Jakie sprezyny mam wstawic? Jak podniesc moc? |
Autor |
Wiadomość |
Woker [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Wrz 2009, 17:07 Jakie sprezyny mam wstawic? Jak podniesc moc?
|
|
|
Witam... Fiesta to mój 1 samochód wiec nie dziwcie się że jestem zielony w kwestii przerabiania samochodu;]
Posiadam Fiestę 1,8D... posiadam standardowe zawieszenie a chciałem wrzucić sprężyny progresywne firmy VEITEC do forda fiesty MK3 89-95r. -60 przód -60 tył... Trzeci powiedział ze to zły pomysł... wiec założę -40/-40... dalej problem z alusami.... zamówiłem 13" do tego mam juz oponki 175/40... przecież ona będzie wyglądała jak traktor? I co zrobić aby podnieść moc silnika? Proszę o pomoc... |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 6 Wrz 2009, 17:17
|
|
|
Diesel jest tak ciezkim silnikiem ze samo osadzanie sportowje sprezyny mija sie z celem...
Najlepszym a za razem sprawdzonym sposobem na zawias w dieslu jest zmiana amorkow przod na te od TA Technix lub GT cupline, lub tez innej firmy gdzie amorek jest krotszy, dalej osadzasz tam seryjna sprezyne diesla zarowno z przodu jak i z tylu, auto usiadzie o okolo 20 do 40mm co za tym idzie nie bedziesz dobijal zawiasem + bedzie nizej oraz sztywniej, dodaj do tego stabilizator z XR2i i ciesz sie jazda.
Na 13" takie opony z niskim profilem hmmm no nie wiem, ale przy obnizonym zawiasie bedziesz wyzywac bo bedzie twardo...
Mocy bez turbo nie podniesiesz tu, a to dla tego iz silnik diesla ma byc oszczedny a nie szybki... z reszta jest cale FAQ o uturbianiu oraz roznicach miedzy 1.8D a TD wystarczy tylko poszukac... |
_________________
 |
|
|
|
 |
LOY
Członek Honorowy FKP

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 47 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 6 Wrz 2009, 22:52
|
|
|
otóz to ..szukaj ..natomiast opony 175/40/13 gdzies ty wytrzasnał takie cudo ?
toz to gumka recepturka musi byc ..to opona na zlot tylko |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
 |
mikolaj_r

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mikołaj
Wiek: 38 Dołączył: 25 Paź 2005 Posty: 397 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 6 Wrz 2009, 23:32
|
|
|
LOY napisał/a: | otóz to ..szukaj ..natomiast opony 175/40/13 gdzies ty wytrzasnał takie cudo ?
toz to gumka recepturka musi byc ..to opona na zlot tylko |
Nawet zaryzykowałbym stwierdzenie ze coś takiego nie istnieje |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 8 Wrz 2009, 10:54
|
|
|
Cytat: | Posiadam Fiestę 1,8D... posiadam standardowe zawieszenie a chciałem wrzucić sprężyny progresywne firmy VEITEC do forda fiesty MK3 89-95r. -60 przód -60 tył... Trzeci powiedział ze to zły pomysł... wiec założę -40/-40... |
I to również będzie zły pomysł. Fiesta na -40/-40 wygląda tak:
Felgi 14" z oponami 185/55 nie wchodzą. Buda na nich siada. Miesiąc i masz do wymiany wahacze, poza tym na każdej dziurze uderzasz miską/spinką. Na koniec dodam że zabijesz również i amortyzator bo sprężyna jest ściśnięta i nie pracuje.
Jakie masz wyjścia? Jedynie zakładanie sportowych amortyzatorów jeśli chcesz twardo. Niżej się nie da przodu posadzić. Nie ma po prostu sprężyn do diesla. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 10 Wrz 2009, 16:22
|
|
|
Idac dalej tropem zawieszen to teraz cos od strony amortyzatorow czyli Delphi de Carbon Performance...
W sumie nic ciekawego zwykly amorek czyz nie??
No wiec nic bardziej mylnego bo jak juz samo pudlo wskazuje "performance" to mozna pomyslec pewnie skrocony skok i do tego twardszy (przeciez to norma w gazowym amorku).
Nic jeszcze bardziej mylnego a to ze wzgledu na budowe ich wrecz blizniaczo do B6 lub B8, i o ile Dlephi to niby normalna firma to tu szok bo jest on osadzony na grubej rurze a do tego producent dorzucil regulacje twardosci :yyy:
Wiecej info juz nie dlugo po montazu i testach tego w polaczeniu z Weitec -40mm
Pozdro |
_________________
 |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10 Wrz 2009, 16:38
|
|
|
No ale przyznaj że Carbon Comfort to również bardzo ciekawa opcja. Niby nie jest to beton, ale jednak prowadzi się autko na tym przyzwoicie. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 10 Wrz 2009, 16:41
|
|
|
No tak ale to jest seryjny amorek tyle ze gazowy i ma byc jakas alternatywa miedzy komfortem a lekko usportowiona praca...
A ten zestaw jest do MK3,5 ale i do MK3 wystepuje tylko jest to naprawde strasznie twarde zawieszenie... |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.