[MK3] Zawiesiła się pompa wtryskowa??? |
Autor |
Wiadomość |
bitka [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Wrz 2009, 16:50 [MK3] Zawiesiła się pompa wtryskowa???
|
|
|
Witam.
Panowie jestem tu nowa, poczytałam trochę forum, ale nie znalazłam nic na temat mojego problemu. Podczas jazdy auto wkręciło mi się maksymalne obroty, nie mogłam nic zrobić, wyciągnęłam kluczyk a auto dalej wyło jak szalone, do tego ogrom białego dymu z rury wydechowej jak i z silnika. Nie wiem ile to trwało ale na pewno 2-3 min. Chyba zagotowała się woda. Auto całe oplute jakby olejem, spod auta też duża plama oleju. Mechanik telefonicznie powiedział mi że najprawdopodobniej zawiesiła się pompa wtryskowa, że mam dolać oleju i dojechać do niego na wymianę pompy bo może znowu się tak stać. Czy mam go posłuchać? Skąd ten olej wszędzie? Co się mogło stać.
Pomóżcie proszę! |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 1 Wrz 2009, 17:03
|
|
|
pompa napewno siadla ale byc moze silnik wystawil kopyto
pytanie czy silnik zatrzymal sie normalnie tzn zszedl z obrotuw czy zatrzymal sie z wielkim hukiem?
obejrzyj silnik z kazdej strony czy czasem gdzies nie zieje wielka dziuira |
|
|
|
 |
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2 Wrz 2009, 02:32
|
|
|
Rzeźbiłeś coś albo robił coś jakiś tuman w silniku?!Czy były ruszane jakieś przewody?!Na mój gust nie żadna pompa tylko olej pojawił się w komorze spalania, diesel dostał samo zapłonu!Nic nie powinno się stać silnikowi!
Dla potomnych JEZELI SILNIK NIE GASNIE Z KLUCZYKA
1.rwiemy przewód od filtraw paliwa ( da się rekami)
2.rwiemy przedów elektrozaworu przy pompie(dla prymitywów jeden przewów dochodzący do pompy paliwa)
3.tniemy przewody od klemy -
4.modlimy się:D |
|
|
|
 |
bitka [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Wrz 2009, 07:50
|
|
|
Witam ponownie.
Przy silniku nic nie grzebałam, mam go miesiąc. Co mam teraz robić? Zna ktoś jakiegoś dobrego, taniego mechanika na Śląsku? To mój pierwszy Diesel. Czy prawdą jest że mam spróbować zalać olejem i odpalić? Jak ten olej dostał się do komory spalania?
Pomocy!!! |
|
|
|
 |
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2 Wrz 2009, 11:13
|
|
|
Możesz mieć zamienione rurki powrotu paliwa z egr, wtedy spaliny zamiast trafiać do powtórnego dopalenia trafiają do zbiornika paliwa;] a nadmiarowe paliwo które powinno trafiać z powrotem do zbiornika trafia do komory smarujacej. Jest go coraz wiecej i wiecej, az rozrzedza olej, który to jak zauważyłeś jest gęstszy i bardziej lepki od oleju napędowego, w końcu olej wydaje mi się ze jest tak rozrzedzony i jest go aż tyle że trafia do komory spalania wtedy to silnik zaczyna działać jak odrzutowiec a wyłączanie go z kluczyka(zamykanie elektromagnesu na pompie nic nie daje) bo mieszanka pojawia się spod tłoków;]
KIEDY FURMANKA DOSTAJE SAMOZAPLONU POWINIENEŚ PROBOWAC JA ZDUSIC PRZEZ WRZUCENIE 5 i POWOLNE PUSZCZENIE SPRZĘGŁA.
Z praktyki, miałem taka sama akcje jak ty i były pomieszane wężyki. Doszedłem do powyższej teorii po obejrzeniu wskaźnika poziomu oleju, było go duzo ponad max.
Ja nawet nie zmieniałem oleju, posprawdzalem przewody i podlaczylem według forum Krystian gdzieś pisze i pokazuje jak, zalałem ja woda(plyn chlodzacy) i zajaralem Fieste.Niesamowicie ucieszyłem się ponownie ją słysząc:D
Napewno oberwały Ci swiece i końcówki wtryskiwaczy, nie mart sie nimi specjalnie wymienisz je sukcesywnie.Tymczasem lej wode w chlodnice, popodpinaj przewody nalezycie(egr, zwrot paliwa z wtrysków) i sproboj zajarac Fiescinke ze sprzeglem majac wbity 5 bieg w razie czego.Jak zapali daj jej pochodzic z 45 sekund a pozniej wymiana oleju, filtra oleju, woda moze zostać w chłodnicy bo jeszcze zimy nie ma.
Powodzenia
[ Dodano: Sro Wrz 02, 2009 11:34 ]
http://img294.imageshack.us/i/dsc00978er1.jpg/
caly temat i zdjecia do przestudiowania http://www.fiestaklubpols...er=asc&start=20 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Wrz 2009, 12:33
|
|
|
Obawiam się że bez remontu może się nie obejść . To o czym piszesz to prawdopodobnie "rozbieganie" diesla. W wyniku przegrzania i zużycia zaczyna przepalać zamiast ropy olej z miski olejowej . Jeśli zawiesiła by się pompa silnik by zgasł po wyjęciu kluczyka bo zaworek odcina paliwo .
A na przyszłość jak tak się dzieje to nie rwie się przewodów ani rurek tylko wrzuca się piąty bieg i strzela ze sprzęgła . |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 2 Wrz 2009, 15:04
|
|
|
pompa tez jest do dupy z wlasnego doswiadczenia wiem ze jak sie diesel rozbiegnie to juz koniec jest a pompy nie lubia wysokich obroto a tym bardziej zadnego stukanie i pukania wiec lepiej wymienic caly silnik razem z pompa |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Wrz 2009, 15:07
|
|
|
trzeba wykręcić wtryski , zlać olej bądź dolać , sprawdzić kompresję , następnie wtryski czy rozpylają i próbować odpalić ponownie . Ponadto trzeba sprawdzić problem ewentualnego przegrzania . Większość diesli które widziałem po takiej akcji rozbiegły się po staniu w korku . |
|
|
|
 |
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2 Wrz 2009, 18:26
|
|
|
" Jeśli zawiesiła by się pompa silnik by zgasł po wyjęciu kluczyka bo zaworek odcina paliwo .
A na przyszłość jak tak się dzieje to nie rwie się przewodów ani rurek tylko wrzuca się piąty bieg i strzela ze sprzęgła ."
NIE MASZ RACJI.Ta strzelisz i zastrzelisz silnik, mi jak sie olej dostal do komory spalania było napewno powyżej 5000 obrotów, silnik bżmiał jak odrzutowy;] Czy jeżeli przesuwa sie max ilosc obrotow to czy nie przesówa się max moment obrotowy?!Jak bym pierdo@#@# ze sprzegla jak radzisz wal bym miał w 2 czesciach!
Od zdarzenia z samo podtrzymaniem spalania po wyjęciu kluczyka minelo 30 000 km, przemienilem przewody, zlalem olej, zmienilem filtr oleju i olej i samochód wciaz jedzie, wymienilem tylko swiece a teraz zaczynają o sobie dawać znać końcówki wtrysków które na pewno dostały temperaturą podczas tego zajscia.
[ Dodano: Sro Wrz 02, 2009 18:27 ]
"rozbiegły się po staniu w korku ." cóż to za fachowe nazewnictwo bo ja za cholere nie wiem co to znaczy że się rozbiegły
[ Dodano: Sro Wrz 02, 2009 18:30 ]
kuba87 "wiec lepiej wymienic caly silnik razem z pompa" a najlepiej zmienić samochód ...a jeszcze lepiej kupić helikopter bo bardziej komfortowy i się nie shoji w korkach.
Diodalodz te sprawdzanie wszystkie co piszesz to może przerosnąć wartość samochodu a dziewczyna chce tanio jeździć a nie być pasjonatką;] |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 2 Wrz 2009, 18:53
|
|
|
a powiedz mi prosze jaki zakres obrotow pracuje diesel?
max do 4000obr/min
jesli zakreci wiecej to juz koniec nawet nie wiesz jaki jest huk jak eksploduje silnik
rozbiegł czyt wszedł na obroty znacznie powyzej dopuszczalnych |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Wrz 2009, 22:30
|
|
|
kuba87 napisał/a: | rozbiegł |
dokładnie przy użyciu oparów oleju z miski olejowej . Nie będę z tobą Megabajt dyskutował . Powiedziałem swoją wersję ty powiedziałeś swoją a lud co chce to zrobi .
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2 Wrz 2009, 22:54
|
|
|
kuba87 a masz ty pojecie?!Jestes mechanikiem?!Ja pisze praktykę a nie teorie.
Widze ze masz benzyniaka 1.1 wiec skad masz pojecie o 1.8D?
Diesel pracuje do 5000 na tyle kończy się licznik, wiec skąd 4000?!Chwilowe 6000 obrotów ze znikomym obciążeniem przez 60 sekund, przy w miarę czystym oleju musi doprowadzić do niedosmarowania panewek i zatarcia się wału?! Czemu ma odrazu coś wybuchać?!
kuba87 a wiesz jaki jest huk przy dieslu kiedy pali się olej smarujący a nie napędowy?:D |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 3 Wrz 2009, 08:13
|
|
|
korbu nie wylatuja z powodu niedosmarowania panewk tylko..
wlasnie nie wytrzymuja przeciazen |
|
|
|
 |
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 4 Wrz 2009, 03:31
|
|
|
korbu?;]
a co z 4000, wiec skad na liczniku do 5000?!
Skoro nie wbity bieg, tak?!Wiec obciążenie znikome tak?! Wiec czemu ma się obrazu coś urywać?
Poczytaj co Fordon zrobił z oryginalnym sprzęgłem Fiesty które uciągło 100 koni zamiast nominalnych 60;] i niby winno się zetrzeć w pył a działało przy pełnym gazie.
Niby się czepiam, ale ja chciał bym Cie zrozumieć.Dalej się nie pochwaliłeś skąd masz pojęcie czy się naczytałeś, czy taplałeś się w gównie jak ja, użarłeś się rdzy i uwaliłeś ryj smarem jak ja? Jeśli nie tykałeś diesla, to proszę się nie wypowiadaj.
Bitka próbowałaś palić swojego grzmota?! |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Wrz 2009, 10:11
|
|
|
megabajt napisał/a: | a co z 4000, wiec skad na liczniku do 5000?! | Nie sugeruj się nigdy wyskalowaniem zegara,,, nawet tego oryginalnego |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 4 Wrz 2009, 18:32
|
|
|
wiesz co pracowalem przez dwalata w servisie zajmujacum sie remontami samochodow ciezarowych wiec wiem co mowie
przeciazenia dochadza tu duze jak np. sila bezwladnosci predkosc obrotowa i inne takie bajery
rozbieralem silnik ktory sie rozbiegł
panewki wylaly sie z olejem a diesel stary fordowski zakreci sie max do 4000 obr/min a obrotomierz ci przeklamuje i to calkiem sporo
a Fordon to nie silnik fiestowy wolnossacy wykrecił na 100 km tylko uturbiony z mondeo
bez obrazy kazdy powiedzial co wiedzial ale ja uwazam temat za zamkniety |
|
|
|
 |
Qniu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 65 Skąd: Krk
|
Wysłany: 4 Wrz 2009, 21:00
|
|
|
bitka napisał/a: | Skąd ten olej wszędzie? Co się mogło stać. |
Tak jak już koledzy wcześniej napisali, silnik Ci się rozbiegł, na skutek czego mogło wypalić uszczelkę spod głowicy, stąd dym z komory silnika i olej wszędzie.
megabajt napisał/a: | Ta strzelisz i zastrzelisz silnik, mi jak sie olej dostal do komory spalania było napewno powyżej 5000 obrotów, silnik bżmiał jak odrzutowy;] Czy jeżeli przesuwa sie max ilosc obrotow to czy nie przesówa się max moment obrotowy?!Jak bym pierdo@#@# ze sprzegla jak radzisz wal bym miał w 2 czesciach! |
Akurat z momentem obrotowym jest tak że rośnie tylko do pewnej wartości obrotów, potem zaczyna spadać A co do tego strzału sprzęgłem to silnikowi by się nic nie stało, przy takich akcjach najbardziej obrywa sprzęgło.
kuba87 napisał/a: | diesel stary fordowski zakreci sie max do 4000 obr/min |
Według książki obsługi max. moc ma przy 4800 więc będzie kręcił się do tych 5000 |
_________________ Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96 |
|
|
|
 |
bitka [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Wrz 2009, 09:25
|
|
|
megabajt napisał/a: | korbu?;]
Bitka próbowałaś palić swojego grzmota?! |
Witam.
Dzięki wszystkim za pomocne rady. Samochód po kilkukrotnym kręceniu w końcu odpalił ale z podobnym skutkiem, czyli dym z wydechu i z silnika(z naciskiem na jego tylną część).
Chyba odpuszczę sobie jego naprawę bo zdaje się że mnie to przerasta.. Może ktoś na części potrzebuje???
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 7 Wrz 2009, 13:56
|
|
|
kuba87 a to zwracam honor
Co do silnika od mondeo 1.8td i silnika z fiesty 1.8 są takie same, niczym się mechanicznie nie różnią!
[ Dodano: Pon Wrz 07, 2009 14:01 ]
Ile dałaś mu pochodzić?!To normalne że dymił na siwo!Cały układ wydechowy masz w oleju, a nie wiadomo czy przez egr nie dostało się coś do dolotu?!
Mój też dymił, po 15 minutach przestał! |
|
|
|
 |
JimmyCB [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Wrz 2009, 17:44
|
|
|
Ciekawe teorie tu powstaja widzę Według mnie awarii uległ regulatror obrotów. Po jego wymianie silnik powinien działać. Zainteresowała mnie szczególnie teoria "rozbiegnięcia" się silnika Pierwszy raz o czymś takim słyszę... O ile wiem to olej aż tak sie nie pali |
|
|
|
 |
|