Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:15 |
Komputer: Reset kompa a spalanie - co za fus to wymyślił... |
Autor |
Wiadomość |
Mad_Maxs
![](http://www.czareklca.yoyo.pl/hosting/avatar2.png)
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 18 Wrz 2009, 21:13
|
|
|
Ponieważ również resetowałem komputer, w zasadzie całkiem nie świadomie, dorzuce pytanie od siebie: jakie są prawidłowe obroty na wolnym biegu ? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
jackrzec
Klubowicz
![](http://forum.fordclubpolska.org/customavatars/avatar4694_2.gif)
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 19 Wrz 2009, 20:46
|
|
|
Mad_Maxs napisał/a: | jakie są prawidłowe obroty na wolnym biegu ? | Ok 950 +- 50 |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Mad_Maxs
![](http://www.czareklca.yoyo.pl/hosting/avatar2.png)
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 19 Wrz 2009, 20:53
|
|
|
po odpaleniu mam ~1100 +- 50, ale po chwili opadają do tych podanych przez Ciebie, mam jednak takie momenty podczas jazdy, z reguły po redukcji biegu po zakręcie itp, że gdy dodaje gazu to silnik się krztusi i przymula, dopiero jak puszcze gaz i dodam delikatnie to jedzie dalej... czy to może być źle wyuczony komputer ? |
_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
bidżej
![](http://malp.fm.interii.pl/avatar_bidzej_bmw_e36.jpg)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 19 Wrz 2009, 21:03
|
|
|
nie ma takiej opcji żeby to była wina "wyuczenia" komputera, raczej któregoś czujnika... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Tommur
![](http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/images/RRTv3.gif)
![](http://img27.imageshack.us/img27/7650/kularvb.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Wrz 2009, 22:10
|
|
|
Zawsze po odpaleniu mam wyższe obroty i po chwili spadaja na koło 1000. Im zimniej tym trwa to dłużej. Acha komp w sumie ustawia się tak ~200km (podobno). |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Maki
![](http://img200.imageshack.us/img200/1959/avataridb.jpg)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 27 Wrz 2009, 15:02
|
|
|
Prawidłowe obroty biegu jałowego to około 750 |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Brytan_PL [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Paź 2009, 16:10
|
|
|
Na temat resetowania komputera trafiłem niedawno. Poczytałem, popatrzyłem w instrukcję, pomyślałem.
Do tej pory byłem święcie przekonany ,że mam silnik z gaźnikiem. (patrząc na rocznik mojego auta ). Okazało się jednak ,że to monowtrysk.
Objawy jakie mi towarzyszą w sumie od kupna auta, są takie, że autko dusi się na chłodnym silniku, ma małe przyspieszenie i ogólnie słabej mocy jest.
Akumulator odłączałęm w zeszłym roku jak kupiłem nowy przed zimą. Nie odnotowałem różnicy w spalaniu, gdyż była zima i wiadomo ,że autko spala ten litr czy dwa więcej.
Jednak do tej pory więcej pali (okolo 8-9l po mieście a wczesniej zamykał się maksymalnie w 7).
I teraz prosił bym o radę. czy opłaca mi się resetować sterownik ? nieświadomie musiałem go nieprawidłowo zaprogramować, aczkolwiek czytałem ze on się uczy cały czas..
Jeśli chodzi o spalanie, to mógłbym przymknąć na nie oko, jednak efekt słabej mocy, dławienia się w losowym momencie i zmiennych obrotów na jałowym biegu chciałbym wyeliminować.
Co radzicie?
Co radzicie? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
bidżej
![](http://malp.fm.interii.pl/avatar_bidzej_bmw_e36.jpg)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Brytan_PL [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Paź 2009, 16:14
|
|
|
Co mam w profilu poprawiać?
No zastanawiałem się też żeby zmajstrować tester i chyba będzie najlepiej |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
bidżej
![](http://malp.fm.interii.pl/avatar_bidzej_bmw_e36.jpg)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Brytan_PL [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Paź 2009, 16:18
|
|
|
racja i dziekuję za link |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
adamooo1988 [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Paź 2009, 00:31 ...
|
|
|
Witajcie koledzy. Kilka dni temu zająłem się czyszczeniem mojego silnika krokowego oraz cpp. W przewodach przy cpp była zdarta izolacja (którą naprawiłem) , zamontowałem wszystko do kupy(chyba wszytko dobrze) i odpaliłem silnik. Jeszcze nie wiedziałem wtedy że po wymianie jakichkolwiek czujników oraz krokowca trzeba resetować kompa i tegoż kompa nie zresetowałem. Po odpaleniu silnika miałem nadzieje że "Fieścinka" będzie chodzić jak nowa, a i tu moje zdziwienie. Obroty silnika przy biegu jałowym zawieszają się przy ok 2500 tys, po czym spadają do 1000 i tak w kółko. I tu moje pytanie: czy reset coś pomoże, a może zrobiłem coś źle, coś źle złożyłem.... Proszę o pomoc!!! Pozdrawiam wszystkich. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Tommur
![](http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/images/RRTv3.gif)
![](http://img27.imageshack.us/img27/7650/kularvb.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Paź 2009, 08:25
|
|
|
No to zrób "reset" jak tu opisano i zobacz co sie potem dzieje. Ale z tego co opisujesz to chyba źle załozyłeś krokowca. Chyba sowa miała ostatnio ten problem także.
Jak wpiszesz w szukajce krokowiec to jedną z odpowiedzi jest to. . Dobrze założyłeś dźwigienkę .
http://www.fiestaklubpols...light=krokowiec |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
bidżej
![](http://malp.fm.interii.pl/avatar_bidzej_bmw_e36.jpg)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
adamooo1988 [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Paź 2009, 14:30 ...
|
|
|
HA!! Już wiem co bolało moją fieścinkę,,,, źle założyłem dźwigienkę od cpp i chyba dlatego miał takie okrutne obroty. Reset też zrobiłem, na ciepłym silniku, a rano zapiąłem klemy i postępowałem jak w instrukcji. Jak narazie chodzi ok, dzięki za pomoc:) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Tommur
![](http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/images/RRTv3.gif)
![](http://img27.imageshack.us/img27/7650/kularvb.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Paź 2009, 17:36
|
|
|
No to dyche w niedzielę na tace i zapisać się do klubu |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
adamooo1988 [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Paź 2009, 00:20 ...
|
|
|
Koledzy jeszcze jedno pytanko, a nawet dwa . Chciałbym kupić nowy silnik krokowy i cpp do mojej fiesty, i trafiła się okazja kupić tanio komplet z fiesty z silnikiem 1.3. Czy bwszystko bedzie pasować???? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
ff1980
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 35 Skąd: ...
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 13:59
|
|
|
witam! podłączę się do tematu, po jakim czasie odłączenia klem komputer się resetuje?i drugie moje pytanie, jakie byłyby objawy niesprawnego czujnika temp. powietrza?z góry dziękuję |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Freeman
Zarząd / Administrator
![](http://i1052.photobucket.com/albums/s460/Freeman_FKP/Freeman%20Avatar_zpscqldy9h2.gif)
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 20:11
|
|
|
W sumie kolego to widać że nie przeczytałeś całego tematu, bo o czasie w jakim komputer się resetuje było juz tu pisane. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
funfel34
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 12 Skąd: kielce
|
Wysłany: 1 Sty 2010, 15:38
|
|
|
Panowie u mnie po resecie jest zmiana jeżeli chodzi o zapalanie. Dosłownie zapala na muśnęcie nieważne czy -20 czy+ 20 zawsze od dotyku. Ale po jakimś czasie następuje samoadaptacja no i znowu kręce 1-2s lub 2x1. O co chodzi ktoś ma pomysł
Musze przy tym temacie zaznaczyc ze moja fiesta też pali więcej niż kiedyś średnio ok 8l, wcześniej 6-6,5 podejrzewam sonde lambda o to. Po tym temacie spróbuje tego reseta na ciepłym silniku może pomoże jak nie to wymiana lambdy. jak macie inne pomysły dajcie znac.POZDRAWIAM |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|