Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] MKVI odmowila posluszenstwa - lampka ostrzeg. silnika
Autor Wiadomość
mrstoeckli 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Piotr
Wiek: 41
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 14
Skąd: Zgierz
Wysłany: 11 Kwi 2009, 16:40   [MK6] MKVI odmowila posluszenstwa - lampka ostrzeg. silnika

Witam serdecznie!
Prosilbym Was szanowni Panowie o pomoc....
Ostatni tydzien nagromadzil wiele wrazen dla mojej fiesty - peknieta przednia szyba oraz to co przytrafilo mi sie wczoraj...

Samochod odmowil mi posluszenstwa. Podczas bardzo spokojnej jazdy zaczela migac pomaranczowa kontrolka ostrzegawcza silnika. Zwolnilem prawie do zera - zgasla. Silnik zaczal bardzo telepac, ale miarowo. Po przejechaniu kilkudziesieciu metrow kontrolka zaczela palic sie ciagle, oczywiscie natychmiast zatrzymalem samochod i odholowalem dalej.
Pierwsze co to sprawdzilem poziom oleju - nie bylo go prawie wogole, pomimo ze 2 miesiace temu wlewany byl nowy olej wraz z nowym filtrem oczywiscie. Po chwili postoju na jezdni, zauwazylem czarna plame pod samochodem, wiec czym predzej znajomy od holowania dowiozl mi 4 litry nowego swiezego - wlalem. To nie pomoglo. Dzisiaj rano sprawdzalem samochod, i znow pod nim jest plama, ale oleju wydaje sie ze nie ubylo... Kontrolka caly czas sie swieci. Odlaczylem klemy akumulatora na kilkanascie minut, bo myslalem ze moze wykasuje blad i bedzie OK, ale nic z tego. Po odpaleniu silnika obroty na biegu jalowym sa nieco obnizone i czuc telepanie silnika, z wydechu zaczal leciec niepokojacy dymek. Dodam jeszcze ze na krotko przed 'tragedia' poczulem smrod spalenizny w kabinie, ale jakos tam przeszedl...

Kojarzac fakty pamietam ze od jakiegos dluzszego czasu przy ruszaniu z 1 czy 2, slyszalem jakies metaliczne odglosy, jakby cos obcieralo. Myslalem ze to kola o nadkola, ale nie, tam bylo wszystko wporzadku. Raz bylo slychac, nastepne 10 razy nic nie bylo :/

Przeczytalem dzisiaj post dot. wejscia w diagnoze samochodu przez trzymanie resetu i przekrecania kluczyka....
Pokazuja mi sie kolejno nasteujace napisy:

gauge
bulb
R(lub A)0000
nr 0810
EE81
CF180
CF200
CF300
CF400
i rozne takie.
Czy ktoras z powyzszych to klod bledy? Jesli tak to prosze mi go przyblizyc....... A ja zejde do samochodziku i spisze wszystko co sie wyswietla ;-)) ))
Bardzo prosze o pomoc... zlitujcie sie nad mą Fiestunią.....

Z gory dziekuje i serdecznie pozdrawiam!
Piotr
_________________
Piotr
 
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 11 Kwi 2009, 16:53   

Chodzenie do samochodu i sprawdzanie kodów błędów nic ci nie da, awaria nie ma nic wspólnego z elektroniką, ewidentnie ci olej wywaliło i na tym sie skup. A co do błędów to na kliknięcie przed ich pojawieniem się jest napis dtc z tego co pamiętam i są one 4 cyfrowe. Ja na twoim miejscu bym go zaciągnął do mechanika żeby ocenił czy jest sens cokolwiek przy nim robić po jeździe na sucho...

[ Dodano: Sob Kwi 11, 2009 16:55 ]
mrstoeckli napisał/a:
na krotko przed 'tragedia' poczulem smrod spalenizny w kabinie, ale jakos tam przeszedl...

Tzn. ile minut wcześniej?? Bo pewno wtedy ci olej zaczął uciekać.
 
 
 
mrstoeckli 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Piotr
Wiek: 41
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 14
Skąd: Zgierz
Wysłany: 11 Kwi 2009, 17:29   

Ile minut? Hmm... to bylo tak.

Podjezdzalem pod kraweznik zeby zaparkowac, przed spacerem z lubą ;-) Wydalo mi sie ze to smrod ze sprzegla, bo przez sekunde probowalem na 3 biegu podjechac.... wiec nie dam sobie reki obciac. Bynajmniej przy odjezdzaniu z tego miejsca, 2 godziny pozniej, nie bylo zadnej plamy. Do miejsca zatrzymania od miejsca postoju bylo moze jakies 2, 3 km, wiec niewiele. Kiedy lampka zapalila sie na stale, przejechalem moze 100m, tak zeby w miare gdzies zaparkowac. Nie wydaje mi sie w zwiazku z powyzszym ze zatarl sie silnik....
Oleju bylo w ukladzie, niewiele, bo moze z litr, poltora. Dolalem 4 litry swiezego, teraz na bagnecie bylo duzo ponad maksium, czyli po tym wnosze ze jednak oleju troche bylo....

Nawiazujac, prosze o kolejne konstruktywne porady... Sam i tak nic nie zrobie, pojade do mechanika, ale moze chociaz mnie ktos uspokoji, ze to uszczelka pod glowica, czy miska olejwa, czy cuś.... coprawda lampka cisnienia oleju sie nie palila....

Pozdrawiam!
_________________
Piotr
 
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 11 Kwi 2009, 17:54   

mrstoeckli napisał/a:
moze chociaz mnie ktos uspokoji, ze to uszczelka pod glowica, czy miska olejwa, czy cuś....
na pewno jedna z tych rzeczy poszła, ewentualnie jakiś uszczelniacz i sam bym cie chetnie uspokoił gdyby nie to
mrstoeckli napisał/a:
Po odpaleniu silnika obroty na biegu jalowym sa nieco obnizone i czuc telepanie silnika, z wydechu zaczal leciec niepokojacy dymek.
I to akurat nic dobrego nie wróży, tak jakby pierścień poszedł.
A co do tego którędy ucieka olej to nikt ci tego nie wywróży. Otwórz maskę i patrz gdzie jest zachlapany silnik.
 
 
 
mrstoeckli 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Piotr
Wiek: 41
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 14
Skąd: Zgierz
Wysłany: 12 Kwi 2009, 08:01   

Coś jeszcze się nasuwa??? Silnik nie jest zachlapany nigdzie....
_________________
Piotr
 
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 12 Kwi 2009, 09:07   

Słabo patrzysz, jak była kałuża oleju pod samochodem to ślad na silniku napewno gdzieś jest. Jak nie widać od góry to zobaczysz od dołu, ewentualnie od strony rozrządu.

[ Dodano: Nie Kwi 12, 2009 09:11 ]
A tak z ciekawości to jaki przebieg ma samochód?? Bo młody jest i aż dziwne że tak poważna awaria ma miejsce. Ludzie na forum mają nalatane na tych silniczkach koło 200tys i o żadnych takich niespodziankach nikt nie pisał
 
 
 
mrstoeckli 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Piotr
Wiek: 41
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 14
Skąd: Zgierz
Wysłany: 12 Kwi 2009, 18:20   

Hmm.. Samochod jest mlody, bo przejechanych ma raptem 65tys km. Kupujac go mialem na liniczku rowno 50tys. Przez ponad rok nie mialem z Fiestką najmniejszych problemow, przeglad przeszedlem wzorowo, itp itd... Wiec nie wiem dlaczego tak sie jej zmanierowalo zeby doprowadzic do czegos takiego.

Dzisiaj odpalilem silnik na doslownie 3 sekundy. Poszedl niesamowicie wielki gesty siwy dym z ruru wydechowej!!! Cos strasznego!!! Olej musial dostac sie do silnika, bo ewidentnie to stad pochodzi tenze dym....

[ Dodano: Nie Kwi 12, 2009 18:32 ]
A i jeszcze jedno! Sprawdzilem jaki jest blad na komputerku - i nic. Nie ma niczego....
_________________
Piotr
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Kwi 2009, 19:00   

mrstoeckli napisał/a:
Poszedl niesamowicie wielki gesty siwy dym z ruru

To nie wróży niczego dobrego ;-|
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
mrstoeckli 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Piotr
Wiek: 41
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 14
Skąd: Zgierz
Wysłany: 12 Kwi 2009, 21:31   

Moim skromnym zdaniem poszla uszczelka pod glowica i nic innego..... To ze jest siwy dym z wydechu swiadczy jedynie o tym ze olej dostal sie do cylindrow....

Raz jeszcze prosze o konstruktywne opinie :-)
Pozdrawiam!
_________________
Piotr
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Kwi 2009, 21:42   

Uszczelka pod głowicą leci zazwyczaj gdy brakuje płynu chłodniczego lub z innych powodów zagotujesz silnik. Jaki jest poziom płynu chłodniczego ? Gdy poleci uszczelka pod głowicą to nie będziesz miał plamy oleju na ziemi. Pierw zdiagnozuj skąd ten wyciek oleju.

[ Dodano: Nie Kwi 12, 2009 21:44 ]
Jak poleci uszczelka pod głowicą to do cylindrów dostaje się woda (płyn chłodniczy) nie olej.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
mrstoeckli 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Piotr
Wiek: 41
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 14
Skąd: Zgierz
Wysłany: 12 Kwi 2009, 22:35   

Poziom plynu jest w miare okej.... Z gory nie widac nigdzie wycieku oleju, cos gdzies poszlo od spodu. Nie mam mozliwosci sprawdzenia samochodu na ta chwile od dolu, bo od gory wyglada wszystko w jak najlepszym wporzadku.

Ktoredy ten olej zatem mogl dostac sie do silnika??? Kurcze! ;-(
_________________
Piotr
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Kwi 2009, 11:05   

Czy po dolaniu oleju plama nadal powstaje? Mniej więcej gdzie była ta plama ?
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
mrstoeckli 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Piotr
Wiek: 41
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 14
Skąd: Zgierz
Wysłany: 13 Kwi 2009, 11:34   

Tak, po dolaniu oleju plama dalej powstaje, wolno sie saczy.... Natomiast co do jej umiejscowienia to wydaje mi sie ze mniej wiecej po srodku, miedzy kolami, ale troche w głąb samochodu, pod deska rozdzielcza...
_________________
Piotr
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Kwi 2009, 11:43   

Pisałeś, że wcześniej miałeś wymieniany olej. Może ktoś nie dokręcił Ci korka spustowego. Olej wyciekł i przytarłeś silnik. Tylko wtedy plamy zostawiałbyś przez dłuższy czas i powinna się zapalić czerwona lampka ciśnienia oleju. Mogła też puścić uszczelka miski olejowej.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
mrstoeckli 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Piotr
Wiek: 41
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 14
Skąd: Zgierz
Wysłany: 13 Kwi 2009, 11:51   

Tak mi chodzi po glowie ze rzeczywiscie zaczelo sie cos dziwnego dziac od momentu wymiany tego oleju, ale zwyczajnie zbagatelizowalem sprawe. Jak pisalem wczesniej od czasu do czasu przy ruszaniu slychac bylo dziwny dzwiek, jakby cos sie o cos obcieralo, ale to byl bardziej metaliczny dzwiek....

I jeszcze jedno! Wtedy w piatek, kiedy mi sie to stalo, samochod zaparkowalem prostopadle, pod dosc wysoki chodnik, plama zrobila sie bardzo wielka. Teraz samochod po odcholowaniu stoi na plaskim, i plama jest stosunkowo nieduza. Mam nadzieje ze nie przytarlem silnika, bo tak jak pisalem wczesniej, po wlaniu nowych 4 litrow, bagnet wskazuje ze jest prawie dwa razy za duzo oleju, czyli olej musial byc. Sprawdzilem jego poziom jak wlasnie zaparkowalem stojac z przodem uniesionym ku gorze, wiec tez pewnie bylo przeklamanie.

Co do tego siwego dymu, to wtedy w piatek, nie lecialo z samochodu niczego podobnego. Dopiero po dolaniu duzo za duzo oleju i odcholowaniu silnik pali jak pali, z pewnoscia nalezy odlac olej bo jest go za duzo - czy mozliwe zeby to byla przyczyna tego dymu???

[ Dodano: Pon Kwi 13, 2009 11:53 ]
I dlaczego teraz ten silnik pracuje tak telepjąc się........ ?
_________________
Piotr
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Kwi 2009, 12:20   

Może nalałeś aż tak dużo tego oleju, że silnik ma problemy z jego spaleniem ale to musiało by go zassać aż ponad tłoki.
Cytat:
samochod zaparkowalem prostopadle, pod dosc wysoki chodnik, plama zrobila sie bardzo wielka.

Może uszkodziłeś miskę olejową.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
mrstoeckli 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Piotr
Wiek: 41
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 14
Skąd: Zgierz
Wysłany: 14 Kwi 2009, 13:50   

Jak sie okazalo plamy oleju pod samochodem byly kwestia zupelnego przypadku. Olej zostal spuszczony do poziomu 4 litrow.

Przyczyna swiecenia kontrolki oraz tego miarowego szarpania silnika byl niepalacy jeden cylinder. Wymieniona zostala cewka zaplonowa i samochod smiga jak nowy :-) ))
Uwazam temat za zamkniety!

Pozdrawiam
Piotr Kondratiuk
_________________
Piotr
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Kwi 2009, 20:09   

Czyli wszystko dobrze się skończyło a już były takie czarne scenariusze. Polecam częściej zaglądać pod maskę i kontrolować stan oleju :-)
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.