Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Wymiana pompy hamulcowej i jej odpowietrzenie
Autor Wiadomość
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 10 Paź 2009, 16:12   [MK3] Wymiana pompy hamulcowej i jej odpowietrzenie

Witam,

jestem w trakcie wymiany kompletnych hamulców z XRki łącznie z pompą hamulcową.

Mam pytanie odnośnie odpowietrzania.

Jak odpowietrzyć koła wiem, ale czy aby odpowietrzyć pompę stosuję się jakąś inna technikę?
Słyszałem, że odpowietrza się na przewodach przy pompie, ale na forum widziałem wypowiedź że to tylko zapowietrza układ.

Jaki jest ten magiczny sposób?

Pozdrawiam.

PS. Użyłem szukaj, ale nie znalazłem tematu.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Paź 2009, 17:07   

Pompy się nie odpowietrza, jak pokręcisz przewodami przy pompie to raczej zapowietrzysz układ, powietrze które tam jest i tak po kilku naciśnięciach jest przepychane do przewodów,,, więc jak dobrze odpowietrzysz przy kołach to będzie dobrze.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 10 Paź 2009, 17:08   

Dokładnie tak jak piszesz, ktoś pompuje, trzyma a Ty poluzowujesz na chwilę przewody przy pompie ;) Nie wiem kto na forum napisał że tak można tylko zapowietrzyć ale chyba nigdy tego nie robił ;-|

Joemix: czasem trzeba tak zrobić bo inaczej nie chcą się odpowietrzyć heble!

Ps; nie wiem jak można w ten sposób zapowietrzyć zapowietrzony układ :rotfl:
 
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 10 Paź 2009, 17:55   

super...w w takim razie w dalszym ciągu nie wiem jaki sposób jest dobry..albo inaczej...który jest ten właściwy...

kiedy wiadomo ze pompa jest odpowietrzona? odpowiedz wydaje sie logiczna- jak zacznie leciec plyn. ale czy tak jest faktycznie?
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 10 Paź 2009, 19:53   

Jak zacznie walić płynem to będzie ok, odpowietrzaj heble ;)

Możesz spróbować też sposobem [b]JoeMix[/b] aleee możesz mieć taki myk że pompujesz, pompujesz i nic, ani bąbelków ani płynu to wtedy odpowietrz pompę ;)
_________________
 
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 13 Paź 2009, 14:39   

a jak naleje płynu hamulcowego prosto do pompy przez otwór na ostatni przewód hamulcowy? da to coś? czy nie warto próbować ?
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 13 Paź 2009, 15:01   

Marek napisał/a:
czasem trzeba tak zrobić bo inaczej nie chcą się odpowietrzyć heble
dokładnie coś takiego przytrafiło się u mnie przy zmianie hebli.

BerciQ, chyba nie ma to sensu bo końcówka pompy i tak jest wyżej niż ostatni otwór z tego co pamiętam...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 13 Paź 2009, 15:04   

bidżej, no właśnie o to chodzi. Jak przykręcę pompe i naleje strzykawą płynu w ostatni otwór to zaleje pompę płynem hamulcowym. Chodzi mi o to żeby jak najmniej się namęczyć przy odpowietrzaniu pompki.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 13 Paź 2009, 15:14   

z tego co się orientuję (nie widziałem rozebranej pompy na oczy :-P ) to pompa jest dwuobwodowa i zalanie tylko ostatniego otworu nie wystarczy bo w drugiej komorze i tak będzie sucho. niech mnie ktoś poprawi jak się mylę :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 13 Paź 2009, 15:30   

dobra, zrobię tradycyjnie pompując nóżką :D

brat będzie miał ćwiczenia na uda :D
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Paź 2009, 00:44   

zalej pompę i zostaw na 30 min . potem ostukaj ją drewnianą pałką i zostaw na kolejne 10 min . Po zabiegu poluzuj przewody hamulcowe i poczekaj aż troszkę z nich poleci . A potem odpowietrz już normalnie koła .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.