| Regeneracja gwintu KW | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | rhoody   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Patryk
 Wiek: 42
 Dołączył: 13 Cze 2009
 Posty: 5
 Skąd: Sulechów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lip 2009,  19:09   Regeneracja gwintu KW |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam! 
 Czy gdzieś w okolicy Zielonej Góry jest jakaś firma, która zajmuje się regeneracją
 
 gwintowanych zawieszeń? Chodzi mi o amortyzatory!!! Mam gwintowane zawieszenie KW i
 
 nie uśmiecha mi się wydawać sporą kwotę na nowe amorki.
 |  
				| _________________ Świat bez idiotów byłby nienormalny
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lip 2009,  19:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zapytaj Pucia - może poradzi coś w Poznaniu , albo szukaj w warsztatach zajmujących się motocyklami . |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tommirs   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 12 Sty 2008
 Posty: 614
 Skąd: Pyrlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lip 2009,  08:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | odezwij się na moje GG to jeżeli odpowiada Ci  w Poznaniu to mam parę namiarów. |  
				| _________________ ...były XR2i i RS1800
 
 __________________
 
 "Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rhoody   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Patryk
 Wiek: 42
 Dołączył: 13 Cze 2009
 Posty: 5
 Skąd: Sulechów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Lip 2009,  13:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, 
 właśnie wróciłem z warsztatu, gdzie zregenerowano mi mój tylny prawy amortyzator (gwint
 
 KW).
 
 Na miejscu facet sam zdemontował amortyzator (namęczył się nieźle, bo śruba była
 
 porządnie zapieczona) a następnie rozebrał go na czynniki pierwsze.
 
 Wszystko oczyścił, wymienił uszczelniacze, osłony, uzupełnił olej, złożył z powrotem w
 
 całość oraz zamontował na auto i gotowe
   
 IMPREZA KOSZTOWAŁA 150pln Z DEMONTAŻEM I MONTAŻEM!!!
 
 Samochód zachowuje się teraz idealnie na drodze - nic nie stuka i nie zarzuca na
 
 nierównościach a w zakrętach jedzie jak przyklejony do asfaltu.
 
 Adres warsztatu:
 
 62 - 025Kostrzyn koło Poznania, ul.Wrześnieńska 68, tel.(0-61)818-87-18.
 |  
				| _________________ Świat bez idiotów byłby nienormalny
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Lip 2009,  20:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wydaje mi się że skoro amory się wymienia parami to i regenerować tez by wypadało,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Terrorist   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 37
 Dołączył: 28 Mar 2007
 Posty: 87
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Lip 2009,  20:43 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | Wydaje mi się że skoro amory się wymienia parami to i regenerować tez by wypadało,,, | 
 
 racja no ale niektorym sie tego nie wytlumaczy
   |  
				| _________________ Fiesta 1.1 -> BMW E36 Coupe 1.6/1.8
 -> Fiesta Come Back
 Xr2i - projekt wstrzymany...
 BMW - trzecie E36 318is
 Kawasaki ZX7R - bylo skradzione
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rhoody   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Patryk
 Wiek: 42
 Dołączył: 13 Cze 2009
 Posty: 5
 Skąd: Sulechów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sie 2009,  11:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie, 
 amortyzator po regeneracji nigdy nie będzie mial 100% tłumienia/przyczepności!!!
 
 Skoro więc lewy ma 83% a prawy po "naprawie" 86% (pomiar na trzepaczce), to po co
 
 miałem rozbierać i regenerować obydwa??
 |  
				| _________________ Świat bez idiotów byłby nienormalny
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Terrorist   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 37
 Dołączył: 28 Mar 2007
 Posty: 87
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sie 2009,  11:55 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | rhoody napisał/a: |  	  | Panowie, 
 amortyzator po regeneracji nigdy nie będzie mial 100% tłumienia/przyczepności!!!
 
 Skoro więc lewy ma 83% a prawy po "naprawie" 86% (pomiar na trzepaczce), to po co
 
 miałem rozbierać i regenerować obydwa??
 | 
 
 po to zeby sie jeden nie rozlecial po drodze a drugi trzymal robisz dwa i masz spokoj bo sie rozno zuzyja
   
 ja regenruje oryginalne + utwardzanie pod nowe springi bo wole byc pewien ze rozno pojda a nie jden sie rozleci i znowu rozbierac
 |  
				| _________________ Fiesta 1.1 -> BMW E36 Coupe 1.6/1.8
 -> Fiesta Come Back
 Xr2i - projekt wstrzymany...
 BMW - trzecie E36 318is
 Kawasaki ZX7R - bylo skradzione
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sie 2009,  18:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Słuchaj, fabrycznie nowy tez nie ma 100% 	  | rhoody napisał/a: |  	  | amortyzator po regeneracji nigdy nie będzie mial 100% tłumienia/przyczepności!!! | 
   |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Terrorist   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 37
 Dołączył: 28 Mar 2007
 Posty: 87
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sie 2009,  21:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | tak tylko lepiej jak na rowno beda z tym a nie ze jeden w rzeczywstosci 50 a drugi 80  :1xf: |  
				| _________________ Fiesta 1.1 -> BMW E36 Coupe 1.6/1.8
 -> Fiesta Come Back
 Xr2i - projekt wstrzymany...
 BMW - trzecie E36 318is
 Kawasaki ZX7R - bylo skradzione
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peedro   Klubowicz
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 3058
 Skąd: Mystków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sie 2009,  21:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Drastyczniejszy przykład to tak jakby jedną tarczę hamulcową wymienić. Tu oczywiście takiej różnicy nie ma, ale sam fakt że jeden pojeździ dłużej i sprawniej, a drugi krótko już się mi nie podoba. A jak się założy ona nowe/zregenerowane masz pewność że zużyją równomiernie. |  
				| _________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 Żaba - RIP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Terrorist   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 37
 Dołączył: 28 Mar 2007
 Posty: 87
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sie 2009,  21:56 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Peedro napisał/a: |  	  | Drastyczniejszy przykład to tak jakby jedną tarczę hamulcową wymienić. Tu oczywiście takiej różnicy nie ma, ale sam fakt że jeden pojeździ dłużej i sprawniej, a drugi krótko już się mi nie podoba. A jak się założy ona nowe/zregenerowane masz pewność że zużyją równomiernie. | 
 
 podales jeden z bardziej przekonujacych dowodow na to ze to sie wymienia/regeneruje parami
 |  
				| _________________ Fiesta 1.1 -> BMW E36 Coupe 1.6/1.8
 -> Fiesta Come Back
 Xr2i - projekt wstrzymany...
 BMW - trzecie E36 318is
 Kawasaki ZX7R - bylo skradzione
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FiFa   Klubowicz
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Futura
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Kamil
 Wiek: 36
 Dołączył: 22 Lut 2007
 Posty: 1118
 Skąd: Panki/Cze-wa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2009,  18:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | ale zauwazcie ze na sportowym zawieszniu, a tym bardziej na skreconym gwincie, nie zawsze jest wiarodajny test amorkow, bo amorke moze byc gotowy, a i tak bedzie pokazywal np75% sprawnosci... Skad sie dowiedziałes ze poprzedny byl zepsuty?? Bo watpie aby to było podczas przegladu... |  
				| _________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
 Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2009,  21:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mylicie pojęcia ( zresztą jak większość diagnostów niestety :(  ) 
 Sprawność amortyzatora - czyli zdolność tłumienia to zdolność to wytłumienia do zera każdego drgania ( w przypadku badania o ściśle określonej częstotliwości i sile )
 Zresztą nie zależy to tylko od amortyzatora , wpływ ma ciśnienie w kołach , profil i rodzaj opony itd itp . Stąd pomiary są cześto zafauszowane i nei mająnic wspóln ego z rzeczywistą sprawnością amortyzatora w sensie jego stopnia zużycia i dalszej przydatności .
 
 Jedyna wartośćjaką bym na Waszym miejscu brał pod uwagę z tychcałych badań to różnica w tłumieniu .
 Mamy dwie jednakowe kolumny , stojące na takich samych felgach , oponach z takim samym ciśnieniem oraz z takim samym naciskiem . Jeżeli różnica wartości jaką podał komputer jest znaczna to jest powód do neipokoju .
 Same wartości tych "sprawności " to se można w buty włożyć . Jednak różnica między nimi to punkt dający do myślenia .
 
 Druga sprawa - dlaczego amory regeneruje się parami ?
 
 Ano dlatego że w amorze zurzyciu ulega min olej , a różnica pomiędzy zużytym a nowym olejem jest chyba każdemu dobrze znana ( pienienie się oleju  nie będzie wyłąpane na te.ście w stacji diagnostycznej , bo występuje dopiero po dłuższej jeździe ) czyli mamy dwa  tak samo wyglądające na teście amory ( jeden po regeneracji ) a po dłuższej jeżdzie w tym starym zaczyna się pienić olej  i przestaje on tłumić . Sytuacja jest dużo groźniejsza niż w przypadku obu zużytych amorów bo auto staje sie nieprzewidywalne .
 
 To pisałem ja - Rzeźbiarz w Gównie
   |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zefir   
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Piotruś
 Wiek: 39
 Dołączyła: 30 Wrz 2004
 Posty: 1562
 Skąd: Łódź/Ozorków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2009,  22:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | panie rzezbiarz masz racje, bo cisnieniem w oponach robilo sie wynik na diagnostyce, zeby przechodzily rozne ciekawe wynalazki przeglady   |  
				| _________________ Cific TypeS r18a2 140KM  180NM
 ...drin team....
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2009,  22:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Te - a jak myślisz - skąd ja to wiem         |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |