| 
		[MK3] Przełącznik zespolony | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Piotr2608 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sty 2009,  16:09   [MK3] Przełącznik zespolony
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam serdecznie
 
 
Jestem nowy i mimo iż szukałem na forum odpowiedzi na pytanie nic nie znalazłem a problem wygląda następująco miałem uszkodzony przełącznik zespolony gdyż nie działał kierunkowskaz prawy więc wymieniłem na nowy (fotografia) wszystko w nim hula ale nie działa tylna wycieraczka co może być tego przyczyną? Zaznaczam iż tylna wycieraczka na poprzednim zespolonym działała
 
 
Pozdrawiam Piotr
 
 
 
 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kazi  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 13 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Sty 2009,  14:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a wymieniłeś na nowy czy używany bo pewnie w tym nie działa wycieraczka albo cos ze stykami w klapie być może to przypadek. | 
             
						
				_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 polo1976  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 49  Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 93 Skąd: września 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Sty 2009,  15:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kazi napisał/a: | 	 		  | a wymieniłeś na nowy czy używany bo pewnie w tym nie działa wycieraczka albo cos ze stykami w klapie być może to przypadek. | 	  
 
Kolega pisze ze na poprzednim wycieraczka działała, wiec to raczej zespolony jak dla mnie | 
             
						
				_________________ Zanim zrobisz - popytaj, zanim popytasz - poszukaj i pomyśl!!! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Piotr2608 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Sty 2009,  20:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Koledzy ale miernikiem sprawdzam i styk od tylniej wycieraczki w zespolonym działa a może w kostce wystarczy przełożyć kable? Ten który założyłem inaczej się zachowuje i ma inne oznaczenia niż tamtej poprzedni - mowa o oznaczeniach na nim i funkcjach | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 polo1976  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 49  Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 93 Skąd: września 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Sty 2009,  22:28   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No jak założyłeś od innej wersji to może faktycznie być coś zamieszane. Podaj symbole starego i nowego. Może po tym dojdziemy gdzie leży problem. Jak możesz zapodaj foty. | 
             
						
				_________________ Zanim zrobisz - popytaj, zanim popytasz - poszukaj i pomyśl!!! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Piotr2608 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Sty 2009,  16:10   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie mogę znaleźć tego starego przełącznika tego nowego zdjęcię jest na górze i ma czasówki (chodź nie ma czasówek w wycieraczce bo działają normalnie) mój poprzedni nie miał czasówek i jak dało się dzwignie na dół działała tylna wycieraczka tutaj jak dam na dół działa przednia wycieraczka.
 
Jak znajdę ten stary podeślę fotkę. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 polo1976  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 49  Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 93 Skąd: września 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Sty 2009,  19:22   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Żeby czasówka działa musi być jeszcze przekaźnik czasowy do wycieraczek (w skrzynce z bezpiecznikami duża pomarańczowa kostka)
 
 http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=11667
 
Z tego co poszperałem na forum są 4 wersje zespolonego do fiesty więc czeka Cię prawdopodobnie przeróbka wiązki lub wymiana zespolonego na starszą wersję | 
             
						
				_________________ Zanim zrobisz - popytaj, zanim popytasz - poszukaj i pomyśl!!! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 falconus [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Lut 2009,  10:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Masz napewno inny przełącznik.
 
Mam właśnie taką wersję że czasówka jest na przedniej wycieraczce jak sie da w dół a w górę są dwa stopnie prędkości.
 
Tylna wycieraczka jest gdy pociągnę dźwignię do siebie, a jeśli jeszcze mocniej pociągnę to zaczyna spryskiwać przednią szybę. Trochę to nie praktyczne bo żeby spryskać przednią szybę to najpierw włączy się wycieraczka tylniej szyby | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szogoon  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Przemek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Lut 2009,  10:57   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               falconus, wygląda na to, że masz namieszane   
 
ja mam tak, że jak ciągnę do siebie to się włącza tylna wycieraczka, a mocniej to spryskiwanie tylnej szyby, więc logiczne...
 
a spryskiwanie przedniej jest na przycisku    tak jak na zdjęciu Piotr2608 | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Lut 2009,  11:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               falconus to masz coś spieprzone w połączeniach kabli bo u mnie spryskiwacz przedniej działa jak nacisne na przełącznik tak samo jak na sygnał dźwiękowy,a tak jak u Ciebie-jak pociągne do góry to działa spryskiwacz ale tylnej szyby i wydaje mi się to bardziej logiczne    | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 znajomy19  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 37  Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 49 Skąd: z daleka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Kwi 2009,  15:54   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | falconus napisał/a: | 	 		  
 
Tylna wycieraczka jest gdy pociągnę dźwignię do siebie, a jeśli jeszcze mocniej pociągnę to zaczyna spryskiwać przednią szybę. Trochę to nie praktyczne bo żeby spryskać przednią szybę to najpierw włączy się wycieraczka tylniej szyby | 	  
 
mam tak samo wiem że do przełącznika idzie wtyczka bodajże na 6 lub 8 kabli wie ktoś które kable zamienic zeby było tak jak ma byc bo to jest troche denerwujące | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fado  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Krzysiek 
                  Wiek: 41  Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 14 Skąd: SPI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Cze 2009,  21:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam. Mój problem w MK3 jest następujący: prawa manetka działa tylko do góry i do dołu (góra=szybki przód, dół=przerywany przód). Działa też guziczek od płynu. Niestety chyba ktoś nadużywał siły i manetka do przodu i tyłu lata bezwładnie i nie działa mi tylna wycieraczka, tak jakby coś się tam ułamało. Oczywiście da się bez tego jeździć ale jakby ktoś miał pomysł jak to naprawić, to będę wdzięczny. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Cze 2009,  12:37   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Fado, rozebrać i zajrzeć. albo połamany przegub manetki, albo tylko spadła sprężynka... | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fado  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Krzysiek 
                  Wiek: 41  Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 14 Skąd: SPI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Cze 2009,  21:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A może lepiej byłoby jakbym sobie zrobił jakiś guziczek sterujący wycieraczką z tyłu a zespolony zostawił jak jest? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 nexia145 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Lip 2009,  16:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam,wtopię się w ten temat zespolonego.A więc kierunki działają cacy a awaryjne jak włącze to przekażnik tan na dole strzela,trzaska itp. Jak go wyjąłem to jeden wtyk jest okopcony cały (ten dolny) który jest jeden.Ten przekażnik ma osobne działanie dla kierunków i awaryjnych    Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Lip 2009,  17:35   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nexia145, z tego co wiem kierunki i awaryjki są oddzielne   
 
popatrz chociażby po pracy przerywacza - jak wyciągniesz/spalisz jedną żarówkę, to kierunki będą chodzić szybciej z tej strony gdzie brak żarówki, a awaryjki zawsze tak samo    | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 nexia145 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Lip 2009,  17:44   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No ale przekażnik maja jeden,ten przy zespolonym,na dole tak?może to on jest juz do     jeśli strzela przy awaryjnych.Jest jeszcze takie cudo.jak skręce zespolony mocno te 4 srubki to awaryjne sa a kierunki głupieja a jak poluzuję to kierunki spoko a awaryjne bee.Teraz to obadałem bo kopie przy tym.Pozdro | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Lip 2009,  21:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nexia145 - są oddzielne układy sterujące. Na migacze są przerywacze standardowe (gdy pobór prądu maleje, zaczynają przyspieszać - dają znać, że masz spaloną żarówkę kierunkowskazu), a na światła awaryjne masz przerywacz elektroniczny (musi migać tak samo nawet jeśli jesteś po dzwonie - częstotliwość migania jest niezależna od obciążenia)
 
 
Być może coś jest nie tak z przekaźnikiem (swoje lata już ma, styki mogą być zjechane) | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 nexia145 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Lip 2009,  22:08   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | więc pisałem ,że przekażnik ma okopcony jeden styk.Ten dolny ze tak nazwę.Są dwa u góry "pionowe" i jeden dolny "poziomy"i ten dolny jest okopcony.Wymienię to sie zobaczy.Dzięki pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zimzia  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Wiek: 36  Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 198 Skąd: Polska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Lip 2009,  11:08   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               podepnę się pod ten temat
 
mój problem polega na tym ze gdy przesunę dźwignie w duł to nie mam pojedynczego albo przerywanego ruchu przednich wycieraczek i jeszcze jak przesunę w gorę to wycieraczki się włączają ale gdy wyłączę to nie wracają do swojego pierwotnego położenie tylko zostają w tym miejscu co wyłączyłem | 
             
						
				_________________ ZimZia | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |