Zagadnienie dla starych wyjadaczy - EKONOMIA |
Autor |
Wiadomość |
karolusms
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie
|
Wysłany: 2 Wrz 2009, 08:32 Zagadnienie dla starych wyjadaczy - EKONOMIA
|
|
|
Witam ponownie, jak to jest z ta ekonomiczna predkoscia,jazda itd. .... posiadam czterobiegowa fieste na gazniku wiec : jaka jest najbardziej ekonomiczna predkosc 80/90/100 ??? i jak wiadomo do swiatel powinno sie dojezdzac na biegu ale tu chodzi o auta na wtrysku a jak to jest z brykami na gazniku ??? z tego co zauwazylem to osobom ktore wrzucaja luz auta mniej pala !!!! chyba cos w tym jest mimo iz na godzine autko spala 2 litry paliwa... wrzucilem do dzialu lpg bo poisadam lpg i tylko na nim jezdze ... benzynka zadko uzywana tylko do plukania gaznika |
_________________
|
|
|
|
|
marian
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2 Wrz 2009, 08:51
|
|
|
najbardziej ekonomicznie to będzie przy 90 ale ogólnie ten przedział od 80 do 100 jest ekonomiczny.Co do kwestii dojeżdżania na luzie ja w każdym aucie tak robie i na pewno jest lepiej |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
|
elmek13
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 45 Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa
|
Wysłany: 2 Wrz 2009, 09:04
|
|
|
Przy 90 najmniej spala. |
_________________ Burbo Team |
|
|
|
|
mikolaj_r
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mikołaj
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2005 Posty: 397 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2 Wrz 2009, 10:21
|
|
|
marian napisał/a: | ...Co do kwestii dojeżdżania na luzie ja w każdym aucie tak robie i na pewno jest lepiej |
Pod warunkiem że ma gaźnik a nie wtrysk
Ja z obserwacji zauważyłem że jazda ze stałą predkościa ok. 100 km/h(licznikowego) powoduje u mnie najmniejsze spalanie(ok.6-6,5 litra). |
|
|
|
|
MarcinekWE
Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: Turbo
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 150 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Wrz 2009, 13:15
|
|
|
powaga z tym wtryskiem czy tak dla jaj? - bo wlasnie przesiadlem sie z 1.1i na 1.8i benz w 1.1 zawsze dojezdzalem na luzie na np czerwone - a jak to jest ze sekwencja ??- redukcja az do zatrzymania czy jak?
pozdro! |
|
|
|
|
pP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol
|
Wysłany: 2 Wrz 2009, 13:47
|
|
|
elmek13 napisał/a: | Przy 90 najmniej spala. |
ja słyszałem, że przy 100!
lol jaki temat |
_________________ Ex
BlackRS
BlackST |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
karolusms
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie
|
Wysłany: 2 Wrz 2009, 14:09
|
|
|
DziDzia napisał/a: | .. 2500-3000obr/min i będzie dobrze
|
no tak...tylko ja niemam niestety obrotomierza przy wtrysku powinno sie dojezdzac na biegu poniewaz jest odcinany doplyw paliwa...w gaznikach niestety nie...no to smigam 90 |
_________________
|
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
zoharek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Wrz 2009, 19:10
|
|
|
marian napisał/a: | .Co do kwestii dojeżdżania na luzie ja w każdym aucie tak robie i na pewno jest lepiej |
Dopóki przy tym dojeżdżaniu na luzie nie zgaśnie ci auto, nie stracisz wspomagania hamulców i nie wpieprzysz się komuś w dupę. Tylko o kasie myślicie, czasem warto również o bezpieczeństwie. No chyba, że tak ufacie swoim ponad 15 letnim autom... |
|
|
|
|
Kristoph
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: DZG
|
Wysłany: 2 Wrz 2009, 22:12
|
|
|
Znam takich co dla oszczędności potrafią z dużej górki podczas jazdy zgasić silnik... Ale to juz patologia. A na wtrysku podczas dojeżdżania do skrzyżowania/świateł/stop-u to najlepiej redukowac biegami i na biegu jechać ile sie da?
Aha a co do ekonomii... Nie jest to tak że auto najmniej pali jadąć na najwyższym biegu i najniższych obrotach??? W mk3 1.1 to by było od ok 50-70km/h. |
_________________ 3 FORDY W RODZINIE ZOBOWIĄZUJĄ... |
|
|
|
|
mechcom
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 397 Skąd: Wolsztyn (PWL)
|
Wysłany: 2 Wrz 2009, 22:17
|
|
|
Kristoph napisał/a: | to najlepiej redukowac biegami i na biegu jechać ile sie da? |
nie tyle ze redukowac ale dojedz np jak masz na tej 3 do skrzyżowania i jak juz bd miał ok 1000obr wduszasz sprzegło |
_________________ Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda
Moja Fiestka Zapraszam http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613
|
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 3 Wrz 2009, 08:17
|
|
|
Kristoph napisał/a: | Aha a co do ekonomii... Nie jest to tak że auto najmniej pali jadąć na najwyższym biegu i najniższych obrotach??? W mk3 1.1 to by było od ok 50-70km/h. |
Taaa, a wiesz jakie to jest obciążenie dla tak małego silnika jechać po prostym, pokonywać opory toczenia, powietrza itd itp przy tak niskiej prędkości obrotowej? Popatrz sobie do książki i zobacz wykres mocy i momentu obrotowego, i zobacz w jakim paśmie obrotów masz względnie wysoki moment obrotowy. Ja nigdy nie wrzucam piątki poniżej 80km/h a mam 1.4. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
marian
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 3 Wrz 2009, 08:58
|
|
|
zoharek napisał/a: | Dopóki przy tym dojeżdżaniu na luzie nie zgaśnie ci auto, nie stracisz wspomagania hamulców i nie wpieprzysz się komuś w dupę. Tylko o kasie myślicie, czasem warto również o bezpieczeństwie. No chyba, że tak ufacie swoim ponad 15 letnim autom...
_________________ | ja swojemu autu ufam bo jest sprawne a nawet jakby zgasło to i tak wychamuje tylko trzeba mocniej nacisnąć hampla |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
|
Kristoph
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: DZG
|
Wysłany: 3 Wrz 2009, 09:54
|
|
|
Peedro napisał/a: | Kristoph napisał/a: | Aha a co do ekonomii... Nie jest to tak że auto najmniej pali jadąć na najwyższym biegu i najniższych obrotach??? W mk3 1.1 to by było od ok 50-70km/h. |
Taaa, a wiesz jakie to jest obciążenie dla tak małego silnika jechać po prostym, pokonywać opory toczenia, powietrza itd itp przy tak niskiej prędkości obrotowej? Popatrz sobie do książki i zobacz wykres mocy i momentu obrotowego, i zobacz w jakim paśmie obrotów masz względnie wysoki moment obrotowy. Ja nigdy nie wrzucam piątki poniżej 80km/h a mam 1.4. |
O ile mi dobrze wiadomo to gdy silnik pracuje pod obciążeniem to wtedy wykorzystuje sie największą jego wydajność. Sorry kolego ale dla 1.1 są podane minimalne prędkości na poszczególnych biegach wiec konstruktor chyba nie podał danych, dla których silnik bedzie dostawał padaczki. Dopóki sie nie trzęsie i nie wpada w wibracje, a dodanie gazu powoduje przyspieszenie (jakiekolwiek ), to znaczy że nie dajemy jeszcze w dupe silnikowi i nic mu sie nie stanie. I u mnie od ok 55-60km/h (licznikowych) spokojnie można sie toczyć na 5. Ciekawi mnie za to jakie masz obroty na 4 jadąc 80 bo u mnie wydają sie przy takiej prędkosci już spore (nie mam obrotka).
Tu tabelka (wg niej na twoim silniku wbicie 5 jest nieco później niż w 1.1):
http://img106.imageshack.us/i/fiesta9400057gi.jpg/ |
Ostatnio zmieniony przez Kristoph 3 Wrz 2009, 10:02, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Wrz 2009, 09:55
|
|
|
zoharek napisał/a: | Dopóki przy tym dojeżdżaniu na luzie nie zgaśnie ci auto, nie stracisz wspomagania hamulców i nie wpieprzysz się komuś w dupę. | Nie masz pary w ręce żeby skręcić koła bez wspomagania, ani pary w nodze aby depnąć w hamulec bez serva i zatrzymać auto?! - nie siadaj za kierownice w ogóle~! |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Kristoph
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: DZG
|
Wysłany: 3 Wrz 2009, 10:00
|
|
|
JoeMix napisał/a: | zoharek napisał/a: | Dopóki przy tym dojeżdżaniu na luzie nie zgaśnie ci auto, nie stracisz wspomagania hamulców i nie wpieprzysz się komuś w dupę. | Nie masz pary w ręce żeby skręcić koła bez wspomagania, ani pary w nodze aby depnąć w hamulec bez serva i zatrzymać auto?! - nie siadaj za kierownice w ogóle~! |
WOW!!! To ja chyba jestem Pudzian Nie mam wspomagania a jakoś jade. I nawet manewrować moge na parkingu
Co do hamowania to jak zgaśnie auto to mamy do dysozycji troche ciśnienia, które nie uciekło nigdzie. Pedał sie zrobi miękki dopiero po kilku hamowaniach a nie od razu jak nam auto zgaśnie... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Wrz 2009, 10:17
|
|
|
Kristoph napisał/a: | Pedał sie zrobi miękki dopiero po kilku hamowaniach | Raczej zrobi się twardy i trzeba będzie więcej siły by go nacisnąć z takim samym skutkiem jak na pracującym silniku,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 3 Wrz 2009, 12:27
|
|
|
dzieki za tabelke, masz moze wiecej z tej ksiazki? jeszcze takiej nie widzialem, mam pare do mk3. moglbys mi podeslac na mejla? pawelwolanin@vp.pl
z gory dzieki jesli to bedzie mozliwe |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
zoharek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Wrz 2009, 14:25
|
|
|
JoeMix napisał/a: | zoharek napisał/a: | Dopóki przy tym dojeżdżaniu na luzie nie zgaśnie ci auto, nie stracisz wspomagania hamulców i nie wpieprzysz się komuś w dupę. | Nie masz pary w ręce żeby skręcić koła bez wspomagania, ani pary w nodze aby depnąć w hamulec bez serva i zatrzymać auto?! - nie siadaj za kierownice w ogóle~! |
Na sucho każdy mądry, a w sytuacji kiedy nie spodziewasz się takiej sytuacji mogłoby być inaczej. I nie mówię, że za każdym razem. Z resztą, nie moja sprawa co wy robicie |
|
|
|
|
|