Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Mk3 1.4 na gaźniku. Niezbyt kumaty chciałby to podkręcić
Autor Wiadomość
longin201 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Lublin
Wysłany: 29 Lip 2009, 20:15   Mk3 1.4 na gaźniku. Niezbyt kumaty chciałby to podkręcić

Witam wszystkich pasjonatów i właścicieli Fiest :)

Mam Fiestę z 92 roku 1.4 na gaźniku (możliwe że snacie ten samochód, bo wiem że wcześniejszy właściciel też należał do klubu). Wrzuciłbym fotki ale nie bardzo wiem jak. Ogólnie chciałbym poprawić osiągi ponieważ startuję tym samochodem w KJSach i w Rally Sprintach. Mam zamiar odciążyć koło zamachowe. Z gaźnikiem było chyba coś robione bo sporo mi pali (około 12 na setke). Co moge jeszcze zrobić? czy samo planowanie głowicy coś da, albo zmiana jednostki sterującej i wiązki od xr2i? może jeszcze jakieś przeróbki gaźnika?

Fajnie by było gdyby odezwał sie ktoś z Lublina lub okolic i podpowiedział mi gdzie w Lublinie można takie rzeczy zrobić?

mam nadzieję, że pomożecie. Z góry dziękuję
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 29 Lip 2009, 23:08   

Dowiedz sie od kogo pochodzi auto , bo było w klubie parę podkręconych aut sprzedanych , to sporo ułatwi .

Piszesz trochę niespójnie - gaźnik + wiązka od XR2i + koło zamachowe itd - najpierw sprecyzujmy co to za auto i jak jeździ .

Rasowanie wolnossaków odbywa się u nas głównie przez upgrade do jak największej dostępnej pojemności , ale myśle że coś znajdziesz na interesujące Cię tematy .

ps: A narazie w uchu se pokręć - jak mnei nachodzi ochota na tjuna to to pomaga żebym czegoś nie zepsuł .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 39
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 29 Lip 2009, 23:48   

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=13174



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
longin201 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Lublin
Wysłany: 3 Sie 2009, 20:56   

http://yfrog.com/0699920001j

[ Dodano: Pon Sie 03, 2009 21:05 ]
w sumie ta fotka za wiele nie pokazuje, ale próbowałem czy mi się uda :P
z tego co się zoriętowałem, to zawias mam cupline, strumienicę i coś pogrzebane w gaźniku. chciałbym coś ulepszyć tylko nie bardzo wiem od czego zacząć, po niedzieli daję zamach do odciążenia, no i myślałem, że skorzystam z okazji że samochód jest rozebrany i dam głowicę do splanowania. Tylko nie wiem czy to coś da??

Wcześniejszy własciciel Fiesty to Paweł Podstawka.
Ostatnio zmieniony przez longin201 3 Sie 2009, 21:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 3 Sie 2009, 21:05   

Ja bym wolał zainwestować w reperaturki tylnych błotników :P
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
longin201 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Lublin
Wysłany: 3 Sie 2009, 21:08   

hehe, akurat to koni nie doda :P a ten samochód ma jechać, a dopiero później wyglądać:) ale dzięki za podpowiedź (na pewno to zrobię ale jeszcze nie teraz)
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 3 Sie 2009, 21:11   

to nie maluch, głowicy nie planuj. Co do zamachu to też nie wiem czy to dobry pomysł. Pomyśl lepiej nad portingiem głowicy, nowym wałkiem rozrządu (bo już pewnie prawie nie ma krzywek jak u mnie :P ), można by też pomyśleć o zaadoptowaniu zaworów z iskierki (większa średnica). Sam mam zamiar w przyszłości coś takiego z głowicą porobić, ale czy jeszcze 100 razy zdania nie zmienię to nie wiem...
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
longin201 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Lublin
Wysłany: 3 Sie 2009, 21:16   

jak do mnie piszesz, to miej na uwadze, że ja nie znam niektórych pojęć :/ więc jeśli możesz wytłumaczyć porting głowicy i zawory od iskierki (chyba chodzi o xr2i) to będzi miło :)

[ Dodano: Pon Sie 03, 2009 21:16 ]
a czemu odradzasz odciążanie zamachu?

[ Dodano: Pon Sie 03, 2009 21:22 ]
co do zmiany zdania, to ja też cały czas się biję z myślą swapa na 1.6 od xr2i. No i tak sam nie wiem co robić
 
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 47
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 4 Sie 2009, 01:20   

kolego ..bardzo widze chcesz cos modyfikowac ..ale nie bardzo wiesz co ..czuje ze nawet do konca nie jestes swiadowmy jaki masz silnik ..i załoze sie ze nawet nie zmierzyłes kompresji ,nie sprawdziłes stany wałka ..ale juz rzucasz jakies hasła gdziestam przeczytane :fox: ..wiesz wogóle co daje odelzenie koła zamach ...i ile to kosztuje wraz z profesjonalnym wywazeniem dynamicznym ... :fox:
gaznik z kompem ...hymmm :fox:jestes pewien
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
longin201 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Lublin
Wysłany: 4 Sie 2009, 17:59   

No masz rację, chce modyfikować i nie do końca wiem co. Ale to można wywnioskować z samego tematu :) Myślałem, ze ludzie tacy jak Ty (znający się na rzeczy) pomogą mi zrobić coś w miarę sensownie. jakbym znał odpowiedzi na pytania które zadałeś to nie prosiłbym o pomoc. Co do lekkiego koła zamachowego to słyszałem (nie przeczytałem), że auto szybciej się wkręca.
 
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 47
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 5 Sie 2009, 02:30   

longin201 napisał/a:
No masz rację, chce modyfikować i nie do końca wiem co. Ale to można wywnioskować z samego tematu :) Myślałem, ze ludzie tacy jak Ty (znający się na rzeczy) pomogą mi zrobić coś w miarę sensownie. jakbym znał odpowiedzi na pytania które zadałeś to nie prosiłbym o pomoc. .

wiec przeczytaj raz jeszcze moj poprzedni post i wycignij z niego naukę :fox: ..sugerowałem wiarygodne sprawdzenie stanu silnika ..jak to zrobisz pinformuj nas o tym ..jesli stan silnika zacheca do modyfikacji pomyslimy ...obecnie to leczenie pacjenta przez telefon
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 8 Sie 2009, 16:23   

Lekki zamach sprawi ci to że auto będzie chętniej się wkręcać na obroty ale i szybciej będzie z nich schodzić. Mocy na papierku ci to nie da, wad też żadnych nie ma. Pamiętaj jeżeli chcesz zbierać z seryjnego koła to wyważ je obowiązkowo jak ci życie miłe. Zbieraj nie więcej niż 30-40%

Chodź moim zdaniem jeśli chcesz żeby to jakoś jeździło to zajrzyj do mojego tematu. Chodź i tak po tych modach auto było wolniejsze od zdrowego seryjnego 1.6 110 PS. Więc nie wiem czy to teraz takie opłacalne, chyba tylko na rzecz udowodnienia że się da. Moim zdaniem tanim kosztem będzie swap na 1,6 CVH. Bo Ziutek to już inne pieniądze i większa rzeźba.
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Sie 2009, 20:58   

Kolin napisał/a:
Bo Ziutek to już inne pieniądze i większa rzeźba.


Też się da :-P
 
 
 
eryk
[Usunięty]

Wysłany: 28 Sie 2009, 12:19   

przez planowanie głowicy zwiększysz stopień sprężania.Powoduje to wyższą moc silnika ale musisz wtedy wlewac paliwo o wyższej liczbie oktanowej by nie dopuścic do detonacyjnego spalania.Przez odciążenie koła zamachowego silnik będzie szybciej wkręcał się na obroty.Sprawdź wałek rozrządu tak jak koledzy wcześniej sugerowali..
Silnik musi oddychac.bardzo ważny jest wolny wydech i dobry dolot ze stożkiem..Już samo założenie stozka powoduje to że masz mniejsze podciśnienie w dolocie i trzeba wyregulowac gaźnik.możesz pokusic się modyfikacją dysz i rurek emulsyjnych.Katalog jest do ściągniecia z forum fiata.By silnik dobrze oddychał dostawał więcej mieszanki dobrym rozwiązaniem jest założenie 4 gaźników poziomych.na 4 gaźnikach zyskasz co najmniej sekunde do setki.Ostatnio byłem na track days w kielcach i spotkałem znajomego Krzyśka Walende.startował on lotusem sevenem z 2 litrowym silnikiem forda.Miał w nim założony kolektor 4w1 wolny wydech i 4 poziome gaxniki motocyklowe.wyszło super auto zająl 3 miejsce

[ Dodano: Pią Sie 28, 2009 14:32 ]
silni 1,4 przystosowany jest o ile się nie mylę do etyliny 95,a są dostępne 98 i 100.planowanie głowicy powinno dac efekty.Ważne jest by przy ściągnięciu głowicy wypolerowac na lusterko denko tłoka i głowice od strony komory spalania.Nagar tam powstający może powodowac detonacyjne spalanie.Dobrze jest też tak wkręcic świece by przerwa na elektrodzie była skierowana w stronę zaworu ssącego.Korygujemy to cienkimi podkładkami miedzianymi.
Jeszcze o dolocie.pewnie każdy zauważył że w chłodniejsze dni lub wieczorem silnik lepiej pracuje.testowałem kiedyś fiata 125 p na ciepłym i zimnym powietrzu w okresie zimowym.na ciepłym powietrzu auto gorzej chodziło i spalało średnio 9,1-9,6 l/100,natomiast na zimnym powietrzu 8,2-8,8 l/100 Rurę dolotową dobrze jest owinąc folią aluminiową która odbija ciepło z komory silnika.
W silnikach 1,4 były stosowane 2 rodzaje gaźników w których 2 przepustnica otwiera się w jednym pod ciśnieniowo a w 2 mechanicznie.Ja u siebie mam stożek i gaźnik 1 typu.2 przepustnica otwiera się dopiero na maksymalnych obrotach,będę zmieniał na ten gaźnik z mechaniczną przepustnicą
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 28 Sie 2009, 15:41   

OT: w sumie bardzo ładne auto, a tu czytam:
longin201 napisał/a:
ten samochód ma jechać, a dopiero później wyglądać
co w połączeniu z wrażeniem średniej (żeby nie powiedzieć "marnej" albo i "żadnej") orientacji właściciela w tym co w ogóle ma pod maską (i pewnie nie tylko) powoduje u mnie dotkliwy ból serca ;-(
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 28 Sie 2009, 20:19   

Odpowiedzi pisane przy użyciu ładnych zdań i zastosowaniu paru fachowych określeń powodują , że ktoś kto to przeczyta będzie myślał że autor wie o czym pisze .

eryk - zastanawiam się czy psiadasz wiedzę , której nie chcesz ujawiać i robisz sobie z nas jaja , Czy też słyszałeś i czytałeś "cośtam" i przy pomocy tego , oraz fajnej warjacji na temat mk2 próbujesz zbudować obraz znawcy .

Zaczynając od początku .

CVH w wersji 1.4 posiada hydrauliczne kasowacze luzu zaworowego i przy zakręceniu go do 8 tyś całość dostałą by dość spektakularnego orgazmu ( pomijam fakt że jednynym sposobem na zakręcenie pod obciążeniem seryjnego CVH do 8 tyś to , podczas jazdy 120 km/h wbicie dwójki i gwałtowne puszczenie sprzegła . Nie pozwolą na to :
1. sposób rozwiązania rozrządu ( kasowania luzów )
2. seryjny wałek rozrządu ( KENT ma w swojej ofercie 1 wałęk krecący się do 8000 - o nazwie RACE , symbol CVH28 )
3. sposób zasilania paliwem
4. wydech ( kolektor i kanały w głowicy przede wszystkim , reszta ma drugorzędne znaczenie )
itd .

Samo planowanei głowicy spowoduje najczęściej tendencję do wydmuchiwania świec i spalania stukowego , a nie wzrost mocy .

Piszesz " silnik musi oddychać " - to prawda , ale to że w " oddychaniu " pomaga stożek , oraz wolny wydech , to bzdura .

Jeżeli już pozostajesz przy seryjnym gaźniku , to trzeba by go przebudować ( np usunąć przepustnice ssania , odchudzić ośki przepustnic głównych , zmienić kształty przelotów itd ) , założyć OBLICZONE trąbki oraz policzyć pojemnośći kształt całego dolotu . W momencie gdy to zrobisz , biorąc pod uwagę także opory ssania to zmiana filtra na stożek spowoduje rozwalenie całego układu ( rozstrojenie ) .

Wydech ? - oczywiście , ale musi to być OBLICZONY kolektor wydechowy spasowany z portingowaną głowicą i przechodzący w nie za ciasny i nie za luźny układ wydechowy ( czyli taki , któy nie zdłąwi wydechu , ale go też nie rozpręży za bardzo )

Z " modyfikacją dysz i rurek emulsyjnych " jest jak z YETI - wszyscy słyszeli , a nikt nie widział . Po mojemu to urządzenia precyzyjne , które sie wymienia a nie modyfikuje .

4 gaźniki poziome to słowo-klucz i rzeźba . DO CVH sądostępne gotowe zestawy podwójnych weberów ( solexów , dellorto , keihinów ) .

Jedziemy dalej :

Znam przypadki , w których zrobienie na lustro komór spalania powodowało że silnik przy bardzo wysokiej temperaturze łapał tendencję do spalania stukowego ( nagar faktycznie powoduje spalanie detonacyjne , ale walczyćz tym można opóźniając wałek rozrządu , a przyspieszając zapłon zczytujący sygnały z wałka - potrzebne jest jedynie rególowane kółko rozrządu ) .

Jeżeli chodzi o przerwę na świecy z kierukiem do zaworu - przy dokłądności dozowania paliwa przez gaźnik i różnicy długości kanałów ssących oraz wydechowych w seryjnym silniku jest to pomijalne .

Piszesz o temperaturze powietrza zasysanego . Jasne - im niższa tym lepiej - To prawda jaką można wyczytać na każdym forum motoryzacyjnym ( gestość powietrza bla bla bla )
Niestety żadko kto doczytuje do momentu , gdzie pisząo tym że prędkośćprzepływu strugi powietrza przez dolot w silniku o pojemności np 1.4 , przy obrotach 6000 to grubo ponad 100 km/h ( jeden z powodów fiaska każdej próby założenia turbiny z odkurzacza jako kompresora elektrycznego ) a co za tym idzie izolowanie dolotu pomijalnie poprawia jego temperaturę . Ważny jast za to punkt , z którego powietrze jest zasysane - najlepiej zimne , doprowadzone spoza komory silnikowej .

Zmianę gaźnika na ten z przepustnicą otwieraną mechanicznie - popieram , nei ma efektu zawachania się silnika i przy gwałtownym dodaniu gazu pod obciążeniem silnik szybciej reaguje .

Reasumując - jeżeli masz wiedzę , którą ukrywasz , to przestań to robić ( jeżlei możesz ) i podziel się nią , a przypuszczam że się od siebie na wzajem sporo nauczymy .
A jeżlei udajesz że ją masz , to poczytaj forum , bo uwłaczasz naszej inteligencji i poziomowi wiedzy jaki posiadamy na temat rasowania silników .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
eryk
[Usunięty]

Wysłany: 28 Sie 2009, 23:59   

Wybacz Żółwik ale z nikogo sobie jaj nie robię. W swoim poście pisałem tylko o sprawdzonych rzeczach.Robiłem to ja i moi koledzy.Forum jest po to by wymieniac się doświadczeniami.Pisałem o modyfikacjach w silniku bo o to prosił longin Ja też często pytam na tym forum o sprawy które mnie interesują a nie robiłem tego i otrzymałem od kolegów wyczerpujące odpowiedzi dzięki którym zaoszczędziłem czas na poszukiwania.
Co do hydraulicznych kasowczy luzu masz rację ograniczają one obroty silnika.Wszyscy już od nich uciekają.Wszystkie silniki fabryczne mają ograniczenia obrotów jest to po to zrobione bo przy wyższych obrotach silnik się szybciej zużywa.Widziałem dużo silników 8 zaworowych dla których 10 tyś to normalka
Z wydmuchiwaniem świec się nie zgodze.Gwinty wytrzymają stopień 20 do 1 i więcej chyba że się je krzywo wkręci.
Tak jak pisałeś modyfikacje często przynoszą odwrotny skutek dlatego są fora motoryzacyjne byśmy mogli sobie nawzajem pomagac.
Chciałem pomóc a wyszedł problem .Jeżeli kogoś uraziłem to przepraszam
 
 
Grand 


Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 119
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Sie 2009, 00:55   

straszny prostak z Ciebie zółwik, na każdego forumowicza najeżdzasz i udajesz hajtera.
na SR już nie jestes takim cwaniakiem,
 
 
 
eryk
[Usunięty]

Wysłany: 29 Sie 2009, 01:19   

Nie wiem czemu nie wierzysz w wolny wydech,przecież na wyścigach nikt nie zakłada żadnych tłumików i ten ryk to nie jest po to żeby szpanowac tylko po to żeby osiągnąc jak najlepsze wyniki.Każdy zawodnik chce byc pierwszy.kolega w fiacie x 1/9 założył wałek od świądka i okazało się że silnik jest może trochę lepszy ale nie rewelacyjny.następnie zmienił mu wydech na bezpośredni i auto wtedy dostało niesamowitego kopa.niekiedy z nim jeżdżę do kielc na zebrania Koła Pojazdów zabytkowych.jego fiacik momentalnie zamyka obrotomierz na 8 tyś.
Pisałem na tym forum o wydechu który skonstruowałem.Jest on naprawdę dobry i tani nie wiem czemu któryś moderator ten post usunął.
Pytałes o moją wiedze.silniki wolnossące to moje hobby w uturbionych mam małą praktykę a z elektroniki jestem zielony :)
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 29 Sie 2009, 07:58   

to zaloz jeszcze raz tego posta o wydechu do tego silnika, bo ja jestem np ciekawy. możesz się wypowiedziec? interesuje mnie ten temat.
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.