| [MK3] czujnik włączający wentylator | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | adr0444   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: ADRIAN
 Wiek: 37
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 50
 Skąd: Krosno Odrz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Lip 2009,  16:30   [MK3] czujnik włączający wentylator | 
 |  
               | 
 |  
               | witam.. zmieniłem wentylator bo poprzedni był spalony i nowy sie nie włącza.. gdzie znajduje sie czujnik odpowiadający za jego włączanie?? bezpiecznik jest sprawny i wentylator tez... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szogoon   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Przemek
 Wiek: 39
 Dołączył: 24 Paź 2008
 Posty: 374
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Lip 2009,  16:35 | 
 |  
               | 
 |  
               | nad termostatem jest termowłącznik, należy go wykręcić (jakiś duży klucz to jest) 
 jeśli się nie mylę to nie trzeba spuszczać płynu (nie jestem pewien, więc jakby co to niech mnie ktoś poprawi
  ) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jacek4200   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 07 Lip 2008
 Posty: 91
 Skąd: Wrocław/okolice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Lip 2009,  20:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | Przy wymianie niewiele płynu Ci ucieknie, wiem bo sam to przerabiałem. Fontanna jest za to przy wymianie czujnika temperatury, wtedy można, nawet trzeba złapać i wlać z powrotem do zbiornika.   |  
				| _________________ Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Lip 2009,  21:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | Marcinowaty dobrze pisze, pierwsze co to zdejmij dużą błękitną wtyczkę z górnej części termostatu i jakimś drucikiem zewrzyj 2 piny przy włączonym zapłonie. Jak wentylator nie ruszy, to znaczy że wina jego albo kabli gdzieś po drodze. Jak ruszy to możliwe, że uszkodzony jest termowłącznik. Sprawdź do jakiej temperatury grzeje się silnik (od biedy możesz wykorzystać wskaźnik na desce rozdzielczej). U mnie wentylator włącza się kiedy wskaźnik temperatury zaczyna wchodzić na "N". 
 W tych silnikach z natury rzadko się włączają wentylatory. U mnie od 1.5 roku włączył się z 5-6 razy, właściwie za każdym razem po dobrym pałowaniu w trasie, wjeździe do miasta i zatrzymaniu się w korku.
 |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adr0444   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: ADRIAN
 Wiek: 37
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 50
 Skąd: Krosno Odrz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Lip 2009,  18:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | u mnie wskazowka dochodzi jedynie do pierwszej litery od dołu czyli bodajrze do M... gdy silnik sie przegrzewa wskazowka zamiast isc w gore spada w dół   nie rozumiem tego ale kij z tym... aytem jezdze po lesie a tam powoli i wiatrak powinien sie czesciej wlaczac a nie chce uszkodzic silniczka bo brzytwa jest
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Lip 2009,  18:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | no to wygląda że masz walnięty czujnik na deskę. 
 a jeżdżąc powoli w lesie właściwie nie masz szans na włączenie wentylatora
   |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adr0444   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: ADRIAN
 Wiek: 37
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 50
 Skąd: Krosno Odrz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Lip 2009,  18:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | a dlaczego?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Lip 2009,  19:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | bo ten silnik sie słabo grzeje (albo jak kto woli - dobrze chłodzi  ) |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adr0444   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: ADRIAN
 Wiek: 37
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 50
 Skąd: Krosno Odrz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Lip 2009,  19:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | ale profilaktycznie wole miec wszytsko na TIP TOP... wiec tak wymienie sobie czuja przy termostacie... a gdzie jest ten co odpowiada za wskazówke??? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Lip 2009,  19:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | najpierw go sprawdź, a później wymień - szkoda kasy, którą mógłbyś przeznaczyć na czujnik temperatury na deskę. a znajduje się on tuż przy włączniku wentylatora, wkręcony jest w obudowę termostatu od przodu i ma 1 przewód. |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adr0444   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: ADRIAN
 Wiek: 37
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 50
 Skąd: Krosno Odrz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Lip 2009,  19:37 | 
 |  
               | 
 |  
               | to ten taki mały??? bo jak mostkuje ten z duza wtyczka to mwentyl sie wlacza... a jak auto stoi pol godziny na postoju to nawet sie nie zalaczy   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szogoon   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Przemek
 Wiek: 39
 Dołączył: 24 Paź 2008
 Posty: 374
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Lip 2009,  19:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | a czemu miałby się załączyć? 	  | adr0444 napisał/a: |  	  | a jak auto stoi pol godziny na postoju to nawet sie nie zalaczy   | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adr0444   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: ADRIAN
 Wiek: 37
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 50
 Skąd: Krosno Odrz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Lip 2009,  19:45 | 
 |  
               | 
 |  
               | teoretycznie powinien... jak juz wczesniej pisalem wskazowka na zegarach mi opada na sam dol a silnik sie wtedy przegrzewa bo slysze ze inaczej pracuje i jest słabszy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Lip 2009,  19:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | u mnie przy sprawnym układzie chłodzenia na postoju schodzi jej dobre 20-30min do włączenia wentylatora. Wystarczy że puszcza Ci termostat i możesz czekać do usranej śmierci. Coś wykazujesz wysoki opór na rady - zmień czujnik na deskę i dopiero wtedy oceniaj jak się grzeje. |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adr0444   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: ADRIAN
 Wiek: 37
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 50
 Skąd: Krosno Odrz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Lip 2009,  20:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | ok.. jutro zmienie ten z pojedynczym kablem i zdam relacje o ile zdarze |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lip 2009,  21:45 | 
 |  
               | 
 |  
               | Termostat, czujnik na deskę, termowłacznik - 3 niezależne elementy niewiele w sumie zależne od siebie. 	  | adr0444 napisał/a: |  	  | teoretycznie powinien... jak juz wczesniej pisalem wskazowka na zegarach mi opada na sam dol a silnik sie wtedy przegrzewa bo slysze ze inaczej pracuje i jest słabszy | 
 
 Fiesta 1.1 to nie auto z 2007 roku, i tam wentylator na chłodnicy służy do schłodzenia płyny w bardzo upalne dni w dużym korku,,, tak samo wskaźnik na desce nie stanie pionowo idealnie w połowie skali już po 2 minutach od uruchomienia auta po po kolejnych 5 na 30 sekund nie załączy się wentylator chłodnicy,,, ble, ble, ble i tak dalej.
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adr0444   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: ADRIAN
 Wiek: 37
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 50
 Skąd: Krosno Odrz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Lip 2009,  18:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | trudno to wyjasnic.. jezdzac w upalne dni po lasach i polach z różnymi prędkościami ( taka mam prace ) niekiedy jezdze 2-3 godz bez gaszenia auta i od kiedy mam auto ( grudzien  ) ani razu nie słyszałem zeby sie zakrecił  ... ni jedynie jak go zmostkowałem |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Lip 2009,  19:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | ni trudno  te silniki po prostu tak mają. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Lip 2009,  20:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | Daj spokój! Szkoda klawiatury.... 	  | JoeMix napisał/a: |  	  | ni trudno  te silniki po prostu tak mają. | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |