Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Regulacja obrotów za pomocą potencjometru
Autor Wiadomość
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 24 Gru 2009, 16:25   Regulacja obrotów za pomocą potencjometru

Witam! Na wstępie chciałem życzyć Wesołych Świąt :) Do rzeczy: czy można zrealizować regulację obrotów silnika za pomocą potencjometru ? Czyli krótko mówiąc: pedał gazu zamienić na potencjometr.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12082
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Gru 2009, 17:11   

Nie

[ Dodano: Czw Gru 24, 2009 17:13 ]
Znaczy generalnie tak, wtedy nie ma linki gazu, jeśli chcesz zamiast CPP wstawić potencjometr i jakoś regulować wolne czy coś - to nie.

[ Dodano: Czw Gru 24, 2009 17:13 ]
Znaczy generalnie tak, wtedy nie ma linki gazu, jeśli chcesz zamiast CPP wstawić potencjometr i jakoś regulować wolne czy coś - to nie.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 24 Gru 2009, 21:29   

nie jestem pewny czy w ten sposób nie jest to rozwiązane w autach przystosowanych dla osób niepełnosprawnych, z niedowładem dolnej części ciała.. wtedy po prawej stronie kierownicy masz taką gałkę którą kręcisz jako regulacją obrotów, a popychasz jako hamulec :) oczywiście robi się to w automacie, bo skąd wziąść trzecią ręke na biegi
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 24 Gru 2009, 22:09   

mozna ale tego w fiescie MK3 nawet sie fizjologom nie sniło
to sie nazywa elektroniczny pedał gazu
wtedy zamiast przepustnicy na linke masz NASTAWNIK przepustnicy i on sterowany KOMPUTEREM ktory bierze odczyt z pedału odpowiednio ustawia przepustnice
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12082
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Gru 2009, 20:04   

Mad_Maxs napisał/a:
nie jestem pewny czy w ten sposób nie jest to rozwiązane w autach przystosowanych dla osób niepełnosprawnych,
Widziałem trochę takich aut, często zrobione to było na zasadzie jak w motocyklu,,, ale wszystkie rozwiązania jakie widziałem miały linkę,,, fakt że auta były z okolicy 95 roku,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 25 Gru 2009, 20:51   

takie "automaty" tez widziałem były tez wykonania specjalne czyli zwykła mk3 przerobina na poł automat
tzn ze w dzwigni zmani biegow masz czujnik jakis i on włacza układ sprzegła ktore jest uruchamiane automatycznie( pedał sprzegła jest wyjety z auta) i masz do dyspozycji tylko gaz i hamulec
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
puan 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 46
Skąd: Racibórz
Wysłany: 25 Gru 2009, 22:50   

JoeMix napisał/a:
fakt że auta były z okolicy 95 roku


JoeMix ja spotkałem sie z przypadkiem tak przerobionego golfa II 89 rok :fox:
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12082
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Gru 2009, 23:30   

puan, ja widziałem kaszla z lat 70 chyba, tego starego w każdym razie,,, chodziło mi bardziej o to że przeróbka była na linkę a nie elektronicznie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Gru 2009, 18:41   

da się . Trzeba domontować silnik krokowy z przekładnią listwową i do tego potencjometr i napisać program na mikrokontroler np Atmega 32 sobie z tym poradzi .
 
 
 
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 28 Gru 2009, 19:39   

To już niestety przerasta moje możliwości :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Brak nowych postów Przyklejony: Gaźniki - dane techniczne i regulacja
Laskosz Mechanika silnika 2 13 Paź 2011, 18:50
diodalodz
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Brak nowych postów [MK3] Regulacja obrotów silnika
Madam Mechanika 20 4 Kwi 2010, 20:52
JoeMix
Brak nowych postów Regulacja obrotów biegu jałowego przez komputer
Zuluuu Elektryka silnika 0 24 Wrz 2017, 23:33
Zuluuu


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.