| 
		[MK4] Układ chłodzenia | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 michal.sc02  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 32  Dołączył: 20 Sie 2009 Posty: 3 Skąd: S-C 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Sie 2009,  09:25   [MK4] Układ chłodzenia
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam!
 
 
Posiadam Forda Fieste '97 r. z silnikiem 1.3 Endura. Pare dni temu zauważyłem problem z układem chłodzenia. Po przejechaniu krótkiego odcinka (35 km) płyn chłodniczy zaczyna się "gotować" i cały wylewa na zewnątrz. 
 
 
Wymieniłem już termostat, pompa wodna jest OK. Mimo tego ciągle jest tak samo nawet przy 20 minutowej pracy silnika bez jazdy. 
 
 
Co może być przyczyną problemu? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Freeman  		  
		 
         Moderator
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Sławek 
                  Wiek: 43  Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mechcom  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 34  Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 397 Skąd: Wolsztyn (PWL) 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 michal.sc02  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 32  Dołączył: 20 Sie 2009 Posty: 3 Skąd: S-C 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Sie 2009,  10:27   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | mechcom napisał/a: | 	 		  a odpowieczyłes układ     | 	  
 
 
Sprobuje, wszystko jest narazie na etapie prób i błędów, ale wydaje mi się że to jednak chyba chlodnica | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Sie 2009,  11:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | mechcom napisał/a: | 	 		  a odpowieczyłes układ     | 	  A sam się powinien odpowietrzyć,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mechcom  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 34  Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 397 Skąd: Wolsztyn (PWL) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Sie 2009,  11:15   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		   	  | mechcom napisał/a: | 	 		  a odpowieczyłes układ     | 	  A sam się powinien odpowietrzyć,,, | 	  
 
ja we fiestach zawsze robie tak : 
 
 
-wlewam płynu na maxxa 
 
-odpalam silnik
 
-trzymie silnik na wysokich obrotach 
 
-po chwili patrze stan płynu jak trzeba to dolewam 
 
-znowu trzymie go na obrotach, oczywiscie patrzac na temp silnika 
 
- i robie to tak długo az sie wentylator nie właczy (wtedy weze musza byc gorące)
 
 
i teraz mam pewnosc ze bedzie dobrze i sie nie zagotuje     
 
no i to było na tyle      bo odpowieczników to Fiesta [mk3] nie ma | 
             
						
				_________________ Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda   
 
Moja Fiestka Zapraszam    http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613    
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 SebeG  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 102 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Sie 2009,  13:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jezeli mk3 nie ma odpowietrznikow, to co jest na grubej gumowej rurze od chlodnicy? U mnie po odkreceniu tego czegos leci plyn chlodniczy (albo powietrze, jak jest)? 
 
 
[ Dodano: Czw Sie 20, 2009 14:37 ]
 
Sorry, kolega Mechcom mnie zmylil, bo napisal o mk3 a chodzi o mk4. To po 1. A po drugie, to u mnie takie cos jest, bo mam diesla, a w benzynowym chyba tego nie ma. Moglem najpierw sprawdzic na fotkach, a potem sie odzywac, a nie na odwrot    Gupi SebeG      | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pawełos666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Ford BMW 
                  Wiek: 38  Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Sie 2009,  14:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | co do wlewania plynu to sie go wlewa na chodzacym silniku +zalewajac zbiorniczek przed odpaleniem, wtedy sie nic nie zapowietrza, ssie sobie od poczatku odpalenia sama wodde w obieg (trzeba na bierzaco lac, zeby nie zassalo powietrza). ile pokazuje wskaznik? odpowiedni masz poziom plynu? jest cyrkulacja? widac po zbiorniczku wyrownawczym, ze plyn krazy? wentylator sie wtedy zdarza zalaczyc? wogole zalacza sie? sprawdzales to? wiesz jak sie sprawdza wentylator i termowylacznik? termowylacznik u Ciebie jest na 97oC-102oC ewentualnie jesli masz drugi rodzaj wlacznika (bo 2 byly stosowane to przy 81oC sie zalacza, ale obstawiam ten pierwszy czyli 97oC). czy nie zaobserwowales wyciekow na chlodnicy? uklad moze nie byc szczelny i wtedy woda gotuje sie w 100oC, a nie w 110 czy 120oC (w ukladzie chlodzenia wytwarza sie cisnienie, co powoduje wzrost temp wrzenia cieczy chlodniczej) i ja wywala bo nie ma cisnienia-tak moze byc, zbiorniczek wyrownawczy nie"bąbelkuje" czasem? w wodzie babelkow powietrza nie ma? nie powinno byc takiego zjawiska tylko sie nie poparz odkrecajac  korek od zbiorniczka na goracym silniku! nie rob tak! tam jest caly czas cisnienie, gdy goracy | 
             
						
				_________________ CVH 1.4 FU..'89
 
 
 
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Sie 2009,  16:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | SebeG napisał/a: | 	 		  | Jezeli mk3 nie ma odpowietrznikow, to co jest na grubej gumowej rurze od chlodnicy? | 	  Diesle zawsze miały odpowietrzniki, już mk2 miało, mk3 też,,,, benzyniaki się same odpowietrzają (tak teoretycznie, jak układ jest sprawny to praktycznie też) | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 arecki  		  
		 
         Człowiek Whisky
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 41  Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Sie 2009,  06:25   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | mk4 1.3 endura - układ sie sam odpowietrza | 
             
						
				_________________
  
 
 
 
 
 
Była Fiesta jest Focus    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 michal.sc02  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 32  Dołączył: 20 Sie 2009 Posty: 3 Skąd: S-C 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Sie 2009,  17:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Pawełos666 napisał/a: | 	 		  | co do wlewania plynu to sie go wlewa na chodzacym silniku +zalewajac zbiorniczek przed odpaleniem, wtedy sie nic nie zapowietrza, ssie sobie od poczatku odpalenia sama wodde w obieg (trzeba na bierzaco lac, zeby nie zassalo powietrza). ile pokazuje wskaznik? odpowiedni masz poziom plynu? jest cyrkulacja? widac po zbiorniczku wyrownawczym, ze plyn krazy? wentylator sie wtedy zdarza zalaczyc? wogole zalacza sie? sprawdzales to? wiesz jak sie sprawdza wentylator i termowylacznik? termowylacznik u Ciebie jest na 97oC-102oC ewentualnie jesli masz drugi rodzaj wlacznika (bo 2 byly stosowane to przy 81oC sie zalacza, ale obstawiam ten pierwszy czyli 97oC). czy nie zaobserwowales wyciekow na chlodnicy? uklad moze nie byc szczelny i wtedy woda gotuje sie w 100oC, a nie w 110 czy 120oC (w ukladzie chlodzenia wytwarza sie cisnienie, co powoduje wzrost temp wrzenia cieczy chlodniczej) i ja wywala bo nie ma cisnienia-tak moze byc, zbiorniczek wyrownawczy nie"bąbelkuje" czasem? w wodzie babelkow powietrza nie ma? nie powinno byc takiego zjawiska tylko sie nie poparz odkrecajac  korek od zbiorniczka na goracym silniku! nie rob tak! tam jest caly czas cisnienie, gdy goracy | 	  
 
 
Postanowiłem zdemontować chłodnice (reszta jest sprawna), sprawdze przepustowość, później skontroluje przewody układu chlodzenia. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |