[MK3] Gaźnik - sonda lambda - bezpiecznik- misz masz |
Autor |
Wiadomość |
Brytan_PL [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 00:03 [MK3] Gaźnik - sonda lambda - bezpiecznik- misz masz
|
|
|
teraz mam pytanie bo chwilowo zgłupiałem. W którym miejscu jest gaźnik ?:P (wiadomo, że jak się odkreći całą puszkę z wlotem i filtrem powietrza to pod spodem znajduje się gaźnik, prawda? ) bo mnie zastanawia jedna rzecz.
W fiestach z gaźnikiem, miejsce w bezpiecznikach na bezpiecznik sondy lambdy jest pusty? Czy umieszczony tam bezpiecznik jest od czego innego? nie mogę się doczytać w manualu. a pytanie stąd, że ja ten bezpiecznik numer 20 mam. dokonałem małej próby, polegającej na wyjęciu bezpiecznika i sprawdzeniu co się stanie. efekt był taki, że auto po odpaleniu pracowało cały czas na tych samych miarowych obrotach. Po dodaniu gazu wracało z obrotami do połowy. Z bezpiecznikiem obroty na jałowym biegu spadają niżej, to samo przy redukcji. (oczywiscie o obrotach piszę ze słuchu, gdyz obrotomierza nie mam )
Wiec od czego cholera jest ten bezpiecznik? Ja jestem święcie przekonany ,że mam gaźnik, gdyż mono wtryski weszły chyba dopiero w 92 roku do fiesty mk3.
Jutro zerknę na numery silnika i porównam z oznaczeniami. ale dojść nie mogę od czego jest ten bezpiecznik..
Próbuję dociec gdyż ostatnio auto dziwnie się zachowuje.. jak stoi nieruszane kilka godzin do po odpaleniu przygasa, i muli się przy ruszaniu. Po jakimś czasie wszystko mija.
ogólnie czytałem w insrtukcji na temat regulacji prędkości biegu jałowego oraz że istnieje wkręt do regulacji mieszanki. ale z czym to sie je to nie wiem ;p wszystkie działanie oparte na prędkośći obrotów i spalaniu, których w garażu nie mam jak mierzyć
Eh, trzeba się douczyć z obsługi auta i mechaniki mam nadzieję ,że pomożecie ) |
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 21:09
|
|
|
A czy czasem przy gaźniku nie było sondy lamba?? |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
pvzon

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 44 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 9 Wrz 2009, 22:58
|
|
|
luk-90 napisał/a: | A czy czasem przy gaźniku nie było sondy lamba?? |
a po jakie licho sonda gaźnikowi? |
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Wrz 2009, 11:04
|
|
|
Akurat to nawet nowoczesne auta jak silnik jest zimny i działa "ssanie" to olewają sygnały z sondy,,, więc to na pewno nie to. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Brytan_PL [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Wrz 2009, 11:37
|
|
|
Sanie automatyczne jest na pewno.. Chociaż w danej chwili niczego nie jestem pewien ale tak to diabli wiedzą. Chcecie zdjęcia? tylko czego? całego silnika? o się dużo nie zobaczy. mogę zdjąć filtr powietrza i pokazać co pod nim siedzi.
[ Dodano: Czw Wrz 10, 2009 12:06 ]
Ok, patrzcie zdjęcia.
1. Zdjęcie poglądowe:
2. Zdjęcie gaźnika
3. Niech ktoś mi powie ,że to nie jest weber
4. A tu znalazłem sondę lambdę przy wydechu:
5. Zbliżenie
Kurcze, sam sobie udowodniłem, ze jednak bezpiecznik jest od sondy... chyba, że ostatnie dwa zdjecia to nie jest sonda?
to gdzie szukać przyczyny szarpania na początku i duszenia się samochodu w ssaniu? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Wrz 2009, 12:59
|
|
|
A ja jestem pewne że to wtrysk
Serio,,, masz 1,1i
I ci powiem że Weber (gaźnik) wygląda tak:
[ Dodano: Czw Wrz 10, 2009 13:10 ]
Aha i ssania automatycznego nie masz na pewno (to ta pionowa blaszka (lekko krzywa) w 2giej dziurze na zdjęciu co dałem) masz co najwyżej wzbogacanie mieszanki i podwyższone obroty na zimnym silniku. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Brytan_PL [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Wrz 2009, 14:17
|
|
|
mały problem ze zdjęciem ,które się nie ładuje nawet po otworzeniu w nowej zakładce
no i wydało się,że nie mam pojęcia co to gaźnik
Zasugerowałem się napisem weber
Trzeba się pouczyć W końcu to moje pierwsze auto ;p
[ Dodano: Czw Wrz 10, 2009 14:23 ]
ok już wszystko w porządku z fotka
byłem święcie przekonany ,że monowtryski weszły w 92.. może ktoś silnik przekładał? ale numery na silniku są i z 89.. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Wrz 2009, 14:37
|
|
|
No generalnie tak, ale już w mk2 był monowtrysk,,, więc może i wyszła seria mk3 od samego początku taka jedna,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Brytan_PL [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Wrz 2009, 15:18
|
|
|
brzmi sensownie, jednak nie mogę nic znaleźć na temat fiest z 89 z monowtryskiem. |
|
|
|
 |
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 10 Wrz 2009, 15:34
|
|
|
To czyżby "tuning" - wstawił ktoś monowtrysk ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10 Wrz 2009, 15:51
|
|
|
kazio-n napisał/a: | To czyżby "tuning" - wstawił ktoś monowtrysk ? |
Raczej nie. Gra nie warta świeczki.
Monowtrysk to komp, mapsensor, inna pompa paliwa, wydech z sondą ... |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Wrz 2009, 15:55
|
|
|
Mk2 1,4i znam tylko z prospektów, przy czym nie ma o nim informacji poza tym że występuje w tabelce z rozpiską silników,,, na zdjęciu widziałem raz,,, więc z Twoją może być podobnie, wyszła seria ale bez większego rozgłosu. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Brytan_PL [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Wrz 2009, 22:01
|
|
|
Pewnie tak.Czyli mogę z Fofika być dumny, bo rzadkość Może to modele hiszpańskie tak miały? mam Espana na etykiecie napisane, i od poprzedniego właściciela wiem, że był sprowadzony. Ale to pewnie dużo takich było Ja właśnie z rozpiski nie mogę za bardzo znaleźć silnika 1,1i
ok, można zamknąć temat, chyba, że ktoś coś jeszcze wie |
|
|
|
 |
|