[MK3] krople wody w wężu odmy |
Autor |
Wiadomość |
nexia145 [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 11:15 [MK3] krople wody w wężu odmy
|
|
|
Pytanko do fiestokierowców "przezimowanych.".Wczoraj,chciałem wytrzepać wężyk od odmy po zimnej nocy i zleciało mi kilka kropel wody z niego,jest to jakiś normalny objaw typu skraplający się szron itp?Druga sprawa to mój eksperyment.Przedłużyłem wąż o pół metra i poleciał w dół obok skrzyni.Efekt taki:Upaprana skrzynia jakąs mazią(waż się przesunał)To normalka,że się taki syf tam zbiera jak zimno jest?Eksperyment trwał tydzień.Jazda bez zmian,"osiągi"padaki też,woda ok,olej ok,spalanie ok. Czytałem o tym majonezie który się robi ale czemu filtr powietrza jest czyściutki skoro z węża leci tyle syfu? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 11:44
|
|
|
Normalka, W filtrze masz czysto bo silnika to na bieżąco przepala wiec się to nie odkłada. Jak zrobiłeś długi waż to pary zanim dotarły do silnika się skropliły w wężu. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
nexia145 [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 12:00
|
|
|
Cytat: | Jak zrobiłeś długi waż to pary zanim dotarły do silnika się skropliły w wężu. | no tak,tylko długi wąż miałem przez tydzień spuszczony na"ziemię"a,że się obsunął to mi usyfił skrzynię jakimś błotem,więć po powrocie do krótkiej odmy powinno być kupę tego samego syfu w filtrze powietrza a tam czysto. :yyy: To gdzie ten olejowobłotny syf znika :yyy: |
|
|
|
 |
marian

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 20:26
|
|
|
nexia145, z tego co wiem to w tej wersji silnikowej tzw.majonez się zbierał,zbiera i będzie zbierał i raczej nic nie poradzisz,ja jak czyszcze to leci nie parę kropel ale jakaś łyżka stołowa będzie |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 20:35
|
|
|
w skrócie - normalka. majonez to emulsja wodno-olejowa powstała ze zmieszania pary wodnej (z powietrza, wykroplona pod wpływem różnic temperatur) i par oleju, a kapiąca woda to to, co się z olejem nie wymieszało. olać, jeździć, czasem w przypływie chęci wyczyścić. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
nexia145 [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 21:30
|
|
|
bidżej napisał/a: | czasem w przypływie chęci wyczyścić. | No to spoko,już myślałem,że to płyn A co myślicie o tym "eksperymencie"?Może powrócić do niego na zimę choćby samą,niech ten syf zlatuje gdzieś po drodze zamiast do filtra lecieć? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 21:33
|
|
|
Możesz tak zrobić, ale będzie to tylko odpowietrzenie, jak jest podłączone jak w oryginale to tworzy się tam podciśnienie. Ja nie jestem zwolennikiem odraczania odmy. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
nexia145 [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 21:45
|
|
|
JoeMix napisał/a: | to tworzy się tam podciśnienie. | A do czego ono jest niezbędne,że zapytam?Przez ten tydzień nie zauważyłem żadnej zmiany w pracy silnika ,spalania ,ogrzewania itp.Może być coś nie teges po dłuższej pracy silnika?Ok 500 km zrobiłem z tym węzem |
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 21:53
|
|
|
bidżej napisał/a: | olać, jeździć, czasem w przypływie chęci wyczyścić. |
dokładnie, mając 1.1 to przy dolewkach oleju zawsze możesz wyczyścić
bo jak 1.1 to olej trza dolewać |
|
|
|
 |
nexia145 [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 22:01
|
|
|
BerciQ napisał/a: | bo jak 1.1 to olej trza dolewać | No trza,trza BerciQu |
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 22:08
|
|
|
nexia145 napisał/a: | BerciQ napisał/a: | bo jak 1.1 to olej trza dolewać | No trza,trza BerciQu |
to wtedy warto przetrzeć ten majonez. U mnie się też zbiera w okresie zimowym. W lato jest ok, ale też nie ma tyle pary wodnej. Ja też przecieram jak dolewam Znaczy zacznę znowu wycierać, bo teraz jeszcze jest bez tego nalotu
a taki OT- klekocze Ci silnik? i tobie Bidżej? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 22:11
|
|
|
nexia145 napisał/a: | JoeMix napisał/a: | to tworzy się tam podciśnienie. | A do czego ono jest niezbędne,że zapytam? | Wysysa pary oleju lepiej niż jak same sobie parują,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 22:15
|
|
|
BerciQ, każdy nastoletni HCS (a innych już nie ma) klekocze, przy czym 1.1 nieco donośniej i inaczej niż 1.3
trzeba pilnować luzów zaworowych (sprawdzam co 10kkm) i się nie przejmować. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 22:20
|
|
|
bidżej napisał/a: | się nie przejmować. |
tak robię |
|
|
|
 |
nexia145 [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 22:52
|
|
|
BerciQ napisał/a: | a taki OT- klekocze Ci silnik? i tobie Bidżej? | Klekotał jak "mechanik "zawory ustawił i skasował 60pln,jak zrobiłem to sam to klekocze dwa razy ciszej |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 23:10
|
|
|
Mam nadzieje że nie ustawiłeś "ciaśniej" niż regulaminowo, bo jak tak to krótkie życie mu wróże,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
nexia145 [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 23:17
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Mam nadzieje że nie ustawiłeś "ciaśniej" niż regulaminowo, | Nie ciaśniej ,wg FAQ i robiłem trzy kontrole.Tzn na mijanie,wg znaków na kole i znów na mijanie i spoko.Wychodziły te same luzy i jest "cicho" |
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 1 Lis 2009, 23:25
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Mam nadzieje że nie ustawiłeś "ciaśniej" niż regulaminowo, bo jak tak to krótkie życie mu wróże,,, |
dlaczego jeśli ustawi tak jak przykazano to wróżysz krótkie życie ??
a jak ciaśniej to będzie ok? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Lis 2009, 07:43
|
|
|
Napisałem że jak ustawił ciaśniej niż regulaminowo to szlag mu trafi silnik czyli jak ustawił mniejsze luzy to owszem silnik chodzi ciszej ale nagrzany nie domyka często zaworów i szlag je trafia. Jak ustawił jak należy to okej,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 2 Lis 2009, 08:20
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Napisałem że jak ustawił ciaśniej niż regulaminowo to szlag mu trafi silnik czyli jak ustawił mniejsze luzy to owszem silnik chodzi ciszej ale nagrzany nie domyka często zaworów i szlag je trafia. Jak ustawił jak należy to okej,,, |
aaa...dobra to sie nie zrozumieliśmy teraz wszystko jasne i się zgadza |
|
|
|
 |
|