Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Technicznych pytań kilka. Świeży właściciel :)
Autor Wiadomość
JustMario 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Sty 2010, 23:19   [MK3] Technicznych pytań kilka. Świeży właściciel :)

Witam.
Kilka dni temu zakupiłem Fiestę, model MK3 z 93 roku. Jeździ się przyjemnie, wręcz bardzo sympatycznie. Wydałem na nią 2 tysiące złotych, jak na razie wydaje mi się to udaną inwestycją.

Jednak powstało już kilka wątpliwości. Mianowicie są rzeczy, które stukają, trzeszczą, skwierczą, ryczą. Są to pytania pasujące do różnych działów, więc prosiłbym moderatora o przymrużenie oka, niż miałbym śmiecić w kilku działach :)

MECHANIKA:

1. Podczas jazdy, gdy naciskam sprzęgło (czy to do redukcji, czy do zmiany biegu na wyższy) występuje pewien niepokojący dźwięk, który zaczyna się od momentu wciskania, a kończy jakieś pół sekundy po momencie, gdy je wcisnę do końca. Sprzęgło łapie dość szybko, nie ślizga się, więc wydaje się sprawne. Pracuje wręcz wyśmienicie, ale ten dźwięk jest niepokojący. Taki stłumiony zgrzyt jakbym próbował wrzucić bieg bez sprzęgła (ale jest on cichszy). Co najważniejsze, nie zdarza się to cały czas (tzn seriami, kilkanaście zmian biegu bez zgrzytu, kilkanaście ze zgrzytem). Nie jest on głośny, ale jednak trochę się martwię.

2. Delikatne szarpanie przy wrzucaniu drugiego biegu. Ułamek sekundy. Możliwe że synchronizator. Jeśli tak, to czy można z tym normalnie jeździć? Czy może to coś innego? Nie szarpie strasznie, bardzo delikatnie, ale wyczuwalnie. Nie przeszkadza praktycznie, ale znowu się martwię.

3. Drga wskazówka prędkościomierza, buja się +/- 5 km/h. W każdym przypadku, czy to przyspieszanie, czy zwalnianie, czy jazda ze stałą prędkością. Skąd to? I czego to objaw? Jak naprawić? :)

ELEKTRONIKA:

4. Czasem nie świeci mi się prawy kierunkowskaz przedni. Objaw normalny, tylny zasuwa jak szalony. Ale to nie jest przepalona żarówka. Jechałem dziś na stację, żeby zakupić nową, ale na zapas jeszcze tuż przed zakupem sprawdziłem. I działał. Szczęśliwy jadę do domu, a ten znowu przestał... Denerwuje, a jednak chciałbym sprawne :P Gdzie szukać usterki?

Jak na razie jestem szczęśliwym posiadaczem tego autka, mam nadzieję, że szczęście będzie rosło w siłę :)

Pozdrawiam Was serdecznie i z góry dziękuję za pomoc :)
Ostatnio zmieniony przez JustMario 1 Sty 2010, 23:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Sty 2010, 23:23   

co do 1 i 2 to masz rozwalony synchronizator 2 biegu . Opcja naprawy przewyższy koszt auta . Trzeba jeździć do śmierci całkowitej skrzyni i zmienić cała skrzynie .
3 to może być żarówka z pękniętym żarnikiem . Zacznij od wymienienia na inna . Kwestia odpięcia 1 sprężynki koło lampy o ile dobrze pamiętam . banał .
po zastanowieniu to 1 punkt to może być wina wadliwego łożyska oporowego docisku sprzęgła . Zgrzyta ci wsteczny bieg ?
 
 
 
JustMario 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Sty 2010, 23:44   

Tzn czasem ciężko wchodzi, zdarza się, że niby, wszedł, a jest jał (chociaż drążek chyba nie jest w pozycji jałowej). Ale da się go bez zgrzytania wrzucić.

Jak szybko można zajeździć skrzynię? Jak jeździć, żeby dłużej wytrzymała? Nie przyspieszam dynamicznie, jeżdżę spokojnie.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Sty 2010, 09:03   

Moja "pada" już 2gi rok i paść nie może :(
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Remik 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 19
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2 Sty 2010, 14:05   

Kolego,nie przejmuj się tak bardzo skrzynią .Ja mam golfa mk2 ,i walnięty synchronizator na drugim biegu ,jeżdżę już 6-lat doradzili mi sprawdzić olei w skrzyni.Było mało ,dolałem i pomogło.Zrób to samo :ok:
 
 
JustMario 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Sty 2010, 14:14   

Olej w skrzyni właśnie rok temu był wymieniony (a auto zrobiło od tego czasu tylko 6,000 km), zresztą podobnież olej w skrzyni nie wymaga w fieście wymiany? Więc nie wydaje mi się, żeby to pomagało.

Ja rozumiem, że auto lata ma, co za tym idzie to i tu i tam poskrzypi, ale po prostu chcę się upewnić, że zaraz mi się nie rozleci :P

Dziś troszkę zmobilizowałem się do wsłuchania i wczucia się w pracę tych podzespołów. Gdy delikatniej wciskam sprzęgło i delikatniej puszczam - szarpie praktycznie niewyczuwalnie (mocno się czukiereczekmiałem wątpliwości czy zjawisko szarpnięcia miało miejsce).

A sprzęgło szumi jak szumiało :) Ale łapie dość ładnie, więc niech jeździ w opór :)

Jeszcze pytanie, żeby nie zakładać nowego tematu. Puszczę za grosze w pełni sprawne: cewkę zapłonową, moduł zapłonowy i komputer sterujący silnikiem (chyba, to takie szare metalowe pudło z wtykami z jednej strony)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Sty 2010, 15:16   

I to może być problem,,, bo po wymianie oleju w skrzyni mało kto leje taki jak być powinien bo 1) jest drogi 2) jest bardzo gęsty,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
JustMario 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Sty 2010, 11:24   

Olej, z tego co wiem, był wymieniony "tak na zaś" lub jak ktoś woli "A, przy okazji i w skrzyni wymienię". Nie było niby jakiejś nierównej pracy czy czegoś, po prostu uznano, że już pewnie stary. Wlano nowy, i podobno "żadnej różnicy". Ale który sprzedawca będzie wymieniał sam z siebie wady.

Wydaje mi się, że to nie synchronizator. W każdym razie to zjawisko nie zawsze ma miejsce. Jeżdżę nią bardzo bardzo spokojnie, więc i wolno zmieniam biegi, ale może przez to, że długo odpuszczam sprzęgło to zjawisko się minimalizuje i go nie odczuwam. Jednakże liczę, że to nie synchro. W każdym razie jeździ :)

Najodpowiedniejszy olej ile kosztuje?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Sty 2010, 15:13   

jak zgrzyta przy redukcj 3->2 przy większych predkościach niż 40 to na pewno synchro .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.