Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Czy bez CPP mozna jezdzic?
Autor Wiadomość
Yankes 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 39
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 181
Skąd: Toruń / R2
Wysłany: 9 Paź 2009, 21:08   [MK3] Czy bez CPP mozna jezdzic?

Nawalilo mi CPP i pytanko czy moge bez niego jezdzic,jaki to ma wplyw na silnik(spalanie itp.)?
_________________
LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 9 Paź 2009, 21:26   

Da się jeździć spalanie większe. Nie wiem o ile bo tak nie jeżdżę. Przy szybkim wciśnięciu gazu dławi się deko z początku i słabiej wkręca.
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 9 Paź 2009, 22:07   

Jeździłem bez ccp przez rok. Spalanie czy to miasto czy to trasa zawsze powyżej 9 litrów. Przez rok wymieniłem w aucie kable WN, świece, filtry, silniczek krokowy, sondę lambda, filtry, termostat, łożyska. I co? I nic bo nie wymieniłem ccp. Spalanie nadal na tym poziomie. Wymiany dokonywałem przeważnie gdy coś nie działało poprawnie. Jestem przekonany, że bez ccp komputer wchodzi w tryb awaryjny i nie bierze pod uwagę odczytów z sondy lambda. Badając ostatnio auto testerem wyskoczył mi błąd 38 czyli lambda, a była wymieniana na nową nie dalej jak 2 miesiące temu.
Ostatnio zmieniony przez cypis290 10 Paź 2009, 06:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 9 Paź 2009, 23:24   

Witam, czy są jakieś typowe dla uwalonego CPP obiawy ? moja fifi pali zdecydowanie za dużo i zauważyłem że czasami dynamiczniejsze wciśnięcie przepustnicy sprawia iż auto się muli, jakby nie potrafiło przetrawić paliwa które dostaje
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 9 Paź 2009, 23:34   

Tak obrjżyj kabelki i izolację przy CPP, a będziesz wiedział wsio.
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 9 Paź 2009, 23:50   

Czyli w zasadzie jego naprawa to poprawienie styku kabli / ewentualne oczyszczenie ścieżek w samym potencjometrze ?

No i czy opisane przeze mnie objawy pasują do awarii CPP czy raczej czegoś innego ?
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 10 Paź 2009, 06:57   

W moim przypadku czyszczenie i naprawa kabelków nic nie dała, a właściwie nie wiele. Mierząc potencjometr miernikiem elektronicznym nie jest się w stanie wyłapać wszystkich przerw na ccp, a ja właśnie takim miernikiem mierzyłem tą czujkę. Objawy zepsutego ccp : ciężkie odpalanie auta, duże spalanie, falowanie obrotów, za wysokie obroty, za niskie obroty.
_________________

 
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 10 Paź 2009, 09:44   

U mnie kabelki wszystkie jak nowe, zmierzyłem zakres oporności, wynik płynny, żadnych skoków nie było od 6,21 ohm do 1,73 ohm, więc chyba potencjometr działa dobrze, prawda? Poniżej jego zdjęcie live:


EDIT:

Dodam od siebie pewną obserwacje o której nikt nie wspomniał. Zakladając CPP należy zwrócić uwagę żeby go dobrze ustawić (śrubki pozwalają na delikatnie operowanie jego ułożeniem). Od tego ustawienia zależy jakie obroty będą stanowić położenie 0. Po pierwszym założeniu wolne obroty miałem w granicach 2k co mnie dobiło do reszty. Za drugim razem były zbyt małe i silnik przygasał. Dopiero jak popróbowałem z jego ułożeniem, osiągnąłęm ok 750-800 obrotów na biegu jałowym co mnie w zupełności zadowala :)
Zniknął też problem dławienia się benzyną, przy zbyt gwałtownym dociśnięciu przepustnicy.

Może to co napisałem, dla innych było oczywistością, ale jednocześnie jakiemuś domorosłemu majsterkowiczowi jak ja, może pomóc :) )
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 10 Paź 2009, 23:18   

Mad_Maxs ma racje z tym ustawieniem. Postaram się umieścić dla potomnych jak wygląda ccp w środku. Nie radze rozbierać jeżeli chcecie żeby działał. U mnie wartości po czyszczeniu były w zakresie 14,9 - 3,44 kohm, jak rozebrałem czujnik okazało się, że grafitowe ścieżki się rozpuściły ;-( Z tego co czytałem na chwilę obecną nie znam domowego sposobu na ich reanimacje. Zastanawiam się tylko dlaczego taki potencjometr jest aż tak drogi.

Mad_Maxs: "6,21 ohm do 1,73 ohm" powinno być chyba kΩ :fox: ?
 
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 10 Paź 2009, 23:55   

cypis290 napisał/a:
Mad_Maxs: "6,21 ohm do 1,73 ohm" powinno być chyba kΩ :fox: ?


Oczywiście żę kiloohmy :) pisałem w pośpiechu gdyż miałem mało czasu dzisiaj, a chciałem się za to zabrać :) Po opisanej wcześniej zabawie z CPP, tak jak pisałem wszystko jest w normie, poza startowaniem auta. Zaraz po odpaleniu wchodzi na bardzo niskie obroty, ok 500/min i dopiero lekkie dodanie gazu powoduje unormowanie pracy silnika
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Paź 2009, 00:00   

Kazdy czujnik jest trochę inny i ma inne parametry, sądzę że opory mają tolerancję rzędu 20%,,, od tego jest reset kompa i ta cała tak zwana samoadaptacja i testy, by komputer wiedział jakie wartości to pedał zwolniony a jakie naciśnięty na max'a.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 11 Paź 2009, 00:25   

JoeMix napisał/a:
Kazdy czujnik jest trochę inny i ma inne parametry, sądzę że opory mają tolerancję rzędu 20%,,, od tego jest reset kompa i ta cała tak zwana samoadaptacja i testy, by komputer wiedział jakie wartości to pedał zwolniony a jakie naciśnięty na max'a.


Tylko ja się boje że jak zresetuje kompa, to już moge nie odpalic... a tak poważnie to możliwe że coś w tym jest, bo prawidłowe obroty biegu jałowego zaczeły mi się ustawiać dopiero jak dałem mojej fifi troche w gaz
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Paź 2009, 12:03   

cypis290 napisał/a:
Zastanawiam się tylko dlaczego taki potencjometr jest aż tak drogi.


do 1.3 CPP drogi? Kup nowy do Xr2. Kiesyś jak szukałem to były po 120euro (ostatnie 10szt)
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Paź 2009, 12:19   

U Mafiosa zawsze najtaniej http://www.allegro.pl/ite...stnicy_ccp.html
:-)
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 11 Paź 2009, 12:29   

hm ja na szrocie nowke sztuke wyrwałem za 20 zyla :rotfl:
koles nie wiedzial co ma na stanie
a tak na powaznie to mi sie izolacja z kabelkow spadła
po zdjeciu cpp przy odpaleniu obroty szły do 3krpm i spadały do 900 rpm
a szarpanie nie ustało
mysle nad dwoma rozwiazaniami albo czyjnik temp silnika albo pompa paliwa?????
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 11 Paź 2009, 13:57   

Tak jak obiecałem, zamieszczam zdjęcia wnętrzności ccp, na czerwono zaznaczyłem miejsca gdzie kiedyś były grafitowe ścieżki. Najtańszy nowy czujnik znaleziony przeze mnie kosztuje 187 PLN. http://img7.yfrog.com/i/20091011002.jpg , http://img11.yfrog.com/i/20091011001.jpg

[ Dodano: Czw Paź 15, 2009 23:12 ]
http://www.auto-online.pl...ykon/nast_p.htm dla zainteresowanych ccp
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk1 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 0 23 Mar 2006, 20:20
Laskosz
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.