 1.6 16v z Escorta MK6 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Mam możliwość zdobycia powypadkowego Escorta MK6 (po uderzeniu prawą stroną w latarnię, wyrwane jedynie koło). Czy przy przekładce silnika 1.6 16v do mojej Fiesty 1.0 na gaźniku będzie dużo przerabiania ? Chodzi mi głównie o to czy mocowania silnika są takie same, ewentualnie wycinanie/dospawanie blachy żeby silnik się zmieścił. Escort jest kompletny, więc nadaje się na dawcę wielu rzeczy. Które elementy trzeba jeszcze wraz z silnikiem wymienić ? Półośki będą pasowały z Escorta ? I jeszcze które elementy zawieszenia by się nadały, amortyzatory ewentualnie same sprężyny ? 
 Trochę dużo tych pytań, ale byłby to mój pierwszy swap i chcę się na wstępie dowiedzieć czy warto podejmować się tego zadania
   
 
 Pozdro
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SpiderMAN   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Wiek: 47
 Dołączył: 28 Maj 2007
 Posty: 687
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Mar 2009,  07:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Szukaj o swapach, ale nie licz, że z Escorta cokolwiek pasuje bez przeróbek i to grubych... Z zawieszenia na 99% nic nie pasuje...
 Sam silnik owszem, ale łapy, na pewną nie są w tych samych miejscach...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pele   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 757
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Mar 2009,  13:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | No o swapach czytam  I wiem że w trakcie wyjdzie wiele problemów i przeróbek, ale chciałbym się dowiedzieć czy niedoświadczony w swapach człowiek jest w stanie to zrobić i czy warto się tego podejmować ? 
 
 Pozdro
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eCo^   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 37
 Dołączył: 22 Sty 2007
 Posty: 169
 Skąd: Dzierżoniów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Mar 2009,  13:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie pasuje Układ chłodzenia (da rady wyrwać komplet za 200-300 zł)
 mocowanie silnika (Mafia ma łapy za 200 zł)
 bak w twojej fieście (brak pompy paliwa w nim) (sam bak coś koło 50 zł, pompa 60-100 zł)
 nie wiem czy nie skrzynia biegów a co za tym idzie półosie, zawieszenie skrzyni (skrzynia - 200zł, półosie - 100zł, belka+poduszki - 150zł)
 czyli przeliczając coś koło 1100zł, a za tyle to można wyrwać silnik z xr2i kompletny, lub jakiegoś ziutka
 ale wiesz jeszcze będziesz miał trochę tajli z eśka na sprzedaż
 pozdr
 |  
				| _________________ 
   
 Było 1.6 104 KM
 Było 1.8 16v 130 KM
 Było 2.0 16v 136 KM
 >>Grupa Wrocław<<
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pele   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 757
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Mar 2009,  14:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Te części które opisałeś to musiałbym dokupić oddzielnie ? Z Escorta nie będą pasowały ? Chodzi mi o chłodzenie i skrzynie, bo bak i łapy to wiem   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eCo^   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 37
 Dołączył: 22 Sty 2007
 Posty: 169
 Skąd: Dzierżoniów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Mar 2009,  14:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | od eśka nie podejdzie |  
				| _________________ 
   
 Było 1.6 104 KM
 Było 1.8 16v 130 KM
 Było 2.0 16v 136 KM
 >>Grupa Wrocław<<
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pele   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 757
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Mar 2009,  14:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Aha, czyli dobrze zrozumiałem  To w takim razie daruję sobie jednak tego Escorta  Dzięki za pomoc  Temat do usunięcia   
 
 Pozdro
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Mar 2009,  16:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | skrzynia podejdzie, a ukąłd chłodzenia też da sie za adoptowac. |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Mar 2009,  19:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przy takim swapie sporo zależy ile zrobisz sam oraz jak mocno będziesz w tym zaparty . Escort ma większą komorę silnika  , więc na pewno nie będzie to P&P , ale z drugiej strony przy odrobinie pracy chłodnicę da sie dopasować , węże skrócić itd . jeżlei chodzi o przeniesienie napędu - skrzynia podejdzie ( musisz ją jedynie na fiestowskich łapach posadzić , zobacz - moze Twoje będą pasowały ) poza tym półosie będą dłuższe , ale już same przeguby będą pasowały ( powinny podejśćna Twoje półosie , jeżlei nie to szukasz półosi do mk3 1.4 - 1.6 ) Zaciski hamulcowe podejdą , a tarcze ( po drobnej przeróbce ) także , ewentualnie możesz je zastąpic tymi od ikserki . 
 Zasadniczo pomysł na swapa fajny i jeżlei escort był w dobrym stanie to dobry - tym bardziej że bierzesz auto całe czyli nie położy Cię brak wtyczki  , podpórki czy innej dupereli . Ale jeżeli myślisz o przekładce w jeden dzień to wybij to sobie z głowy . Będzie nieco chodzenia i kombinowania . Pomysł dobry na początek zabawy z przeróbkami aut
   
 Jeżeli chodzi o koszta - jak wykonasz wszystko sam to pożądnei wykonany swap zamknie się w sumie 1000 zł .
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Mar 2009,  20:52 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | eCo^ napisał/a: |  	  | nie pasuje Układ chłodzenia (da rady wyrwać komplet za 200-300 zł)
 mocowanie silnika (Mafia ma łapy za 200 zł)
 bak w twojej fieście (brak pompy paliwa w nim) (sam bak coś koło 50 zł, pompa 60-100 zł)
 nie wiem czy nie skrzynia biegów a co za tym idzie półosie, zawieszenie skrzyni (skrzynia - 200zł, półosie - 100zł, belka+poduszki - 150zł)
 czyli przeliczając coś koło 1100zł, a za tyle to można wyrwać silnik z xr2i kompletny, lub jakiegoś ziutka
 ale wiesz jeszcze będziesz miał trochę tajli z eśka na sprzedaż
 pozdr
 | 
 Szukam wlasnie odpowiedniej budy 1.1 1.3 dla kumpla i bede przekladal to co napisales ze nie pasuje
  a essi 1.6, 1.8 sa na IB5 wiec zadnego problemu nie ma z osadzeniem tego w MK3, malo tego jest multum mozliwosci adaptacji sprzegiel, zaczynajac od tego ze zetec 2.0 z mondeo lata na sprzegle z 1.8D MK3 ... skrzynia jest z 1.6 16V,polosie z MK6 essiego ale same przeguby juz z 1.8D fiesty MK3. Zrobie przekladne z eska na MK3 to pokaze pare fotek...
 Pozdro
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pele   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 757
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Mar 2009,  00:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hmmm, to jednak zmienię zdanie i podejmę się tego swapa  Nawet nie marzę o tym ze zrobię go w jeden dzień  Dobrze wiem że będzie dużo kombinowania, zawsze w trakcie wychodzą jakieś drobiazgi utrudniające pracę   
 Tak więc proszę jednak o nie zamykanie tematu,  przyda się jak będę potrzebował Waszej pomocy
  Dzięki. 
 
 Pozdro
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grand   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Xr2i
 Silnik: Inny
 Dołączył: 19 Sty 2009
 Posty: 119
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Mar 2009,  01:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | swap w jeden dzień wykonalny ja z kumplem w 2 osoby zrobiłem swap mazdy 323F w 6 godzin od zgaszenia po przyjeździe z pizzerii ( gdzie zaczynamy każdy większy mod ) do odpalenia nowego silnika 6 godzin. ale wszysto P&P  komp wiązka skrzynia półosie zawieszenie. z mazdy 1.6 na 1.8 GT |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pele   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 757
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Mar 2009,  21:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Żebyście sobie nie myśleli że zrezygnowałem, to uaktualniam temat i dodaje parę zdjęć z postępu prac     
 Silnik z Fiesty wyjęty, muszę tylko wyczyścić komorę silnika
   
 
   
 Oto dawca i nowy silniczek:
 
 
   
   
 I transport silnika do garażu
   
 
   
 Silnik stoi już koło Fiesty i czeka na montaż
  Ze wstępnych oględzin mocowania z Escorta podpasują, ktoś pomyślał i mocowania są przykręcane a nie spawane. Niestety, po wyjęciu i dokładnych oględzinach okazało się, że w czasie wypadku wyrwana półośka uderzyła w miskę olejową i zrobiła dziurę    Jeszcze nie zdecydowałem czy kupię nowa/używaną czy może skleję/zaspawam. Najpierw wstawię silnik a miskę się załatwi później   
 
 Pozdro
   |  
				| Ostatnio zmieniony przez Pele 5 Cze 2009,  08:13, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | chudy [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Mar 2009,  23:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | no no swapik zapowiada sie ciekawie, powodzenia w pracach |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pele   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 757
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Mar 2009,  23:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czyszczenie komory jednak nie wypaliło  Ale silnik już siedzi  Mocowania skrzyni podpasowały idealnie od Fiesty, trzecie mocowanie bloku jest od Escorta, ale ono jest na dwie śruby a nie jak oryginalne na jedną, więc trzeba było wywiercić dodatkową dziurę  Półosie pasują od Fiesty. Teraz pozostała elektryka i układ chłodzenia   Najważniejszy element układanki na miejscu, teraz pozostało najtrudniejsze
   
 A i silnik jest delikatnie przekoszony
  Tak jakby skrzynia była delikatnie do góry, będzie to miało jakiś negatywny wpływ czy może tak zostać ?? 
 
   
 
 Pozdro
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Darekmk3   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Darek
 Wiek: 41
 Dołączył: 30 Lip 2005
 Posty: 917
 Skąd: Żory
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Mar 2009,  09:15 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Pele napisał/a: |  	  | Czyszczenie komory jednak nie wypaliło  Ale silnik już siedzi  Mocowania skrzyni podpasowały idealnie od Fiesty, trzecie mocowanie bloku jest od Escorta, ale ono jest na dwie śruby a nie jak oryginalne na jedną, więc trzeba było wywiercić dodatkową dziurę  Półosie pasują od Fiesty. Teraz pozostała elektryka i układ chłodzenia   Najważniejszy element układanki na miejscu, teraz pozostało najtrudniejsze
   
 A i silnik jest delikatnie przekoszony
  Tak jakby skrzynia była delikatnie do góry, będzie to miało jakiś negatywny wpływ czy może tak zostać ?? 
 [url=http://images44.foto...c2m.jpg]Obrazek[/URL]
 
 
 Pozdro
   | 
 
 moze miec wplyw ze np polos bedzie wypadac, pobaw sie z tymi poduchami i wypoziomuj silnik ze skrzynia w aucie, acha zmieniles sobie rozrzad przed wsadzeniem silnika ?Moim zdaniem zwolnij tempo prac na rzecz dokladnosci i szczegulów
 
 pozdro
 |  
				| _________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
 www.fiesta-squad.prv.pl
 www.fiesta-squad.forum.prv.pl
 cos dla grupy jebax teoretix
 fiesta rs 1300 w akcji
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Mar 2009,  17:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | :yyy: nie gadaj ze osadziles ten silnik na lapie z escorta... przeciez essi nie ma przykrecanej lapy przez podluznice... bynajmniej nie MK6... pokaz dokladniejsze foto... |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Darekmk3   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Darek
 Wiek: 41
 Dołączył: 30 Lip 2005
 Posty: 917
 Skąd: Żory
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Mar 2009,  18:16 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Fordon napisał/a: |  	  | :yyy: nie gadaj ze osadziles ten silnik na lapie z escorta... przeciez essi nie ma przykrecanej lapy przez podluznice... bynajmniej nie MK6... pokaz dokladniejsze foto... | 
 
 no nie ma
   
 mi sie zdaje ze zrobil to tak jak Daras jak zakladal rs2k
 
 Konrad ostatnio widzialem osadzonego ziutka z escorta na łapie cvh... tragedia to byla no ale nie robmy OT
   
 pozdro
   |  
				| _________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
 www.fiesta-squad.prv.pl
 www.fiesta-squad.forum.prv.pl
 cos dla grupy jebax teoretix
 fiesta rs 1300 w akcji
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Mar 2009,  20:07 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Pele napisał/a: |  	  | :) Najważniejszy element układanki na miejscu, teraz pozostało najtrudniejsze
   
 
 | 
 
 Podoba mi się Twoje podejście
   
 Zespół napędowy wypoziomuj , pomijając możliwość wypinania się półosi to możesz miećproblemy z notorycznie obrywanymi poduszkami - będą działały na nie inaczej przyłożone siły .
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pele   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 757
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Mar 2009,  22:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki, postaram się wypoziomować  Rozrząd wymienię jak dozbieram kasę  Jeśli chodzi o mocowania, to blok trzyma się na łapie z Escorta, a łapy pod skrzynią są od Fiesty, w tym silniku były otwory na śruby dopasowane do mocowań Fiesty i przykręciłem je do belki tak jak był 1.0, zdjęcia pokażę jak dorwę aparat   
 Darekmk3,  Ty masz 1.6 wsadzony przez fabrykę ? Mógłbyś podesłać zdjęcia jak trzyma się ten silnik w oryginale ?
 
 Dzięki wszystkim za rady i miłe słowa
   
 
 Pozdro
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |