Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 23:28 |
[MK1] Dziwny problem z hamulcem |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Mar 2009, 21:06 [MK1] Dziwny problem z hamulcem
|
|
|
Nabawiłem się swego czasu wycieku z przedniego koła - przez około 3 tygodnie wyciekła blisko litr płyny - dziś nadszedł czas i możliwości naprawić zacisk - co też zostało uczynione, po całej robocie układ został odpowietrzony i przetestowany. 4 długie pasy na asfalcie upewniły mnie że wszystko jest OK.
Po naprawie auto stało kilka godzin (około 6) wsiadłem i pojechałem około 20Km niejednokrotnie po drodze używając hamulca - kilka razy w ramach testu nawet ostro. Na miejscu ostatnie hamowanie nagle zong - pedał wchodzi miękko do samego końca (zero oznak działania hamulca) - problem był taki że po zdjęciu nogi pedał został w podłodze. Zatrzymać się musiałem na ręcznym - nie wiem ile trwał powrót pedału na swoje miejsce, jak się zorientowałem to był gdzie trzeba i był twardy - zrobiłem rundkę naokoło - wszystko OK.
W drodze powrotnej przy skrzyżowaniu znowu pedał wszedł miękko w podłogę nie uruchamiając hamulca, jak zdjąłem nogę to ponownie został w podłodze - odskoczył od dna po 2-3 sekundach - ponowne naciśnięcie uruchomiło hamulec jakgdyby niby nic.
Problem jest dość dziwny - pogoda nie sprzyja grzebaniu przy aucie, ktoś ma sensowny pomysł? Pompa? Servo? (płynu nie ubyło - równiutko MAX tak jak zalałem) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 23 Mar 2009, 21:24
|
|
|
kiedyś w wannie miałem podobny motyw i była to wina pompy hamulcowej . Nie wiem dokładnie co się z nią stało , bo wymieniłem ją na inną a starej nie rozbierałem ( układ był bez serwa ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23 Mar 2009, 21:30
|
|
|
Często tak się dzieje ze starą pompą przy odpowietrzaniu, dostała trochę w kość. Pewnie któraś z gumek nie jest szczelna i przeskakuje. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Mar 2009, 22:45
|
|
|
coś mi się wydaje że pękł pręt który wciska pompę . Bo przecież serwo ma własną mocną sprężynę zwrotną . JAk dla mnie wina serwa bankowa . |
|
|
|
|
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28 Mar 2009, 13:49
|
|
|
Jak dla mnie -to widoczny problem z pompą hamulcową. W trakcie roboty z hamulcami dość często miałem takie przypadki. I malo waźne, że przy innych typach samochodów.
Przewaźnie przyczyną są wytrącone czasteczki z płynu hamulcowego, które nie pozwalają powrócić tłoczkowi do należnej pozycji, przez co jest zablokowane napełnienie pompy . Rozebranie i przepłukanie pompy załatwi sprawę, oczywiście dobrze byłoby odrazu zmienić reperaturkę, jeżeli pompa ma swoje lata. |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 00:55
|
|
|
jurek napisał/a: | ak dla mnie -to widoczny problem z pompą hamulcową. W trakcie roboty z hamulcami dość często miałem takie przypadki. I malo waźne, że przy innych typach samochodów.
Przewaźnie przyczyną są wytrącone czasteczki z płynu hamulcowego, które nie pozwalają powrócić tłoczkowi do należnej pozycji, przez co jest zablokowane napełnienie pompy . Rozebranie i przepłukanie pompy załatwi sprawę, oczywiście dobrze byłoby odrazu zmienić reperaturkę, jeżeli pompa ma swoje lata. |
nic podobnego . Pedał jest połączony na stałe z serwem . A serwo z pompą już nie . ustarka hydrauliki nie powoduje tego że nie wróci pedał . |
|
|
|
|
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 13:59
|
|
|
diodalodz napisał/a: | jurek napisał/a: | ak dla mnie -to widoczny problem z pompą hamulcową. W trakcie roboty z hamulcami dość często miałem takie przypadki. I malo waźne, że przy innych typach samochodów.
Przewaźnie przyczyną są wytrącone czasteczki z płynu hamulcowego, które nie pozwalają powrócić tłoczkowi do należnej pozycji, przez co jest zablokowane napełnienie pompy . Rozebranie i przepłukanie pompy załatwi sprawę, oczywiście dobrze byłoby odrazu zmienić reperaturkę, jeżeli pompa ma swoje lata. |
nic podobnego . Pedał jest połączony na stałe z serwem . A serwo z pompą już nie . ustarka hydrauliki nie powoduje tego że nie wróci pedał . |
Fakt, przyznaje, że źle przeczytałem sens treści:
-problem był taki że po zdjęciu nogi pedał został w podłodze
Pomyślałem, że chodzilo o to iż co jakiś czas pedał hamulca szedł do deski, lecz bez zawieszania w tej pozycji |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.