
|
[MK3] Problem z zapłonem |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12080 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lis 2009, 10:32
|
|
|
Bobek123, Masz zwykłego DISa z Mk3,,, nie ma kopułki i palna, to do czego dochodzą kable WN to cewka zapłonowa (podwójna) Jeśli dawno nie wymieniałeś to możesz wymienić kable i świece, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 11 Lis 2009, 11:04
|
|
|
prawdopodobnie tak, jakbys potrzebowal pisz do mnie na PW, dobieram takie rzeczy |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
Bobek123 [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Lis 2009, 17:30
|
|
|
Wielkie dzięki za pomoc.
Ale z drugiej strony trochę się zmartwiłem, bo myślałem że wymiana tej kopułki i palca rozwiąże moje problemy z rozruchem na zimno
Świece na pewno wymienię, bo wyglądają na ściorane.
A przewody...? nigdy ich nie wymieniałem, mam oryginały czerwone z logo ford... wieczorem jak podniosę maskę i przygazuje nie widzę przebić więc, nie wiem czy jest sens je zmieniać.
Chyba jednak to nie instalacja zapłonowa odpowiada za moje kłopoty tylko zasilanie (gaznik)
I zastanawiam się skąd w takim prehistorycznym silniku pracującym jak sieczkarnia o ogólnej budowie i konstrukcji chyba z lat 60-tych wziął się moduł DIS
Znam o wiele nowocześniejsze silniki i samochody produkowane w podobnych latach.... 16zaworów, dwa wałki rozrządu w głowicy, wielopunktowy wtrysk, do tego eksta dodatki typu ABS, poduszki, klima ,a mają aparat zapłonowy z cewką wewnętrzną , kopułką i palcem, nie tam jakiś DIS.... mówię tu np. o mazdzie 323
No, ale cóż fiesta to fiesta, cudów za tą cenę nie ma |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12080 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lis 2009, 18:56
|
|
|
Tak HCS to podrasowana OHVka z mk1 a konstrukcja jeszcze wcześniejsza,,, układ DIS ma te same zalety co układ z rozdzielaczem ale brakuje mu kilku wad, największa to że aparat nawet bezstykowy wymaga obsługi, a DIS jest praktycznie bezobsługowy. Jak pamiętam to nawet w kaszlu wywalili palec i kopułkę i wsadzili podwójną cewkę.
Skoro na pewno mas gaźnik to pytanie pierwsze - SSANIE, automat czy ręczne. Sprawa dryga, wymiana filtra powietrza - teraz na zimę jak znalazł.
PS zainwestowałbym, jednak w komplet świece + przewody WN |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Bobek123 [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Lis 2009, 19:16
|
|
|
Nie uważam, że DIS jest gorszy, tylko śmieszy/dziwi, że akurat w tym silniku był już montowany.
Gaznik ma na 100% ssanie ręczne- wyciągana dzida koło kiery jak w starym poldolocie.
Chyba działa, bo podczas długotrwałego kręcenia świeczki się zalewają....
Filtr powietrza jest stary... fakt.... jeszcze wymieniany przez "Helmuta"
Ale to już nie ten dział |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12080 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lis 2009, 19:25
|
|
|
Bobek123, spróbuj odpalić auto wedle procedury: http://ffc.dmkhost.net/mk1/tabela-01.html
Zdejmij pokrywę filtra powietrza, i zobacz jak są ustawione przepustnice przy cięgnie wciśniętym a jak przy wyciągniętym,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|