[MK3] Dziwna sprawa - wyłącza się radio |
Autor |
Wiadomość |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 25 Lip 2009, 12:26 [MK3] Dziwna sprawa - wyłącza się radio
|
|
|
Witam,
Ostatnio mam dziwny przypadek w swojej Fieścinie.
Chodzi o to, że podczas jazdy wyłącza mi się radio. Ale bardziej szczegółowo o problemie: jak silnik pyrka na luzie jest ok. Problem pojawia się gdy się przygazuje. Dodatkowo kiedy radio nie działa, wycieraczki zapierdzielają jak szalone (oczywiście jak załącze) po jakimś czasie wszystko wraca do normy. Wycieraczki pracują normalnym tempem, a radio przestaje się wyłączać.
Co może być powodem? Aku? Regulator napięcia na altku? Choć światła nie mrugają jak to często bywa przy regulatorze. |
|
|
|
 |
Terrorist

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Rafał
Wiek: 37 Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 87 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Lip 2009, 12:28
|
|
|
Shak-al napisał/a: | Regulator napięcia na altku? |
wypadaloby go sprawdzic jak masz takie cuda swiete
[ Dodano: Sob Lip 25, 2009 12:29 ]
w sumie jego i tez bys mogl sprawdzic
jak mialem e36 to tez mialem takie przygody z radiem okazalo sie ze kable byly slabo spiete i przerywalo |
_________________ Fiesta 1.1 -> BMW E36 Coupe 1.6/1.8
-> Fiesta Come Back
Xr2i - projekt wstrzymany...
BMW - trzecie E36 318is
Kawasaki ZX7R - bylo skradzione |
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 25 Lip 2009, 12:32
|
|
|
Terrorist napisał/a: |
jak mialem e36 to tez mialem takie przygody z radiem okazalo sie ze kable byly slabo spiete i przerywalo |
Oki, przerywało, ale co w tym momencie dzieje się z wycieraczkami?? A to i przednie i tylna wycieraczka wtedy zapierdziela. |
|
|
|
 |
Terrorist

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Rafał
Wiek: 37 Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 87 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Lip 2009, 12:38
|
|
|
Shak-al napisał/a: | Terrorist napisał/a: |
jak mialem e36 to tez mialem takie przygody z radiem okazalo sie ze kable byly slabo spiete i przerywalo |
Oki, przerywało, ale co w tym momencie dzieje się z wycieraczkami?? A to i przednie i tylna wycieraczka wtedy zapierdziela. |
no z wycieraczkami to mi sie nic nie dzialo moze przekazniki?? |
_________________ Fiesta 1.1 -> BMW E36 Coupe 1.6/1.8
-> Fiesta Come Back
Xr2i - projekt wstrzymany...
BMW - trzecie E36 318is
Kawasaki ZX7R - bylo skradzione |
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 25 Lip 2009, 12:45
|
|
|
Terrorist napisał/a: | Shak-al napisał/a: | Terrorist napisał/a: |
jak mialem e36 to tez mialem takie przygody z radiem okazalo sie ze kable byly slabo spiete i przerywalo |
Oki, przerywało, ale co w tym momencie dzieje się z wycieraczkami?? A to i przednie i tylna wycieraczka wtedy zapierdziela. |
no z wycieraczkami to mi sie nic nie dzialo moze przekazniki?? |
hmmm....nie wiem, ale tak jak pisałem problem z radiem wiąże się bezpośrednio z wycieraczkami. Gdy radio zgaśnie, wycieraczki przyspieszają. Tak jakby dostały większe napięcie. Zaczne od sprawdzenia regulatora i aku.
Może ktoś jeszcze podsunie jakieś rozwiązanie? |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 25 Lip 2009, 14:38
|
|
|
Shak-al - jesteś pewien, że te "zapierdzielanie", to nie jest ich normalne tempo pracy, a podczas pracy radia one właśnie chodzą mułowato? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 25 Lip 2009, 15:29
|
|
|
radio podlaczasz pod obwod wycieraczek? fajnie... lepiej podlacz pod zegarek jak masz podlaczac pod obwod wycieraczek, kto Ci podlaczal radio? i skad pociagnal sobie plusa? od kiedy to sie dzieje? może silnik wycieraczek pozera tyle pradu ze sa takie spadki napiec na radiu ktore sie wylacza. tak jak w przypadku gdy odpalasz silnik na wlaczonym radiu, pomyslales o tym? |
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 25 Lip 2009, 15:47
|
|
|
Pufcio, nie jest to ich normalny tryb pracy, podczas gdy przy zalaczonym radiu mulą.
Pawełos666, radio podpiąłem pod kostke iso. Kabelki były org.prowadzone, jedynie pamięć stacji podpiąłem pod zegarek. Dzieje się tak od ok 2 tyg. Znaczy radio się wyłącza, ale wczoraj zauwazylem z tymi wycieraczkami. Nigdy nie było takiego problemu. Problem nie będzie w silniku wycieraczek, bo radio nie gaśnie w momencie załączenia wycieraczek. Radio gaśnie a akurat musiałem szybe przetrzeć to zauważyłem, że chodzą znacznie szybciej, nawet wycieraczka z tyłu.
Dzis zmierzyłem napięcie. Na wył.samochodzie na aku jest 12,93V
Podczas zapalonego samochodu na luzie 13,71 a podczas dodawania gazu 13,70-13,72. |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 25 Lip 2009, 15:52
|
|
|
Shak-al napisał/a: | Pufcio, nie jest to ich normalny tryb pracy, podczas gdy przy zalaczonym radiu mulą.
Pawełos666, radio podpiąłem pod kostke iso. Kabelki były org.prowadzone, jedynie pamięć stacji podpiąłem pod zegarek. Dzieje się tak od ok 2 tyg. Znaczy radio się wyłącza, ale wczoraj zauwazylem z tymi wycieraczkami. Nigdy nie było takiego problemu.
Dzis zmierzyłem napięcie. Na wył.samochodzie na aku jest 12,93V
Podczas zapalonego samochodu na luzie 13,71 a podczas dodawania gazu 13,70-13,72. |
ja mam staly plus na memory radia
a plus z podswietlenia zegarka (wlaczajacy sie po przekreceniu raz kluczyka) na zasilanie radia, radio dziala na wylaczonym zaplonie oczywisciea le tylko po przekreceniu raz kluczyka, zapala sie podswietlenie zegarka i radio. podepnij zasilanie radia pod plusa z podswietlenia zegarka, a stala pamiec prosto z jakiegos stalego plusa w instalacji, musisz mi odpowiedziec na pytanie skad masz plusa zasilajacego radio... z jakiego obwodu on sie wzial. odetnij go i podlacz do podswietlenia zegarka czyli plus ktory pojawi sie na kostce zegarka tylko po przekreceniu raz kluczyka. a tamtem ktory zasilal Ci pamiec radia na stale zostaw tak jak byl czyli mowisz ze pod zegarek byl podlaczony, ktory sobie zawsze dziala |
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 25 Lip 2009, 16:20
|
|
|
Pawełos666, radio podpiąłem pod koste ISO. Nie było żadnych dziwnych kabelków. Całe orginalne przewody z opisem do czego jest. Zasilanie pamięci radia wziąłem z zegarka. U mnie po przekręceniu na zapłon włącza się radio, ale działa też na wyciągniętym kluczyku ze stacyjki.
Ale problem pojawił się z 2 tyg temu, natomiast z tym radiem jeżdżę rok i nie było problemu. Z początku myślałem ze kość ISO wyskoczyła albo się wysunęła, ale siedzi dobrze.
Ale czy nie dziwne, że napięcie przychodzące na aku podczas pracy na jałowym i na obrotach jest takie samo??
Czy aku idzie samemu sprawdzić bez specjalnych przyrządów (poza miernikiem )? |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 25 Lip 2009, 16:49
|
|
|
Shak-al napisał/a: | ufcio, nie jest to ich normalny tryb pracy, podczas gdy przy zalaczonym radiu mulą. |
Zdecyduj się na którąś wersję - najpierw twierdzisz, że przy wyłączonym radiu przyspieszają, a potem potwierdzasz moją wersję i mówisz, że przy włączonym radiu zaczynają pracować wolniej - a to przecież nie jest jedno i to samo.
Co do tego, że napięcie jest takie samo - od tego masz ograniczniki i regulatory napięcia. Gdybyś np. jeździł ciągle z gazem w podłodze, to alternator musiałby dawać kosmiczne napięcie (choćby tylko powyżej 15V), które powodowałoby, że akumulator by się niszczył.
Napięcie na akumulatorze masz w porządku. Jedyną rzecz jaką możesz sprawdzić, to poziom elektrolitu - czy zasłania cele, czy nie. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 25 Lip 2009, 17:32
|
|
|
Shak-al napisał/a: | Pawełos666, radio podpiąłem pod koste ISO. Nie było żadnych dziwnych kabelków. Całe orginalne przewody z opisem do czego jest. Zasilanie pamięci radia wziąłem z zegarka. U mnie po przekręceniu na zapłon włącza się radio, ale działa też na wyciągniętym kluczyku ze stacyjki.
Ale problem pojawił się z 2 tyg temu, natomiast z tym radiem jeżdżę rok i nie było problemu. Z początku myślałem ze kość ISO wyskoczyła albo się wysunęła, ale siedzi dobrze.
Ale czy nie dziwne, że napięcie przychodzące na aku podczas pracy na jałowym i na obrotach jest takie samo??
Czy aku idzie samemu sprawdzić bez specjalnych przyrządów (poza miernikiem )? |
ja CI powiedzialem co zrobic.
odciac plusa z kostki ISO i podlaczyc plusa na kostce ISO do plusa podswietlenia zegarka. jest to obwod najmniej obciazony, na ktory nie ma nic innego wplywu, prócz zapalniczki. chyba ze jestes nalogowym palaczem i masz ja wlaczona caly czas... ale ona aż tak dużego prądu nie pożera i nie bedzie mialo wplywu
radio ktore dziala Ci bez kluczyka rozladowuje Ci akumulator na postoju i caly czas pobiera prad (bardzo maly ale pobiera) dlatego w radiu sa dwa zasilania -jedno pamiec bat memory stale, a drugie po przekreceniu kluczyka w pozycje 1 (jeszcze nie zaplon)
nie podlacza sie radi pod zaplon poniewaz, gdy sluchasz go na postoju i silnik nie pracuje to musialbys wlaczac zaplon, co na wylaczonym silniku po np 30 minutach, nagrzewa cewke zaplonowa, do tego stopnia, że się uszkadza. |
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 25 Lip 2009, 22:38
|
|
|
Drodzy koledzy
dzis zauwazylem znowu kolejna dziwna rzecz, choc caly czas w tym temacie.
jechalem autkiem. mialo ok 2 godz.spokoju. po odpaleniu autka i pracy na luzie bylo cacy. wycieraczki pracowaly swoim tempem, radio gralo. pozniej ruszylem. zaczalem sie rozpedzac - radio zgasło, załączyłem wycieraczki- oczywiście przyspieszyły, dodatkowo miałem włączony nadmuch to słychać było, że silnik dmuchawy zwiększył obroty. Wcisnąłem sprzęgło i...... wszystko wróciło do normy. Radio się załączyło, wycieraczki zaczęły pracować dotychczasowym tempem. Potem puściłem sprzęgło, że znowu zaczałem nabierać prędkości i sytuacja się powtórzyła. Radio zgasło itd. Po ok. 1-1,5 km jak ręką odjął. I nie było już różnicy czy chodzi na luzie, wysprzęglone czy się rozpędzam.
Pufcio, może napisałem troche mało szczegółowo. Mam nadz.że opis powyżej wyrysuje mój problem. |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 25 Lip 2009, 23:13
|
|
|
Wskazywałoby to na obniżone/podwyższone napięcie. Wycieraczki chodzą szybciej, dmuchawa również, a radio może mieć zabezpieczenie nadnapięciowe i dlatego się wyłącza.
Pytanie tylko dlaczego po przejechaniu jakiegoś dystansu to znika - i czy zawsze znika?
Moja teoria jest taka, że masz coś pokopane z alternatorem:
A) Robi się gdzieś zwarcie i leci wyższe napięcie niż powinno, a kiedy przejedziesz jakiś dystans, to elementy się nagrzewają, zaczynają stykać tak jak powinny i wszystko wraca do normy.
B) Jest odwrotnie niż powyżej - coś nie styka, napięcie które podaje alternator jest za niskie, a jak się całość nagrzeje, to coś zaczyna stykać (dioda?) i napięcie jest takie jak być powinno - ale to się kłóci z zachowaniem radia.
Niemniej - to tylko teoria. Pierwsze co bym zrobił, to sprawdził minimalne/maksymalne napięcie, jakie podaje alternator - miernik w dłoń (i jeśli nie masz miernika cyfrowego z opcją "przytrzymywania" min/max wartości mierzonej) to druga osoba, która będzie patrzyła na miernik, kiedy Ty będziesz deptał w gaz i/lub naciskał sprzęgło. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 25 Lip 2009, 23:26
|
|
|
Pufcio, bardziej skłaniałbym się do A. Co może być tegop przyczyną? Alternator skomplikowanym urządzeniem nie jest. Co on tam w sobie takiego posiada.
Z początku myślałem ,że coś jest z radiem. Ostatnio zauważyłem dodatkowe problemy, i zawsze jest tak,że po przejechaniu jakiegoś dystansu wszystko znika.
Dziś to jak zapaliłem samochód (wieczorem) i zaczął chodzić na wyższych obrotach, to nie mogłem załączyć radia, wycieraczki szybko chodziły. Jak przegazowałem i obroty spadły to radio zaskoczyło. Poźniej przez jakieś 500 m (auto było dosyć ciepłe) wszystko wróciło do normy.
Jutro zmierzę napięcie jakie jest na zimnym silniku, kiedy idzie na wyższych obrotach. Potem przegazuję i jeśli obroty spadną to zmierze.
Może to być jednak faktycznie regulator?Albo szczoty ? |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 26 Lip 2009, 10:16
|
|
|
regulator gdyby byl niesprawny to by nie było ładowania, szczotki (to gorsze lub słabsze ładowanie...) - to takie dwa objawy |
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 26 Lip 2009, 10:37
|
|
|
Pawełos666, to co byłoby w moim przypadku? Ten ogranicznik napięcia o którym pisał Pufcio? |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 26 Lip 2009, 10:51
|
|
|
nie widzisz zadnych problemow z lampka ładowania? zapalaa sie po wlaczeniu zaplonu? gasnie normalnie po odpaleniu? nie swieci sie pozniej jasno? nie żarzy? jak sie zapala to swieci normalnie czy też moze sie mży? odpowiedz a odpowiem |
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 26 Lip 2009, 10:56
|
|
|
Pawełos666, nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości.
po zapaleniu zapłonu świeci, po odpaleniu auta gaśnie, nie zapala się w czasie jazdy,
Przyjrzę się dokładniej kontrolce, ale wydaje mi się, że nie mży, ani nie świeci nawet lekko.
dziś jeszcze sprawdzę napięcie jak silnik będzie zimny, może tu coś wyjdzie. |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 26 Lip 2009, 11:01
|
|
|
najpierw sprawdz kontrolke i napisz czy zachowuje sie normalnie... po niej mozna na poczatek kilka niedomagan stwierdzic. generalnie rzecz biorac to zapalenie się lampki kontrolnej podczas pracy silnika świadczy o wystąpieniu uszkodzenia, powodującego obniżenie napięcia wytwarzanego przez prądnicę poniżej napięcia akumulatora. sa sytuacje kiedy sie nie zapala a akumulator jest rozladowywany. jesli lampka slabo sie swieci to oznacza, że szczotki sie zawieszaja lub jest uszkodzony regulator (mowie tu o sytuacji kiedy masz kluczyk tylko przekrecony na zaplon bez odpalania). najpierw zobacz i napisz na 100% jak zachowuje sie lampka, napisz też jakie masz radio. |
|
|
|
 |
|