Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[Mk3] Branie oleju....
Autor Wiadomość
maksiu456
[Usunięty]

Wysłany: 22 Wrz 2009, 18:48   [Mk3] Branie oleju....

Witam

Mam pytanie odnośnie oleju a właściwie jego ubywaniu.
Posiadam fieste mk3 1.1 95r od 6 miesiecy
Ogolnie wszystko jest fajnie
wymienilem tylko filtr paliwa i jest nowy termostat (był ciągle otwarty i nie grzał silnika i siłą rzeczy CIĄGLE kopcił :] )

Ale martwi mnie jedno. Zarówno przed jak i po w/w zabiegach bierze olej...i to bez litości :/
Przykład, trasa 2x80km (prosta droga aż przysnąć można) prędkość średnio 100 km/h
Przed wyjazdem na bagnecie było równo pół a po powrocie ledwo zamoczony. W mieście to samo, jeżdze bardzo "eko" (;]) bez żadnych zrywów i gazowania. Po prostu spokojnie dogrzewam auto a i nawet charakterystyka miasta nie pozwala na więcej.

Po podniesieniu maski czyściutko żadnych wycieków pod autem to samo a rura z tyłu...czarna końcówka ale wydaje mi się że to pozostałości po kopceniu (czyt. przed wymianą termostatu)

Z tego co czytałem to może być wina uszczelki pod głowicą lub pierścieni a jakie jest Wasze zdanie?


EDIT
bym zapomniał (pewnie ważny szczegół) tylna klapa jest "zakropkowana" olejem
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Wrz 2009, 18:58   

Po pierwsze jakie kopcenie, termostat nic do tego nie ma. Jeśli silnik kopci (niebieskawy dym) to jest w kiepskim stanie. Nic nie piszesz o tym kiedy zmieniałeś olej i na jaki. Napisz jak kopci i kiedy czy zaraz po odpaleniu czy w trakcie jazdy.

[ Dodano: Wto Wrz 22, 2009 18:59 ]
maksiu456 napisał/a:
bym zapomniał (pewnie ważny szczegół) tylna klapa jest "zakropkowana" olejem

Doczytałem dopiero teraz, pewnie silnik mówi pa,pa ;-|
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 23 Wrz 2009, 08:24   

MARIUSZ.B napisał/a:
pewnie silnik mówi pa,pa
Niekoniecznie. Może uszczelniacze się rozsypały. Pierścienie pewnie też trochę, ale raczej nie bardzo, bo by miał problemy z jazdą. Ja bym się zajął uszczelniaczami. Koszt niewielki w porównaniu z wymianą silnika.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Wrz 2009, 10:47   

maksiu456 napisał/a:
Przykład, trasa 2x80km (prosta droga aż przysnąć można) prędkość średnio 100 km/h
Przed wyjazdem na bagnecie było równo pół a po powrocie ledwo zamoczony
bym zapomniał (pewnie ważny szczegół) tylna klapa jest "zakropkowana" olejem

Przy takich objawach to mało prawdopodobne aby to była wina uszczelniaczy.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 23 Wrz 2009, 20:24   

MARIUSZ.B napisał/a:
Przy takich objawach to mało prawdopodobne aby to była wina uszczelniaczy.
Dlaczego? w mojej 1,1 tak było - z uszczelniaczy zostały praktycznie same te metalowe tulejki a gumy praktycznie nie było. Oleju brała jakiś litr na 1000 km, po wymianie uszczelniaczy na 1000 km brała może 50 ml, a po remoncie , po trzech latach od remontu bierze może 50 ml od wymiany do wymiany (co ok 13 tys)
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.