Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
20 Wrz 2009, 22:42
[MK3] Fiesta RS Turbo a XR2i - kwestia komputera
Autor Wiadomość
masska13 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 258
Skąd: Lądek Zdrój
Wysłany: 16 Wrz 2009, 17:18   [MK3] Fiesta RS Turbo a XR2i - kwestia komputera

mam pytanie odnośnie tego jak się ma komputer z xr2i 1.6 8v 110KM do tego samego silnika lecz z turbo oryginalnym od fiesty rs turbo? chodzi mi dokładnie czy przy powiedzmy 0.4 bara dany komputer jeszcze byłby wydajny?

Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Wrz 2009, 08:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 16 Wrz 2009, 20:08   

Nie bedzie to dzialac poprawnie bo sa inne wiazki inny mapsensor i inna mapa paliwa...
Bez odprezania bedzie bum...
_________________

 
 
 
Qniu 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 65
Skąd: Krk
Wysłany: 16 Wrz 2009, 22:43   

Fordon napisał/a:
Bez odprezania bedzie bum...

Raczej nie będzie, w końcu pisał o doładowaniu rzędu 0,4 bara czyli takie soft turbo... Ale przy wyższych wartościach (powyżej 0,5) już dobrze by było odprężyć...

Co do elektroniki to sam sie nad tym kiedyś zastanawiałem czy komp od CVH 1,6 ogarnąłby takie soft turbo. Z tego co się orientuję to np. w Vectrach A seryjny komp na seryjnej mapie radził sobie z takim doładowaniem całkiem nieźle, co nie znaczy że we Fieście musi być podobnie. Niech wypowie się ktoś kto ma z tym doświadczenie, a takich na tym forum nie brakuje :)
_________________
Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96
 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 42
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2813
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Wrz 2009, 22:55   

tak wlasnie fordziu mysle ze pakiet ze 110 CVH ogarnal by to
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 17 Wrz 2009, 14:39   

nie bedzie to działać i spłynie silnik.

potrzeba elektronike z FRST, wiem bo sie bujałem kilka lat temu z takim problemem.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Qniu 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 65
Skąd: Krk
Wysłany: 17 Wrz 2009, 18:56   

Musi być koniecznie z FRST, czy wystarczy od Xr2 + świnka do tego?
_________________
Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 17 Wrz 2009, 19:16   

troche pomoże świnia
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
masska13 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 258
Skąd: Lądek Zdrój
Wysłany: 20 Wrz 2009, 14:15   

a moglibyści mi powiedzieć co to jest świnka?
 
 
 
Qniu 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 65
Skąd: Krk
Wysłany: 20 Wrz 2009, 21:10   

Świnka (inaczej piggy-back) to takie urządzonko, które pozwala modyfikować sygnały z niektórych czujników idących do ECU, co powoduje że komputer inaczej steruje pracą silnika. Dzięki temu można np. zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu, skład mieszanki i takie tam pierdoły :P

Jeśli coś pomieszałem to mnie poprawcie :P
 
 
 
masska13 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 258
Skąd: Lądek Zdrój
Wysłany: 23 Wrz 2009, 15:26   

teraz mi powiedzcie Prosze jeszcze gdzie ja takie cudo moge dostać?
 
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 41
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 23 Wrz 2009, 20:15   

no ecu master, smt6, cos w ten desen. A komp jak powyzej, nie bedzie banglac. Z frst bez doladowania da rade, ale nie na odwrot. Pytanie moje jest takie- jak bedzie sterowana mapa paliwa jesli chodzi o poziom doladowania? FRST masz mapsensor, a tu?:>
ps. skad masz ta turbine?
_________________
HyHy:)
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 24 Wrz 2009, 00:00   

Qniu napisał/a:
w Vectrach A seryjny komp na seryjnej mapie radził sobie z takim doładowaniem całkiem nieźle


polityka opla co do Vectry byla taka że dawali wiązkę od najlepszej wersji, ale nie koniecznie był samochód wyposażony w bajery. Plusem jest to że zawsze można było dokupić z rozbitka bajery i bez trudu zamontować do naszej ubogiej vectry, minusem jest ta pieprzona plątanina kabli!
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Kacper
[Usunięty]

Wysłany: 24 Wrz 2009, 13:53   

Marcinowaty napisał/a:
Qniu napisał/a:
w Vectrach A seryjny komp na seryjnej mapie radził sobie z takim doładowaniem całkiem nieźle


polityka opla co do Vectry byla taka że dawali wiązkę od najlepszej wersji, ale nie koniecznie był samochód wyposażony w bajery. Plusem jest to że zawsze można było dokupić z rozbitka bajery i bez trudu zamontować do naszej ubogiej vectry, minusem jest ta pieprzona plątanina kabli!


a co to ma wspólnego wiązka do podnośnikow el szyb czy el lusterek z komputerem i turbo pod maską? :kaput:
 
 
masska13 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 258
Skąd: Lądek Zdrój
Wysłany: 24 Wrz 2009, 15:16   

Turbinka jest oryginalna z RSTurbo(sprowadzona z Angli) razem z kolektorem i Map Sensor z RST również się znalazł w tej fieście.

wczoraj została zamontowana, zmieniony został również kompletny wydech i dorobiona rura do kolektora ssącego ,

W chwili obecnej mam mały problem jak zamontować olej do niej ponieważ ciężko jest dostać sandwich'a pod filtr oleju.


już było po pierwszym odpaleniu silnika, zostawał wkręcany na dość wysokie obroty i ilość dostarczanego paliwa była ok jak i również moc tego silnika, bardzo szybko się wkręcał na obroty przy 0.4 bara według turbo timera.

Poprostu ludzie którzy jescze nigdy nie montowali takiego czegoś pod fabryczne okablowanie od XR2i mogą mówić że nie będzie kminić, a tutaj prosze wszystko jak należy, wieczorem prześle fotki jak to wygląda i jakie rozwiązania przybrałem.
Ostatnio zmieniony przez masska13 24 Wrz 2009, 15:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 41
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 24 Wrz 2009, 15:19   

yy, a adaptor pod dodatkowe czujniki do wskaznikow, kosztujacy jakies 140zl ?? A dwa-> jak rozwiazesz kwestie splywu oleju? Trzy jakie IC?
_________________
HyHy:)
 
 
 
masska13 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 258
Skąd: Lądek Zdrój
Wysłany: 24 Wrz 2009, 15:24   

IC został zapozyczony z fiesty RST i będzie usadowiony nad prawym nadkolem, gdzie w masce będzie wlot, niestety innego wyjścia nie ma. jeżeli chodzi o olej to musze jeszcze pomyśleć nad tym, ale sądze że napewno da się coś wymyślić logicznego.
Ostatnio zmieniony przez masska13 24 Wrz 2009, 20:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 24 Wrz 2009, 17:33   

wkrecales ta turbine bez podlaczonego oleju ??
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 24 Wrz 2009, 17:41   

Daras84 napisał/a:
wkrecales ta turbine bez podlaczonego oleju ??


też tak to zrozumiałem :hahaha: :hahaha:


masska13 napisał/a:
Poprostu ludzie którzy jescze nigdy nie montowali takiego czegoś pod fabryczne okablowanie od XR2i mogą mówić że nie będzie kminić, a tutaj prosze wszystko jak należy, wieczorem prześle fotki jak to wygląda i jakie rozwiązania przybrałem.


przy odrobinie szczęścia bez obciążenia ( na wolnych obrotach) wszystko bedzie wyglądac ok, do tego jak dodamy zbieg okoliczności i okaże sie że kupiłeś mapsensor od wersji FRST która jest zbliżona do xr2i 110KM to on też bedzie działał ok i brakuje ci czujnika w kolektor ssący i właściwego kompa od RST, ale jak wyjedziesz tak jak teraz na drogę na drogę to sie zacznie impreza dopiero. Tylko szkoda że tego nie zobacze :| latajace korbowody i płynące tłoki :hahaha:

BTW: jak turbina chodziła bez oleju to mozesz odrazu ją wyjąć i wysałać do regeneracji
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Qniu 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 65
Skąd: Krk
Wysłany: 24 Wrz 2009, 19:41   

masska13 napisał/a:
W chwili obecnej mam mały problem jak zamontować olej do niej ponieważ ciężko jest dostać sandwich'a pod filtr oleju.


już było po pierwszym odpaleniu silnika, zostawał wkręcany na dość wysokie obroty i ilość dostarczanego paliwa była ok jak i również moc tego silnika, bardzo szybko się wkręcał na obroty przy 0.4 bara według turbo timera.

Czekaj, czy ja dobrze zrozumiałem? Wkręcałeś na wysokie obroty turbinę bez oleju? :kaput: Poza tym skąd wiesz że ilość paliwa i moc była ok? Sprawdzałeś na hamowni? Patrzyłeś jakie masz AFR?

masska13 napisał/a:
Poprostu ludzie którzy jescze nigdy nie montowali takiego czegoś pod fabryczne okablowanie od XR2i mogą mówić że nie będzie kminić, a tutaj prosze wszystko jak należy, wieczorem prześle fotki jak to wygląda i jakie rozwiązania przybrałem.

A skąd wiesz że jest wszystko ok? Tak jak napisałem wyżej, jeśli auto nie było sprawdzone to nie wiesz nic poza tym że silnik się uruchamia i wchodzi na obroty... A co do elektroniki to PumaRST pisał że sam miał kiedyś taki problem i skoro uznał że musi być inna mapa to coś w tym jest :fox:
 
 
 
masska13 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 258
Skąd: Lądek Zdrój
Wysłany: 24 Wrz 2009, 20:22   

spokojnie olej był w przewodach odpaliłem ją na jakieś 15 sekund. więc napewno z turbiną jest wszystko ok. odnośnie tego czy będzie wszystko ok na drodze tego to nie wiem, ale jak zamontuje przewody z olejem to się przekonam

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Turbo
Zetec/CVH
PumaRST Tuning mechaniczny 53 12 Lis 2012, 21:59
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 09:42
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.