Wyniki z hamowań aut FKP |
Autor |
Wiadomość |
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21 Paź 2007, 11:53 Wyniki z hamowań aut FKP
|
|
|
W związku z tym, że hamowanie aut staje się coraz powszechniejsze, warto zebrać to w w jeden topic żeby dać innym możliwość całościowego zapoznania się z tematem.
Zaczynamy od Spadku ;-)
I. Hamowane auto: XR2i , 91r.
II. Wersja: 110 KM
III. Stan silnika w momencie hamowania:
- seria, jedyna modyfikacja to wydech przelot zakończony tłumikiem Supersprint Magnum
- paliwo: Shell, V-Power 95 (jeżdżone na nim przez 2 dni przed hamowaniem)
- auto przed wymianą filtrów i świec
- zbyt bogata mieszanka
IV. Metoda hamowania: inercyjna - za pomocą urządzenia Dynomet.
Na koło zakłada się "ustrojstwo", widoczne na poniższych zdjęciach, podłączone do laptopa.
Przed pomiarem wpisuje się:
- przełożenie biegu na którym będzie hamowane auto
- przełożenie główne
- rozmiar kół
- wagę auta + wagę osób w aucie
Pomiar przebiega następująco:
- 1500 / 2000 obr na 2 lub 3 biegu
- but w podłogę i ciśniemy do odcinki
- przy odcince wciskamy tylko sprzęgło i auto się toczy w celu obliczenie oporów toczenia
- patrzymy ile wyszło
Potrzebujemy więc równej, prostej i wolnej drogi.
W moim przypadku było to awaryjne lotnisko na drodze na Chociwel.
Wyniki hamowania Spadku 102 KM / 5377 obr i 145 Nm / 4508 obr
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
zefir
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 21 Paź 2007, 12:03
|
|
|
zefir 1,25 z samym stozkiem i koncowym wydechem
po zmianie przeplywki nie jestety bylo mi szkoda$$$ na hamownie :( |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 21 Paź 2007, 15:20
|
|
|
To w takim razie też sie dołącze: Silnik 1,6 8v turbo, oba wykresy na różnych silnikach i w róznej specyfikacji.
Stage I: 168KM 209Nm
Stage II: 211KM 249Nm |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
Ostatnio zmieniony przez PumaRST 28 Gru 2017, 08:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
djsthonka [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Paź 2007, 16:37
|
|
|
fiesta mk3 1.8 16v seria 105 KM rozpoczęty swap na rs1800 pomiar na hamowni podwoziowej grabowski motor sport wynik na seryjnym kompie 109,2 151,2Nm przewidziane dalsze modyfikacje cel 150KM.
|
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 22 Paź 2007, 15:22
|
|
|
MK3 1.8TDintercooler motorownia z Mondeo MK2 1997r rejestracja ale na starym typie silnika 88KM i 178Nm w serii przy 0,8Bara - Turbo T2
Wykres z hamowni inercyjnej nie obciazeniowej (moge domniemac ze turbo sie nie rozkrecilo do konca)
|
_________________
|
|
|
|
|
Faza
King of Rally Land 2010
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 18 Lip 2005 Posty: 792 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22 Paź 2007, 17:58
|
|
|
FIESTA 2.8 VR6 188KM i 243Nm
najwyzszy czas na nowy pomiar |
_________________ FORD FIESTA XR2i 3.2 24V R32 250KM i 320Nm
2.0 16V 136KM - ET: 15.11s....0-96km/h: 7,5s....
2.8 VR6 188KM - ET: 13.72s....0-96km\h: 5,2s....
3.2 R32 250KM - ET: 12.95s....0-96km\h:>5
BMW E36 COUPE 325i/2.8 220KM i 300 Nm |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 22 Cze 2008, 13:02
|
|
|
Fiesta RS2000, 2,0 16V 139hp i 170 nm
|
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
Ostatnio zmieniony przez PumaRST 22 Cze 2008, 20:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 6 Paź 2008, 16:48
|
|
|
Dla porownania 3 wykresy tego silnika od poczatku jak go kupilem:
Dyno Run 1: seryjny boost 0,8 bara i wydech fabryczny z 1.8D 2", na 2 tlumikach.
Dyno Run 2: boost na poziomie 1.3 bara i seryjny wydech 1.8D 2" na 2 tlumikach.
Dyno Run 3: boost 1.6-1.65 bara i wydech (rura) z 1.8D 2" bez tlumikow.
Wg. mnie dosc miarodajne przedstawienie tego co zmozna sie spodziewac po tym silniku, jedyne rzeczy ktore da rade tu poprawic to: kpl wydech 2,5" i zmienic uszczelke pod glowica na chudsza zeby jeszcze skubanca doprezyc |
_________________
|
|
|
|
|
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 17 Lut 2009, 16:00
|
|
|
Moja Xrka po "shamieniu";)
98,3 KM oraz 135,7 Nm
Hamowane na rolkach, ale bez zewnętrznego nawiewu |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
|
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 24 Kwi 2009, 21:44
|
|
|
F16 1,25 wkładka K&N reszta seria
82,4 KM i 121 Nm
|
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Faza
King of Rally Land 2010
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 18 Lip 2005 Posty: 792 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 7 Paź 2009, 14:34
|
|
|
wklejam nowy wykres z nowego silnika
szalu niema
250,2KM i 320Nm kurwina trzyma pelna serie |
_________________ FORD FIESTA XR2i 3.2 24V R32 250KM i 320Nm
2.0 16V 136KM - ET: 15.11s....0-96km/h: 7,5s....
2.8 VR6 188KM - ET: 13.72s....0-96km\h: 5,2s....
3.2 R32 250KM - ET: 12.95s....0-96km\h:>5
BMW E36 COUPE 325i/2.8 220KM i 300 Nm |
|
|
|
|
Gwid
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 145 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 28 Lis 2009, 12:37
|
|
|
Gwid - szklarnia 1,8 16v z s'ki 105- narazie standardzik
|
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 17 Gru 2009, 13:07
|
|
|
Fiesta 2,0 ZEtec Turbo na 0,5 bara
217hp i 252nm wykres wkleje jak mi go przysla na poczte |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26 Mar 2010, 12:47
|
|
|
Aktualny stan Spadku.
Hamownia V-tech Pomorze
Wynik:
- 4 bieg , 94 KM , 135 Nm
- 5 bieg , 98 KM , 130 Nm
Wykres:
|
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Gwid
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 145 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 13 Cze 2010, 23:38
|
|
|
Wyniki z wczorajszej hamowni
118,5 KM/ 162 Nm - zdaje mi się że facet coś spierdzielił przy pomiarze. Wcześniej przełożenie miałem 49 a teraz 65 bez jakiejkolwiek zmiany skrzyni. Komentować proszę u mnie
|
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ |
|
|
|
|
Yankes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 39 Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 181 Skąd: Toruń / R2
|
Wysłany: 1 Lip 2010, 19:03
|
|
|
To ja dodam swoje.Wiem ze 1.4 ale chcialem sprawdzic ile zostalo z fabryki
Na benzynie:63KM 98 Nm
Na gazie: 58 KM 94Nm
Przerobki to:pol sportowy wydech i wkładka K&N
http://img156.imageshack....38/hamownia.png |
_________________ LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 17 Wrz 2010, 22:15
|
|
|
Dorzucę swoje trzy grosze
Prócz chipa, auto zupełna seria.
|
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
Ostatnio zmieniony przez Puff 19 Maj 2014, 14:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Paź 2011, 13:46
|
|
|
1,6 TDCI nie modyfikowane mechanicznie: serja i po wirusie
Chamownia V-Tech
115 KM 282 Nm |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
Ostatnio zmieniony przez ElGrey 27 Paź 2011, 21:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26 Paź 2011, 21:50
|
|
|
Fiesta MK7, 1.6 TDCi użytkownika artax
Po chipie - 115 KM & 256 Nm |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11 Sty 2012, 21:47 [MK6]
|
|
|
Silnik 1.4 TDCi bez żadnych komediów - czysta seria
Załączam swój wykres po hamowaniu
wykres z hamowni
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 11 Sty 2012, 21:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|