[MK3] Czy bez CPP mozna jezdzic? |
Autor |
Wiadomość |
Yankes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 39 Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 181 Skąd: Toruń / R2
|
Wysłany: 9 Paź 2009, 21:08 [MK3] Czy bez CPP mozna jezdzic?
|
|
|
Nawalilo mi CPP i pytanko czy moge bez niego jezdzic,jaki to ma wplyw na silnik(spalanie itp.)? |
_________________ LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 9 Paź 2009, 21:26
|
|
|
Da się jeździć spalanie większe. Nie wiem o ile bo tak nie jeżdżę. Przy szybkim wciśnięciu gazu dławi się deko z początku i słabiej wkręca. |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 9 Paź 2009, 22:07
|
|
|
Jeździłem bez ccp przez rok. Spalanie czy to miasto czy to trasa zawsze powyżej 9 litrów. Przez rok wymieniłem w aucie kable WN, świece, filtry, silniczek krokowy, sondę lambda, filtry, termostat, łożyska. I co? I nic bo nie wymieniłem ccp. Spalanie nadal na tym poziomie. Wymiany dokonywałem przeważnie gdy coś nie działało poprawnie. Jestem przekonany, że bez ccp komputer wchodzi w tryb awaryjny i nie bierze pod uwagę odczytów z sondy lambda. Badając ostatnio auto testerem wyskoczył mi błąd 38 czyli lambda, a była wymieniana na nową nie dalej jak 2 miesiące temu. |
Ostatnio zmieniony przez cypis290 10 Paź 2009, 06:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Mad_Maxs
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 9 Paź 2009, 23:24
|
|
|
Witam, czy są jakieś typowe dla uwalonego CPP obiawy ? moja fifi pali zdecydowanie za dużo i zauważyłem że czasami dynamiczniejsze wciśnięcie przepustnicy sprawia iż auto się muli, jakby nie potrafiło przetrawić paliwa które dostaje |
_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 9 Paź 2009, 23:34
|
|
|
Tak obrjżyj kabelki i izolację przy CPP, a będziesz wiedział wsio. |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
Mad_Maxs
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 9 Paź 2009, 23:50
|
|
|
Czyli w zasadzie jego naprawa to poprawienie styku kabli / ewentualne oczyszczenie ścieżek w samym potencjometrze ?
No i czy opisane przeze mnie objawy pasują do awarii CPP czy raczej czegoś innego ? |
_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 10 Paź 2009, 06:57
|
|
|
W moim przypadku czyszczenie i naprawa kabelków nic nie dała, a właściwie nie wiele. Mierząc potencjometr miernikiem elektronicznym nie jest się w stanie wyłapać wszystkich przerw na ccp, a ja właśnie takim miernikiem mierzyłem tą czujkę. Objawy zepsutego ccp : ciężkie odpalanie auta, duże spalanie, falowanie obrotów, za wysokie obroty, za niskie obroty. |
_________________
|
|
|
|
|
Mad_Maxs
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 10 Paź 2009, 09:44
|
|
|
U mnie kabelki wszystkie jak nowe, zmierzyłem zakres oporności, wynik płynny, żadnych skoków nie było od 6,21 ohm do 1,73 ohm, więc chyba potencjometr działa dobrze, prawda? Poniżej jego zdjęcie live:
EDIT:
Dodam od siebie pewną obserwacje o której nikt nie wspomniał. Zakladając CPP należy zwrócić uwagę żeby go dobrze ustawić (śrubki pozwalają na delikatnie operowanie jego ułożeniem). Od tego ustawienia zależy jakie obroty będą stanowić położenie 0. Po pierwszym założeniu wolne obroty miałem w granicach 2k co mnie dobiło do reszty. Za drugim razem były zbyt małe i silnik przygasał. Dopiero jak popróbowałem z jego ułożeniem, osiągnąłęm ok 750-800 obrotów na biegu jałowym co mnie w zupełności zadowala
Zniknął też problem dławienia się benzyną, przy zbyt gwałtownym dociśnięciu przepustnicy.
Może to co napisałem, dla innych było oczywistością, ale jednocześnie jakiemuś domorosłemu majsterkowiczowi jak ja, może pomóc ) |
_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 10 Paź 2009, 23:18
|
|
|
Mad_Maxs ma racje z tym ustawieniem. Postaram się umieścić dla potomnych jak wygląda ccp w środku. Nie radze rozbierać jeżeli chcecie żeby działał. U mnie wartości po czyszczeniu były w zakresie 14,9 - 3,44 kohm, jak rozebrałem czujnik okazało się, że grafitowe ścieżki się rozpuściły Z tego co czytałem na chwilę obecną nie znam domowego sposobu na ich reanimacje. Zastanawiam się tylko dlaczego taki potencjometr jest aż tak drogi.
Mad_Maxs: "6,21 ohm do 1,73 ohm" powinno być chyba kΩ ? |
|
|
|
|
Mad_Maxs
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 10 Paź 2009, 23:55
|
|
|
cypis290 napisał/a: | Mad_Maxs: "6,21 ohm do 1,73 ohm" powinno być chyba kΩ ? |
Oczywiście żę kiloohmy pisałem w pośpiechu gdyż miałem mało czasu dzisiaj, a chciałem się za to zabrać Po opisanej wcześniej zabawie z CPP, tak jak pisałem wszystko jest w normie, poza startowaniem auta. Zaraz po odpaleniu wchodzi na bardzo niskie obroty, ok 500/min i dopiero lekkie dodanie gazu powoduje unormowanie pracy silnika |
_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Paź 2009, 00:00
|
|
|
Kazdy czujnik jest trochę inny i ma inne parametry, sądzę że opory mają tolerancję rzędu 20%,,, od tego jest reset kompa i ta cała tak zwana samoadaptacja i testy, by komputer wiedział jakie wartości to pedał zwolniony a jakie naciśnięty na max'a. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Mad_Maxs
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 11 Paź 2009, 00:25
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Kazdy czujnik jest trochę inny i ma inne parametry, sądzę że opory mają tolerancję rzędu 20%,,, od tego jest reset kompa i ta cała tak zwana samoadaptacja i testy, by komputer wiedział jakie wartości to pedał zwolniony a jakie naciśnięty na max'a. |
Tylko ja się boje że jak zresetuje kompa, to już moge nie odpalic... a tak poważnie to możliwe że coś w tym jest, bo prawidłowe obroty biegu jałowego zaczeły mi się ustawiać dopiero jak dałem mojej fifi troche w gaz |
_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11 Paź 2009, 12:03
|
|
|
cypis290 napisał/a: | Zastanawiam się tylko dlaczego taki potencjometr jest aż tak drogi. |
do 1.3 CPP drogi? Kup nowy do Xr2. Kiesyś jak szukałem to były po 120euro (ostatnie 10szt) |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 11 Paź 2009, 12:29
|
|
|
hm ja na szrocie nowke sztuke wyrwałem za 20 zyla
koles nie wiedzial co ma na stanie
a tak na powaznie to mi sie izolacja z kabelkow spadła
po zdjeciu cpp przy odpaleniu obroty szły do 3krpm i spadały do 900 rpm
a szarpanie nie ustało
mysle nad dwoma rozwiazaniami albo czyjnik temp silnika albo pompa paliwa????? |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
|
|
|
|
|