Zamknięty przez: trzeci 2 Cze 2009, 10:09 |
[MK3] Wymiana klocków hamulcowych |
Autor |
Wiadomość |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31 Maj 2009, 19:41 [MK3] Wymiana klocków hamulcowych
|
|
|
Witam, dzisiaj sprawdziłem hamulce, jadąc około 45km/h wcisnolem pedal hamulca w podłoge, koła się nawet nie zablokowały, czyli klocki są juz na wykończeniu. Jakie klocki kupić, bo czytałem że były fiesty z systemem blokującym, który posiadał grubsze okładziny ścierne, jakie ja posiadam, bo nie wiem, fiesta 1.3 C.Teraz kilka pytań. Czy może mi jakiś mistrz opisać w miare łopatogolicznie jak wymienić klocki hamulcowe i przy tym płyn hamulcowy?? |
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31 Maj 2009, 19:43
|
|
|
luk-90 napisał/a: | jadąc około 45km/h wcisnolem pedal hamulca w podłoge, koła się nawet nie zablokowały, czyli klocki są juz na wykończeniu | czyli ja też mam klocki do wymiany :yyy:
klocki się wymienia jak się kończą, a nie jak słabiej hamuje |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 31 Maj 2009, 20:32
|
|
|
luk-90, a może podeprzyj se auto klockiem, zdejmij koło i zajrzyj do tych klocków, tu nikt nie jest jasnowidzem co ty tam masz i czy Ci nie blokuje bo się klocki kończą czy bo coś innego,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
simnok
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Robert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 18 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: 31 Maj 2009, 20:38
|
|
|
wymiana jest bardzo prosta tylko pamiętaj ze zęby zdjąć zacisk potrzebujesz klucza imbusowego 7 - nie ma go w zestawach z imbusami |
|
|
|
|
marian
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 31 Maj 2009, 22:50
|
|
|
simnok napisał/a: | wymiana jest bardzo prosta tylko pamiętaj ze zęby zdjąć zacisk potrzebujesz klucza imbusowego 7 - nie ma go w zestawach z imbusami | to fakt |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31 Maj 2009, 23:12
|
|
|
No dobrze, potrzebny klucz numer imbusowy 7 i co dalej?? Sciagam koło i .... nie wiem co dalej |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 1 Cze 2009, 10:28
|
|
|
Cytat: | No dobrze, potrzebny klucz numer imbusowy 7 i co dalej?? Sciagam koło i .... nie wiem co dalej |
Jak nie wiesz co dalej to się nie zabieraj za to.
Ja jak wymieniałem klocki i tarcze też nie wiedziałem jak to rozebrać. Zdjąłem koło i zobaczyłem jak to wygląda i myślałem co odkręcić by ściągnąć ten zacisk. Trochę wyobraźni do tego potrzeba i sprawnych rąk. Nikogo się o nic nie pytałem. To samo było z amorkami. Zobaczyłem jak amorek się trzyma i wymieniłem. Rozrusznik, alternator ta sama historia.
Jeśli masz wyobraźnię to nie powinieneś się tutaj o nic pytać. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
marian
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 1 Cze 2009, 11:49
|
|
|
1.zdejmujesz koło(auto musi być dobrze zabezpieczone aby nie zjechało lub nie spadło z lewarka)
2.odpinasz zawleczke(ten drut,tylko nie pokrzyw)
3.z tyłu zacisku są takie dwa gumowe koreczki,jak je wyjmiesz to tam wkładasz wspomniany imbus i kręcisz w lewo.To co odkręcisz to są sworznie odłuż je w czyste miejsce
4.wysuwasz zacisk w strone przodu auta,troche nim ruszając w różnych płaszczyznach
5.wyjmujesz klocki,wszystko czyścisz szczotka drucianą(tylko uważaj na tą gumę od cylinderka a tak wogóle sprawdż jej stan czy aby nie jest popękana)
6.wkładasz nowe klocki (tylko tu może być problem bo są bodajrze dwa rozmiary w zalerzności od średnicy tarczy)i wszystko składasz w kolejności odwrotnej do tej jak demontowałeś |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Cze 2009, 12:20
|
|
|
no i śliczny FAQ
trochę podkolorować żeby się lepiej czytało i nadaje się do podpięcia ;] |
|
|
|
|
adamjb [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Cze 2009, 12:31
|
|
|
Ale chlopaku masz podejscie Sproboj metoda "prob i bledow" Zycze powodzenia w wymianie klockow |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Cze 2009, 13:16
|
|
|
marian napisał/a: | 1.zdejmujesz koło(auto musi być dobrze zabezpieczone aby nie zjechało lub nie spadło z lewarka)
2.odpinasz zawleczke(ten drut,tylko nie pokrzyw)
3.z tyłu zacisku są takie dwa gumowe koreczki,jak je wyjmiesz to tam wkładasz wspomniany imbus i kręcisz w lewo.To co odkręcisz to są sworznie odłuż je w czyste miejsce
4.wysuwasz zacisk w strone przodu auta,troche nim ruszając w różnych płaszczyznach
5.wyjmujesz klocki,wszystko czyścisz szczotka drucianą(tylko uważaj na tą gumę od cylinderka a tak wogóle sprawdż jej stan czy aby nie jest popękana)
6.wkładasz nowe klocki (tylko tu może być problem bo są bodajrze dwa rozmiary w zalerzności od średnicy tarczy)i wszystko składasz w kolejności odwrotnej do tej jak demontowałeś |
I co od razu tak nie mozna było napisać?? Wielkie dzięki Marian |
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Cze 2009, 13:19
|
|
|
luk-90 napisał/a: | I co od razu tak nie mozna było napisać?? | szybciej by było gdybyś zajrzał sam do tych klocków... |
|
|
|
|
marian
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 1 Cze 2009, 13:23
|
|
|
|
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Cze 2009, 21:47
|
|
|
Dobra dzisiaj obadalismy autko z kumplem, okazało się że nakrętka zbiorniczka plynu hamulcowego byla niedokrecona, po dokreceniu efektywnosc hamulcy wrocila do normy, dla pewnosci zdjolem kolo przednie prawe i wkladka ma ok 8 mm grubosci, tarcza tez jeszcze potrzyma, tyle w temacie, dodatkowo sprawdzilem komputer i nie pokazal zadnych bledów, wszystko gra, niedlugo bedzie wymiana kabli WN i swiec na NGK, POzdro |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Cze 2009, 21:56
|
|
|
luk-90 napisał/a: | okazało się że nakrętka zbiorniczka plynu hamulcowego byla niedokrecona, po dokreceniu efektywnosc hamulcy wrocila do normy |
Ciekawa teoria |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Cze 2009, 22:04
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | Ciekawa teoria | z czego się śmiejesz ?
ja jak wymieniłem żarówki to mi się szybciej wyprzedza |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Cze 2009, 22:07
|
|
|
Smiejscie sie ale tak bylo,wczoraj, czy przed wczoraj jadąc ok 45 przy pedale w podloge kola sie nawet nie chcialy zblokować, teraz elegancko lapia |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
TeasyM
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: TeasyM
Wiek: 41 Dołączyła: 22 Lut 2009 Posty: 11 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2 Cze 2009, 08:22
|
|
|
luk-90 napisał/a: | dla pewnosci zdjolem kolo przednie |
Yeee Haw !
Wiecie, że na forum MitsuManiaków ludzie sobie dopisują "Piszę poprawnie po polsku" albo przynajmniej " Staram się pisać poprawnie po polsku" ???
Zdjolem - przepraszam nie chce być uszczypliwa, ale tego rodzynka muszę zapisać w kajeciku ;P |
_________________ Zbieram punkty do "baby za kierownicą";P |
|
|
|
|
|