|
[MK4] Poduszka mk4 i rozwiązanie problemu :) |
Autor |
Wiadomość |
czajos997 [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Cze 2009, 23:44 [MK4] Poduszka mk4 i rozwiązanie problemu :)
|
|
|
Witam, żeby nie było że nie szukałem, bo szukałem Kontrolka SRS miga 4 mignięcia i przerwa, i tak w kółko, znalazłem że problem stanowi obwód napinaczy. Więc biegiem do autka i sprawdzamy wtyczki wizualnie ok, prąd przepływa przez wtyczkę bez problemu - sprawdzone miernikiem. Tak więc możliwości się kończą, jeśli ktoś posiada fotkę wystrzelonego napinacza, tudzież jest w stanie opisać jak on może wyglądać po wystrzeleniu byłoby miło. Napinacze wyglądają na całe ale pewności nie mam. Znalazłem również na forum coby najprościej podpiąć się do kompa i dowiedzieć o co kaman, tyle tylko że w tym pięknym kraju w którym obecnie mieszkam taka usługa to koszt jakie 50 ojro więc sporo. Postanowiłem więc popytać jaki kabel kupić podpiąć się samemu i dowiedzieć co nie pracuje poprawnie. Przedstawię co znalazłem może ktos doradzi :
1.
[URL=http://cgi.ebay.ie/409-1-KKL-VAG-COM-OBD-OBD2-OBD-II-Diagnostic-USB-Cable_W0QQitemZ330334761711QQcmdZViewItemQQptZUK_Diagnostic_Tools_Equipment?hash=item4ce97c72ef&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12|66%3A2|39%3A1|72%3A1301|240%3A1318|301%3A0|293%3A1|294%3A50]number 1[/URL]
2.[URL]http://cgi.ebay.ie/USB-409-1-KKL-VAG-COM-OBD2-OBD-2-OBD-II-OBD-II-Cable-UK_W0QQitemZ250433238028QQcmdZViewItemQQptZUK_Diagnostic_Tools_Equipment?hash=item3a4efbf40c&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1301|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50]number 2[/URL]
3.[URL]http://cgi.ebay.ie/Car-Diagnostic-Code-Reader-CAN-OBD-OBD2-OBDII-Scantool_W0QQitemZ370211611661QQcmdZViewItemQQptZUK_Computing_CablesConnectors_RL?hash=item563254e40d&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12|66%3A2|39%3A1|72%3A1301|240%3A1318|301%3A0|293%3A2|294%3A50]number3[/URL]
A zapomniałbym dziś sprawdzając wtyczki od napinaczy pasów, znalazłem od strony kierowcy (kierownica po prawej stronie) taką oto wtyczkę , czy ktoś wie co to i do czego. Czy w fordzie resetuje się airbag controller??
|
Ostatnio zmieniony przez czajos997 8 Cze 2009, 21:41, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Cze 2009, 19:10
|
|
|
No to mamy taki sam migający problem:http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=40178
Z tym że mój pojawił się tak sam z siebie,ale miga identycznie |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
czajos997 [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Cze 2009, 00:34
|
|
|
Witam ponownie, tak więc po kolejnej nieprzespanej nocy, całym dniu przemyśleń posatnowiłem sprawdzić jeszcze jedną rzecz w obwodzie napinaczy pasów. AAA zapomniałem dodać że kontrolka zachowywała się tak samo czy wtyczki obok siedzenia były podłączone czy też nie, więc obstawiałem usterkę po stronie okablowanie napinacza. Dodam jedno podczas sprawdzania miernikiem przepływu przez wtyczki zauważyłem jedną rzecz mianowicie:
______________
---1---------| | |---------3---
| | |
---2---------|______|______|---------4---
wtyczka
- przepływ pomiędzy stykami 1 i 3 to chyba tak powinno byc
- przepływ pomiędzy stykami 2 i 4 tez chyba OK,
ale przepływ pomiędzy 2 i 3 oraz 1 i 4 sugerowało jakieś zwarcie bo jeśli przepływ byłby w każdej kombinacji wystarczyłoby pociągnąć jeden kable i zrobić wtyczkę jednopinową.
Więc kładę się dziś pod siedzeniami sprawdzam organoleptycznie ową część która wystaje z napinacza , patrze a ona za dotknięciem palca wypada. Wystają z nie cztery malutkie blaszki które są zagięte w ten sposób jak dachówka jedna na drugą więc sobie myślę że to chyba nie tak. Poniżej zamieszczam zdjęcia. Wyciągam więc fotel i jazda do domu. Rozbieram tą płaską wtyczke i rzeczywiście te blaszki nie mają być połączone. Po oględzinach dochodzę do wniosku że dwie takie blaszki trzymają jednego pina w tej okrągłej częsci wtyczki, nie wiem czy to jest wtyczka czy ta część była wcześniej razem z tą drugą.
Składam obydwie części wtyczki czy jak to inaczej nazwać do kupy, mniemam że to wtyczki bo do kupy razem trzyma to obejma w kształcie litery U montowana na zatrzaski, u mnie było sporo luzu więc na spód literki U
|__|
\
TUTAJ nawinąłem sporo taśmy izolacyjnej
aby docisk był lepszy
Zatrzaskuję te obejmę , obejma jest naokoło zabezpieczona opaską zaciskową więc takowa zaciskam.
Chwila niepewności, .......... przekręcam kluczyk kontrolka się świeci, odpalam fure i idę do domu na zasłużonego bronka bo owa irytująca kontrolka przestała migać |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 8 Cze 2009, 15:51
|
|
|
No to WIELKIE dzięki za podpowiedź-rozwiązanie problemu identyczne z Twoim |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
czajos997 [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Cze 2009, 19:21
|
|
|
Proponuję to podwiesić gdzieś bo naprawdę spędziłem dobry tydzień na szukaniu odpowiedzi na forum, i nei znalazłem, a jak widać może się to okazać pomocne |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|