Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Regulacja zapłonu, strzelanie w monowtrysk
Autor Wiadomość
nightmoon90 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 24
Skąd: Murzynowo
Wysłany: 4 Sty 2010, 19:18   [MK3] Regulacja zapłonu, strzelanie w monowtrysk

Witam jakiś czas temu pisałem, że mam problem z autem w tym temacie, główny problem był taki, że auto się dławiło poleciliście mi zmianę MAP Sensora, więc tak zrobiłem.

Temat:
http://www.fiestaklubpols...5c1f3bd0#448197

Przed wymianą sensora auto strzelało mi w gaźnik ale sporadycznie, natomiast po wymianie na nowy zauważyłem, że auto przez pierwszy moment nie miało problemów z obrotami dodanie gazu wiązało się z w miarę płynnym gazowaniem, kiedy wbiłem bieg, żeby się przejechać okazało się po dosłownie 50m, że auto strzela w gaźnik nawet na luzie w trakcie jazdy szarpie i nie da się jednak w dalszym ciągu nim jeździć.

Dziadek zna się trochę na mechanice, nawet trochę, trochę i powiedział, że to za wczesny zapłon, dlatego auto mi strzela w gaźnik i znów nie ma mocy...

Czy jest jakaś możliwość manualnego regulowania obrotów bez komputerów itd?

I czego to może być jeszcze przyczyna poza za wczesnym zapłonem?
Ostatnio zmieniony przez nightmoon90 5 Sty 2010, 16:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 4 Sty 2010, 19:27   

jak masz na wtrysku to nic nie zrobisz komputer ustawia wolne obroty i kat zapłonu
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
nightmoon90 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 24
Skąd: Murzynowo
Wysłany: 4 Sty 2010, 19:28   

Mam jedno punkta czyli z manualną regulacją mogę się pożegnać? :/
 
 
Kuleczka 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 39
Dołączyła: 21 Lip 2008
Posty: 146
Skąd: masz tą Fieste?
Wysłany: 4 Sty 2010, 19:31   Re: Regulacja zapłonu, strzelanie w gaźnik

nightmoon90 napisał/a:
Witam jakiś czas temu pisałem, że mam problem z autem w tym temacie, główny problem był taki, że auto się dławiło poleciliście mi zmianę MAP Sensora, więc tak zrobiłem.

Temat:
http://www.fiestaklubpols...5c1f3bd0#448197

Przed wymianą sensora auto strzelało mi w gaźnik ale sporadycznie, natomiast po wymianie na nowy zauważyłem, że auto przez pierwszy moment nie miało problemów z obrotami dodanie gazu wiązało się z w miarę płynnym gazowaniem, kiedy wbiłem bieg, żeby się przejechać okazało się po dosłownie 50m, że auto strzela w gaźnik nawet na luzie w trakcie jazdy szarpie i nie da się jednak w dalszym ciągu nim jeździć.

Dziadek zna się trochę na mechanice, nawet trochę, trochę i powiedział, że to za wczesny zapłon, dlatego auto mi strzela w gaźnik i znów nie ma mocy...

Czy jest jakaś możliwość manualnego regulowania obrotów bez komputerów itd?

I czego to może być jeszcze przyczyna poza za wczesnym zapłonem?


to widze że dziadek jest naprawde starej daty, nie obrazajac go oczywiscie,

radze ci poduczyc sie w prawach mechaniki, poniewaz sam twierdzisz ze wymieniales MAP sensor, i strzela w gaźnik.

a widziałeś kiedyś auto z MAP sensorem ktore jest zasilane gaźnikowo? :fox: bo ja nie... a widziałam w swoim zyciu wiele wnętrz pod maską
_________________
Jak nie Ty, to kto?!
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 4 Sty 2010, 19:31   

zapłonu?? tak a kat nie jest czasem zapchany??
fazy rozrzadu moze sprawdz instalacje posprawdzaj wypłukaj zbiornik paliwa moze wody sie zebrało...
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 4 Sty 2010, 19:48   

No to gaznik czy monowtrysk?. :cojest:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Sty 2010, 21:37   

No Kulka dobrze wyskoczyła :D , najpierw trzeba ustalić czy to mono czy gaźnik, bo w podpisie jest gaźnik a tam faktycznie nie ma map'a
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
nightmoon90 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 24
Skąd: Murzynowo
Wysłany: 5 Sty 2010, 12:36   

Wybaczcie za zamieszanie i czasem złe ubieranie w słowa tego o czym myślę.
Nie zajmuję się mechaniką na codzień jestem po prostu laikiem, któremu popsuło się auto dał je na warsztat, odebrał jeszcze bardziej popsute i który postanowił sam szukać problemu...

Auto posiada monowtrysk nie żaden tam gaźnik przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Jeśli chodzi o to wcześniejsze strzelanie to było tuż przed wymianą MAP Sensora i może ze 2x dlatego napisałem, że teraz mu się nagminnie "odbija" a wcześniej sporadycznie się to zdarzyło...

Jest poprawa z gazowaniem płynnie łapie tylko jak zaczyna strzelać to ameno koniec moc traci nie można nim z garażu wyjechać.

No i osobiście nie wiemy z dziadkiem (oj starej daty Kuleczka w końcu na miano dziadka trzeba mieć lata) co może być przyczyną, stwierdził że kiedyś auto zachowywało się tak przy problemach z zapłonem. No ale do choinki sam z siebie mi się chyba zapłon nie przestawił? Ten MAP Sensor mógł wnieść coś nowego?

Jadę dziś za jakimś konkretnym mechanikiem się rozejrzeć.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Sty 2010, 13:33   

Więc nie ma możliwości By się zapłon w mk3 w 1,1 przestawił,,, jedynie uszkodzenia np czujnika położenia wału (bardzo odpowiedzialny za moment zapłonu) MAPsensor, sterownik zapłony lub sam komputer
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
nightmoon90 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 24
Skąd: Murzynowo
Wysłany: 5 Sty 2010, 16:56   

Czujnik położenia wału mam nowy, więc to raczej wykluczę
Map sensor też wczoraj kupiłem i wymieniłem (używany ze szrotu)
Sterownik zapłonu (gdzie to jest gdzie tego szukać pod maską?)
Komputer ciężka sprawa chyba będzie z dopasowaniem, możcie mi poradzić coś w tej kwestii?
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 5 Sty 2010, 17:26   

a luzy zaworowe kiedy ostatnio ustawiałeś?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 5 Sty 2010, 17:33   

Sprawdz cewke i luzy zaworowe.
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 5 Sty 2010, 17:40   

chciałem rozwinąć temat, ale pablon mnie uprzedził więc będzie nowy post :-P

jeśli któryś zawór dolotowy jest za ciasno ustawiony (wypalony, niedomknięty albo jeszcze inaczej nieszczelny), to przy zapłonie w cylindrze masz strzał w dolot...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Sty 2010, 00:47   

OT: "strzelanie w monowtrysk" brzmi chyba jeszcze gorzej niż to strzelanie w gaźnik,,, najlepiej powiedzieć że strzela w dolot - takie to najbardziej uniwersalne,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
dziadek
[Usunięty]

Wysłany: 15 Sty 2010, 12:06   

Najprościej sprawdź kompresję na cylindrach jak zawór będzie wypalony nie będzie miał na tym garze ciśnienia i morze strzelać. A jeśli chcesz sprawdzić zapłon wykręć świece i powkładaj obok gniazd od świec i niech ktoś tobie pokręci a ty obserwuj czy przy dmuchnięciu jest iskra. I zdejmij pokrywę zaworów sprawdź rozrząd ale w tych samochodach to rzadkość. Sprawdź sterownik główny pod pulpitem pasażera odkręcany z komory silnika.
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16 Sty 2010, 17:37   

Przeczytaj posta "Nie chce odpalić, strzela w gaźniku, fiesta 1.1"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Brak nowych postów Przyklejony: Gaźniki - dane techniczne i regulacja
Laskosz Mechanika silnika 2 13 Paź 2011, 18:50
diodalodz
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.