| 
		[MK5] Ile kluczyków do samochodu powinno być? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 grzeste  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Grzegorz 
                  Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 91 Skąd: Stalowa Wola 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Paź 2009,  22:19   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Pawełos666 napisał/a: | 	 		  | nie rozumiem, potrzebujesz taki opis? bo mam taka ksiazke... | 	  
 
Nie.
 
Nikt nie chce poinformowac jak zakodować dorobiony kluczyk, a ja "jadę" na ostatnim!!!!
 
Co będzie za rok albo 5 lat. W jaki sposób dorobię kluczyk ze startego klucza! W St. Woli nie ma ASO Forda. Jutro jadę do Lublina. Mam zamiar odwiedzić VOVA-ą dealera Forda i spytać się o surówkę klucza ( cenę ). | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pawełos666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Ford BMW 
                  Wiek: 38  Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Paź 2009,  22:25   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               masz kluczyk matki? nikt z rzemieslnikow ktorzy dorabiaja jeżeli nie masz kluczyka matki nie zrobi, pozostaje tylko konkretny serwis, mając matke koduje się pewną sekwęcją a bez tego kluczyka to trzeba wyciągać eprom z immobilizera (tzw wymazywanie key'sów) i przeprogramować rozpoznać nowy kluczyk
 
 
konkretnie o jakiej fiescie mowimy? | 
             
						
				_________________ CVH 1.4 FU..'89
 
 
 
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 30 Paź 2009,  00:07, w całości zmieniany 3 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 grzeste  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Grzegorz 
                  Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 91 Skąd: Stalowa Wola 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Paź 2009,  22:34   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ano własnie w tym rzecz, że poprzedni właściciel zgubił "matkę". Mam tylko dwa kluczyki z których pierwszy poszedł w odstawkę z powodu problemów z otwieraniem drzwi, niesamowicie wytarty! Jadę na ostatnim!
 
Fiesta MK5. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pawełos666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Ford BMW 
                  Wiek: 38  Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Paź 2009,  22:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ej ale w 2000r.,  to w fordzie nie bylo kluczów matki... :yyy: komplet dwoch to tak jakby matka, na pewno mowimy o roczniku 2000? Twoje dane z samochodu sa dobre? klucze czerwone czy niebieskie? mozesz fotke zaladowac? pogadamy jutro albo pisz do mnie, wez tez pod uwage ze nie majac oryginalnych kluczy jest spory problem z ubepieczeniem | 
             
						
				_________________ CVH 1.4 FU..'89
 
 
 
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 grzeste  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Grzegorz 
                  Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 91 Skąd: Stalowa Wola 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Paź 2009,  23:02   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Poprzedni właścicel twierdzi, że zgubił  "matkę". Mam tylko dwa takie:
 
 
 
z czego pierwszy juz nie do użytku! Jadę na drugim - ostatnim!
 
Do Lublina wyjezdżam jutro ok południa. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pawełos666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Ford BMW 
                  Wiek: 38  Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Paź 2009,  23:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | zwykly jednokodziak typu 32, klucza matki nie było, 2 takie to klucz matki | 
             
						
				_________________ CVH 1.4 FU..'89
 
 
 
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 30 Paź 2009,  16:59, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 hubi_2006  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Techno 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Hubert 
                  Wiek: 37  Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Paź 2009,  12:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Pawełos666 napisał/a: | 	 		  | ej ale w 2000r., to w fordzie nie bylo kluczów matki... :yyy: komplet dwoch to tak jakby matka, na pewno mowimy o roczniku 2000? Twoje dane z samochodu sa dobre? klucze czerwone czy niebieskie? mozesz fotke zaladowac? pogadamy jutro albo pisz do mnie, wez tez pod uwage ze nie majac oryginalnych kluczy jest spory problem z ubepieczeniem | 	   Nie było już, czy nie było jeszcze? Moja fiesta jest pokazem tego jak ford przechodził z mk4 do mk5. Możliwe jest przecież (jak to u forda i nie tylko), że kluczyki "matki" były wydawane nadal żeby pozbyć się ich z magazynów. 
 
 
[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 14:45 ]
 
 	  | Pawełos666 napisał/a: | 	 		  | zwykly jednokodziak typu 32, klucza matki nie było | 	   I po czym to jeszcze stwierdzasz? W książce obsługi pojazdu jest taki kluczyk na foto grzeste,  i jest tam wzmianka o trzech kluczach w tym "matce". Sam mam dwa takie klucze bo pewnie Włoch zgubił lub złamał "matkę". | 
             
						
				_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.  
 
ebesz szkerebe debesz (R) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pawełos666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Ford BMW 
                  Wiek: 38  Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Paź 2009,  15:44   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               po tym ze nie sa to niebieskie crypto, kodowanie robi sie komputerem FDS2000(FORD) & Ford diag, kluczyk matka z tego co ja wiem to jest caly czerwony... ma ktos z forum taki kluczyk z rocznika 2000? jak tak niech sie pochwali, ja nie mialem okazji zobaczyć w 2000r. w fiescie. Wyglada to tak:
 
 
   | 
             
						
				_________________ CVH 1.4 FU..'89
 
 
 
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jackrzec  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 51  Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Paź 2009,  19:32   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Pawełos666 napisał/a: | 	 		  | zwykly jednokodziak typu 32, klucza matki nie było, 2 takie to klucz matki | 	  Bredzisz! Ja dostałem komplet 2 czarne i jeden cały czerwony. W instrukcji obsługi od fiesty też jest napisane że mają być 2 czarne z kropką i jeden cały czerwony. Ale kluczyka nie trzeba programować. Wystarczy dorobić klucz za 70 zł który jest dostosowany do immo ale bez tego układu. Potem w starym wydłubujesz tą czerwoną kropkę, wyciągasz układ i wkładasz do nowego. i po kłopocie. U nas w tesco w punkcie dorabiania kluczy gościu to robi za 70 zł i tyle. Operacja trwa 15 minut. | 
             
						
				_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,--> 
 
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pawełos666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Ford BMW 
                  Wiek: 38  Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Paź 2009,  19:43   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Do fiesty z 2000r. dostałeś komplet 3 kluczy tj 2 czarne i 1 caly czerwony? Tej kropki sie nie wydlubuje tylko rozpolawia na pol caly klucz. | 
             
						
				_________________ CVH 1.4 FU..'89
 
 
 
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kadzax  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Wiek: 35  Dołączył: 01 Gru 2008 Posty: 224 Skąd: Żnin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Lis 2009,  09:19   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A ja kupiłe auto tylko z 1-dnym kluczykiem:)
 
Całe szczęście, że z czerwonym. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 BerciQ  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Robert 
                  Wiek: 39  Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Lis 2009,  13:06   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jackrzec napisał/a: | 	 		  | Wystarczy dorobić klucz za 70 zł który jest dostosowany do immo ale bez tego układu.  | 	  
 
 
u mnie dorobienie takiego klucza to 50zł   
 
 
Kupując samochód dostałem 3 klucze. 2 czarne (jeden ford, drugi dorabiany) i jeden czerwony.
 
 
Zawsze się zastanawiałem co z tą czerwoną kropką. To jest imobiliser? Zawsze czy w niektórych modelach, a w innych to jest jako atrapa? Pytam, bo szczerze powiedziawszy nie wiem czy mam immo (czy był seryjny we wszystkich modelach Fiest). Dodam że mam MK3, 95 r. z niemiec | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pawełos666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Ford BMW 
                  Wiek: 38  Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Lis 2009,  18:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | BerciQ napisał/a: | 	 		   	  | jackrzec napisał/a: | 	 		  | Wystarczy dorobić klucz za 70 zł który jest dostosowany do immo ale bez tego układu.  | 	  
 
 
u mnie dorobienie takiego klucza to 50zł   
 
 
Kupując samochód dostałem 3 klucze. 2 czarne z kropka2 czarne (jeden ford, drugi dorabiany) i jeden czerwony.
 
 
Zawsze się zastanawiałem co z tą czerwoną kropką. To jest imobiliser? Zawsze czy w niektórych modelach, a w innych to jest jako atrapa? Pytam, bo szczerze powiedziawszy nie wiem czy mam immo (czy był seryjny we wszystkich modelach Fiest). Dodam że mam MK3, 95 r. z niemiec | 	  
 
 
to bylo tak ze wczesniejsze fiesty z immo (czyli te modele mk3 od 94 czy 95 mialy immo, dokladnie nie wiem na 100%) wiec jesli mialy 3 klucze: 2 czarne z czerwona kropka rozpolawiane i klucz matka caly czerwony z czerwona kropka rowniez rozpolawiany na pol, fiesta w 2000r. miala 2 klucze z czerwona kropka i przy kodowaniu nowych 2 klucze wsadzone jeden po drugim dawaly "matke", samo dorobienie klucza najtaniej to 30zl | 
             
						
				_________________ CVH 1.4 FU..'89
 
 
 
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 1 Lis 2009,  18:27, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Lis 2009,  18:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | BerciQ napisał/a: | 	 		  | Zawsze się zastanawiałem co z tą czerwoną kropką. To jest imobiliser? | 	   pod tą czerwoną "kropką" siedzi transponder immobilisera, sam immo jest gdzieś w elektronice auta, poza tym ma okular czytający transpondery przy starcyjce i lampkę w zegarku    z tego co wiem, MK3.5 (a taką masz) miały immo seryjnie... | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 BerciQ  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Robert 
                  Wiek: 39  Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Lis 2009,  18:38   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bidżej napisał/a: | 	 		   	  | BerciQ napisał/a: | 	 		  | Zawsze się zastanawiałem co z tą czerwoną kropką. To jest imobiliser? | 	   pod tą czerwoną "kropką" siedzi transponder immobilisera, sam immo jest gdzieś w elektronice auta, poza tym ma okular czytający transpondery przy starcyjce i lampkę w zegarku    z tego co wiem, MK3.5 (a taką masz) miały immo seryjnie... | 	  
 
 
o jaaaa....ale bajerka mam   
 
po ponad roku czasu dowiedziałem się że mam immo    ale też nie specjalnie w tym temacie grzebałem    ja mam 95r. MK3,5 jak w opisie    
 
Nie no, to wiem, że cały immo jest w samochodzie. Stosując skrót myślowy wyszło co wyszło    przy zegarku też mi się zaświeca czerwona lampka i potem gaśnie. Wyczytałem w instr.i tyle co zrozumiałem bo jędza jest po niemiecku, że jest to też sprawdzanie podzespołów. Jest to faktem? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Lis 2009,  18:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               to jest właśnie lampka immobilizera sygnalizująca jego pracę. spróbuj odpalić auto z innego kluczyka albo odepnij okular przy stacyjce - zobaczysz jak zachowa się lampka. z podzespołami nie ma chyba nic wspólnego    | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jackrzec  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 51  Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Lis 2009,  20:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bidżej napisał/a: | 	 		  | z podzespołami nie ma chyba nic wspólnego  | 	  Dokładnie! Samo odpięcie to zły pomysł. Spróbuj odpalić z przypiętym, ale zdjętym - wtedy dopiero ta dioda robi dyskotekę... | 
             
						
				_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,--> 
 
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 M_arcin  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 18 Lip 2006 Posty: 37 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Lis 2009,  22:54   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Chyba 3    Przynajmniej w mojej MKIV są 3. Jeden obudowany z mini-latarka, drugi tylko obudowany i trzeci goły. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |