[MK3] Przełącznik zespolony |
Autor |
Wiadomość |
Piotr2608 [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Sty 2009, 16:09 [MK3] Przełącznik zespolony
|
|
|
Witam serdecznie
Jestem nowy i mimo iż szukałem na forum odpowiedzi na pytanie nic nie znalazłem a problem wygląda następująco miałem uszkodzony przełącznik zespolony gdyż nie działał kierunkowskaz prawy więc wymieniłem na nowy (fotografia) wszystko w nim hula ale nie działa tylna wycieraczka co może być tego przyczyną? Zaznaczam iż tylna wycieraczka na poprzednim zespolonym działała
Pozdrawiam Piotr
|
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 23 Sty 2009, 14:07
|
|
|
a wymieniłeś na nowy czy używany bo pewnie w tym nie działa wycieraczka albo cos ze stykami w klapie być może to przypadek. |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
polo1976
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 48 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 93 Skąd: września
|
Wysłany: 23 Sty 2009, 15:00
|
|
|
kazi napisał/a: | a wymieniłeś na nowy czy używany bo pewnie w tym nie działa wycieraczka albo cos ze stykami w klapie być może to przypadek. |
Kolega pisze ze na poprzednim wycieraczka działała, wiec to raczej zespolony jak dla mnie |
_________________ Zanim zrobisz - popytaj, zanim popytasz - poszukaj i pomyśl!!! |
|
|
|
|
Piotr2608 [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Sty 2009, 20:53
|
|
|
Koledzy ale miernikiem sprawdzam i styk od tylniej wycieraczki w zespolonym działa a może w kostce wystarczy przełożyć kable? Ten który założyłem inaczej się zachowuje i ma inne oznaczenia niż tamtej poprzedni - mowa o oznaczeniach na nim i funkcjach |
|
|
|
|
polo1976
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 48 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 93 Skąd: września
|
Wysłany: 24 Sty 2009, 22:28
|
|
|
No jak założyłeś od innej wersji to może faktycznie być coś zamieszane. Podaj symbole starego i nowego. Może po tym dojdziemy gdzie leży problem. Jak możesz zapodaj foty. |
_________________ Zanim zrobisz - popytaj, zanim popytasz - poszukaj i pomyśl!!! |
|
|
|
|
Piotr2608 [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Sty 2009, 16:10
|
|
|
Nie mogę znaleźć tego starego przełącznika tego nowego zdjęcię jest na górze i ma czasówki (chodź nie ma czasówek w wycieraczce bo działają normalnie) mój poprzedni nie miał czasówek i jak dało się dzwignie na dół działała tylna wycieraczka tutaj jak dam na dół działa przednia wycieraczka.
Jak znajdę ten stary podeślę fotkę. |
|
|
|
|
polo1976
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 48 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 93 Skąd: września
|
Wysłany: 25 Sty 2009, 19:22
|
|
|
Żeby czasówka działa musi być jeszcze przekaźnik czasowy do wycieraczek (w skrzynce z bezpiecznikami duża pomarańczowa kostka)
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=11667
Z tego co poszperałem na forum są 4 wersje zespolonego do fiesty więc czeka Cię prawdopodobnie przeróbka wiązki lub wymiana zespolonego na starszą wersję |
_________________ Zanim zrobisz - popytaj, zanim popytasz - poszukaj i pomyśl!!! |
|
|
|
|
falconus [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Lut 2009, 10:53
|
|
|
Masz napewno inny przełącznik.
Mam właśnie taką wersję że czasówka jest na przedniej wycieraczce jak sie da w dół a w górę są dwa stopnie prędkości.
Tylna wycieraczka jest gdy pociągnę dźwignię do siebie, a jeśli jeszcze mocniej pociągnę to zaczyna spryskiwać przednią szybę. Trochę to nie praktyczne bo żeby spryskać przednią szybę to najpierw włączy się wycieraczka tylniej szyby |
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Lut 2009, 10:57
|
|
|
falconus, wygląda na to, że masz namieszane
ja mam tak, że jak ciągnę do siebie to się włącza tylna wycieraczka, a mocniej to spryskiwanie tylnej szyby, więc logiczne...
a spryskiwanie przedniej jest na przycisku tak jak na zdjęciu Piotr2608 |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Lut 2009, 11:04
|
|
|
falconus to masz coś spieprzone w połączeniach kabli bo u mnie spryskiwacz przedniej działa jak nacisne na przełącznik tak samo jak na sygnał dźwiękowy,a tak jak u Ciebie-jak pociągne do góry to działa spryskiwacz ale tylnej szyby i wydaje mi się to bardziej logiczne |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
znajomy19
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 49 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 5 Kwi 2009, 16:54
|
|
|
falconus napisał/a: |
Tylna wycieraczka jest gdy pociągnę dźwignię do siebie, a jeśli jeszcze mocniej pociągnę to zaczyna spryskiwać przednią szybę. Trochę to nie praktyczne bo żeby spryskać przednią szybę to najpierw włączy się wycieraczka tylniej szyby |
mam tak samo wiem że do przełącznika idzie wtyczka bodajże na 6 lub 8 kabli wie ktoś które kable zamienic zeby było tak jak ma byc bo to jest troche denerwujące |
|
|
|
|
Fado
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: Inny
Imię: Krzysiek
Wiek: 39 Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 14 Skąd: SPI
|
Wysłany: 19 Cze 2009, 22:00
|
|
|
Witam. Mój problem w MK3 jest następujący: prawa manetka działa tylko do góry i do dołu (góra=szybki przód, dół=przerywany przód). Działa też guziczek od płynu. Niestety chyba ktoś nadużywał siły i manetka do przodu i tyłu lata bezwładnie i nie działa mi tylna wycieraczka, tak jakby coś się tam ułamało. Oczywiście da się bez tego jeździć ale jakby ktoś miał pomysł jak to naprawić, to będę wdzięczny. |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 20 Cze 2009, 13:37
|
|
|
Fado, rozebrać i zajrzeć. albo połamany przegub manetki, albo tylko spadła sprężynka... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Fado
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: Inny
Imię: Krzysiek
Wiek: 39 Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 14 Skąd: SPI
|
Wysłany: 22 Cze 2009, 22:05
|
|
|
A może lepiej byłoby jakbym sobie zrobił jakiś guziczek sterujący wycieraczką z tyłu a zespolony zostawił jak jest? |
|
|
|
|
nexia145 [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Lip 2009, 17:14
|
|
|
Witam,wtopię się w ten temat zespolonego.A więc kierunki działają cacy a awaryjne jak włącze to przekażnik tan na dole strzela,trzaska itp. Jak go wyjąłem to jeden wtyk jest okopcony cały (ten dolny) który jest jeden.Ten przekażnik ma osobne działanie dla kierunków i awaryjnych Pozdrawiam |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 10 Lip 2009, 18:35
|
|
|
nexia145, z tego co wiem kierunki i awaryjki są oddzielne
popatrz chociażby po pracy przerywacza - jak wyciągniesz/spalisz jedną żarówkę, to kierunki będą chodzić szybciej z tej strony gdzie brak żarówki, a awaryjki zawsze tak samo |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
nexia145 [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Lip 2009, 18:44
|
|
|
No ale przekażnik maja jeden,ten przy zespolonym,na dole tak?może to on jest juz do jeśli strzela przy awaryjnych.Jest jeszcze takie cudo.jak skręce zespolony mocno te 4 srubki to awaryjne sa a kierunki głupieja a jak poluzuję to kierunki spoko a awaryjne bee.Teraz to obadałem bo kopie przy tym.Pozdro |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 10 Lip 2009, 22:58
|
|
|
nexia145 - są oddzielne układy sterujące. Na migacze są przerywacze standardowe (gdy pobór prądu maleje, zaczynają przyspieszać - dają znać, że masz spaloną żarówkę kierunkowskazu), a na światła awaryjne masz przerywacz elektroniczny (musi migać tak samo nawet jeśli jesteś po dzwonie - częstotliwość migania jest niezależna od obciążenia)
Być może coś jest nie tak z przekaźnikiem (swoje lata już ma, styki mogą być zjechane) |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
nexia145 [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Lip 2009, 23:08
|
|
|
więc pisałem ,że przekażnik ma okopcony jeden styk.Ten dolny ze tak nazwę.Są dwa u góry "pionowe" i jeden dolny "poziomy"i ten dolny jest okopcony.Wymienię to sie zobaczy.Dzięki pozdrawiam |
|
|
|
|
zimzia
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 35 Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 198 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16 Lip 2009, 12:08
|
|
|
podepnę się pod ten temat
mój problem polega na tym ze gdy przesunę dźwignie w duł to nie mam pojedynczego albo przerywanego ruchu przednich wycieraczek i jeszcze jak przesunę w gorę to wycieraczki się włączają ale gdy wyłączę to nie wracają do swojego pierwotnego położenie tylko zostają w tym miejscu co wyłączyłem |
_________________ ZimZia |
|
|
|
|
|