| [MK3] opór na kierownicy po wymianie krzyżaka | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | sergiozzor   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 50
 Dołączył: 11 Cze 2008
 Posty: 13
 Skąd: szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Cze 2008,  20:18   [MK3] opór na kierownicy po wymianie krzyżaka | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam Wymieniłem właśnie krzyżak, stary był już mocno zużyty. Luzy na kierownicy prawie znikły, ale pojawił sie spory, denerwujący opór przy skręcaniu kierownicy. Czy może to wynikać z błędnego montażu - tzn. czy krzyżak powinien być przesunięty bardziej w stronę wielowypustu, czy też w stronę kierownicy, czy może jeszcze inaczej?
 Z góry dzięki za rady.
 Pozdrawiam
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez szynszyl 26 Lut 2009,  09:58, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stafcio   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 44
 Dołączył: 04 Lut 2007
 Posty: 1068
 Skąd: uRSynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Cze 2008,  23:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | byc moze zle zamontowales, ja zmienialem krzyzak juz 2 razy. kiedys tez zle sie krecilo przez to ze zle byl wsadzony. sprobuj go wyjac i zmienic polozenie (obrocic). moze bedzie lepiej. |  
				| _________________ stafciogarage@gmail.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Cze 2008,  12:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | pierwsze co to było sobie poczytać opis wymiany który gdzieś tu jest - tam jest napisane żeby sobie zaznaczyć położenie starego krzyżaka... |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sergiozzor   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 50
 Dołączył: 11 Cze 2008
 Posty: 13
 Skąd: szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Cze 2008,  18:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki za rady. Co do opisu wymiany krzyżaka to przed wymiana go przeczytałem - krzyżak został zamontowany prawie tak samo jak stary, z tym ze uciekły mi ze 2 ząbki i kierownica jest teraz lekko skręcona przy jeździe na wprost. Jutro go wykręcę i zmontuje z powrotem, zobaczę czy coś sie zmieni, bo ten opór jest jednak dość duży. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Cze 2008,  18:57 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | sergiozzor napisał/a: |  	  | prawie tak samo jak stary | 
 Jak wiadomo, "prawie" robi wielką różnicę
   |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | k_myk   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Calypso
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Kamil
 Wiek: 36
 Dołączył: 13 Maj 2008
 Posty: 95
 Skąd: Warszafka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Cze 2008,  23:35 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jak ja miałem problemy z krzyżakiem to wystarczyło go nasmarować   |  
				| _________________ Chory na Fiestę...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Miły   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 39
 Dołączył: 25 Lis 2007
 Posty: 2084
 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Cze 2008,  14:51 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja jak nasmarowałem kżyrzak oliwką to po tygodniu się rozsypał... ;] teraz smaruje silikonem w spray'u   |  
				| _________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pablon   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 40
 Dołączył: 02 Lut 2008
 Posty: 497
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Cze 2008,  15:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja proponuje Lotos, jade na starym do dzisiaj:]   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marian   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: mariusz
 Wiek: 44
 Dołączył: 25 Mar 2008
 Posty: 183
 Skąd: Pabianice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Cze 2008,  20:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | panowie ale tu kolega założył nowy kżyrzak i tu jest/był problem ja też leje olej jak zaczyna ciężej chodzić i jest git |  
				| _________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sethmp   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 42
 Dołączył: 21 Mar 2007
 Posty: 8
 Skąd: Toruń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Lip 2008,  16:46 | 
 |  
               | 
 |  
               | dziś też wymieniłem krzyżaka na nowego w swojej fieście 1.3 i podobnie jak kolega w pewnym momencie mam opór na kierownicy. postaram się pójść za radą i nasmarować go olejem. A propo wymiany krzyżaka. Parę osób zastanawiało się czy przy wymianie krzyżaka trzeba wymontowywać przekładnie. Otóż w moim przypadku nie trzeba było wymontowywać. Zdjęcie krzyżaka w moim przypadku polegało na tym aby na początku minimalnie rozszerzyć przerwy w krzyżaku a potem umiejętnie przy jego zdejmowaniu zastosować dźwignię
  (jak zdjąłem dół to góra sama zeszła)   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SpiderMAN   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Wiek: 47
 Dołączył: 28 Maj 2007
 Posty: 687
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lip 2008,  13:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | Krzyżaka nie należy smarować... Matko święta. jak chcesz się cieszyć krzyżakiem dłużej to kup taki z mieszkiem gumowym, na przykład firmy MEYHLE. 	  | k_myk napisał/a: |  	  | Jak ja miałem problemy z krzyżakiem to wystarczyło go nasmarować   | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | naturalhigh   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Flash
 Silnik: 1.4i/71KM
 Dołączył: 30 Lip 2008
 Posty: 32
 Skąd: k-ce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lut 2009,  16:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | dzis dalem fieste do mechanika ma wymienic krzyzak i tu chce sie zapytac czy to duzo i czy sie oplaca
 krzyzak FRAN za 116 i robocizna 60
 co o tym myslicie znacie ta firme oplaca sie
 |  
				| _________________ Profesjonalne spawanie plastiku!
 
 www.spawanie-plastiku.ocom.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tommur   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 52
 Dołączył: 07 Lip 2006
 Posty: 910
 Skąd: Szczecin
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | neidi   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3/58KM
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Maj 2009
 Posty: 24
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Cze 2009,  09:23 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 Odświeżam temat gdyż, nie padło definitywne rozwiązanie problemu a niestety mam to samo.
 
 W mojej fieście (wspomaganie) został wymieniony krzyżak kolumny kierownicy.
 Pojawił się natychmiast problem z oporem kierownicy. Podczas skręcania pod większym kątem w pewnym momencie jest silny opór. Jest na tyle silny, ze zaburza harmonię jazdy i utrudnia ją. Ponadto zdaje się, ze wspomaganie jest słabsze. Podejrzewam, że dokładnie jak u kolegów.
 
 Dodam, że nowo zamontowany krzyżak jest używany gdyż w moim modelu jest on ponoć drogi gdyż nie da się odłączyć go od jednej części. Na początku to w ogóle myśleli w warsztacie, że trzeba całą kolumnę wymienić i ją wymontowali gdyż ponoć mój model jest rzadki i jeszcze takiego nie widzieli i nie wiedzieli, że da się zdjąć.
 Wymieniony został cieknący zimering.
 Facet naciągnął tez pasek alternatora zastawaniem się czy mogło to poluzować pasek wspomagania.
 
 Tu jest link do fotek zamontowanego krzyżaka.
 http://img155.imageshack.us/gal.php?g=img0778.jpg
 
 
 Jak to się wyjaśniło w waszych przypadkach?
 Może ktoś inny ma jakieś pomysły?
 Z góry dzięki za odpowiedzi.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Cze 2009,  10:24 | 
 |  
               | 
 |  
               | upewnij się, że nowy krzyżak jest zamontowany tak jak stary - przeguby Cardana są niehomokinetyczne |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | neidi   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3/58KM
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Maj 2009
 Posty: 24
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Cze 2009,  10:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | Niestety nie mam pojęcia jak był zamontowany poprzedni przegub. Gdybym jeszcze wiedział co to znaczy, że jest niehomokinetyczny.
 Facet, który to robił uchodzi za specjalistę od fiest zakład nazywa się Ford Fach. Przez telefon twierdzą, że nie mogli tego źle zamontować.
 
 Mam tylko takie zdjęcie poprzedniego krzyżaka:
 http://img195.imageshack.us/i/dsc00037a.jpg/
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Cze 2009,  10:53 | 
 |  
               | 
 |  
               | niehomokinetyczny znaczy taki, który ma nieliniową charakterystykę prędkości - przeguby Cardana muszą być montowane parami symetrycznie - czyli przegub który został wymieniony musi mieć krzyżak ustawiony tak samo jak ten drugi, wewnątrz kabiny. 
 nie wiem czy to na 100% może być przyczyna oporu, ale na pewno ma wpływ na charakterystykę układu
 |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | neidi   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3/58KM
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Maj 2009
 Posty: 24
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Cze 2009,  11:04 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki za podpowiedzi. 
 W poniedziałek jadę do 2 warsztatów do tego co robiłem i innego.
 W pierwszym jak mi powiedzą, że to nie ich wina i to związane z czymś innym to jadę do drugiego zweryfikować te informacje. I wtedy będę ewentualnie się wykłócał.
 |  
				| _________________ Osoby ze Szczecina zapraszam do korzystania z moich usług w zakresie pielęgnacji wnętrza samochodu, odkurzanie, czyszczenie tapicerki , pranie podsufitki, mycie kokpitu i elementów plastikowych albo kompleksowe sprzątanie auta.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | neidi   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3/58KM
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Maj 2009
 Posty: 24
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Cze 2009,  09:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | Kolesie stwierdzili, że to przekładnia kierownicy do regeneracji lub wymiany bo cieknie ze wspomagania na ziemeringu chociaż ziemering był wymieniony. No to jestem ugotowany to już za duże koszty chyba odłączę wspomaganie.
 |  
				| _________________ Osoby ze Szczecina zapraszam do korzystania z moich usług w zakresie pielęgnacji wnętrza samochodu, odkurzanie, czyszczenie tapicerki , pranie podsufitki, mycie kokpitu i elementów plastikowych albo kompleksowe sprzątanie auta.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | McLfan   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Arkadiusz
 Wiek: 37
 Dołączył: 15 Mar 2009
 Posty: 199
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Cze 2009,  09:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | W sumie wspomaganie nie jest potrzebne... U mnie po wymianie krzyżaka kierowajką aż się chce kręcić. Tylko trzeba dużo obrotów wykonywać.  Ale z drugiej strony po odłączeniu wspomki u Ciebie będzie dość gorzej, bo przełożenie mniejsze... |  
				| _________________ Fiesta 1,3i Calypso
 Fiesta 1,1i -> 1,3i C
 Fiesta 1,6i 8V XR2i
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |