| Przesunięty przez: szynszyl 5 Kwi 2014,  20:13
 | [MK3] Zbyt wysoka temperatura silnika | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Jacek4200   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 07 Lip 2008
 Posty: 91
 Skąd: Wrocław/okolice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Maj 2009,  09:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | JoeMix, jak miałem termostat który się otwierał przy 92 stopniach, to mi wskazówka wchodziła na czerwone pole, wentylator się nie załączył i stoimy  Na tym termostacie co mam teraz i tak wskazówka wacha się między N a O, wentylatora jeszcze nie słyszałem, bo nie było takiej potrzeby. |  
				| _________________ Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Maj 2009,  08:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jacek4200 sprawny termowłącznik wentylatora to podstawa w takim modze, i to z niższa temperatura niż termostat, np. termostat 92 to termowłącznik na 88,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Maj 2009,  15:30 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | np. termostat 92 to termowłącznik na 88,,, | 
 Jak dla mnie trochę bez sensu to w takim przypadku zanim termostat się otworzy to wentylator będzie już chłodził (jeszcze zimną chłodnicę
  ). |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jacek4200   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 07 Lip 2008
 Posty: 91
 Skąd: Wrocław/okolice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Maj 2009,  17:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | JoeMix,  chyba sie pomylił i miało być na odwót, termostat na 88 a termowyłącznik 92   |  
				| _________________ Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Maj 2009,  06:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Termowłącznik na niższą temperaturę niż termostat,,, wiem że teoretycznie się powinien się włączać jak MARIUSZ.B pisze, jednak się tak nie dzieje,,, 
 [ Dodano: Pią Maj 08, 2009 07:18 ]
 W sumie to w oryginale tak jest, termostat chyba 86 a termowłącznik 88,,, i kiedy kto wentylator słyszał
   |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kuleczka   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Fordyna Fiescina
 Wiek: 40
 Dołączyła: 21 Lip 2008
 Posty: 146
 Skąd: masz tą Fieste?
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Gru 2009,  19:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | a ja mam takie pytanie na jakim poziomie jest wskazowka temperatury kiedy silnik ma 90 stopni i dochodzi do otwarcia termostatu? |  
				| _________________ Jak nie Ty, to kto?!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Gru 2009,  19:54 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Kuleczka napisał/a: |  	  | a ja mam takie pytanie na jakim poziomie jest wskazowka temperatury kiedy silnik ma 90 stopni i dochodzi do otwarcia termostatu? | 
 Mniej więcej na środku
   |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maki   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 37
 Dołączył: 01 Lis 2008
 Posty: 625
 Skąd: CWA XX00
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Gru 2009,  23:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak jest na O. To ma 90* |  
				| _________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Don4tello   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: C
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 38
 Dołączył: 29 Wrz 2009
 Posty: 47
 Skąd: łódzkie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Gru 2009,  23:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Po wymianie termostatu problemy z ciepłem w aucie się skończyły, nawet wskaźnik temperatury, który wcześniej nie chodził teraz działa...,ale właśnie, przed chwilą uruchamiam silnik(od wczoraj nie jeździłem), minęło dosłownie może z 15sekund, a kreska w pionie wyjeżdża jeszcze za czerwone pole  Wyłączyłem silnik, kilka sekund i znów na "0"... Czy to może być ten czujnik temperatury, o którym wcześniej pisał Kondziu?? Czy ta usterka uniemożliwia mi dalszą jazdę do czasu, kiedy tego nie zrobię?   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zimmerman   
 Model: Ford Fiesta Mk6`08
 Wersja: X100
 Silnik: 1.4 Duratec
 Imię: marian
 Wiek: 56
 Dołączył: 12 Mar 2009
 Posty: 50
 Skąd: Bończa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Gru 2009,  00:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | masz wskaznik popsuty bo silnik nie nagrzeje sie w ciagu minuty na czerwone pole   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krawiec   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: RST
 Silnik: Inny
 Wiek: 36
 Dołączył: 15 Sty 2008
 Posty: 352
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Gru 2009,  06:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Fakir, ... to napewno nie wina wskaźnika. sprawdź czujnik temp. płynu chlodzącego |  
				| _________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
 www.inotec.com.pl
 www.facebook.com/inotec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Gru 2009,  11:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja chłodnice zasłoniłem kartonem a wentylator sobe olewa prace  temp wacha sie mierdzy R a O co ciekawe jak miałem zegary bez obrotka to wskaznik ledwie sie wznosił nad to białe pole
 |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Gru 2009,  12:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | To wymień sobie termostat na sprawny   |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Gru 2009,  15:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dokładnie, ja wymieniłem sprawny termostat na nowy termostat i zamiast temperatury na początku skali mam na środku,,, a ten stary jeszcze w garnku po demontażu sprawdzałem, niby się otwiera poprawnie,,, a w aucie zimno było nonstop... |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Don4tello   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: C
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 38
 Dołączył: 29 Wrz 2009
 Posty: 47
 Skąd: łódzkie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2009,  16:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | No i u mnie była wina tego czujnika temperatury(kolor zielony)  20zł w sklepie, kolejna część do auta, którą dużo taniej kupić normalnie w sklepie niż np. poprzez Allegro...(23zł+ 12zł przesyłka wychodziło  )  Jedno co mnie zastanowiło, to że skoro ten wskaźnik wcześniej wybiegał poza pole czerwone to powinien się włączać wentylator(chyba), a nie włączał się... Podłączałem go kablami do akumulatora i działał, mimo, że wydawał strasznie głośne piski nie wiem czemu...I teraz wiem, że odkąd mam Fieścinę, to wentylator mi się jeszcze nigdy nie włączył, bo inaczej bym słyszał te piszczenia   Swoją drogą, ciekawi mnie ta pczyczyna pisków...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2009,  17:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | za włączanie wentylatora odpowiedzialny jest oddzielny czujnik, więc wskazanie na zegarach ma z tym niewiele wspólnego. |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szogoon   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Przemek
 Wiek: 39
 Dołączył: 24 Paź 2008
 Posty: 374
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2009,  18:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | za włączenie wentylatora odpowiedzialny jest czujnik -termowłącznik do którego jest podpięta wtyczka od wentylatora - znajduje się on zaraz nad termostatem |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Sty 2010,  10:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wypadało by wyciągnąć slink zdjąć śmigło i nasmarować/sprawdzić wirnik,,, bo kiedyś jak będzie trzeba to się wiatrak nie włączy bo będzie zastały :( 	  | Don4tello napisał/a: |  	  | I teraz wiem, że odkąd mam Fieścinę, to wentylator mi się jeszcze nigdy nie włączył, bo inaczej bym słyszał te piszczenia  Swoją drogą, ciekawi mnie ta pczyczyna pisków... | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | misiocha92   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CL
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: MisiA
 Wiek: 33
 Dołączyła: 14 Maj 2010
 Posty: 9
 Skąd: ok Brodnicy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Paź 2013,  12:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odkopuje temat. Mam fiestę mk3 1.3 8v monowtrysk. No i jak to jesienią robi się chłodniej tak okazało się nie ma zbyt dobrego ogrzewania. Wczoraj został wymieniony termostat (po rozebraniu okazało się, że stary był ciągle otwarty). Termostat kupiłam taki, żeby się wcześniej otwierał 88 C.
 Co się okazało Fiesta oszalała i pokazuje jakieś dzikie temperatury - nie mogę ich określić dokładnie, ponieważ mam tarcze indiglo nie ma tam naoisu norm.
 Nowy termostat otwiera się chyba za późno, bo bardzo blisko czerwonej kreski, wentylator się włącza ok 2mm za czerwoną kreską (na postoju). Podczas jazdy temperatura utrzymywała się ok 3mm od czerwonej kreski. Ogrzewanie wróciło. Boje się, żeby mi się nie przegrzała:(
 Czy to może być wina tych tarcz?
 Co i jak powinno pokazywać żeby było dobrze?
 Czy lepiej kupić drugi licznik bez żadnych udziwnień?
 
 dodaje fotkę dla wyjaśnienia:
 
  |  
				| _________________ Szerokości i Przyczepności;D
 PozdRO dla posiadaczy MK3
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |