[Mk3] Branie oleju.... |
Autor |
Wiadomość |
maksiu456 [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Wrz 2009, 18:48 [Mk3] Branie oleju....
|
|
|
Witam
Mam pytanie odnośnie oleju a właściwie jego ubywaniu.
Posiadam fieste mk3 1.1 95r od 6 miesiecy
Ogolnie wszystko jest fajnie
wymienilem tylko filtr paliwa i jest nowy termostat (był ciągle otwarty i nie grzał silnika i siłą rzeczy CIĄGLE kopcił :] )
Ale martwi mnie jedno. Zarówno przed jak i po w/w zabiegach bierze olej...i to bez litości :/
Przykład, trasa 2x80km (prosta droga aż przysnąć można) prędkość średnio 100 km/h
Przed wyjazdem na bagnecie było równo pół a po powrocie ledwo zamoczony. W mieście to samo, jeżdze bardzo "eko" (;]) bez żadnych zrywów i gazowania. Po prostu spokojnie dogrzewam auto a i nawet charakterystyka miasta nie pozwala na więcej.
Po podniesieniu maski czyściutko żadnych wycieków pod autem to samo a rura z tyłu...czarna końcówka ale wydaje mi się że to pozostałości po kopceniu (czyt. przed wymianą termostatu)
Z tego co czytałem to może być wina uszczelki pod głowicą lub pierścieni a jakie jest Wasze zdanie?
EDIT
bym zapomniał (pewnie ważny szczegół) tylna klapa jest "zakropkowana" olejem |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Wrz 2009, 18:58
|
|
|
Po pierwsze jakie kopcenie, termostat nic do tego nie ma. Jeśli silnik kopci (niebieskawy dym) to jest w kiepskim stanie. Nic nie piszesz o tym kiedy zmieniałeś olej i na jaki. Napisz jak kopci i kiedy czy zaraz po odpaleniu czy w trakcie jazdy.
[ Dodano: Wto Wrz 22, 2009 18:59 ]
maksiu456 napisał/a: | bym zapomniał (pewnie ważny szczegół) tylna klapa jest "zakropkowana" olejem |
Doczytałem dopiero teraz, pewnie silnik mówi pa,pa |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 23 Wrz 2009, 08:24
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | pewnie silnik mówi pa,pa | Niekoniecznie. Może uszczelniacze się rozsypały. Pierścienie pewnie też trochę, ale raczej nie bardzo, bo by miał problemy z jazdą. Ja bym się zajął uszczelniaczami. Koszt niewielki w porównaniu z wymianą silnika. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23 Wrz 2009, 10:47
|
|
|
maksiu456 napisał/a: | Przykład, trasa 2x80km (prosta droga aż przysnąć można) prędkość średnio 100 km/h
Przed wyjazdem na bagnecie było równo pół a po powrocie ledwo zamoczony
bym zapomniał (pewnie ważny szczegół) tylna klapa jest "zakropkowana" olejem
|
Przy takich objawach to mało prawdopodobne aby to była wina uszczelniaczy. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 23 Wrz 2009, 20:24
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | Przy takich objawach to mało prawdopodobne aby to była wina uszczelniaczy. | Dlaczego? w mojej 1,1 tak było - z uszczelniaczy zostały praktycznie same te metalowe tulejki a gumy praktycznie nie było. Oleju brała jakiś litr na 1000 km, po wymianie uszczelniaczy na 1000 km brała może 50 ml, a po remoncie , po trzech latach od remontu bierze może 50 ml od wymiany do wymiany (co ok 13 tys) |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.