| Przesunięty przez: trzeci 9 Cze 2009,  18:18
 | [MK6] Jak wymienić filtr paliwa w MK6 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | j2c3k   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Turbo
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Wiek: 55
 Dołączył: 14 Lis 2008
 Posty: 5
 Skąd: kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Cze 2009,  14:52   [MK6] Jak wymienić filtr paliwa w MK6 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam Wszystkich!!! Czy ktoś mi poradzi jak należy postępować przy wymianie filtra paliwa we F.F. MK6 z 2003r.1,4 TDCI.
 -czy kupić nowy (ok 190zł.) a może są tylko wkłady (tak jak filtr olejowy)
 -gdzie co i w jakiej kolejności odkręcić bo póżniej są ponoć problemy (zapowietrzenie itp)
 -i po jakim przebiegu należy go koniecznie wymienić
 Czyli wszystko na ten temat
 Pewnie macie swoje cenne uwagi  i dobre rady
 Dziękuję za pomoc i wyczerpujące informacje  (może ktoś jeszcze oprócz mnie ułatwi sobie prace dzięki waszej pomocy )
 Pozdrawiam
 Krzysiek
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 9 Cze 2009,  18:18, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | j2c3k   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Turbo
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Wiek: 55
 Dołączył: 14 Lis 2008
 Posty: 5
 Skąd: kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Cze 2009,  13:10 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie !!! Z ilości wyświetleń widzę że temat ma zainteresowanie  ALe czy nikt z was nie wymieniał  filtra paliwa we Fieście ? Każda informacja porada,sugestia  jest dla mnie  cenna Moze  ktoś jeszcze się dopisze
 Pozdrawiam
 Krzysztof.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | khaki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 20 Kwi 2008
 Posty: 53
 Skąd: Sherwood
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Cze 2009,  16:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | W TIS napisali tak: 
 "Filtr paliwa wyposażony jest w elektryczny podgrzewacz paliwa wykorzystywany przy niskiej temperaturze otoczenia.
 
 Filtr paliwa tworzy z obudową zespół, który można wymieniać tylko w całości.
 
 Filtr paliwa wyposażony jest także w oddzielacz wody. Należy go regularnie osuszać zgodnie z zaleceniami dotyczącymi przeglądów.
 
 W tym celu należy odkręcić śrubę do odwadniania na obudowie filtru. Następnie spuść ok. 80 ml płynu (spuść do zbiornika i usuń) i ponownie przykręć śrubę."
 
 Jak na razie nie wymieniałem filtra - nie było potrzeby...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | j2c3k   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Turbo
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Wiek: 55
 Dołączył: 14 Lis 2008
 Posty: 5
 Skąd: kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Cze 2009,  07:09 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie! Dzięki za info  To już coś - wiem więcej, jeszce dziś odkręcę śrubę do odwadniania na obudowie filtra jak ją znzjdę  Pytałem ponoć są same wkłady do filtra paliwa  Czy ktoś wie więcej
 A może ktoś jeszcze coś podpowie
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawel182   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 27 Sty 2008
 Posty: 440
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Cze 2009,  17:24 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja wymieniałem ale to w benzynówce. Filtr znajduje sie tuz przy baku wystarczy wypiac dwa wezyki i wpiac nowy filtr   |  
				| _________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | anjko   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: S
 Silnik: 1.8i16V/105KM
 Imię: Mariusz
 Wiek: 45
 Dołączył: 25 Lis 2006
 Posty: 421
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Cze 2009,  18:28 | 
 |  
               | 
 |  
               | Filterek jest w całości i wymienia się go z obudową nie ma wkładów. A wymienia sie go tak
  : -wyciągasz rury te co idą do filtra powietrza (żeby ułatwić sobie dostęp do filtra)
 -odczepiasz bodajże 4 przewody paliwowe od filtra (są na takie szybko złączki naciska sie je po bokach i zsuwa z króćców filtra)
 -przewody odsuwasz w miarę możliwości na boki
 -odkręcasz z boku śrubę mocującą filtr (chyba na klucz typu torx 20)
 -filtr "otwierasz" na bok i wyciągasz z uchwytów
 -potem bierzesz nowy i montaż w kolejności odwrotnej
   
 Aha jeszcze pamiętaj że po wymianie układ ci sie za powietrzy tak wiec żebyś sie nie wystraszył że coś popsułeś jak auto zgaśnie po odpaleniu.
 Za nim uruchomisz silnik napompuj paliwa ręczną pompką jest na silniku po stronie rozrządu. Taka gruszka trzeba ją naciskać jak byś krowę doił
   |  
				| _________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
 były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
 obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
 strach pomyśleć co będzie dalej ???
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | anjko   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: S
 Silnik: 1.8i16V/105KM
 Imię: Mariusz
 Wiek: 45
 Dołączył: 25 Lis 2006
 Posty: 421
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Cze 2009,  19:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jeszcze jedna sprawa pod filtrem jest wczepiona wtyczka od wyżej wspomnianego podgrzewacza trzeba ją oczywiście wypiąć i wpiąć do nowego filtra to już raczej wsio   |  
				| _________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
 były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
 obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
 strach pomyśleć co będzie dalej ???
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | khaki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 20 Kwi 2008
 Posty: 53
 Skąd: Sherwood
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Gru 2010,  16:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | Niedawno chcąc odwodnić filtr paliwa odkręciłem spust, ale zamiast wyciekającej cieczy usłyszałem tylko "siorbanie", czyli zassanie powietrza do filtra. Czym to może być spowodowane? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mkapi   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 15 Lis 2008
 Posty: 176
 Skąd: Kraśnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Wrz 2012,  07:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja też mam takie pytanie Czy podczas wymiany filtra paliwa w fiesta 1,4 tdci
 trzeba wyjąc bezpiecznik pompki paliwa (jeżeli tak to który to?) i odpalić auto aż zgaśnie?
 Dopiero przystąpić do wymiany paliwa ?
 Czy to jest potrzebne tylko po to by nie za ciapać się paliwem ?
 A pozostałym wstawiam mała instrukcje wymiany filtra paliwa
 http://www.fordclubpolska...wa_1_4_tdci.pdf
 |  
				| _________________ 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mkapi   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 15 Lis 2008
 Posty: 176
 Skąd: Kraśnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Wrz 2012,  08:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | Czy były dwa rodzaje filtrów paliwa Wyjąłem swój i wykręciłem grzałkę
 Gdy chciałem ją wkręcić do filtra co kupiłem okazała się za długa.
 Tak jak by głębokość otworu na grzałkę była w starym filtrze około 1-2 cm głebsza niż w tym nowym.
 Z góry dziękuje jak ktoś miał podobny objaw.
 
 Już wiem
 Ford po pewnym czasie wycofał filtry i grzałki z obiegu i zastąpił je innymi
 I dlatego zwracam uwagę na innych czy mają grzałki długie czy krótkie
 Nowsze filtry mają już grzałki paliwa krótkie.
 |  
				| _________________ 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mkapi   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 15 Lis 2008
 Posty: 176
 Skąd: Kraśnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Wrz 2012,  09:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dodam jeszcze innym że nie jest potrzebne wyjmowanie bezpiecznika od pompy paliwa. Poprostu ze starej obudowy filtra paliwa mozna zlac rope i do baku wlac
 |  
				| _________________ 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |