| 
		Zagadnienie dla starych wyjadaczy - EKONOMIA | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 karolusms  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Karol 
                  Wiek: 35  Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Wrz 2009,  13:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               
 
 
 
a nei masz moze takiego wykazu dla fiest 1.1 na gazniku z czterobiegowa skrzynia ??? | 
             
						
				_________________   
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kristoph  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: DZG 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Wrz 2009,  13:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | karolusms napisał/a: | 	 		  
 
 
 
a nei masz moze takiego wykazu dla fiest 1.1 na gazniku z czterobiegowa skrzynia ??? | 	  
 
 
1.1 na gaźniku ma wiecej mocy niz 1.1 na wtrysku z katalizatorem więc dane są podobne. A dla skrzyni 4biegowej tez masz tam podane    (czytaj uważnie jest tam gwiazdka * przy silniku 1.1 , 1.3 , 1.4 przy 4biegu:))
 
 
 
P.S ta tabelka jest z forum z działu MECHANIKA > WAŻNE TEMATY. Czytajcie forum uważnie    . Jestem tu całkiem nowy a widze, i tak już dużo wiem     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pawełos666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Ford BMW 
                  Wiek: 38  Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Wrz 2009,  17:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a tabelka to fragment jakiejs ksiazki... mozna wiedziec jakiej? | 
             
						
				_________________ CVH 1.4 FU..'89
 
 
 
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DziDzia  		  
		 
         vel DziaDzia
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Patrycjusz :) 
                  Wiek: 39  Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG :: 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bongo  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1/55KM 
                  Imię: Mateusz 
                  Wiek: 39  Dołączył: 18 Maj 2005 Posty: 467 Skąd: Lubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Wrz 2009,  08:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | To jest instrukcja obsługi na Niemcy z 94 roku | 
             
						
				_________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
 
FULL CZESCI MK3 
 
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
 
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
 
C-Max mk1 2.0 TDCI + | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bukolek  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Przemek 
                  Wiek: 42  Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Wrz 2009,  09:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wydawałoby sie, ze to oczywiste, ze na luzie nie powinno sie dojezdzac do skrzyzowan ect. Dziwne tez wydaja sie pytania, ze jezeli na luzie nie to jak, no bo przeciez o tym mowia na kursach prawa jazdy     
 
 
Zoharek juz napisal dlaczego dojezdzac trzeba na biegu. Mechcom napisal jak to trzeba robic. I po co kombinowac i redukowac biegi??? Grunt zeby byl na biegu dopoki obroty nie zejda do 1000 obrotow. Poza argumentami zoharka dlaczego ma byc tak a nie inaczej dodam (moze juz ktos o tym napisal), ze przeciez jak wpadniesz w poslizg i masz samochod na luzie to juz w zasadzie pozamiatane a na biegu zawsze mozna operowac gazem i przy odrobinie szczescia wyjsc z opresji. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marian  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: mariusz 
                  Wiek: 44  Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Wrz 2009,  12:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bukolek napisał/a: | 	 		  Wydawałoby sie, ze to oczywiste, ze na luzie nie powinno sie dojezdzac do skrzyzowan ect. Dziwne tez wydaja sie pytania, ze jezeli na luzie nie to jak, no bo przeciez o tym mowia na kursach prawa jazdy   
 
 
Zoharek juz napisal dlaczego dojezdzac trzeba na biegu. Mechcom napisal jak to trzeba robic. I po co kombinowac i redukowac biegi??? Grunt zeby byl na biegu dopoki obroty nie zejda do 1000 obrotow. Poza argumentami zoharka dlaczego ma byc tak a nie inaczej dodam (moze juz ktos o tym napisal), ze przeciez jak wpadniesz w poslizg i masz samochod na luzie to juz w zasadzie pozamiatane a na biegu zawsze mozna operowac gazem i przy odrobinie szczescia wyjsc z opresji. | 	   tak tylko zauważ że nikt nie mówi o warunkach zimowych czy wielkich prtędkościach.Zauważyłem że w mieście nie rzadko nie da się przekroczyć 50 i co 100m są światła i czasem to jade tak 1,2 luz i hamowanie albo 1,2,3 luz i hamowanie i to w normalny suchy letni dzień.Więc co wy pier...o poślizgu?! | 
             
						
				_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bukolek  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Przemek 
                  Wiek: 42  Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Wrz 2009,  13:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | marian napisał/a: | 	 		  | jade tak 1,2 luz i hamowanie albo 1,2,3 luz i hamowanie i to w normalny suchy letni dzień.Więc co wy pier...o poślizgu?! | 	  
 
 
No to zobacz. Co stoi na przeszkodzie, abys jechal 1,2 hamowanie i luz, albo 1,2,3 hamowanie i luz???? Zupelnie nic. A taka jazda moze oszczedzic Ci stresu, straconego czasu i pieniedzy. Dlaczego??? Ano dlatego, ze w poslizg mozesz wpasc nie tylko zima, ale i latem kiedy bedzie + 30C na zewnatrz, sloneczne, bezchmurne niebo i zajebista plama oleju na asfalcie     I wlasnie w takiej chwili bedziesz mial szanse zareaogowania na zaistaniala sytuacje. Gdy bedzie samochod jechal 30km/h na luzie to zanim zajarzysz co sie stalo, wrzucisz bieg to juz bedziesz wmontowany w inne auto (jak dobrze pojdzie).
 
 
P.S. Pewnie 80% kierowcow dojezdza do skrzyzowania na luzie, bo sytuacja jaka opisalem wyzej, albo podobna zdarza sie b. sporadycznie (moze raz w zyciu czlowieka, a moze w ogole). Zreszta tak wygodniej. Ja pierwszy raz zaczalem jezdzic autem na kursie prawa jazdy przez co nie mialem wpojonych zlych nawykow. Tak sie nauczylem i tak jezdze. W ogole nie przeszkadza. Niby to srutututu, ktora nalezy olac. Ale idac dalej (chodzi o prawidlowa technike jazdy) co chwiel widze jak ludzie wchodzac w zakret dusza pedal sprzegla (nie wspomne jak cisna i sprzeglo i gaz jednoczesnie). Od tak... Dlaczego??? Sami chyba nie wiedza... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kristoph  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: DZG 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Wrz 2009,  10:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bukolek napisał/a: | 	 		   	  | marian napisał/a: | 	 		  | jade tak 1,2 luz i hamowanie albo 1,2,3 luz i hamowanie i to w normalny suchy letni dzień.Więc co wy pier...o poślizgu?! | 	  
 
 
No to zobacz. Co stoi na przeszkodzie, abys jechal 1,2 hamowanie i luz, albo 1,2,3 hamowanie i luz???? Zupelnie nic. A taka jazda moze oszczedzic Ci stresu, straconego czasu i pieniedzy. Dlaczego??? Ano dlatego, ze w poslizg mozesz wpasc nie tylko zima, ale i latem kiedy bedzie + 30C na zewnatrz, sloneczne, bezchmurne niebo i zajebista plama oleju na asfalcie     I wlasnie w takiej chwili bedziesz mial szanse zareaogowania na zaistaniala sytuacje. Gdy bedzie samochod jechal 30km/h na luzie to zanim zajarzysz co sie stalo, wrzucisz bieg to juz bedziesz wmontowany w inne auto (jak dobrze pojdzie).
 
 
P.S. Pewnie 80% kierowcow dojezdza do skrzyzowania na luzie, bo sytuacja jaka opisalem wyzej, albo podobna zdarza sie b. sporadycznie (moze raz w zyciu czlowieka, a moze w ogole). Zreszta tak wygodniej. Ja pierwszy raz zaczalem jezdzic autem na kursie prawa jazdy przez co nie mialem wpojonych zlych nawykow. Tak sie nauczylem i tak jezdze. W ogole nie przeszkadza. Niby to srutututu, ktora nalezy olac. Ale idac dalej (chodzi o prawidlowa technike jazdy) co chwiel widze jak ludzie wchodzac w zakret dusza pedal sprzegla (nie wspomne jak cisna i sprzeglo i gaz jednoczesnie). Od tak... Dlaczego??? Sami chyba nie wiedza... | 	  
 
 
Bukolek święta racja... Takie redukowanie biegami zawsze nam daje pewien margines bezpieczeństwa. Zawsze można dodać gazu i uciec przed przeszkodą lub uratować się z poślizgu (w miastach na koleinach potrafi zarzucić małą fiestką) . 
 
 
Dotego argument ekonomiczny. Jade po mieście mam 300m do świateł, zapala sie czerwnone wiec soobie redukuje z 4 na 3 itd. Redukcje robie dość wysoko (tylko latem) tj. zmieniam z 4 na 3 tak , że mam wysokie obroty i wtedy komputer odcina wtrysk i jade za free. Jak obroty spadają poniżej 2000 to znów komputer podaje paliwo do silnika i wtedy śmiało znów redukcja i sytuacja z odcieciem sie powtarza. Wszyscy chwalą systemy start&stop itp a dzieki takiej redukcji też można w mieście zaoszczędzic. Zimą jednak z taką redukcją trzeba uważać żeby skok obrotów nie był tak drastyczny bo można złapać lekki uślizg kołami    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 karolusms  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Karol 
                  Wiek: 35  Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Wrz 2009,  16:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               OMG !!!!!! nie chodzi mi tu o jakies piep**** zasady bezpeczenstwa tylko o ekonomie !!!! silniki z gazniki nie maja odcinananego doplywu paliwa.....malo tego....hamowanie silnikiem robi duze podcisnienie w gazniku i wysysa paliwko !!! a tymbardziej gaz !!!wiec chyba lepiej na wolnych obrotkach wyhamowywac przed swiatlami co nie ?!
 
 
 
i jeszcze raz...patrzcie na TEMAT postu: Zagadnienie dla starych wyjadaczy - EKONOMIA .... i jeszcze raz EKONOMIA !!! nie zasmiecajcie postu zagadnieniami z bezpieczenstwa !!! | 
             
						
				_________________   
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Peedro  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 36  Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3058 Skąd: Mystków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Wrz 2009,  17:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | karolusms napisał/a: | 	 		  | nie chodzi mi tu o jakies piep**** zasady bezpeczenstwa tylko o ekonomie !!!! | 	  
 
 
Bardzo "mądre" podejście... Ja też mam gaźnik i chamuje biegami. Nawet niech mi spali więcej, wole więcej zapłacić za paliwo a zachować bezpieczeństwo. Poza tym zaoszczędzę na hamulcach... | 
             
						
				_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 
Żaba - RIP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zoharek  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 42  Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Wrz 2009,  11:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               karolusms, jak jesteś taki mądry to po jaką cholerę pytasz ludzi o zdanie skoro wiesz lepiej. Ekonomiczniej będzie tramwajem...    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 karolusms  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Karol 
                  Wiek: 35  Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Wrz 2009,  15:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | pytam bo moge i nikt mi nie zabrania...a fakt z wysysaniem dorwalem troche pozniej anizeli po zalozeniu tematu | 
             
						
				_________________   
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |