Przesunięty przez: szynszyl 20 Wrz 2009, 22:42 |
[MK3] Fiesta RS Turbo a XR2i - kwestia komputera |
Autor |
Wiadomość |
masska13

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 258 Skąd: Lądek Zdrój
|
Wysłany: 16 Wrz 2009, 17:18 [MK3] Fiesta RS Turbo a XR2i - kwestia komputera
|
|
|
mam pytanie odnośnie tego jak się ma komputer z xr2i 1.6 8v 110KM do tego samego silnika lecz z turbo oryginalnym od fiesty rs turbo? chodzi mi dokładnie czy przy powiedzmy 0.4 bara dany komputer jeszcze byłby wydajny?
 |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Wrz 2009, 08:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 16 Wrz 2009, 20:08
|
|
|
Nie bedzie to dzialac poprawnie bo sa inne wiazki inny mapsensor i inna mapa paliwa...
Bez odprezania bedzie bum... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Qniu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 65 Skąd: Krk
|
Wysłany: 16 Wrz 2009, 22:43
|
|
|
Fordon napisał/a: | Bez odprezania bedzie bum... |
Raczej nie będzie, w końcu pisał o doładowaniu rzędu 0,4 bara czyli takie soft turbo... Ale przy wyższych wartościach (powyżej 0,5) już dobrze by było odprężyć...
Co do elektroniki to sam sie nad tym kiedyś zastanawiałem czy komp od CVH 1,6 ogarnąłby takie soft turbo. Z tego co się orientuję to np. w Vectrach A seryjny komp na seryjnej mapie radził sobie z takim doładowaniem całkiem nieźle, co nie znaczy że we Fieście musi być podobnie. Niech wypowie się ktoś kto ma z tym doświadczenie, a takich na tym forum nie brakuje |
_________________ Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96 |
|
|
|
 |
Mafios
Junior Admin

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 42 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2813 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Wrz 2009, 22:55
|
|
|
tak wlasnie fordziu mysle ze pakiet ze 110 CVH ogarnal by to |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 17 Wrz 2009, 14:39
|
|
|
nie bedzie to działać i spłynie silnik.
potrzeba elektronike z FRST, wiem bo sie bujałem kilka lat temu z takim problemem. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Qniu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 65 Skąd: Krk
|
Wysłany: 17 Wrz 2009, 18:56
|
|
|
Musi być koniecznie z FRST, czy wystarczy od Xr2 + świnka do tego? |
_________________ Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96 |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 17 Wrz 2009, 19:16
|
|
|
troche pomoże świnia |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
masska13

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 258 Skąd: Lądek Zdrój
|
Wysłany: 20 Wrz 2009, 14:15
|
|
|
a moglibyści mi powiedzieć co to jest świnka? |
|
|
|
 |
Qniu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 65 Skąd: Krk
|
Wysłany: 20 Wrz 2009, 21:10
|
|
|
Świnka (inaczej piggy-back) to takie urządzonko, które pozwala modyfikować sygnały z niektórych czujników idących do ECU, co powoduje że komputer inaczej steruje pracą silnika. Dzięki temu można np. zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu, skład mieszanki i takie tam pierdoły
Jeśli coś pomieszałem to mnie poprawcie |
|
|
|
 |
masska13

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 258 Skąd: Lądek Zdrój
|
Wysłany: 23 Wrz 2009, 15:26
|
|
|
teraz mi powiedzcie Prosze jeszcze gdzie ja takie cudo moge dostać? |
|
|
|
 |
a1topgear

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 41 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 23 Wrz 2009, 20:15
|
|
|
no ecu master, smt6, cos w ten desen. A komp jak powyzej, nie bedzie banglac. Z frst bez doladowania da rade, ale nie na odwrot. Pytanie moje jest takie- jak bedzie sterowana mapa paliwa jesli chodzi o poziom doladowania? FRST masz mapsensor, a tu?:>
ps. skad masz ta turbine? |
_________________ HyHy:)
 |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 24 Wrz 2009, 00:00
|
|
|
Qniu napisał/a: | w Vectrach A seryjny komp na seryjnej mapie radził sobie z takim doładowaniem całkiem nieźle |
polityka opla co do Vectry byla taka że dawali wiązkę od najlepszej wersji, ale nie koniecznie był samochód wyposażony w bajery. Plusem jest to że zawsze można było dokupić z rozbitka bajery i bez trudu zamontować do naszej ubogiej vectry, minusem jest ta pieprzona plątanina kabli! |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
 |
Kacper [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Wrz 2009, 13:53
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | Qniu napisał/a: | w Vectrach A seryjny komp na seryjnej mapie radził sobie z takim doładowaniem całkiem nieźle |
polityka opla co do Vectry byla taka że dawali wiązkę od najlepszej wersji, ale nie koniecznie był samochód wyposażony w bajery. Plusem jest to że zawsze można było dokupić z rozbitka bajery i bez trudu zamontować do naszej ubogiej vectry, minusem jest ta pieprzona plątanina kabli! |
a co to ma wspólnego wiązka do podnośnikow el szyb czy el lusterek z komputerem i turbo pod maską? |
|
|
|
 |
masska13

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 258 Skąd: Lądek Zdrój
|
Wysłany: 24 Wrz 2009, 15:16
|
|
|
Turbinka jest oryginalna z RSTurbo(sprowadzona z Angli) razem z kolektorem i Map Sensor z RST również się znalazł w tej fieście.
wczoraj została zamontowana, zmieniony został również kompletny wydech i dorobiona rura do kolektora ssącego ,
W chwili obecnej mam mały problem jak zamontować olej do niej ponieważ ciężko jest dostać sandwich'a pod filtr oleju.
już było po pierwszym odpaleniu silnika, zostawał wkręcany na dość wysokie obroty i ilość dostarczanego paliwa była ok jak i również moc tego silnika, bardzo szybko się wkręcał na obroty przy 0.4 bara według turbo timera.
Poprostu ludzie którzy jescze nigdy nie montowali takiego czegoś pod fabryczne okablowanie od XR2i mogą mówić że nie będzie kminić, a tutaj prosze wszystko jak należy, wieczorem prześle fotki jak to wygląda i jakie rozwiązania przybrałem. |
Ostatnio zmieniony przez masska13 24 Wrz 2009, 15:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
a1topgear

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 41 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 24 Wrz 2009, 15:19
|
|
|
yy, a adaptor pod dodatkowe czujniki do wskaznikow, kosztujacy jakies 140zl ?? A dwa-> jak rozwiazesz kwestie splywu oleju? Trzy jakie IC? |
_________________ HyHy:)
 |
|
|
|
 |
masska13

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 258 Skąd: Lądek Zdrój
|
Wysłany: 24 Wrz 2009, 15:24
|
|
|
IC został zapozyczony z fiesty RST i będzie usadowiony nad prawym nadkolem, gdzie w masce będzie wlot, niestety innego wyjścia nie ma. jeżeli chodzi o olej to musze jeszcze pomyśleć nad tym, ale sądze że napewno da się coś wymyślić logicznego. |
Ostatnio zmieniony przez masska13 24 Wrz 2009, 20:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 24 Wrz 2009, 17:33
|
|
|
wkrecales ta turbine bez podlaczonego oleju ?? |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 24 Wrz 2009, 17:41
|
|
|
Daras84 napisał/a: | wkrecales ta turbine bez podlaczonego oleju ?? |
też tak to zrozumiałem
masska13 napisał/a: | Poprostu ludzie którzy jescze nigdy nie montowali takiego czegoś pod fabryczne okablowanie od XR2i mogą mówić że nie będzie kminić, a tutaj prosze wszystko jak należy, wieczorem prześle fotki jak to wygląda i jakie rozwiązania przybrałem. |
przy odrobinie szczęścia bez obciążenia ( na wolnych obrotach) wszystko bedzie wyglądac ok, do tego jak dodamy zbieg okoliczności i okaże sie że kupiłeś mapsensor od wersji FRST która jest zbliżona do xr2i 110KM to on też bedzie działał ok i brakuje ci czujnika w kolektor ssący i właściwego kompa od RST, ale jak wyjedziesz tak jak teraz na drogę na drogę to sie zacznie impreza dopiero. Tylko szkoda że tego nie zobacze latajace korbowody i płynące tłoki
BTW: jak turbina chodziła bez oleju to mozesz odrazu ją wyjąć i wysałać do regeneracji |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Qniu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 65 Skąd: Krk
|
Wysłany: 24 Wrz 2009, 19:41
|
|
|
masska13 napisał/a: | W chwili obecnej mam mały problem jak zamontować olej do niej ponieważ ciężko jest dostać sandwich'a pod filtr oleju.
już było po pierwszym odpaleniu silnika, zostawał wkręcany na dość wysokie obroty i ilość dostarczanego paliwa była ok jak i również moc tego silnika, bardzo szybko się wkręcał na obroty przy 0.4 bara według turbo timera. |
Czekaj, czy ja dobrze zrozumiałem? Wkręcałeś na wysokie obroty turbinę bez oleju? Poza tym skąd wiesz że ilość paliwa i moc była ok? Sprawdzałeś na hamowni? Patrzyłeś jakie masz AFR?
masska13 napisał/a: | Poprostu ludzie którzy jescze nigdy nie montowali takiego czegoś pod fabryczne okablowanie od XR2i mogą mówić że nie będzie kminić, a tutaj prosze wszystko jak należy, wieczorem prześle fotki jak to wygląda i jakie rozwiązania przybrałem. |
A skąd wiesz że jest wszystko ok? Tak jak napisałem wyżej, jeśli auto nie było sprawdzone to nie wiesz nic poza tym że silnik się uruchamia i wchodzi na obroty... A co do elektroniki to PumaRST pisał że sam miał kiedyś taki problem i skoro uznał że musi być inna mapa to coś w tym jest |
|
|
|
 |
masska13

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 258 Skąd: Lądek Zdrój
|
Wysłany: 24 Wrz 2009, 20:22
|
|
|
spokojnie olej był w przewodach odpaliłem ją na jakieś 15 sekund. więc napewno z turbiną jest wszystko ok. odnośnie tego czy będzie wszystko ok na drodze tego to nie wiem, ale jak zamontuje przewody z olejem to się przekonam
 |
|
|
|
 |
|