Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Problem z elektryką po zwarciu w instalacji
Autor Wiadomość
PitekPL1990
[Usunięty]

Wysłany: 28 Mar 2009, 17:37   [MK3] Problem z elektryką po zwarciu w instalacji

Witam :)
Posiadam samochód Ford Fiesta 1.1 Mk3 z roku 95'
I mam wielki problem ;/
Lewarek który znajduje się w tym samochodzie pod maską uderzał w wiązkę przewodów ;/
Izolacja przewodów została zniszczona i doszło do poważnego zwarcia.
Od tamtego czasu samochód nie chce odpalić.
Wszystkie przewody zostały połączone i zaizolowane. Nie ma iskry na świecy, dawka paliwa nie jest podawana. Sprawdzałem już wiele rzeczy między innymi główny komputer znajdujący się z prawej strony pod tapicerką, moduł zapłonowy, znajdujący się za filtrem, wszystkie bezpieczniki, przekaźniki i nadal nic;/
Mam kilka pytań odnośnie elektryki:)
-Czy ma ktoś może czytelny schemat instalacji elektrycznej tego samochodu? Mam taki schemat ale jest nieczytelny;/ (chodzi mi o to że wszystko na tym schemacie jest małe i nieczytelne a nie o to że nie znam się:P)
-Czy po włączeniu zapłonu dioda (która znajduje się pomiędzy przyciskami od zegarka, w starszych modelach nie ma takiej diody) zapala się i po chwili gaśnie, mruga czy w ogóle nie zapala się?
-Czy w przekaźniku znajdującym się nad bezpiecznikami( zielony kolor, duży) po włączeniu zapłonu słychać "pstryk" (Czy przekaźnik ten powinien załączyć się po włączeniu zapłonu?)
-Czy mogłem coś ominąć sprawdzając większość rzeczy które wymieniłem?

Gdy włączam zapłon nie słychać pompki paliwa.
Kontroli świecą się tak jak powinny.

Bardzo proszę o wszelką pomoc :)
Mój nr gg 3637236
Z góry dziękuje :)
Ostatnio zmieniony przez trzeci 28 Mar 2009, 20:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 28 Mar 2009, 20:38   

dałem Ci odpowiedź na PW
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
PitekPL1990
[Usunięty]

Wysłany: 28 Mar 2009, 22:30   

Jeszcze raz dzięki :D
Jutro będę kombinować :P
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Mar 2009, 00:57   

zobacz czy na 8 pinie modułu zapłonowego jest napięcie i na środkowym pinie cewki zapłonowej też jest napięcie to powie co dalej robić .
 
 
 
PitekPL1990
[Usunięty]

Wysłany: 29 Mar 2009, 20:31   

Na 8 pinie nie ma napięcia.
Jest tylko na 10 i 12 po 12V
Środkowy pin od cewki zapłonowej jest masowy o ile się nie mylę.
Sprawdzałem dziś napięcia podawane na główny komputer sterujący.
Napięcie podawane jest tylko przez dwa przewody :|
Czarny i czerwony. Także po 12 V.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Mar 2009, 20:46   

PitekPL1990 napisał/a:
Środkowy pin od cewki zapłonowej jest masowy o ile się nie mylę.
Jest dodatni z tego co wiem, skrajne są masowe, sterownik na zmianę odcina jedna masę raz drugą powodując odpowiednio przeskok iskry na odpowiednich świecach.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Mar 2009, 23:39   

z tego co napisaleś wiadomo już co jest . nie dochodzi zasilanie do modułu a na cewkach jest wszystko ok bo napisałeś że 10 i 12 jest to znaczy że cewki są zasilane poprawnie . Idź tropem przeowdu z modułu z pinu 8 do wnętrza auta . choć pewno coś jest nie tak w miejscu gdzie się przecierało . Choc jeśli nie działa pompa paliwa po przekręceniu stacyjki to uszkodzenie jest w skrzynce bezpieczników i coś się stało z przekaźnikiem głównym Zobacz czy na czujniku prędkości jazdy albo na wtryskiwaczu jest napięcie . Nie dam sobie głowy obciąć ale przekaźnik koloru zielonego za to odpowiada . może ktoś mnie poprawi w razie co .
 
 
 
PitekPL1990
[Usunięty]

Wysłany: 6 Kwi 2009, 19:51   

hey:D
Fiesta działa.
Oddałem ją do elektronika.
Dziś jest z powrotem :D
Przyczyna jak to powiedział elektronik źle włożony przekaźnik :hihihi:
Taaaa tylko przekaźnik można włożyć jedynie na jeden sposób :D
Ale kto powie co tak naprawdę było :D
No nic wielkie dzięki dla wszystkich, którzy pomogli
Wielki dzięki dla jackrzec za udostępnienie schematu instalacji :)
POZDRAWIAM :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.